lkrencik Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Miałem już nie zabierać głosu ale ... nie wytrzymałemI .Koszt strojenia.Jak dla mnie (wiem już co jest potrzebne aby prawidłowo zestroić system przynajmniej teoretycznie) realny koszt strojenia w Polsce to przedział kwoty 1000-4000 zł sama robocizna dla człowieka który się na tym zna. Czy to jest dużo ?Jeśli weźmiemy pod uwagę, koszt sprzętu w samochodzie jest powiedzmy 4.000 zł to dodatkowe 4.000 zł za strojenie to nie jest dużo. Przykład -> proszę sobie policzyć idąc do restauracji ile mogą kosztować produkty z których zrobione jest danie a ile za nie płacimy. Równie dobrym przykładem jest zamawianie pizzy do domu (produkty i koszt pizzy) a w tym przypadku niemal każdy jest w stanie sam zrobić taką pizze na podstawie przepisów np. z internetu a mimo to zamawia. Oczywiście takich przykładów można mnożyć tysiące.Jeśli chodzi o mnie jako klienta to cena na początku jest ..... szokująca i bardzo wysoka. Z drugiej strony jednak nadal „dostrajając” sam system CA nie jeżdżę samochodem w którym dźwięk jest bliski moich oczekiwań. Patrząc z perspektywy ile czasu zabrało mi „dostrajanie” a właściwie rozstrajanie i ile przez ten czas mógłbym zarobić normalnie pracując ten koszt perspektywicznie jest niski. Inny przykład: prawie każdy jeździ na myjnię powiedzmy raz w tygodniu, która kosztuje powiedzmy 15 zł zamiast umyć sam samochód mimo, że na tyle zdolny jest. Przez rok na myjnie wyda ... 780 zł. I na koniec tego tematu informacja z życia: strojenie systemu 3-way na aktywce w specjalistycznym zakładzie w zachodniej europie posiadającym odpowiednie zaplecze i ludzi którzy to robią zawodowo trwa ..... 1,5 tygodnia.IIAktywka czy dobra pasywkaOdpowiedź jest jedna -> tylko dobra pasywka.Niedawno Cursor przypomniał o tym jak prawidłowo pocięte pasywnie głośniki za niecałe 300 zł wygrywały ze znacznie droższymi instalacjami aktywnymi. Wnioski z tego są trzy:1) Trzeba mieć wiedzę i teoretyczną i praktyczną aby to dobrze zrobić;2) Taki system daje tak dużą przewagę, że wygrywa ze znacznie lepszymi konstrukcjami opartymi na korekcjach aktywnych;3) Prawidłowo zrobiona pasywna instalacja na tańszych i gorszych przetwornikach jest w stanie wygrać ze znacznie droższymi i lepszymi pasywnymi systemami źle zamontowanymi i pociętymi.Jak bardzo by się nie spierać to korekcje czasowe są wynikiem wyłącznie złego ustawienia głośników czyli ewidentnie złej instalacji.Ze względu na to, że nie ma dotąd zwrotnic ciętych ostro a tylko tłumiące sygnał każda korekcja wywołuje w przedziale pasma w którym z jednej strony pracują dwa głośniki jego zaburzenie. Aby być w pełni zgodny z prawdą napiszę wyjątek: Istnieją przedziały pasm w których cięcie aktywne 48dB/Oktawę razem z przesunięciem czasowym nie powoduje wyczuwalnych skutków pogorszenia dźwięku.Jakoś zawsze byłem przeciwnikiem korekcji czasowych i nie zastosuję u siebie procesora z zasady. PSCzy uważacie, że scenę w systemie pasywnym bez korekcji czasowych można wysunąć na maskę przed szybę przednią ? słuchałem wielu systemów aktywnych i kilku pasywnych i muszę powiedzieć że i jedne i drugie mi sie podobałyświetnie grający system pasywny można budować, jeśli posiada się samochód, który można oddać na dłuższy czas w ręce fachowca i jeździć czym innym. i dużo ciężej jest zrobić to samemu, jeżeli komuś się chce. co do aktywki to jest to dużo prostsza i łatwiejsza droga dla "zwykłego kowalskiego" i osób które chcą zachować funkcjonalność autapoza tym po stworzeniu pasywki jeśli przyjdzie nam f=do głowy wymiana któregoś komponentu (głośniki) to znów jestśmy w d*pie i musimy zaczynać walkę ze zwrotkami od nowa (koszty) Jeżeli ktoś siedzial w alero Tomka i słuchał jak u niego potrafi zagrac 2,5 waya lub 3way w aktywce, ten wie jak moze grac aktywnie zestrojone audio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Słucham Knopflera i śpiewa lekko po lewej słucham Madonny i słysze ją dokładnie pod lusterkiem więc wydaje mi sie , że to prawidłowo jest czy nie?Tak bardzo poprawnie bo tak ich rozstawił realizator dźwięku, ale na ile oni są we właściwych pozycjach to insza inszość, grunt że masz już dobre skupienia Niestety nie mam porządnego (i