Skocz do zawartości

Se-BASS-tian

Użytkownik
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia Se-BASS-tian

  1. arrow problem chyba zażegnany ale piszę to jeszcze na gorąco . Kazałeś mi sprawdzić bezpiecznik przed AKU. Podczas rozkręcania coś tam w nim w środku delikatnie migło. Nie wiem co to było, tak jakby zasilanie zwarło (nie łączyło). Bynajmniej nagle po tym jak zdjąłem osłonę bezpiecznika to przed wzmacniaczem pojawiło się 12V . Niezłe jaja. Wzmacniacz odpalił się normalnie. Składam wszystko do kupy i zdaję relację. Ale wygląda na to że coś w osłonie bezpiecznika przy AKU jest nie tak. Poskręcam tam wszystkie konektory na nowo. Zaznaczę jeszcze że auto odebrałem od lakiernika jakieś 3 tyg. temu. Może coś tam mieszał gdy odpinał zasilanie... Edit: Wykręciłem bezpiecznik i był upalony tuż przy output'cie (powiedziałbym że wyglądało to jak jakieś zerwanie mechaniczne). Także można zamknąć temat
  2. Sprawdziłem bezpiecznik przy AKU (który ma 40A). Wzrokowo wygląda na sprawny. Sprawdziłem względem minusa na klemie plus przed bezpiecznikiem i za. I Tutaj i tutaj jest 12V. Chyba rozbieram tylne boczki pod którymi schowane są rozetki czy względem rozetek w tamtym miejscu jest również 12V/13,8V
  3. Problemów ciąg dalszy... Wzmacniacz został oddany do naprawy do kolegi Swest z Wrocławia. Powiedział mi że u niego od samego początku grał poprawnie i nie wchodził w żaden tryb protective. Poprawił kilka niepewnych lutów, przeprowadził mały serwis i oddał wzmacniacz. Dzisiaj podłączyłem go na nowo i od razu zapaliła się czerwona lampka. Dodam że nie były podłączone żadne kable głośnikowe. Podpiąłem tylko Remote i kable sygnałowe Front/Rear. Dalej nic, ciągle to samo. Tak więc wróciłem do punktów z instrukcji i przyjrzałem się pkt: Battery voltage low (<10,2V) ? . Sprawdziłem napięcie VDC akumulatora = 12V. Następnie przy odpalonym silniku = 13,8V. Obciążałem Aku po kolei uruchamiając klimę, światła... napięcie to samo. Sprawdzam napięcie na wejściu wzmacniacza (przyłożyłem do śrub imbusowych) a tam tylko 3,5V. Rozumiem że tam powinno być również te 12V i 13,8V ? Jeżeli tak to gdzie i w jaki sposób mogło uciec napięcie ? Dodam że mam poprowadzone zasilanie bezpośrednio z Aku za pomocą dwóch kabli spawalniczy OFC 35mm2 (zarówno plus jak i minus) do rozetki i z rozetki 25mm2.
  4. Witam, po ponad roku posiadania wzmacniacza Xetec Gravity 4G-600 MK2 pojawił się problem z jego działaniem. Jechałem w poprzedni weekend samochodem i w pewnym momencie na trasie odcięło muzykę. Gdy wróciłem do domu spojrzałem pod fotel pasażera (tam znajduje się wzmacniacz) czy może jakimś cudem Remote się nie odłączył... Zauważyłem natomiast że wzmacniacz się uruchamia ale zapala się czerwona lampka oznaczająca uruchomienie trybu Protection. Szybko spojrzałem w instrukcję która zawiera listę ewentualnych przyczyn gdy zapali się czerwona lampka: 1) Protection active. Check the speakers and speaker wires for short-circuit. 2) Battery voltage low (<10,2V) ? 3) DC on one of the speaker output ? 4) Overload Nie za bardzo wiem co może mieć wpływ na pkt 3). Zwarcie +- na kablu głośnikowym ? 