Skocz do zawartości

DawidZ

Użytkownik
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Kielce
  1. Dzieki Panowie za zainteresowanie tematem. Wygąda na to, że będę musiał dokładniej przyjrzeć sie fabrycznym miejscom na głośniki w podszybiu, czy da sie coś pokombinować i zamontować inne niż dedykowane głośniki ale żeby to wyglądało z zewnątrz jak ori, bo np te głośniki, które podał wyżej Kolega raffiodense wydają sie bardzo ciekawe a o sx275 tak naprawde nie wiadomo nic. Co do brzmienia Focali ISC 690 w porównaniu A/B do np Moreli Tempo (też 6 x 9) to Focale są ogólnie troche głośniejsze (''patrząc'' pełnopasmowo) i słychać w nich więcej szczegółów.
  2. Radio: jestem już prawie zdecydowany na AVH-Z5000DAB (poruszyłem ten temat tutaj w innym wątku). Słucham Zaraz zostane zlinczowany za takie podejście do tematu bo to ''nie po bożemu'' ale ogólny zamysł jest taki: głośniki w przednich drzwiach + tylnych drzwiach + w podszybia + ewentualnie sub. Za chwile wyjaśnię dlaczego. Wszystko na słuch, nie mam z góry zaplanowanego wszystkiego od A do Z, wszystko wyjdzie w praniu. Teraz grają same 4 elipsy (Focale przód, Audisony tył) w drzwiach pod fabrycznym radiem 4x15W i nie ma tragedii, jest lepiej niż z fabrycznymi głośnikami co wcale nie jest takie oczywiste. Wybór tych elips nie był przypadkowy, nowe głośniki miały mieć przede wszystkim możliwie wysoką skuteczność, nie interesowały mnie cyferki napisane w nocie katalogowej a porównanie ''na ucho'' do fabrycznych głośników - nowe głośniki miały być co najmniej tak skuteczne jak te fabryczne no i oczywiście ogólnie lepsza jakość dźwięku (dobry środek, nie gorszy dół od fabrycznych itd...),bo po pierwsze głośniki o wyższej skuteczności z reguły są bardziej szczegółowe, czyli ''więcej słychać'' a po drugie wychodzę z założenia, że nie sztuką jest władować w głośnik miliony watów żeby zagrał. To też wiąże sie z tym, że nie chce instalować ogromnych wzmacniaczy mocy, subwooferów, kondensatorów, modyfikować instalacji elektrycznej auta, tak żeby ''wydoliła'' prądowo itd. Grania w tym aucie ma być nie widać i nie chce zabierać miejsca w aucie na dodatkowe klocki ale ma mnie zadowolić brzmieniowo. Kiedyś w drugim aucie zrobiłem system zgodnie ze wszystkimi ''prawidłami'' (2-way + sub) natomiast dziś nie mam już takiego ''ciśnienia'' jak wtedy i w tym aucie zmieniam koncepcje a że mam doświadczenia w podobnych dziedzinach elektroakustyki to wiem, że mogę sobie na to pozwolić, dlatego to co tutaj piszę może wydawać sie dla niektórych z Was co najmniej dziwne, na przykład: Głośniki w tylnych drzwiach. Po coś one są. One są dla pasażerów (chyba wielu zapomniało o takiej oczywistości) dlatego chce, żeby też były i grały. Gdy jadę sam autem zawsze mogę je wyciszyć. W związku z tą moją ''zachcianką'' pojawia sie problem z odpowiednią ilością wyjść z radia. Ideałem było by: przód aktywnie 2-way + tył szerokopasmowo + sub. Nie da sie zrobić takiej konfiguracji w żadnym znanym mi radiu a w zewnętrzny procesor (kolejny klocek) nie chce sie bawić (już nie wspominam o kolejnych wzmacniaczach), wiec lepiej będzie zrobić pasywny podział z przodu; bo i tak w aucie nie uzyskam tak wiernego odsłuchu jak, np w domu na monitorach studyjnych (ze względu choćby na środowisko odsłuchowe). Po za tym twierdzę, że auto nie jest dobrym miejscem, żeby skupiać sie na szczególikach, detalach, smaczkach muzyki/dźwięku; bo w aucie należy skupiać sie przede wszystkim na prowadzeniu auta ;) W tym wątku