warunków ) sprzętu w domu by znaleźć "punkt" odniesienia.pkt odniesienia masz np. na płycie PASCA 2003/2004 tam są takie bębenki 7szt. bardzo ładnie określają poprawność zdefiniowanej sceny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 pkt odniesienia masz np. na płycie PASCA 2003/2004 tam są takie bębenki 7szt. bardzo ładnie określają poprawność zdefiniowanej sceny Wy Sobie ze mnie jaj nie róbcie .Bębenki na tej płycie są ustawione po półokręgu ale ....skąd ja mam wiedzieć czy to co mam u siebie to półokrąg czy półelipsa? Nawet wychodząc z dość optymistycznie brzmiącego założenia, że scenę mogę mogę zbliżyć lub oddalić to i tak nie jestem jej w stanie zmierzyć i tym bardziej skalibrować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 pkt odniesienia masz np. na płycie PASCA 2003/2004 tam są takie bębenki 7szt. bardzo ładnie określają poprawność zdefiniowanej sceny Wy Sobie ze mnie jaj nie róbcie .Bębenki na tej płycie są ustawione po półokręgu ale ....skąd ja mam wiedzieć czy to co mam u siebie to półokrąg czy półelipsa? Nawet wychodząc z dość optymistycznie brzmiącego założenia, że scenę mogę mogę zbliżyć lub oddalić to i tak nie jestem jej w stanie zmierzyć i tym bardziej skalibrować?Chyba szukasz dziury w całym bo równie dobrze możesz to odnieść do trójkąta i też półśrodki będzie słychać, nie ma tam głębokości i szerokości ale są skrajen półśrodki i środek, wiadomo gdzie czego szukać. Więc nie wyolbrzymiaj tematu tylko do dzieła bo jak masz problemy ze skupieniem to znikną np. półśrodki lub wszystko będzie w kupie lub nigdzie ot co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafix1 Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Polecam plytke focal'a do ustawienia systemu ' date=' pierwsze sample sa do ustawiania wlasnie sceny , sa bardzo pomocne plytka jest we flac'u wiec o jakosc nie ma co sie martwic .. To podaj jeszcze hasełko do rar-a i bedzie lux [/quote'] znamy to hasełko do rar'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Polecam plytke focal'a do ustawienia systemu , pierwsze sample sa do ustawiania wlasnie sceny , sa bardzo pomocne plytka jest we flac'u wiec o jakosc nie ma co sie martwic .. To podaj jeszcze hasełko do rar-a i bedzie lux znamy to hasełko do rar'a www.AvaxHome.ru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafix1 Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 dzienx cursor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaco76 Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Grzebiac z nudow w necie trafilem na ten temacik - niezle wykopalisko z roku 2009:) Kilka latek przelecialo, troche sie w sprzecie pozmienialo, doswiadczen kupa pewnie doszla... Wady, zalety, zmiana kosztow sprzetu i wiedzy - slowem ile to kosztuje teraz Ciekawie by bylo poczytac jak ewoluowali zwolennicy pasywki jak aktywki a moze wiekszosc poszla w hybryde czyli czasowko pasywke:)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasica Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Dinozaur niezły Ja zaczynałem ponad 7 lat temu od pasywki ( firmowej), potem była pasywka pod konkretne przetworniki u specjalisty, następnie aktywka, by teraz po tych kilku latach błądzenia po raz kolejny powrócić do pasywki. Może i trudniej ogarnąć, ale daje więcej radości jak dla mnie, poza tym na moje drewniane ucho system lepiej brzmi ( mniej sucho ?? ) ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_luk1 Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Słucham Knopflera i śpiewa lekko po lewej słucham Madonny i słysze ją dokładnie pod lusterkiem więc wydaje mi sie , że to prawidłowo jest czy nie? O ile Knopfler śpiewa solo to wyraźnie słyszę go na środku szyby lekko po lewej stronie , kiedy zawtóruje mu drugi głosik ( w nazwę to "duecie" ) to ten wtór słyszę dokładnie na środku szyby na skrajnie prawej stronie ...czyli słupku z lekką tendencją zbliżenia ku desce czyli w dół Wasylwek,nikt Ci przez 5 lat nie odpowiedział? Głos Knopflera powinien być w tym nagraniu dokładnie po środku (na słuchawkach tak mam, w aucie niekoniecznie )A ten drugi głos to Sting i w refrenach jest taki "przefazowany", słychać go z obu kanałów i dlatego trudno go zlokalizaować Czyli