1) bym odrzucił ze względu na to że problem nie pojawił się przy dopiero co założonej instalacji tylko po ponad roku od złożenia audio w swoim samochodzie. Stawiam na 4) Overload który jest najbardziej prawdopodobny ze względu na upchaną konstrukcję wzmacniacza. Dodam że wzmacniacz ten zaznał podobnej usterki u poprzedniego właściciela. Przestały wtedy grać dwa kanały (przyczyną były przepalone rezystory w okolicy przetwornicy). Wzmacniacz został wtedy wysłany do Pana Józefa z Gliwic i naprawiony. Wydaje mi się że sytuacja ponownie się powtórzyła. Czy ktoś miał podobny problem ? Dodam że gdy nie jeździłem autem np. cały dzień i wsiadłem do niego kolejnego dnia to wzmacniacz pograł jakieś 2 minuty i znowu wszedł w ten tryb co wskazywałoby na zabezpieczenie przed przegrzaniem. Jeżeli wszystko wskazywałoby na 4) Overload to czy Pan Józef (który jak wiem jest znany na tym forum) nadal naprawia wzmacniacze ? Jak można się z nim skontaktować ? Z góry dzięki za pomoc
  5. Niestety moje radyjko obsługuje tylko MP3 więc ratuję się tylko utworami z bitrate 320 kbps
  6. Cześć, chciałbym poznać waszą opinię na temat programów które wyrównują poziom wszystkich plików mp3 z danego folderu do jednego unormowanego poziomu głośności. Używacie takowych ? Istnieją jakieś które mają renomę ? Mnie dość często irytuje kręcenie gałką głośności po każdym skończonym utworze słuchając mp3 (wiem że zaraz mi ktoś napisze, to przerzuć się na CD-Audio) ale pewnie nie tylko ja tak mam. Na szybko znalazłem program MP3Gain w którym już piszą na starcie że podbicie niektórych utworów w górę może wpłynąć na pogorszenie ich jakości. Co sądzicie ?
  7. Phonocar VM034. Nie wiem co tutaj jest niezrozumiałego. Dwie pary RCA (Front/Rear) + jeden kabelek Subwoofer
  8. Przód to dwie pary RCA (Left/Right). Subwoofer to jeden kabel RCA (żółty) który musiałbym ewentualnie rozdzielić na 2CH i tak go podpiąć pod wzmacniacz w bagażniku. Wszystko okej w sytuacji gdy chcę wykorzystać jedną parę RCA wzmacniacza. Problem się robi gdy jednak z tego jednego kabelka z radia chciałbym podpiąć 2 zmostkowane kanały co wiąże się z podpięciem wszystkich 2'óch inputów pod ten kabelek... Tak btw. arrow chyba masz rację... Najpierw złożę sobie tą skrzynię BR z MDS08 i podepnę do mojego Xeteca pod zmostkowany Rear i posłucham jak to gra pod tym wzmakiem. Później podejmę decyzję co dalej. Chociaż usiadłem dzisiaj na tylnych siedzeniach po przesunięciu fadera na przednie głośniki i trochę lipka że z tyłu nic nie gra. Fader i tak mam bardziej w przód wysunięty żeby mieć scenę grającą z przodu a nie na środku auta ale fajnie by było jakby tylne głośniki też grały dla osób które siedzą z tyłu.
  9. Chodzi o to że Xetec napędza mi 4 głośniki w środku i raczej chciałbym mieć pełną kontrolę nad nimi z tego właśnie wzmacniacza (gdzie tył i tak musiałem troszkę inaczej pociąć filtrami żeby jakoś grało ) . Dlatego też z racji obecnej konfiguracji chcę dołożyć klocek tylko i wyłącznie do bawienia się subami w bagażniku. Takie dwa mostki ratują mnie w sytuacji gdybym chciał włożyć np. dwa suby do bagażnika. Skoro taki Xetec posiada również filtr subsoniczny (co rzeczywiście przed chwilą doczytałem z instrukcji), ma moc i wiem że gra pod moje gusta to czemu nie ? ;) Btw. jeszcze mi się nasunęło jedno pytanie. Jeżeli z radia wychodzi mi jeden kabel RCA pod subwoofer gdzie podpinam go do rozdzielacza RCA 1x2CH to jak to później zgrać i rozdzielić gdyby się chciało podpiąć dwa suby w bagażniku ? Znowu dołożyć dwa rozdzielacze żeby podłączyć do inputa Frontu i Reara ;) . Z jednego kabelka RCA sygnał na cały wzmacniacz. Brzmi trochę słabo co nie ?
