Skocz do zawartości

___FSO Polonez Atu 1.8 16V___ czyli granie made in Poland ;-)


Muhomor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Powitać i ugościć. Jestem na etapie kończenia pewnego spontanicznego projektu, gdzie bohaterem jest Polonez Atu w wersji Plus. Samochód nabyłem drogą czystego przypadku. W sumie od zawsze chciałem mieć w swoim garażu jakąś tylnonapędówkę (e46 330i bądź 200SX S14a) ale zawsze, corocznie wypadało to "coś" co nie pozwalało mi zrealizować planu.
Pewnego wieczora, na GG napisał do mnie kolega: "stary, mój dziadek sprzedaje swojego Poloneza..." Krótka wymiana zdań z ziomem, konsultacja z żoną i następnego dnia siedziałem w samochodzie w drodze do Włocławka. W ocieplonym garażu, pod 2 kocami stało to cacko: Polonez Atu Plus 1.6GLI z 2002r.  Przebieg: 72.000km, stan techniczny: wręcz perfekcyjny, blacha: idealna, lakier: w stanie mizernym (jak to po dziadku, potem przyznał się że auto mył tylko... LUDWIKIEM, bo zmywał zawsze i wszystko O_o ) Ustaliliśmy cenę na 3200,- PLN i tym sposobem rozpocząłem w swoim życiu pewien etap z którego jestem dziś dumny.

Po ogarnięciu blacharki i ponownym lakierowaniu karoserii przyszedł czas na prace pod maską. Polskie 75KM zastąpiła angielska jednostka Powertrain K-series o pojemności 1800ccm i mocy 140KM. Po kilku rzeźbach i eksperymentach min. wałkami rozrządu, głowicą, wydechem, ECU, hamownia wypluła piękne 160KM i 230Nm. Vmax na poziomie 210km/h, sprint 8s-100 oraz RWD bez żadnej elektroniki urywają jaja . To tak tytułem wstępu...

Fabyrka FSO wypuściła moje auto z szerokopasmowymi 10cm głośnikami Tonsil o oznaczeniu GD10/20 z przodu oraz 13cm GDS 13/30 z tyłu. Jak na głośniki fabryczne grało to na prawdę dobrze, do tego stopnia, że po wytłumieniu drzwi i dorzuceniu tweeterów w podszybie, nikt nie był w stanie uwierzyć że gra tam system klasy niższej niż Hertz HSK ;-) Oczywiście stan rzeczy traktowałem jako przejściowy do czasu aż skończę prace związane z mechaniką no i odkuje się z hajsem (na etapie 20kzł przestałem już liczyć koszta)

Cały system zdecydowałem się zbudować w oparciu o komponenty Tonsila gdyż jest to polska firma i "mentalnie" zgrało to się z autem prod. FSO- patriotyzm w czystej postaci! Nie pomijam faktu, iż głośniki tej firmy są na prawdę dobre. Koniec, kropka.

 

Moja koncepcja jest następująca:

 

- system przedni: TONSIL Speed 1700 (dodatkowo średniaki TB 926SD od "hehepack")

- subwoofer: hand made by Tonsil

- wzmacniacze: TONSIL WS600 oraz WS300

- kondensator: MACROM

- sterownik: Kenwood 25'th Anniversary

- okablowanie: Hollywood Energetic

- zabudowa: by "maxtz"

- wytłumienie: GMS, APP, Sinuslive

 

Instalacja jest jeszcze w trakcie rozwoju ale generalnie wszystko gra i buczy ;-) Wytłumione zostały: drzwi (4szt), tylna klapa, bagażnik, maska, ściana grodziowa (wew i zew. strona). Klocki w bagażniku będą przykryte pleksiglasem oraz podświetlone białymi LED-ami.

 

Zaczynająć od minusów:

- można się przyczepić do trochę ostro brzmiących tweeterów ale "kluchy" Kenwooda skutecznie je uspokajają.

- fabryczne zwrotnice nie powalają komponentami- trzeba wziąść lutownice do łapy i działać...

