FUBU Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 zupełnie nie wiem dlaczego do niego skoro nie on wytwarza prąd Wygodniejszy dostep oraz czasem niektorzy sluchaja na wylaczonym silniku bo ze zrodlem pradu jest alternator to chyba sie juz wszyscy z tym pogodzili. A co do roznicy czy minus z budy czy z aku... O ile mnie wzrok nie myli to akumulator tez ma podlaczony minus do budy... Wniosek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 mozna dac kablki na wyrost delikatnie aby uniknac derastycznych spadkow napiec spadki zawsze beda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_plock Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Wygodniejszy dostep oraz czasem niektorzy sluchaja na wylaczonym silniku bo ze zrodlem pradu jest alternator to chyba sie juz wszyscy z tym pogodzili. FUBU, przecież pomiędzy + aku, a + altka masz połączenie prądowe, także co za różnica z którego punktu będziesz brał zasilanie ?? Tak samo jak z masą, jak weźmiesz z budy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 u mnie na jedno wychodzi czy wezme z aku czy z altka... jednakowa długosc praktycznie zawsze zalecano plus i minus brac z aku dla dobrej wydajnosci pradowej jak i unikniecia zakłocen hmmm nasuwa mi sie kolejne pytanie... lepiej dac 2 aku po 44AH jeden pod maska a drugi jako bufor czy jedna 90Ah zakladajac ze kable beda wyliczone zgodnie z zasadami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 FUBU, przecież pomiędzy + aku, a + altka masz połączenie prądowe, także co za różnica z którego punktu będziesz brał zasilanie ?? no fakt racja ale i tak pozostaje argument ze do aku sie latwiej dobrac bo jak ostatnio szukalem jak u mnie ida przewody od aku do altka to az mi sie przykro zrobilo, tak pieknie to jest rozwiazane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 A ja mam dla Was zagadke - gdy biore mase dla wzmacniaczy, komputera i wyswietlacza ze wspolnego punktu masowego w bagazniku, na wyswietlaczu pojawiaja sie poziome "prazki" biegnace z gory na dol. Gdy mase ciagne prosto z aku prazki znikaja. Obudowy wszystkich urzadzen sa galwanicznie odizolowane od blach karoserii. Prazki pojawiaja sie rownierz przy zgaszonym silniku.Ha ??? Enybody?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeźnik Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 A ja mam dla Was zagadke - gdy biore mase dla wzmacniaczy, komputera i wyswietlacza ze wspolnego punktu masowego w bagazniku, na wyswietlaczu pojawiaja sie poziome "prazki" biegnace z gory na dol. Gdy mase ciagne prosto z aku prazki znikaja. Obudowy wszystkich urzadzen sa galwanicznie odizolowane od blach karoserii. Prazki pojawiaja sie rownierz przy zgaszonym silniku.Ha ??? Enybody?? dla takich urzadzen jak komputer czy wyswietlacz moim zdaniem prad powienien byc BARDZO stabilny a może być to niemożliwe przy poborze duzego pradu z jednego miejsca, i przy mniejszej wydajnosci pradowej instalacji (wylaczony silnik) dodatkowo na karoserii moga wystepowac "zakłócenia" wynikajace z poboru pradu przez inne urzadzenia z masy auta (swiatla klima itp) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 wspolnego punktu masowego w bagazniku Wyczysc dokladnie, dokrec porzadnie przewody, nie zaluj pasty miedzianej, przeczysc i ocynuj przewodu dobrze. Jak nadal bedzie to samo to po prostu wez mase z kilku miejsc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Juz wszystko sprawdzane Nie przeszkadza mi to bo mase i tak ciagnalem z aku ale robilem..eksperyment. Chcialem zobaczyc czy beda jakies zaklucenia w audio, jakie beda spadki napiecia itp. A tu taki zonk Mielm rzucic sie na to z oscyloskopem i pobadac co gdzie sie indukuje ale...niechce mi sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasylwek Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 lepiej dac 2 aku po 44AH jeden pod maska a drugi jako bufor czy jedna 90Ah zakladajac ze kable beda wyliczone zgodnie z zasadami...Porównując sobie dwie analogie np. 1 sztuka aku np. 100 Ah kontra 2 szt 50 Ah metodą dedukcji, obserwacji, jakiegos doswiadczenia i pewnych prawideł dochodzę, że dwa mniejsze dysponują...nieznacznie wiekszym kopem* . (niestety wiele zależy od danych producenta bo w niektórych obserwacjach...zupełnie zbaraniałem).* Pod uwagę brałem tzw. "prąd udarowy".Wniosek nasuwa się sam, myśle , że wynika to z przewijającej sie tu Rwew. , co za tym idzie z prawa ohma przy równoległym łączeniu rezystancji ta spada co daje takie wnioski, że ...w "kupie siła" . Pozostają inne aspekty. 2 mniejsze niekoniecznie będą korzystniejsze bo bądą droższe, zajmą więcej miejsca, zużyjesz więcej kabla itd. i ...całe to "szukanie dziury w całym" to zwykły przerost formy nad treścią. P.S. jednak unikałbym montowania akumulatorów w części ..."pasażerskiej". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeźnik Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 lepiej dac 2 aku po 44AH jeden pod maska a drugi jako bufor czy jedna 90Ah zakladajac ze kable beda wyliczone zgodnie z zasadami... P.S. jednak unikałbym montowania akumulatorów w części ..."pasażerskiej". a ja nie. dwa małe w tym jeden przy wzmaku/ach - od razu robi Ci jako bufor niepotrzebny kond, niewiadomo jak grube kable itp. tylko dobrze by bylo gdyby ten w bagaju byl VRLA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 większy prąd małych i bufor w postaci małego aku w bagażniku zamiast kondensatora... radzę poczytać troszkę i np. zapoznać się z danami technicznymi dla akumulatorów stingera a później wysnuć wnioski czy oby na pewno macie racje: http://essa.com.pl/gfx/static/files//Instr...._parametry.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Niewielkie wymiary oraz płaska konstrukcja sprawiają, Ŝeidealnie nadają się do montaŜu w bezpośrednim sąsiedztwie wzmacniaczy mocy, spełniając rolę bardzo wydajnego bufora prądowego.Inne zastosowania: motocykle, zasilacze z rezerwowym zasilaniem (np. centrale alarmowe), itp. to jest z opisu co podał greg-si, wiec dajemy buforek w postaci małego aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.