poruszyłem temat jedynie głośników w podszybia. Wszystko etapami, nie na raz - tak sobie założyłem. Teraz radio + głośniki w podszybia i zobacze jak to bedzie grało. Potem pewnie pojawi sie jakiś wzmacniacz 4 kanałowy w klasie D (bo mały, zawsze da sie go gdzieś upchać i mniejszy pobór mocy), potem jeśli bedzie potrzeba to dołożę sub; kupiłem okazyjnie za przysłowiowe ''piwo'' ori sub ze wzmacniaczem w boczek od wyższej wersji wyposażenia tego auta, no i znów: jeśli bedzie czegoś mało to bede szukał odpowiedniego głośnika + wzmacniacz do tego ori suba, itd... Wszystko ''na ucho'' w zależności od brzmienia bo np, może sie okazać, że te elipsy w wytłumionych drzwiach z mocą do 100W na kanał będą dla mnie wystarczające i żaden sub nie będzie mi potrzebny. Wyjdzie ''w praniu''. Jeszcze raz napisze, że nie dążę do ''super hiper'' brzmienia w aucie bo dla mnie osobiście to nie ma sensu. Do naprawdę wiernego odsłuchu i delektowania sie muzyką/dźwiękiem mam granie w domu. Jeśli ktoś dąży do idealnego odsłuchu w aucie to bardzo dobrze i chwała mu za to; ja na dziś dzień mam inne priorytety. Jestem tutaj po to by dowiedzieć sie czegoś o poszczególnych elementach systemu car-audio (radio, głośnik..) a nie o ogólnej koncepcji, wytłumianiu drzwi, kablach, połączeniach, strojeniu itd. Wracając do głośników w podszybia; wiadomo, że najlepiej byłoby zrobić głośniki w słupkach i najlepiej mid+hi i dzielone najlepiej aktywnie, ale jak pisałem wyżej, zależy mi na tym, żeby klocki car audio było jak najmniej widać - dlatego decyzja o umieszczeniu głośników w fabrycznych miejscach w podszybiu. Dlatego założyłem ten wątek: jakie najlepsze głośniki tego typu. Chce je podłaczyć równolegle z głosnikami w przednich drzwiach, kondensatorem zdjąć tylko z nich niskie częstotliwości (dobrać ostatecznie ''na ucho''), żeby nie padły elektrycznie/mechanicznie. Potem zapuścić auto-eq i zobaczyć jak DSP w radio ''sklei'' je. Też myśle, że prawdopodobnie bede musiał odpiąć tweetery w tych Focalach bo po pierwsze Focale mają 93dB a te w/w przykładowe w podszybia mają 90dB (o ile te i te decybele są ''takie same'' ;) ), po za tym, patrząc na ch-ke częstotliwościową tych Focali to mają ok, 6dB górke w paśmie między ok. 3....5,5kHz i tu może być problem, bo tych glosników w podszybia może być poprostu nie słychać, tzn nadal bardziej będzie słychać średnie i wysokie pasmo ''z nóg'' z Focali. Tyle podpowiada mi doświadczenie jak to może sie zachowywać, w praktyce trzeba bedzie to poprostu połaczyć, zestroić i sprawdzić bo na efekt finalny jak w każdym systemie elektroakustycznym mają przecież wpływ właściwości środowiska odsłuchowego. Również jestem podobnego zdania, że wypadałoby obciąć górę z tych Focali (jedynie pasywnie), myśle, że filtr pierwszego rzędu będzie wystarczający i tutaj znów, o jakiej częstotliwości (indukcyjności cewki) to trzeba będzie dobrać ostatecznie ''na ucho'' bo wyliczenia wyliczeniami ale swoją akustykę każde auto ma. Obliczenia mogą być jedynie punktem wyjścia. Możesz podać jakiś link do tych TB? P.S. Znów nie da sie edytować postu, coś sie ''pokopało'' i tam na górze nie powinno być tego ''Słucham''
  3. Szukam czegoś mniej wiecej klasy tych Focali ISC 690. Wiem, że nie jest to najwyższa półka ale jak dla mnie do auta wystarczy. PW
  4. ach ten brak edycji postów Może ktoś słyszał je? Czy jest sens to kupować? Tanie to, najczęściej (90% przypadków) tanie głośniki grają słabo. Jest coś innego w tym rozmiarze? Ktoś? Coś?