- wystające woofery trochę przeszkadzają w wsiadaniu i wysiadaniu z auta.

Na ogromny "plus" na prawno zaliczam:

- woofery: grają ciepło, klarownie i mają porządny wykop i trzesą ochoczo nogawkami. Na dobrą sprawę można nawet zrezygnowac z subwoofera.

- sam subwoofer: bas jest bardzo ciepły, szybki a zarazem dynamiczny. Jego słuchanie nie męczy uszu i nie powoduje bólu głowy ani pękania zgrzewów karoserii.

Myślę, że kolega "maxtz" napisze trochę wiecej z wrażeń jakie odniósł z obcowania z Polonezem :wink: (auto obecnie stoi u niego). Galerię obszerniejszą zrobię w piątek. \

A tym czasem zapraszam do oglądnięcia:

 

http://imageshack.us/a/img600/8631/nsv8.jpg

http://imageshack.us/a/img59/139/cwp9.jpg

 

http://imageshack.us/a/img818/2860/nv7e.jpg

http://imageshack.us/a/img196/9522/qumu.jpg

http://imageshack.us/a/img46/5262/0y31.jpghttp://imageshack.us/a/img545/5238/azm9.jpg

http://imageshack.us/a/img571/8598/ds1h.jpg

http://imageshack.us/a/img545/1463/ia27.jpg

http://imageshack.us/a/img14/6841/izmi.jpg

http://imageshack.us/a/img812/3708/hvdx.jpg

http://imageshack.us/a/img69/6118/s9uw.jpg

http://imageshack.us/a/img826/6995/0kcv.jpg

http://imageshack.us/a/img713/9906/c9wt.jpg

http://imageshack.us/a/img20/5961/yjhk.jpg

http://imageshack.us/a/img27/3209/ptx8.jpg

http://imageshack.us/a/img96/2967/8u9x.jpghttp://imageshack.us/a/img197/5387/xyzn.jpg

http://imageshack.us/a/img29/7726/bgo5.jpg

http://imageshack.us/a/img32/1905/4a7p.jpg

 

Powyższe zdjęcia są mizerną zbieraniną z for, laptopa, telefonu itp... Na razie Atomówka stoi u "maxtz" na dalszej dłubaninie i nie mam możliwości cyknięcia lepszych fotek. Liczę na konstruktywną krytykę, jakieś uwagi, sugestie- jednym słowem wszystko co może mi pomóc w dograniu auta do perfekcji :wink:

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde sam bym posłuchał czy udało Ci sie zrobić w tej kabinie cokolwiek z jajem... Kiedy miałem swojego (1.4) nie myslałem o graniu, choć dzieki niemu Greg-Si; równiez użytkownik poldka sciagnał mnie tutaj z PTK.

 

 

 


Jak na głośniki fabryczne grało to na prawdę dobrze, do tego stopnia, że po wytłumieniu drzwi i dorzuceniu tweeterów w podszybie, nikt nie był w stanie uwierzyć że gra tam system klasy niższej niż Hertz HSK ;-)
Hold your horses :) Albo kup hsk i sie przekonaj...

 

 


- fabryczne zwrotnice nie powalają komponentami- trzeba wziąść lutownice do łapy i działać...

Załozenie tonsilowske moze być, jakieś to nawet wytłumaczalne przy poldku z Powertrainem :P Ale czy uda sie duzo zdziałać z tym TW? Chociaż jeśli z missionem sie da/dało to i cos tam wydłubiesz i z tonsila.