  10. Tzn słyszałem od poprzedniego właściciela że ten Xetec ciągnął mu naprawdę wymagające suby i też dawał radę. U mnie akurat jeszcze jako kryterium do wyboru wtedy doszedł rozmiar ponieważ wzmacniacz ten jest fajny, kompaktowy a w zasadzie wylądował u mnie pod siedzeniem i nie wadzi . Ja jednak chciałbym wystartować przygodę od 8'' bo też nie znam tej swojej granicy gdzie stwierdzam że gra to pod mój gust muzyczny a subek chyba się nie zmarnuje nawet jakbym jednak za chwilę ładował w bagażnik 10'' . Arrow wiem do czego zmierzasz i masz rację... taki drugi Xetec w bagażniku spełniłby właśnie moje oczekiwania. W bridge mocowo jest ok a i jakość brzmienia znam . I chyba jak dobrze widzę to masz taki na sprzedaż :D . Powiedz mi jak wygląda ustawienie gałek żeby ustawić filtr dolnoprzepustowy + subsoniczny ? Aha i drugie pytanie w zasadzie laika... Mamy 4 kanały - Front i Rear. Jeżeli podepnę tutaj tylko pod jeden zmostkowany kanał głośnik to drugi mostek może być nie podłączony ? Zmierzam właśnie do tego czy Xetec może dmuchać tylko jednego suba. Głupie pytanie bo nigdy tego tak nie łączyłem i nie wiem czy jak się mostkuje kanały to można mostkować tylko np. Front a drugi w ogóle. Bądź jeszcze inna konfiguracja - front bez mostka na dwa przednie głośniki a Rear zmostkowanynp. pod sub ? Pytanie tylko i wyłącznie żeby zaspokoić wiedzę
  11. Cześć w zasadzie swój system opisałem w dziale dla początkujących ale zasugerowano mi żebym tutaj też się odezwał . Poszukuję wzmacniacza (najlepiej monoblock lub 2CH) pod subwoofer BR - Intertechnik MDS08 który gra w 4Ω. Jako że dopiero wkraczam w temat CA to nie mam za bardzo obeznania w sprzęcie a ten subek wydaje mi się idealnym na start. Słucham muzyki elektronicznej - trance, house, EDM (i w zasadzie w większości tej gdzie tempo jest powyżej >128BPM). Dlatego wybrałem suba który nie schodzi nisko i nie wali ciśnieniowo (w SPL na pewno nie będę się bawił, już prędzej SQ). Ale... wiadomo że apetyt rośnie w miarę jedzenia dlatego szukam wzmaka który będzie przyszłościowy w razie jakbym chciał dołożyć kolejnego MDS08 lub zmienić go na większą skrzynię z większym głośnikiem. Budżet: do 600 zł (ewentualnie jeżeli byłby jakiś wzmak godny polecenia a cena byłaby o tą stówkę większa to też wchodzi w grę) Moc: 500W RMS (tego MDS08 chciałbym bezpiecznie wyregulować żeby zbytnio na klatę nie przyjął ale żeby można było podpiąć kiedyś coś mocniejszego) Filtry: dolnoprzepustowy + subsoniczny i generalnie fajnie jakby wzmacniacz miał dobrą kontrolę nad subwooferem Chętnie wysłucham ciekawych ofert.