  5. Szukam głośniki w podszybia do Dodge Caliber. Znalazłem pasujące: PowerBas https://www.caraudiosklepy.pl/powerbass-s-275cf-glosniki-do-chrysler-jeep-ford-p188 http://audio-cars.com.pl/glosniki/76-powerbass-s-275.html albo Excursion https://www.excursion-audio.pl/?130,excursion-sx-275,145 Albo coś innego Ma to być podłączone równolegle pod przednie głośniki przez kondensator 47 - 100uF żeby obciąć dół pasma. Nie chce przerabiać i montować typowych tweeter'ów bo chce usłyszeć też troche środka z podszybia. Teraz miałoby to wspołpacować z radiem, potem ze wzmacniaczem 50-100W/kanał. Głosniki z przodu to Focale ISC 690.
  6. Spóźnione ale szczere....powitanie Zarejestrowałem sie tutaj w 2014r, napisałem wtedy kilka postów i potem zniknąłem sobie ;) , i nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek przywitał sie tutaj, więc szanując regulamin tego forum: Witam wszystkich serdecznie! Mam na imię Dawid, na stałe mieszkam w Kielcach ale pracuje w delegacji za granicą. Aktualnie na co dzień zajmuję się elektryką/elektroniką przemysłową. Wcześniej zajmowałem sie zarobkowo elektryką/elektroniką ale również realizacją dźwięku studio/live, DJ-ing. Pracowałem też w pokrewnych do w/w profesji (m.in. krótko w serwisie CarAudio ale nie dogadaliśmy sie co do wynagrodzenia, heh, w ogóle śmieszna ta cała historia z tym punktem CarAudio, dawno to było ), np. serwisowałem elektroniczny sprzęt gównie audio; monitoring video, alarmy/zabezpieczenia itp ''Od zawsze'' moją pasją jest elektronika, muzyka, dźwięk. Na to forum trafiłem kiedyś przez Google.... pewnie szukałem czegoś nt. sprzętu CarAudio - nie pamiętam już dokładnie jak to było. Przeczytałem kiedyś FAQ Nazara i znalazłem tam kilka kwestii dyskusyjnych, o czym pisałem kieeedyś na innym forum o tematyce chyba nawet CarAudio (nie pamietam nazwy tamtego forum ale chyba juz ono nawet nie istnieje) Kiedyś nagłośniłem sobie Megane Coupe '97r. Teraz jestem na etapie modernizacji systemu car audio do Dodge Caliber 2010r. Co do Megany to w niej grają po dziś dzień: Pioneer DEH-80PRS, system 2way + sub. Gwizdki w słupkach DLS, w drzwiach Tonsile, Infinity Reference 1250 w basie. Wszystko aktywnie zasila Phase Evolution RS 6 - taki sobie wtedy wymarzyłem system Aktualnie jestem na tym Forum m.in. po to, by zdobywać wiedzę o tym, co aktualnie dzieje sie w świecie CarAudio. Pomimo tego, że aktualnie nie znam dobrze świata CarAudio to mam doświadczenia w podobnych dziedzinach elektroakustyki i dlatego jestem tu też po to by ''pomagać w potrzebie'' i dzielić się wiedzą z innymi użytkownikami tego forum (bo prawa fizyki wszędzie działają tak samo ) Pozdrawiam!