 

Podziw za dłubanie w Poldku, zapraszam na rocznicowy PTK bo klimatem zaraza nawet ludzi nie zwiazanych z FSO :)


posiadałem kiedyś takiego poloneza 1,4 16v były też 1,6 16v  ale 1,8 16v to naprawdę wypas :super:  uszczelki pod głowicą robiłeś bo to jedyna wada tych silników :/

A kto ich nie robił? :P HGF obowiazkowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacun za wniesiony wklad, ale cos Ty Qrwa zrobil temu autu tym zawieszeniem i felgami???? Przeciez to sie ni kupy ni dupy nie trzyma.... Trzeba bylo ori alu szprychowe na dystansach zapodac, na ori zawieszeniu, abo lekkiej glebie, a nie cos takiego. Sorry, ale lepiej od razu powiedziec prawde.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze mam niedaleko do Ciebie. :) Elegancko poleciales z tematem, chetni bym zobaczyyl w akcji Poldka, posluchal rowniez przy okazji. :)

Ano, rzut moherem. Możemy się gdzieś styknąć.

 

Pozostaje pytanie - ile w tym Tonsilu polskiej myśli technicznej itd...

Autko zrobione fajnie - tylko albo ma za małe koła albo zawiecha zdecydowanie za wysoka - wygląda na zdjęciach jak na szczudłach.

Most nie wyje?

Obawiam się że dokładnie tyle samo ile w Hz włoszczyzny, DLS szwedzkości a Nakamichi Japonii...

Most nie wyje, z resztą jest po kapitalnej regeneracji. Co ciekawe części jeszcze produkuje Wyszków. Trzeba jeździć z głową i jest OK.

 

WF grają w komorach??

To zależy jak na to patrzeć. Ich komorą są w miare szczelnie wytłumione/zamknięte drzwi.

 

posiadałem kiedyś takiego poloneza 1,4 16v były też 1,6 16v  ale 1,8 16v to naprawdę wypas :super:  uszczelki pod głowicą robiłeś bo to jedyna wada tych silników :/

UPG jeszcze nie robiłem gdyż zbyt krótko mam ten silnik pod maską. Aczkolwiek wada K-serii jest niczym w porównaniu z wadami dzisiejszych wytworów motoryzacji (patrz ---> VW 2.0TDI, BMW Tds, Renault 3.0dCi itp...)

 

Szacun za wniesiony wklad, ale cos Ty Qrwa zrobil temu autu tym zawieszeniem i felgami???? Przeciez to sie ni kupy ni dupy nie trzyma.... Trzeba bylo ori alu szprychowe na dystansach zapodac, na ori zawieszeniu, abo lekkiej glebie, a nie cos takiego. Sorry, ale lepiej od razu powiedziec prawde.

Nic nie zrobiłem, jest seryjne.

 

Greg-Si; równiez użytkownik poldka sciagnał mnie tutaj z PTK.

 zapraszam na rocznicowy PTK bo klimatem zaraza nawet ludzi nie zwiazanych z FSO :)

 

Dzięki stary ale mam bardzo negatywne wrażenia po ostatnim spocie PTK- kilka osób prezentowało swoje komory silnika i poginęły im żółte korki od wlewu oleju i płynu chłodniczego- są bardzo trudno dostępne. Również opinia o tych ludziach jest co najmniej mizerna. To są zwykli katownicy, posłali na tamten świat więcej Polonezów niż możesz to sobie wyobrazić. Także DZIĘKUJĘ, POSTOJĘ...

Jak te piece Tonsil'a się spisują? 

Podpinałeś Speed'y pod jakiś inny piec? 

No i chyba mocowanie wooferów powinno być poprawione, bo chyba grają na tapicerce ? 

Nie jest tajemnicą że zostały wyprodukowane w ChRL ale z pewnego źródła wiem że zostały w całości zaprojektowane w Polsce a tylko wykonanie jest nie nasze. Grają dobrze, po prostu dobrze- bez żadnej ujmy ani słodzenia. Bardzo porównywalnie z Alpiną MRV 12 przy czym WS'y nie ostrzą góry i ogólnie są neutralne. Nowy WS600 kosztował 659zł, WS380 był równiutkie 100zł tańszy i cena jest bardzo adekwatna do tego co obie dopały oferują.

Podpinałem, oczywiście. Sony XM4020, Focal Solid4, Alpine MRV-12, polski Gauss, jakiś Audison. Tonsil nie jest gorszy od w/w wymienionych przy czym ma łagodną góre.

