blackdragon8904 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Witam mam takie pytanie, czy jesli połącze 2 kable zasilające "mostkiem" (20 i 10 mm2), tak by w danej chwili, gdy jeden wzmak nie potrzebuje duzo zasilania, mógł oddawać prąd i być podłączony pod kabelek wzmacniacza 600 rms-owy który ma podpięte pod siebie 20mm2? Wydaje mi się nie raz, że momentami za mało prądu dostaje przy niektorych utworach. Mozna tak zrobic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 czytalem 15 razy i dalej nie kapuje, chcesz poprowadzic kabel z plusa jednego wzmaka do plusa drugiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 mniej wiecej tak to ma wyglądac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 I dasz dwa bezpieczniki do tego ? Nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Możesz tak zrobić, będzie dobrze.Jeśli długość kabla między nimi jest mniejsza niż 15 cm to nawet wg. regulaminów zawodów nie trzeba bezpiecznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Około 5 cm odległosci między nimi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ache Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Nie jestem pewien, ale to chyba nic nie daje.. Przeciez oba kable sa i tak podlaczone do tego samego miejsca czyli + aku.. A kable nie sa takie dlugie, zeby prad jakos odczuwalnie wolniej "biegl", bo jak rozumiem to ma byc "skrot" dla drogi pradu ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nekci1985 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Wg mnie to lipa prad i tak plynie tam gdzie ma mniejszy opor. Mowisz ze odczuwasz ze czasem brakuje pradu dla 600?? A jaki masz aku?? 20mm2 dla 600W RMS to chyba troszeczke malo (przypuszczam ze ma 5m) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wątły Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Jeśli ci za mało prądu to podłącz drugi aku w bagaju jakiś 25 Ah (jeśli masz dostatecznie duży altek żeby zdołał je naładować) , lub kondensator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 no wlasnie alternator jest oryginalny z forda eskorta 96 rok 1.4i wiec raczej za słaby, kondensator by załatwił sprawe ?Aku z tego co wiem to jakas nie firmówka chyba ma za 2 lata byl juz z 10 razy rozładowany do zera (ale z rana odpala ) [ Dodano: 2009-12-15, 21:39 ]aku mam chyba 45 Ah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ache Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Kondensator nic Ci nie da, bo to tylko wspomagacz ktory potrzebuje dobrego zrodla pradu, wiec u Ciebie juz z zalozenia nie podejdzie.. Aku moglby byc troche wiekszy.. Najlepiej nowy.. A jakie masz tam kable ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wątły Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Ale nie zapomnij o zmianie kabli zasilających, bo te co masz są za cienkie Do piecyka o mocy 600 RMS daj 35mm kwadrat, a z braku laku na ten 100 RMS daj tą 20 co już masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 tak jak napisane 20mm2 i 10mm2 nie wiem nawet ile amper ma alternator wiec większy aku to sam nie wiem czy pójdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ache Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Rzeczywisice na obrazku jest Sprawdz gdzies na forum Forda jaki masz altek i dobierz odpowiedni akumulator, bo dobry aku to podstawa.. A jak masz z masa ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 z masą chodzi ze do karoserii w bagaju ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniu Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Masa (-)powinna byc pociagnieta tak jak (+) z aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 kolejne 5 mertów ? a niby po co ? skoro karoseria jest masą, i tak itak dojdzie do aku lepiej niz kawałek miedzianego kabelka chyba ze pod maską dodatkowy kabel masy dać i do aku podłaczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ache Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Masa (-)powinna byc pociagnieta tak jak (+) z aku Glupoty.. Ja mam z pasow i zero spadkow.. Tyle, ze przy takim rozwiazaniu daj sobie dodatkowa mase aku i sruba gdzies pod maska do blachy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniu Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Ja nie napisalem ze na masie dokreconej do blachy beda spadki tylko masa z aku wydaje mi sie lepszym rozwiazaniem mimo tego ze potrzeba wiecej kabla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ache Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 A mi sie na wlasnym przykladzie wydaje, ze nie ma roznicy blackdragon8904, zrob porzadki z masa i plusem (moze masz luzne klemy albo cos) i wydaje mi sie, ze niestety, ale aku juz do wymiany.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniu Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 popieram skoro aku byl juz kilka razy rozladowany iprzy dokreceniu masy do karoserii trzeba dobrze sprawdzic miejsce styku a nie dokrecac byle gdzie albo tam gdzie nam wygodniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ache Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Najlpiej hmm.. Nawet koniecznie trzeba oszlifowac do golej blachy miejsce w ktorym chcesz dac mase. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejjeremy Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Kabel to kabel, blacha zardzewieje, styk bedzie słaby, i wszystko pojdzie z dymem, a jak masz bezposrednio z aku to spisz spokojnieLepiej czasami wydac pare złoty wiecej niz pozniej zalowac...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nekci1985 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Wg mnie to do wymiany masz aku i kabel bo te "zylki" sa troszke za cienkie jak juz mowilem( ja na twoim miejscu zainwestowalbym w 50mm2), kondensator jest od wyrownywania spadkow na instalacji, ale tez potrzebuje skad brac prad i jak teraz wlozysz kondzia to juz clakiem bedzie przeciazone Poczytaj, dowiedz sie jakim altkiem dysponujesz, na jaki mozesz zmienic( jak cos ) bo aku to penie 45 albo 55 masz a to napewno za malo Prad to padstawa instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony_tr Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 ja na twoim miejscu zainwestowalbym w 50mm2A jak będzie miał wzmacniacz 1000 rms to co, 100mm2?.... bez przesady z tymi grubościami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.