  7. Dziekuje za odpowiedzi i że chciało sie Wam to wszystko przeczytać ;) Soniak ciekawy ale nie oto mi chodzi. Przemyślałem temat i pójdę jednak w Pioneer'a ze względu na auto-eq. Android Auto myśle, że bedzie dla mnie najlepszą opcją. Tak, wiem, że chodzi o ''hakowanie'' aplikacji w telefonie a nie radiu, jeśli bedzie potrzebny root to wiem ''z czym to sie je'' także myśle, że sobie poradze. Wyszła nowa seria Pionieer'a w nazwie jest NEX i z tego co widze jeszcze nie do kupienia w Polsce. Powiedzmy, że interesowałby mnie model AVH-W4400NEX. i z tego co widze, to różnica miedzy starszymi seriami jest taka, że AA działa bezprzewodowo po Wifi. To jest jedyna różnica miedzy nim a starszymi modelami Pioneer'a czy coś przeoczyłem? W sumie to telefon i tak przecież w wiekszości będzie podłączony do ładowania w aucie, więc to bezprzewodowe AA ma w ogóle sens? Salon CarAudio mam od siebie ''rzut beretem'' i tam polecili mi np. Pioneer'a AVH-Z5000DAB - mają go na stanie. Radyjko to ma AA po kablu usb, DAB (które nie jest mi potrzebne) i bedzie około 500PLN tańsze od nowszego AVH-W4400NEX. Wchodzić w to czy jednak nowsza seria NEX bedzie lepsza (z jakichś przyczyn o których nie wiem)? Podsumowując; czego najbardziej potrzebuje od radia: 1. Auto-eq 2.Napęd CD 3.Obsługa Android Auto (po kablu może być).
  8. Topczes, pójdzie w 2 Ohm, tylko nie możesz grać głośno i nie podkręcaj basu na max bo wzmacniacz w radyiku bedzie sie przegrzewał i wyłączał. Dodatkowo, jeśli zmienialbyś jednak te PB na inne to spójrz na efektywnosc glosników. Te PB mają 90dB a np Audisony czy Focale 93dB. Oznacza to, że aby np. te Audisony i PB zagrały tak samo głośno to PB potrzebuje 2x wiekszego wzmacniacza. Wiesz, nie jest sztuką władować niewiadomo ile mocy w głośnik, ważne jest to jak tą moc dany głośnik wykorzysta.
  9. Witam, Na początku zaznaczę, że ciężko podejść mi do opisania tego tematu bo jest ''wielowątkowy'' ale postaram się streścić. Pacjent to Dodge Caliber 2010r. Od radia 2DIN oczekuje: 1. Jakość dźwieku, rozbudowane eq i crossover, auto-eq. 2. Napęd CD. 3. Nawigacja+aplikacje: Google Maps połaczone z moim kontem Google + kilka innych aplikacji na androida. 4. Gałka głosności (nie przyciski) bo tak lubie - ostatecznie może sie obejść bez tego. Jeśli uda sie zmieścić w 2kPLN za nowe to bedzie super. Nie wykluczam używek jednak wolałbym nowe. Nie miałbym żadnego problemu z wyborem radia gdyby nie ta nieszczęsna nawigacja + kilka apek na Androida, ale po kolei. ad1. Albo źle szukałem albo tylko Pioneer ma możliwość podłączenia zewnętrznego dedykowanego mikrofonu pomiarowego i zrobienia auto-kalibracji. System ''sam sie stroi'' i to jest dla mnie dobre rozwiązanie, ktore poznałem kiedyś w drugim aucie z radiem deh-80prs. Potem zrobiłem tylko małe korekty i gra to dobrze i teraz do tego Dodge'a też chciałbym radio z auto-eq, crossoverem i brzmieniem nie gorszym od Pioneer'a DEH-80PRS. ad2. Napęd CD. Mam kilkaset oryginalnych płyt audio CD i jakoś nie widzę konwertowania tego wszystkiego do .wav czy .flac, żeby posłuchać z pendrive w dobrej jakości, a kolejne płyty CD cały czas powiększają kolekcję. Tutaj jestem tradycjonalistą i wole kupić płyte w opakowaniu z okładką niż w formie elekronicznej. Nie pytajcie dlaczego. Dziś wpadłem na patent, że można by kupić zewnętrzy napęd CD na USB (gdyby