Maciaty Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Elo, Jako, że w końcu mam chwilę czasu chciałem podłączyć w nowym aucie swoją Alpinkę. Fiat nawet pomyślał i ma normalne ISO ale mam problem z kablami.W kostce od kabli, które idą do głośników wszystko jest zajęte i jest ok, ale zasilającej rozgryść nie mogę. Mam w niej 4 kable: 2 grubsze -> czerwony i czarny, więc lajt ->+12v i -12v. I są jeszcze 2 cieńsze: niebieski i biały. Niebieski to jak mniemam przewód do anteny a biały? Niestety kable nie są oznaczone i nie wiem jak je przestawić w tej kostce, żeby Alpinka zagrała Na forum bravo nikt mi nie jest w stanie odpowiedzieć, bo tylko jedna osoba zmieniła radio na 2DIN i to jeszcze w jakimś zakładzie i nie ma zielonego pojęcia co i jak, nawet nie jest mi w stanie wyjąć radia i zrobić mi fotki kostek... Na forum worldwide gościu pisał o jakiejś przejściówce, którą też mam ale ten sam problem z kablami co wyżej, nie wiem jak je ustawić, żeby grało :< Aha, radio fabryczne bez Blue&Me i sterowania w kierownicy. Z góry dzięki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skwaromir Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Hm tak się zastanawiam może biały to podtrzymanie pamięci, bo chodzi o kable z auta ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Weź miernik bądź zwykłą żarówkę i mierz po kolei względem budy gdzie jest napięcie. Zapewne będzie tylko na czerwonym. Następnie włącz zapłon i sprawdź czy na niebieskim lub białym pojawiło się napięcie, jeśli tak, to masz już plus po stacyjce, a ten drugi przewód to pewnie sterowanie automatyczną anteną(lub wzmakiem antenowym). Masę łatwo sprawdzić, wystarczy wpiąć się między znaleziony(względem budy) plus i sprawdzić czy przy czarnym pojawi się napięcie. Np. w oplu czarny to plus po stacyjce, a brązowy to masa.Remote cię nie interesuje, bo Alpine mają 2 styki remote, osobno do anteny(niebiesko-biały) i do wzmaków(niebieski, nie wpięty w iso, bądź gdzieś z boku wpięty) Porównywałeś piny względem standardowej rozpiski ISO?Najczęściej tylko 2 plusy są zamienione miejscami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
disaster3 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 napisz do Wolf'a on ma nowe bravo ale nie wiem czy sam tam grzebał bo fure tą robili mu w Mielcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciaty Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Skwaromir, dokładnie, te 4 kable które podałem są w standardowej kostce ISO Fiata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Remote cię nie interesuje, bo Alpine mają 2 styki remote, osobno do anteny(niebiesko-biały) i do wzmaków(niebieski, nie wpięty w iso, bądź gdzieś z boku wpięty)czy oby na pewno?Zawsze myślałem że na odwrót Maciaty, miernikiem sprawdzisz wszystko.W razie potrzeby zamiany to cieniutkim płaskim wkrętakiem musisz podważyć haczyk który przytrzymuje konektor na miejscu.Potem przed wsadzeniem na właściwe miejsce odegnij haczyk żeby się ładnie zatrzasnęło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciaty Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 już wiem co i jak. Kolega Wolf napisał mi na PW. dla przyszłych pokoleń +12 ze stacyjki w Nowym Bravo jest po CAN'ie. W związku z czym trzeba go czymś zastąpić i najlepiej pociągnąć z zapalniczki i tak zrobię u siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolf Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 CAN nie podaje +12 tylko sygnał sterujący - cyfrowy. Żeby było zgodnie ze sztuką to powinieneś zamontować takie coś:http://caraudiosecurity.com/shop/product/p...ts_id/8079.html A mniej zgodnie to tak jak u mnie - plus "po stacyjce" pobrany z zapalniczki która załącza się po przekręceniu stacyjki.Ale teraz będę coś tam dłubał i wyposażę się w taki canbus adapterek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Po CAN-ie idą też światła, tacho i sygnał biegu wstecznego. Możliwe też że jest tam zakodowany sygnał przycisków sterowania w kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Po CAN-ie idą też światła, tacho i sygnał biegu wstecznego. Możliwe też że jest tam zakodowany sygnał przycisków sterowania w kierownicy.nie jest, w fiacie jest analogowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.