Skocz do zawartości

Wymiana alternatora i sprawdzanie sprawności używanego


greg-si
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zmieniam u siebie alternator.

Zakupiłem z innego auta mocniejszy i mam pytanie co do kwestii podłączenia.

Mój obecny alternator w aucie ma B+ i D+

Kupiony mocniejszy też ma takie oznaczenia.

Oczywiście B+ do aku/rozrusznika a D+ pewnie do kontrolki ładowania.

1. Czy są szanse że pomimo tego że mój Rover z 97r i Citroen Xantia II również z 97r różnią się pod względem regulatora napięcia?

 

2. Jak sprawdzić działanie nowego alternatora nie wrzucając go do auta?

Nie mogę go rozebrać (bardziej nie chce bo mam na niego gwarancję i plomby).

Sprawdziłem go w ten sposób że na wiertarkę klucz i jazda. Altek ładuje przy max obrotach wiertarki 0,5V. Jakie obroty ma wiertarka kij go wie bo to pegasus :)

Opór pomiędzy

Gdy czerwony przewód miernika jest na D+:

B+ i D+ 783Ω

Gdy czerwony przewód miernika jest na obudowie alternatora:

B+ a obudową 674Ω

D+ a obudową 747Ω

W przeciwnym przypadku brak oporu albo jest bardzo mały.

 

Czy da radę już coś określić czy jest sprawny czy nie?

Nie chcę rozpruwać łapy alternatora bo gdyby okazało się że alternator jest do dupy bym był załatwiony tym bardziej że ta wersja alternatora w tej obudowie jest dość rzadka(za to lepiej mi pasuje do samochodu).

 

Z góry dzięki za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś jechać do kogoś kto sie zajmuje naprawą altków. rozruszników, są takie specjalne urządzenia do sprawdzania takich sprzętów,

w domu ewentualnie mozna spróbować jakoś go napedzić od szlifierki katowej (11000/min) to już powinno sie coś ujawnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też właśnie myślałem o szlifierce bo mam taką z regulacją obrotów nienajgorszą tylko ciężko będzie przenieść te obroty na koło pasowe alternatora

choć jakbym założył kawałek gumy na koło pasowe...

w piątek sprawdzę bo jutro cały dzień poza domem

fanatix, mogę na czas takiego pomiaru połączyć D+ i B+ czy zostawić D+ wolne? Nie mam akumulatora żadnego w chałupie żeby podpiąć alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie jakis aku by się przydał w końcu altek bedzie prąd produkował,

trzeba by zrobić obieg zamknięty, właczyć do tego voltomierz i amperomierz i bedzie git.

B+ <battery-tak myśle> a pod ten drugi zacisk albo nie podłacząj nic, albo wsadz jakąs małą żarówke (5w)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

greg-si, a nie lepiej założyć i spróbować? Alternator to alternator i raczej różnic byc nie powinno bo w większości wszystkie są identyczne różnią się jedynie mocowaniem, no i ewentualnie diesel benzyna. Sam będę wymieniał ale mam to szczęście że z innych VW podchodzą na zasadzie P&P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem go w ten sposób że na wiertarkę klucz i jazda. Altek ładuje przy max obrotach wiertarki 0,5V. Jakie obroty ma wiertarka kij go wie bo to pegasus
Oczywiście B+ do aku/rozrusznika a D+ pewnie do kontrolki ładowania.

Spokojnie go sprawdzisz wiertarką ale musisz to zrobić w następujący sposób:

Na zacisk B+ musisz podać +12V z akumulatora (oczywiście masa też podpięta) na stałe.

Następnie uruchom wiertarkę i podaj na moment na D+ +12V i alternator powinien zacząć ładować :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe tez mialem dylemat, ale juz pomierzylem i dorobilem/dotoczylem mocowania pod "nowy" altek który lezy i czeka na wolna chwile.... A co do regulatora idk nie jest to zadna roznica, byle altek byl w osi, pozatym sadze ze kola pasowe masz inne co wiaze sie z przekladka albo przeróbkami mocowan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mastah22, koła pasowe nie to że mają inną średnicę (ori 43 a nowy 60mm) oraz inną liczbę szczelin (mój 3-5 a nowy 6)

więc kółko trzeba zmienić. Resztę tak dobierałem żeby nie było trzeba dużo rzeźbić :rotfl:

mastah22, jaki amperaż i z czego altek bierzesz? I jaki masz teraz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśłi altek jest z benzyniak to wkładaj bez problemów. Sam kiedyś robiłem podmiankę w mojej dawnej hondzie civic (twój rover to wersia angielska :rotfl:) na inny arternator o większej mocy. W benzyniakach obroty na alternatorze są zbliżone do siebie i regulator je ,,zbija" do około 14,5V wiec bez problemu możesz wkładać. Problemy zaczynają sie gdy wkłądamy altek od Disla jest on przystosowany do mniejszych obrotów i ma troszeczkę inny regulator napięcia wiec wtedy trzeba kombinować z wielkością koła. W benzynie nie ma problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra sprawdziłem dziś alternator

wygląda że wszystko jest ok. Po podłączeniu go pod akumulator i podaniu 12V na D+ zaczął ładować i dostał takich oporów że ledwie co wiertarka kręciła. Ładowanie 13,9V było i wtedy ukręciłem końcówkę która przenosiła obroty na oś.

Teraz tylko wymienić koła pasowe i podrzeźbić deczko to i owo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...