sie okazało, że istnieje odpowiednie dla mnie radio ale bez napędu CD) ale to chyba nie bedzie działać z radiem bez CD ale na USB? ad3. Nawigacja Google Maps + apki na Androida. Dość często jeżdżę po nawigacji i potrzebuje tego w radiu. Interesuje mnie tylko i wyłącznie Google Maps połączone z moim kontem Google + apka Fotoradary TomTom - sprawdziłem już wiele nawigacji i ostatecznie ten zastaw mi odpowiada najbardziej. Pierwsza opcja to radio na Androidzie ale to rozwiązanie odpada bo nie znam dobrze brzmiącego radia na Androidzie z CD i rozbudowanym DSP. Druga opcja to zrzut ekranu z telefonu do radia na czas gdy potrzebuje nawigacji. Jest kilka technologii: Android Auto (ma to Pioneer) obsługuje Google Maps, aplikacją steruje sie z poziomu radia i to jest OK ale nie wiem, czy to Google Maps z radia ''podłączy sie'' pod moje konto Google (a chciałbym) i kolejny problem to nie uruchomię na radiu aplikacji, których oficjalnie Android Auto nie obsługuje czyli np Fotoradary TomTom, YouTube, Torque, czy przeglądarki internetowej - czyli takie rozwiązanie odpada. Mirror Link (Pioneer obsługuje) zrzut ekranu z telefonu, ale znów problem bo nie można sterować telefonem z poziomu radia - to rozwiązanie też odpada. Phone Link. To też zrzut ekranu z telefonu na radio ale jest możliwość sterowania telefonem z poziomu radia i taka opcja bardzo by mi pasowała bo radio ''przejmuje kontrole'' nad telefonem ale znów problem: PhoneLink obsługuje tylko GMS i jeszcze chyba jakiś chińczyk wiec o jakości dźwieku i zaawansowanym DSP można zapomnieć. Pioneer i inne znaczące marki nie obsługują technologii PhoneLink. Czy jestem zmuszony wybierać między dobrą jakością dźwięku z DSP i CD a obsługą Google Maps + kilka apek na Androida? Nie da sie tego zrobić w jednym urządzeniu w 2018 roku? Widziałem coś na temat ''hakowania'' Android Auto tak, że radio całkowicie ''przejmuje kontrole'' nad telefonem i takie rozwiązanie bardzo by mi odpowiadało bo Android Auto obsługuje Pioneer, ale jak ze stabilnością itd? Bawiliście sie w ''hakowanie'' Android Auto? Jeszcze jedno pytanie: czy jeśli w radiu jest odpalone Android Auto to czy można ''w tle'' słuchać muzyki z CD albo tunera FM i sterować nimi? Albo może jeszcze inne rozwiązanie? P.S. Chciałem sie streścić ale nie wyszło ;P
  10. Mam Deh-80prs w drugim aucie i do brzmienia nie moge sie przyczepić, jest neutralne, czyste, szczegółowe. Na co dzień w domu słucham muzyki na dobrych monitorach studyjnych, wiec mam odniesienie do naprawde neutralnego odsłuchu (nie słucham muzyki tylko w aucie czyli ucho nie ''przyzwyczaiło mi sie'' do grania jedynie w aucie). Niewiem jak pozostałe radyjka z tych wymienionych wyżej (np, kdc-x7200dab i cde-196dab, ktorych nigdy nie słyszałem) ale 80prs ma tą fajną ceche, że może sobie zrobić auto-kalibracje na dołączonym do zestawu mikrofonie pomiarowym. Działa to nadzwyczaj dobrze. Po tej auto-kalibracji wystarczy zrobić sobie już samemu niewielkie korekty ''pod siebie'' i jest bardzo dobrze. Zrobiłem właśnie w ten sposób te kilka lat temu, gdy kupiłem i zamontowałem 80prs w samochodzie i do dziś nic nie ruszyłem w ustawieniach dźwieku bo nie ma takiej potrzeby,wiec jeśli ktoś zastanawia sie nad deh80prs to moge polecic, ale jak pisałem wyżej, nie słyszałem innych, może jest coś lepszego - nie wiem, nie mam doświadczenia.
