Skocz do zawartości

Wymiana alternatora na mocniejszy


Sławek S
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

 


akurat to nie jest objaw braku pradu tylko spadkow napiec

 

Zaraz, a my tu mówimy o rozładowanym akumulatorze czy jednak o instalacji która nie jest odpowiednia dla zapotrzebowania? Skoro są spadki to znaczy, że prądu brakuje. Oczywiście zakładam wcześniejszy przegląd i ewentualne poprawki na instalacji żeby wykluczyć jej wpływ... To jest dla mnie oczywisty krok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiamy o wydajnosci pradowej alternatora

jezeli alternator nie daje rady to wzmacniacz ciagnie prad z aku

jezeli w takim ukladzie przygasaja nam swiatla (widocznie, nie delikatnie) to znaczy ze instalacja do poprawki lub przegladu :P

 

a samo przygasanie swiatel nie jest wyznacznikiem za slabego alternatora. wystarczy ze nie dokrecimy klemy na akumulatorze i wszystko niby dziala, ale juz rozrusznik sie nie zakreci :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli alternator jest niewydajny prądowo to zamiast 14V spadamy do 12.8 które daje akumulator... Jeśli jest wydajny to będziemy się ciągle trzymać okolic 14V i nie ma bata! Jeśli utrzymasz 14V przy niewydajnym prądowo altku to chcę to zobaczyć... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh... czytaj!

jak nie masz aku w instalacji (a silnik ciagle pracuje) to napiecie jest stale
jak wlaczysz w ten obwod rozladowane aku (duze obciazenie) to napiecie spadnie, silnik dostanie zadyszki, po chwili zwiekszy obroty, regulator napiecia zadziala i po chwili napiecie sie ustabilizuje

 

ktos na forum juz mi probowal udowodnic ze nawet wlaczenie swiatel (110w) powoduje spadek napiecia w instalacji

http://obrazki.diyaudio.pl/47/6713597de1dbaa387f5bdd3d83781475_1470673096.jpg

jak widac przy slabiutkim silniku ze slabiutkim alternatorem roznicy praktycznie brak

 

oj za malo pamietam o alternatorach ze szkoly zeby dokladnie opisac podstawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli twierdzisz, że jeśli obciążenie będzie przekraczało możliwości alternatora to napięcie i tak zostanie takie samo? 


W przypadku pokazanym przez ciebie mamy doczynienia z obciążeniem przewidzianym dla tej instalacji... Weź z niej 100A i sprawdź czy napięcie ładowania spadło... Mówimy tu o zwiększeniu zapotrzebowania na prąd przez dodatkowe instalacje nie przewidziane przez producenta i przekroczeniu możliwości alternatora... Kiedy brakuje już prądu dla dodatkowych odbiorników z oryginalnego alternatora i trzeba zastosować mocniejszy (wydajniejszy prądowo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadnie znacznie... i to właśnie brak prądu o którym mówię ;) Może w instalacjach sq nie jest to tak zauważalne (zwłaszcza gdy słucha się na postoju i przy wyłączonym silniku) ale przy instalacjach spl, gdzie pobór prądu jest już o wiele większy i zazwyczaj znacznie przekracza możliwości oryginalnych alternatorów, jest to bardzo ładnie widoczne. Własnie dlatego do takich instalacji montuje się mocniejsze bądź dodatkowe alternatory... żeby utrzymać napięcie na instalacji na poziomie tych 14 a czasami i 16v. Nie to żebym chciał się tu kłócić ale wyżej H nie podskoczysz i ciągnąc z instalacji 200A przy 90A altku napięcia na poziomie nominału nie utrzymasz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie doszlismy wcale do sedna

jedynie musialbym doczytac zeby miec dalsze argumenty

 

kolejny problem to wydajnosc pradowa alternatora w funkcji obrotow

http://obrazki.elektroda.pl/5380496800_1426234416.jpg

 

na zawodach mozna wkrecac silnik jedynie na 2000obr, wiec nigdy nie uzyskamy znamionowej wydajnosci alternatora

tak wiec wymiana na mocniejszy spowoduje wieksza wydajnosc na niskich obrotach, czyli tam gdzie najczesciej go uzywamy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zawodach jedyne co ma robić alternator to ew podnosić napięcie do 16-18v. Jedyny przypadek w którym podnosi wydajność prądowa to niskie klasy z jednym Aku i to niskiej jakości.

 

Sent from my Le X620 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


znalazlem podreczniki z technikum.

 

No i jak tam ze spadkami napięcia po przekroczeniu maksymalnego obciążenia alternatora? ;) Jestem ciekaw jak to wygląda w teorii, w praktyce wiem ;) Wygląda to podobnie jak w przypadku trafo, po przekroczeniu jego maksymalnego obciążenia napięcie zaczyna spadać... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spadki napięcia bedą zawsze, pytanie czy macie aż takie spadki napięcia i potrzebujecie większych alternatorów przy instalacjach które najczęściej występuja.... czyli max 2 wzmaciacze sredniej mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dąże ciągle do odpowiedzi na pytanie które tu padło czyli "po czym poznać, że brakuje prądu i trzeba wymienić alternator na mocniejszy"... Spadki napięcia wynikające z błędów w instalacji w tym przypadku pomijam bo każdy kto się bawi w CA powinien w pierwszej kolejności te błędy usunąć a co za tym idzie wyeliminować ich wpływ na spadki... W następnej kolejności jest już tylko alternator ale ktoś tu twierdzi, że na nim spadków napięcia nie będzie niezależnie od obciążenia więc ja czekam na poparcie tej tezy choćby jakimś wykresem napięcia na alternatorze w stosunku do jego obciążenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...