męskie wokale cięgnęło Ci lekko w lewo, trzeba było popracować na lewym wooferem Ciekawie by bylo poczytac jak ewoluowali zwolennicy pasywki jak aktywki a moze wiekszosc poszla w hybryde czyli czasowko pasywke:)? To może inaczej, przyznawać się kto ma na pokładzie pasywkę i jaką? Ja mam pasywkę + czasówki I drugie pytanie, kto chciałby mieć dobrze zestrojoną pasywkę?Bo z kim nie gadam, to prawie każdy chciałby taką mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 I drugie pytanie, kto chciałby mieć dobrze zestrojoną pasywkę?Bo z kim nie gadam, to prawie każdy chciałby taką mieć I to się nie zmieniło i nigdy nie zmieni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasylwek Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Cały czas...mam pasywkę (full prócz wofrów od dołu i suba ze zrozumiałych przyczyn) , jakoś małymi kroczkami dostrajam ustrojstwo, kiedyś więcej czasu miałem to i jakoś ciekawiej szło.Trochę próbowałem się "uaktywnić" niestety nie podeszło mi, przyczyn dopatruję się w ...(?)nietrafionych źródłach ?Będę jeszcze próbował "cyfrowych" opóźnień w połączeniu z pasywnymi cięciami, niestety przy moim układzie grajków i założeniach niewiele radyjek udostępnia mi to co chcę. Może się skuszę na jakiegoś procesora wreszcie? Tomek wie co mówi i z całym szacunkiem dla aktywców jakoś tak na większej mocy "lepiej się tnie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBSONBERCIK Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Hello. Moja nieudolna przygoda z pasywka w C.A polegala na zastosowaniu przetworników jak w zestawach H.A i skopiowaniu zwrotnicy w 100 %.W aucie uzyskane brzmienie bardzo było zblizone do tego z domu, jednak głosniki nie miały identycznych warunkow jak w obudowie dla nich zaprojektowaneji zawsze było cos nie tak.Więc widać że skopiowana zwrotka to nie wszystko.Potrzeba wiedzy osłuchania i doswiadczenia (którego mi brakuje) zeby podołac pasywce w aucie, tworzonej pod przetworniki i konkretna akustyke auta.Po przesiadce na aktywne ciecia i przetworniki do auta pojawiła sie mozliwosc większego wplywu na dzwiek nie wydajac kasiory na wiadro elementów pasywnych.Jednak zauwazam ze piszacy o tzw "suchosci" z aktywki maja sporo racji.Wiadomo wiele zależy od "klocków" i ich "dopasowania"Pozostałem w tej chwili przy wygodniejszej aktywce ,kto wie jak i kiedy dojrzeje do pasywki ? może nigdy . No chyba że to mi ktoś inny zrobi w aucie :-)Mysle ze byc moze jakby procesory do C.A dawały wieksze mozliwosci, zakres regulacji, to bylo by na plus dla aktywek? Nie wiem.Co ciekawe niektore firmy z branży H.A tworzą kolumny aktywne z cyfrowymizwrotnicami i powiem szczerze słuchając tego sprzętu nie było nawet cienia który by świadczył że dżwięk jest "aktywnie pocięty". Jednak tutaj nakład finansowy (cena zestawu) i zaplecze tej firmy pozwala na : "Aktywna zwrotnica jest i tutaj, ale obliczenia dokonywane są w domenie cyfrowej. Firma zastosowała do tego 66-bitowe układy FPGA. A obróbka w takiej formie daje ogromne możliwości – precyzja wynosi aż 10 Hz. Zastosowane filtry Finite Impulse Response (FIR), czyli o skończonej odpowiedzi impulsowej, gwarantują znakomitą odpowiedź w czasie dla każdego z trzech przetworników. Inżynierowie Avantgarde’a z tego skorzystali i ukształtowali filtry w sposób, który daje niemal zupełny brak przesunięć fazowych (w wersji PRO: 5 stopni) i idealną zgodność czasową. Filtry cyfrowe mają zwykle bardzo strome zbocza, efektywnie dzieląc pasmo pomiędzy głośniki. Wielu konstruktorów i melomanów uważa jednak, że najlepsze efekty daje zastosowanie najłagodniejszego z dostępnych filtrów, czyli zwrotnic 1. rzędu, o spadku 6 dB na oktawę. Avantgarde się z tym poglądem zgadza. Dlatego też w punkcie podziału filtry mają taki właśnie spadek. I dopiero później, progresywnie, jest on coraz mocniejszy, osiągając w punkcie odcięcia 100 dB" link do całego opisu ZERO 1 PRO http://www.highfidelity.pl/@main-1832&lang= Jest to może nie o C.A ale daje wgląd że samochód to nie jedyne miejsce gdzie się pracuje nad aktywnym cięciem pasma i jakich zabiegów to wymaga.Wiele dróg prowadzi do Rzymu a jedna droga jest bardziej wyboista od drugiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.