  11. Z tego co sie orientuje to głośniki samochodowe mają raczej niską skuteczność, poniżej 90dB, a 1250 z danych katalogowych ma 93 wiec myśle, że całkiem nieźle. Jesli jednak doszłoby by do zmiany głośnika to trzeba byłoby znaleźć głosnik, który po pierwsze ma wiekszą skuteczność i po drugie wytrzyma 0,5kW... No ale może 1250 w zamknietej bedzie dobrze. Co do podziału z wooferem to tak wstepnie sobie założyłem ale wcale nie jest powiedziane, że tak musi być - wszystko wyjdzie ''w praniu'' na ucho. Głównie chodzi mi o to żeby odciążyć woofery od niskich częstotliwości ze względu na ich moc, żeby ich nie uszkodzić. Z tego co pamietam te tonsile mają do 60W rms a Phase Evolution RS6 w mojej konfiguracji daje koło 100W rms na te tonsile (mam podział aktywny, kanały 1 i 2 na DLS t25 czyli znikoma moc, kanały 3 i 4 Tonsile, i kanały 5 i 6 mostek na sub 1250) dobry patent, tylko, że w moim małym samochodziku jest mały bagażniczek w którym liczy sie każdy cm^3 objętości . Ewentualnie mozna byłoby potem zrobić kolejną bude z już skorygowaną objętością.
  12. OK, zdecydowałem, że zrobię (tzn zlecę komuś bo aktualnie czasu/miejsca/narzędzi brak) bude zamkniętą do 1250 i zobacze jak to bedzie grać. Jeśli coś nie bedzie mi odpowiadać bedziemy myśleli może nad innym głośnikiem. Manual 1250 mówi o 35,4 litra objętosci dla closed. Robić taką objętość budy czy może macie jakieś sugestie? Jest tutaj ktoś z Kielc lub okolic kto podjąłby sie zmontowania paczki pod ten głośnik? Oczywiście nie za darmo.
  13. Dziekuje Panowie za odpowiedzi. Buda nie jest ori (nawet nie wiedziałem że Infinity oferowało gotowe suby z tym głośnikiem), zrobił ją ktoś kto ma niemałe pojecie i doświadczenie zarówno w budowie zestawów głośnikowych jak i naprawianiu samych głosników. Coś zmieniał w tym głosniku, chyba coś kombinował z cewką ale głowy nie dam bo to było tak dawno temu, że niepamietam. Budując subwoofer zaczął od manuala 1250, potem kombinował z objętościami obydwu komór; jeździł, słuchał, zmieniał i tak w koło aż doszedł do wniosku, że to jest to i zostawił. Gość słucha przede wszystkim house i w tej stylistyce sub gniecie niesamowicie, i przede wszystkim gra a nie ''buczy'' pomijając tą górkę w paśmie przenoszenia. Potem gość zmienił auto a sub powędrował do mnie po bardzo okazyjnej cenie - ot, cała historyja Sub jest porządnie wykonany, jest bardzo ciężki i jak na to jakie oferuje natężenie dźwięku jest nieduży. I wszystko byłoby fajnie tyle, że oprócz house słucham wielu innych gatunków muzyki dlatego założyłem ten temat. Link do manuala Infinity Reference 1250W: https://www.manualslib.com/manual/282651/Infinity-1250w.html#manual Licze sie z konsekwencjami zmiany typu paczki, no ale cos za coś, liniowość i szybkość kosztem natężenia dźwięku. Tyle dobrze, że jesli ten głosnik wytrzymał prawie 0,5kW w pasmowo-przepustowej to w zamkniętej też wytrzyma jak piszesz Mastah22... Chodzi mi po głowie jeszcze inna opcja: czy istnieje