greg-si Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Witam.Zmieniam u siebie alternator.Zakupiłem z innego auta mocniejszy i mam pytanie co do kwestii podłączenia.Mój obecny alternator w aucie ma B+ i D+Kupiony mocniejszy też ma takie oznaczenia.Oczywiście B+ do aku/rozrusznika a D+ pewnie do kontrolki ładowania.1. Czy są szanse że pomimo tego że mój Rover z 97r i Citroen Xantia II również z 97r różnią się pod względem regulatora napięcia? 2. Jak sprawdzić działanie nowego alternatora nie wrzucając go do auta?Nie mogę go rozebrać (bardziej nie chce bo mam na niego gwarancję i plomby).Sprawdziłem go w ten sposób że na wiertarkę klucz i jazda. Altek ładuje przy max obrotach wiertarki 0,5V. Jakie obroty ma wiertarka kij go wie bo to pegasus Opór pomiędzyGdy czerwony przewód miernika jest na D+:B+ i D+ 783ΩGdy czerwony przewód miernika jest na obudowie alternatora:B+ a obudową 674ΩD+ a obudową 747ΩW przeciwnym przypadku brak oporu albo jest bardzo mały. Czy da radę już coś określić czy jest sprawny czy nie?Nie chcę rozpruwać łapy alternatora bo gdyby okazało się że alternator jest do dupy bym był załatwiony tym bardziej że ta wersja alternatora w tej obudowie jest dość rzadka(za to lepiej mi pasuje do samochodu). Z góry dzięki za sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fanatix Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Musiałbyś jechać do kogoś kto sie zajmuje naprawą altków. rozruszników, są takie specjalne urządzenia do sprawdzania takich sprzętów,w domu ewentualnie mozna spróbować jakoś go napedzić od szlifierki katowej (11000/min) to już powinno sie coś ujawnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 też właśnie myślałem o szlifierce bo mam taką z regulacją obrotów nienajgorszą tylko ciężko będzie przenieść te obroty na koło pasowe alternatorachoć jakbym założył kawałek gumy na koło pasowe...w piątek sprawdzę bo jutro cały dzień poza domemfanatix, mogę na czas takiego pomiaru połączyć D+ i B+ czy zostawić D+ wolne? Nie mam akumulatora żadnego w chałupie żeby podpiąć alternator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fanatix Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Teoretycznie jakis aku by się przydał w końcu altek bedzie prąd produkował,trzeba by zrobić obieg zamknięty, właczyć do tego voltomierz i amperomierz i bedzie git.B+ <battery-tak myśle> a pod ten drugi zacisk albo nie podłacząj nic, albo wsadz jakąs małą żarówke (5w) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ_SM Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 greg-si, a nie lepiej założyć i spróbować? Alternator to alternator i raczej różnic byc nie powinno bo w większości wszystkie są identyczne różnią się jedynie mocowaniem, no i ewentualnie diesel benzyna. Sam będę wymieniał ale mam to szczęście że z innych VW podchodzą na zasadzie P&P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Sprawdziłem go w ten sposób że na wiertarkę klucz i jazda. Altek ładuje przy max obrotach wiertarki 0,5V. Jakie obroty ma wiertarka kij go wie bo to pegasusOczywiście B+ do aku/rozrusznika a D+ pewnie do kontrolki ładowania.Spokojnie go sprawdzisz wiertarką ale musisz to zrobić w następujący sposób:Na zacisk B+ musisz podać +12V z akumulatora (oczywiście masa też podpięta) na stałe.Następnie uruchom wiertarkę i podaj na moment na D+ +12V i alternator powinien zacząć ładować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 rockerz_12, muszą zdjąć koło pasowe i przerobić łapęgdy przerobię łapę ori altek będzie miał luzy maxtz, to muszę sobie aku skombinować bo tego co kiedyś miałem do testów wyprułem do cna że prądu nie przyjmuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 greg-si, wystarczą jakieś przewody i aku w samochodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 maxtz, no właśnie tak dumam czy nie podłączyć do aku bez odłączania klemnic nie pierdyknie w alternatorze który jest w samochodzie?nie znam się kompletnie na budowie tego ustrojstwa i dlatego tak pytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Hehe tez mialem dylemat, ale juz pomierzylem i dorobilem/dotoczylem mocowania pod "nowy" altek który lezy i czeka na wolna chwile.... A co do regulatora idk nie jest to zadna roznica, byle altek byl w osi, pozatym sadze ze kola pasowe masz inne co wiaze sie z przekladka albo przeróbkami mocowan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 mastah22, koła pasowe nie to że mają inną średnicę (ori 43 a nowy 60mm) oraz inną liczbę szczelin (mój 3-5 a nowy 6)więc kółko trzeba zmienić. Resztę tak dobierałem żeby nie było trzeba dużo rzeźbić mastah22, jaki amperaż i z czego altek bierzesz? I jaki masz teraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk9753 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Jeśłi altek jest z benzyniak to wkładaj bez problemów. Sam kiedyś robiłem podmiankę w mojej dawnej hondzie civic (twój rover to wersia angielska ) na inny arternator o większej mocy. W benzyniakach obroty na alternatorze są zbliżone do siebie i regulator je ,,zbija" do około 14,5V wiec bez problemu możesz wkładać. Problemy zaczynają sie gdy wkłądamy altek od Disla jest on przystosowany do mniejszych obrotów i ma troszeczkę inny regulator napięcia wiec wtedy trzeba kombinować z wielkością koła. W benzynie nie ma problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 10 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 niby z benzyny ale jak patrzę na alternatory jakie były montowane w tym silniku to 150A nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 11 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 dobra sprawdziłem dziś alternatorwygląda że wszystko jest ok. Po podłączeniu go pod akumulator i podaniu 12V na D+ zaczął ładować i dostał takich oporów że ledwie co wiertarka kręciła. Ładowanie 13,9V było i wtedy ukręciłem końcówkę która przenosiła obroty na oś.Teraz tylko wymienić koła pasowe i podrzeźbić deczko to i owo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.