Skocz do zawartości

Problemy z zasilaniem


Abstynent
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hello  :wink2:

Borykam się ze spadkami napięcia w bagażniku, kombinuje co może być przyczyną ale nie bardzo mi to idzie. 

Do rzeczy, piec Rodek R2180A2, zasilanie plus spawara 35mm2 z aku do wzmaka 5 metrów + rozdzielacz z bezpiecznikiem, minus wcześniej metr 25mm2 spawary a dzisiaj wymienione na dwa metry 35mm2, efekt bardzo nie wielka poprawa, na wzmaku przy ostrym pałowaniu spada do 11.3V, natomiast bez obciążenia jest 12.3V, jest to wszystko przy zgaszonym silniku, natomiast napięcie na aku przy pałowaniu spada około 0.4V. 

Dzisiaj zrobiłem parę pomiarów i: 

-na przewodzie plusowym między aku a zaciskiem plusowym wzmaka jest spadek 0.3V

-na przewodzie minusowym między aku a zaciskiem minusowym wzmaka spadek wynosi 0.18V, pomiary te tyczą się przewodu masowego 35mm2, dodam że na 25mm2 spadek na plusie był taki sam lecz na minusie wzrósł do 0.33V, do tego należy dodać pewnien % błędu miernika.

Mało tego dołożyłem przewód aku buda na przewodzie 25mm2 długości około metra.

Wszelkie sugestie mile widziane.

Pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziwisz się, że na zgaszonym spada ci napięcie na aku "przy ostrym pałowaniu" ?!

Przy "pałowaniu" ( nie "ostrym pałowaniu" ) spada o 0,4V - rozumiem, że przy mniej odkręconym volume

Nie widzę nic w tym złego.

Nie spodziewaj się, że na zgaszonym silniku, przy mocnym graniu będziesz miał te 12,3V jak mur na aku, tak jak jest bez obciążenia.

 

Dodatkowe połączenia:

Alternator->aku - plusowy

Alternator ->aku->karoseria - minusowy

 

Jakiego miernika używasz ? Tutaj jak sam piszesz może leżeć problem.

Zobacz czy podczas pomiaru jak dociśniesz pokrętło wyboru funkcji, lub nim ruszysz, to wartości się nie zmieniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli to że przy "ostrym pałowaniu" na aku spada w miarę prawidłowo tzn do 12.3 no poniżej 12 nie spada ale za to w tym samym momencie na wzmaku jest około 11.3V, czyli na odcinku 5 metrów spada prawie 1V :/ Zdaje sobie sprawę że na zgaszonym nie będzie równego napięcia no ale aż taki spadek ? Po za tym nie mam jakiegoś prądożernego pieca. Zwykły miernik za 30 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po primo sprawdź ile masz na aku bez obciążenia i ile masz tak samo na wzmacniaczu bez obciążenia.

U mnie jest 12,35V przy otwartym bagażniku i jego oświetleniu ( porządniejszy miernik ) i tak samo na jednym ze wzmacniaczy. Mowa o napięciu na zgaszonym silniku i rocznym akumulatorze 60Ah Boscha

 

Przy włączonym sprzęcie i średnio większej głośności ( nie pałowaniu ), a dokładniej leciał kawałek "Prodigy - Mind fields" mam na aku 12,19-12,17V ( spadki z powodu basu ) i tak samo wygląda sprawa na wzmacniaczu ( wzmak pod subwoofer ).

 

Jak wcześniej pisałem. Próbowałeś mierzyć kilka razy i próbowałeś dociskać pokrętło ? Może się czepiam, ale przerabiałem gro tanich mierników i potrafią czynić/pokazywać cuda.

Do napięcia na aku nie trzeba wielkiej dokładności, ale przy elektronice, np. przy dobieraniu rezystorów pod prawy i lewy kanał, czy przy ustawianiu prądów spoczynkowych przydaje się chociaż średni miernik.

Kwestia jeszcze gdzie i jak przykładasz same sondy miernika, nieraz jak przyłoży się w punkcie gdzie jest jakiś nalot itp. itd. to nie ma dobrego styku i przekłamywać potrafi.

 

Dalej zostaje ci przejrzenie punktów łączących jak oprawki bezpieczników, rozdzielacze, sam punkt przyłączenia masy ( punkt skąd ją bierzemy do wzmacniacza ).

Jak nie da się dać kabla masowego od aku, to zawsze biorę masę z kilku bliskich punktów blach w aucie. Obecnie z punktu masowego pod tylne lampy, dalej 2 punkty od metalowego stelaża pod fabryczną zmieniarkę i nawigację, które były zabudowane w boczku bagażnika. Całość dobrze oczyszczona, porządne miedziane oczka na kablach i do tego smar miedziany, żeby zabezpieczyć przed utlenianiem się połączeń.

Z tak zrobionym zasilaniem ( masa ) nigdy nie miałem problemu, byle by sam wzmacniacz ( jego obudowa ) była odizolowana od blachy auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chyba ogarnąłem temat :) 
Zrobiony BIG 3:

aku buda minus 35mm2

altek buda minus 35mm2 

altek aku plus 25mm2 

dodatkowo w bagaju dwa punkty masowe połączone ze sobą i jako jeden przewód idący do wzmaka 
Rezultaty ? 

Na zapalonym (wolne obroty i głośne granie) spadeki w bagaju 0.2V/0.3V względem przodu więc jestem zadowolony, zaś na zgaszonym spadki na poziomie 0.3V względem przodu  :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...