głośnik, który w obudowie zamkniętej, przy tym samym wzmiacniaczu, bedzie generował podobne natężenie dźwieku do suba którego mam obecnie, ale ze wszystkimi zaletami obudowy zamkniętej? Pytam, bo mam praktycznie zerowe doświadczenie z głośnikami samochodowymi wiec z góry przepraszam jeśli to głupie pytanie (jestem w stanie zmienic obudowe/głośnik subwoofera ale wzmacniacza nie chciałbym zmieniać bo bardzo mi on odpowiada, tym bardziej, że i tak nie miałbym juz mocy w aucie do zasilenia większego piecyka jesli byłaby taka potrzeba) Demondemidi, byłbym bardzo wdzięczny
  14. na głośnik jest podawane do 480W rms i nic z nim sie nie dzieje w budzie pasmowo-przepustowej....nadal nie doczytałes mojego pytania z pierwszego wpisu w tym wątku. kpisz sobie ale pomijam to, natomiast dla Twojej informacji: na ''scenie'' np wzmacniacze o mocy rms 2x wiekszej od mocy rms głośników nie są niczym dziwnym i jakos nic sie nie pali i bardzo dobrze współpracuje, wzmacnianiacze wysterowane nominalnie...potrafisz to wytłumaczyć skoro juz wchodzisz w ''estrade''? Ja potrafię. Cuda, nie? Ja w przeciwienstwie do Ciebie nie jestem tutaj zeby z kogos kpić i ''sprawdzać go'' to nie jest dziwne pytanie od kogoś, kto zajmuje sie dźwiekiem m.in. na scenie... uwierz, że nikt na ''scenie'' nie przekłada głośników z jednej obudowy w inną i sprawdza jak grają, ta praca polega na czymś nieco innym. urządzeniem elektroakustycznym nie jest tylko i wyłącznie buda+głośnik, jest nim również np. wzmacniacz, procesor dźwięku, mikser, przedwzmacniacz, korektor itp - gwoli wyjaśnienia - te i podobne urządzenia znam, wiem tez ''dlaczego i po co'' taka a taka obudowe stosuje sie do głosników, nie mam natomiast zbyt duzego doświadczenia z urządzeniami elektroakustycznymi stosowanymi w car audio dlatego jestem na tym forum, chce sie czegos dowiedziec a Ty mi nie pomagasz w tym, jedynie marnujesz nasz czas dlatego to ostatni moj post tego typu. Jak narazie NIC nie wniosłeś do tego wątku. Czytałeś regulamin forum? Tam jest napisane mniej wiecej coś w tym stylu, że jesli nie masz nic konkretnego do powiedzenia to nie wypowiadaj sie nabijając jedynie licznik postów. Daj szanse bardziej kompetentnym od siebie osobom. Albo może jeszcze inaczej, zadam pytanie w najprostszy sposób jaki tylko potrafie: czy głośnik samochowowy infinity reference 1250 300W RMS, który w obudowie pasmowo-przepustowej, przy sygnale muzycznym (różne gatunki muzyki) wytrzymuje do 480W RMS i ma sie dobrze, wytrzyma również do 480W RMS w podobnych warunkach ale w obudowie zamkniętej?
  15. Wiem po co jest Gain, wiem co to poziom sygnału, wzmocnienie napięciowe i od czego zależy moc. Zajmuje sie zawodowo m.in. dźwiękiem (estrada/studio) a w swoim życiu zbudowałem niejedno urządzenie elektroakustyczne. Nie chodzi o sklecenie skrzynki i posłuchanie czy mi pasuje czy nie, bo brzmieniowo będzie lepiej. Zadałem inne pytanie a Ty nie doczytałeś. No nie pomogłeś... nic a nic
×
×
  • Dodaj nową pozycję...