Mocowanie wooferów pozostaje bez zmian- są przymocowane bardzo długimi wkrętami do blachy drzwi. Nic nie wibruje, wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki stary ale mam bardzo negatywne wrażenia po ostatnim spocie PTK- kilka osób prezentowało swoje komory silnika i poginęły im żółte korki od wlewu oleju i płynu chłodniczego- są bardzo trudno dostępne. Również opinia o tych ludziach jest co najmniej mizerna. To są zwykli katownicy, posłali na tamten świat więcej Polonezów niż możesz to sobie wyobrazić. Także DZIĘKUJĘ, POSTOJĘ...

Nie wiem w jakich kregach sie obracasz... Ale od 10 lat jezdze na kazdy ogólnopolski zlot PTK w stałej ekipie, zawsze w starym sprawdzonym gronie i nie wiem o czym p...esz...

 

 

Jak mozna na  spocie nie zwrócic uwagi ze ktos komus dłubie pod maska... Nie mów mi tylko ze było was wielu...

 

 

 

 

Sony XM4020

VS

WS380

Czyli faktycznie nie wiesz o czym piszesz i potrzeba Ci wymiany przedniego zestawu albo raczej a napewno odsłuchów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w jakich kregach sie obracasz... Ale od 10 lat jezdze na kazdy ogólnopolski zlot PTK w stałej ekipie, zawsze w starym sprawdzonym gronie i nie wiem o czym p...esz...

Jak mozna na  spocie nie zwrócic uwagi ze ktos komus dłubie pod maska... Nie mów mi tylko ze było was wielu...

 

Nie wiem kolego skąd w Tobie tyle agresji. Myślę że jako Moderatorowi nie przystaje bo dajesz zły przykład a pewnie za to samo gonisz ludzi... Piszę Ci co miało miejsce. No chyba że wierzysz w krasnale. A jeżeli nadal uważasz iż PTK to "miłośnicy" FSO to popatrz na ekipę "wwl" i sam wyciągnij wnioski.

 

Wracając do tematu:

http://imageshack.us/a/img822/135/j1pa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odniosłem sie do Twojego zwrotu "spot" myslalem ze wam coś pogineło na jakimś lokalnym gdzie zbiera sie max kilkanascie aut...

 

Wiesz troche sie zdenerwowałem bo odniosłem wrazenie,że uciałeś wsazystich równiutko :)

 

Wiem co to za ekipa durniów z WWL w tym roku mieliśmy ich okazje "poznać".

 

:peace:

 

 

Wracajac do tematu , ładnie sie to wkomponowało, poldek wyglada dobrze, koze w dół i klasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tam się ten temat podoba... :) I fajnie że ktoś jeszcze chce aby polska myśl techniczna nie poszła w zapomnienie.

 

Tylko podpisze się recami i nogami pod tym co pisza inni... Zawiecha w dół. ale to i tak mało. Ja się grzecznie pytam kto Ci kazał takie szerokie gumy założyć na te koła.... żeby to wszystko sensownie wyglądało to z tyłu 195/45/16 albo 205/40/16 a z przodu 165/45 lub 175/40/16 w zależności jak u Ciebie z omijaniem dziur na polskich torach przeszkód.

 

Ja obecnie jeżdżę na setupie -60/-50 komplet 4x9" i guma chwilowo jeszcze 215/40/16 a docelowo 195/45/16 :] wtedy będzie konkret.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra jakiś progress w temacie się pojawił. Udało m się kupić spręzyny z PN Trucka 1.9GLD oraz 3-piórowy resor który już się prostuje :P To tak na marginesie... Sednem sprawy jest jednak fakt, iż odebrałem w końcu auto od "maxtz" i mogę zacząć dłubaninę. W moje ręce wpadł też drugi wzmacniacz WS-600 i nowe wysokotonowce. Także za radą "maxtz" będę robił 3 drogi cięte aktywnie. ............. Jutro wrzucę fotki.

Edytowane przez powalla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...