twisterNY Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 honda civic 1.5 5 gen. altek ok 65A. stanowczo za mało. planowalem zakupic specjalnie do tego modelu altek 170A z fimy BOSS ale po opiniach na necie stwierdzilem ze szkoda kasy. wyliczone 120A dla 8000 RPM .. heh LOL i male pytanko na alledrogo mozna wyhaczyc prawie za darmo (ok 150 zl) altek z peugeota hdi 150A. czy altek z diesla da rade, nie trzeba bedzie kombinowac z regulatorami napiecia ? i do tego aku jakiej pojemnosci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nekci1985 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Tez doloze sie do pytanie. Czy przy zmianie altka na wiekszy (ok 2 razy) nie bedzie trzeba nic grzebac ( no po za uchwytem ). Czy nie bedzie problemow z elektronika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmer Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 twisterNY, masz D15 a tam jak w wiekszosci Dserii alternator jest montowany z tylu pod kolektorem dolotowym. Te altki BOSSa odpusc sobie bo to podobne do cos w stylu FIRST. Zainteresuj sie np. BOSCHem montowanym w Omegach B MV6. KOszt zakupu UWAGA ok 100zł używka a wydajnosc 120A. Jendak ten alternator moze nie zmiesic sie z tylu zamiast fabrycznego. Masz wspomaganie u siebie ?Jesli nie to bedziesz miał mniej zabawy z montazem wiekszego.Miejscem dobrym jest od przodu tam gdzie masz otwory montazowe pod sprezarke klimy do bloku silnika. Proste mocowanie i masz masz już wiekszego altka. Tylko jest jedno ale:ALE: fabryczny altek puszcza sygnal do ECU. Zazwyczaj w innych autach prostszej budowy jest tylko wzbudzenie D+ i prądowy B+ a w hondowskim wynalazku niestety nie. U siebie tez zastanawialem sie nad montazem innego altka, ale poki co działam w performance. Jesli altek z diesla ma dwa wyprowadzenia D+ (czyli wzbudzenie) i B+ (prądowy do łądowania aku i zasilania reszty elektryki i elektorniki auta) to jak najbardziej mozna go zastosowac. No chyba, że jest to jakaś nowsza konstrukcja to mogą wystąpić komplikacje, dlatego zalecam szukanie czegos z lat 90tych zeszlego wieku lub mlodszego z tego wieku, ale nie najnowsze konstrukcje. Dobór aku ?Zalezy jaki bedzie bilans prądów, tzn potrzebna jest charakterystyka ładowania konkretnego alternatora w zaleznosci od obrotów (jego lub silnika) i jego obciążenia. Można tutaj poratować sie teoretycznymi wykresami poszczególnych typów alternatorów, bo raczej mało kto z nas dysponuje specjalistycznym stołem do badania alternatorów. Dochodzi jeszcze kwestia poboru prądu przez elektryke pokładową i CA. czesto CA w normalnym słuchaniu to impulsy, ale niepozostające bez echa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twisterNY Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 @elmer, o to wlasnie mi chodziło dzieki za info.chyba najmniej problemowe i najtansze bedzie wlasnie zalozenie altka z omegi (te same mocowania co honda, tylko rolka do wymiany)zobacze jak to wszystko bedzie pasowac na poczatek 120A wystarczy. a teraz pytanie do tych co zainstalowali alternatory z silnikow diesla. jak to jest z obrotami, altki te pracuja w mniejszych obrotach ? czy za pomoca rolek są zwiększane? bo chyba byloby to dobre rozwiazanie dla CA, juz na wolnych obrotach duzy prąd. ale czy to nie bedzie za duze obciazenie dla silnika i czy rozbujanie takie altka do wysokich obrotow nie uszkodzi go? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmer Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 twisterNY, alternatory maja spory zapas obrotów. Np. stary poczciwy czeski Magneton kreci sie w silniku do ok 7-8tys juz po przekladni a moze dwukrotnie wiecej. Skoro stary czeski magneton jest tak wywarzony to pewnie młodsze konstrukcje zachodnich producentów tez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Owca126 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 wyliczone 120A dla 8000 RPMAle obrotów alternatora a nie silnika, alterknator ma zawsze jakieś przełożenie względem silnika. jeśli jest dedykowany to max wydajność powinien osiągać przy ok 3 krpm na silniku.altek z peugeota hdi 150AJak Ci podejdzie ma nocowania. to bierz nie ma różnicy benzyna - diesel.fabryczny altek puszcza sygnal do ECUA jaki sygnał puszcza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Altek z puga (CL15) ma B+ i D+leży u mnie taki w piwnicy i czeka na montaż jedyny problem przed montażem jaki widzę to koło pasowe które w moim samochodzie jest inne a w alternatorze inne. Ciekawe czy moje koło pasowe podejdzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wątły Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 A jeśli założę altek dwa razy większy to nie będę musiał wymieniać również regulatora napięcia????? a i jeszcze jedno czy będzie to dużo większe obciążenie dla silnika ten większy altek niż standardowy ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 A jeśli założę altek dwa razy większy to nie będę musiał wymieniać również regulatora napięcia?????W znacznej większości przypadków regulator jest w alternatorze a i jeszcze jedno czy będzie to dużo większe obciążenie dla silnika ten większy altek niż standardowy ?????Większy altek to oczywiście że większe obciążenie ale zależne przede wszystkim od poboru prądu przez całą instalację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.