  12. Witam serdecznie, na przestrzeni poprzedniego roku sukcesywnie składałem sobie Car Audio w swojej Toyocie. Na początku dodam że jakieś tam Car Audio było jak kupiłem to auto ale zawierało sporo bubli (np. puszczone osobno kable zasilające i sygnałowe po czym przed samym wzmacniaczem ściśnięte do kupy trytką lub słabo wygłuszone drzwi). Tak więc stwierdziłem że trzeba się zabrać za to wszystko od nowa. Rozebrałem praktycznie całe wnętrze żeby zrobić to zgodnie ze sztuką. A więc w pierwszej kolejności pociągnąłem dwa kable spawarkowe OFC 35 mm2 - zarówno z plusa jak i minusa akumulatora do rozetek żeby móc w przyszłości rozszerzyć system o kolejny wzmacniacz. Wszystko ładnie pociągnięte w kolorowych peszelach zakończone tulejkami i koszulkami termokurczliwymi. Na plusie w odległości do 20 cm założony bezpiecznik Radioodtwarzacz został taki jaki był - Phonocar VM034. Nie mam porównania więc się nie wypowiem czy jakość jest w porządku, jak dla mnie jest ok chociaż ma mało ustawień co do korekcji dźwięku. Ważne że radio posiada wyjścia RCA na wzmacniacz + wyjście RCA na subwoofer. W środku z przodu grają mi Hertze ESK 165.5 natomiast z tyłu wsadzone są jakieś Dynaudio. Zarówno do głośników tylnych jak i przednich poprowadzone są kable OFC 2,5 mm które podpięte są do wzmacniacza 4-CH - Xetec Gravity 4G-600 MK2. Do wzmacniacza z rozetki poprowadziłem kable spawarkowe OFC 25mm2 oraz sygnałowe Dietz Berlin. W międzyczasie jak miałem to wszystko rozebrane to 4x sprawdzałem polaryzację względem wszystkich głośników Generalnie w aucie wygłuszone są przednie drzwi - warstwa wewnętrzna to maty Dynamat Xtreme + pianka wygłuszająca GMS XR-10, warstwa zewnętrzna - maty Dynamat Xtreme + pianka wygłuszająca GMS XR-7. Tył jest wygłuszony matami które zostały mi po ściągnięciu z przednich drzwi które były słabo wygłuszone - Silent Coat. Na to przykleiłem jeszcze piankę wygłuszającą bo też mi została. Wydaje mi się że jeżeli chodzi o instalację jak i wygłuszenie to jest spory skok jakościowy do przodu w porównaniu do tego co było wcześniej (po każdym etapie czy to kable i nowy wzmacniacz czy wygłuszenie - słyszałem że jakość się poprawiła). Generalnie sporo się rozpisałem tak żeby każdy miał jako takie wyobrażenie co tam u mnie gra ale teraz do rzeczy... W tym wszystkim powyżej zdecydowanie brakuje mi dołu. Hertze mają fajny kick ale zdecydowanie słabo z niższymi tonami. Dlatego czekałem do samego końca przy modyfikacjach czy jednak subwoofer będzie potrzebny czy nie... ale jednak po tych wszystkich operacjach tego bassu jest za mało i decyduję się że do całości dorzucam subwoofer. Jako że słucham muzyki elektronicznej - Trance, House, EDM i inne podgatunki to zdecydowałem się że do bagażnika włożę skrzynię BR z Intertechnikiem MDS08. Mam nadzieję że bas się przebije do wnętrza, będzie odczuwalny i uzupełni mi dolne pasmo w całym samochodzie. Dodam że Celica to auto Coupe, raczej małe i nie siedzi się daleko od bagażnika. Co sądzicie o tym głośniku na początek ? Nie oczekuję jakiś super niskich zejść że kichy będzie wykręcać tylko do muzyki powiedzmy o szybszym bicie >128 BMP. Wiem że jest popularny na tym forum dlatego fajnie jakby się ktoś wypowiedział o jego zejściu jak i o tym czy bass jest odczuwalny w środku No i teraz to co najważniejsze w tym wszystkim. Nie wiem jaki wzmacniacz wybrać pod ten głośnik. Chciałbym kupić taki który na spokojnie uciągnie ten głośnik i taki który byłby przyszłościowy (wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia i warto mieć jakiś zapas gdyby się chciało zbudować większą skrzynię z większym głośnikiem lub dołożyć kolejny taki MDS08 gdyby jednak ten głośnik mi mocno przypasował) . Celuję w wzmacniacze o mocy 500RMS które będą miały dobrą kontrolę nad subem + filtry dolnoprzepustowe i subsoniczne. Jeżeli chodzi o cenę to celuję coś w granicy do 600 zł (chyba że otarłbym się budżetem o jakiś fajny wzmak o stówkę droższy to też ewentualnie może być). No i w sumie bardziej skłaniałbym się do monoblocka na ten tył. To tyle na wstępie mam nadzieję że coś się narodzi w miarę dyskusji .
  13. Cześć z tej strony Sebastian. Obecnie przebywam we Wrocławiu jak i Ostrowie Wielkopolskim ;) . Samo forum przeglądam od jakiegoś roku, dość sporo informacji udało mi się od Was pozyskać czytając odpowiednie posty. Jednak pora zacząć swą aktywność co by zweryfikować swoją wiedzę i konstrukcję własnego CA ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...