p7318 Opublikowano 6 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia Hej, Na poczatek troche kontekstu: cel mam taki, zeby dac Corolli jakies sensowne audio. To stockowe to naprawde tragednia. W innym aucie uzytkujemy standardowe i jakos gra ale tu to jest ponizej poziomu akceptowalnosci. Niby jakis tam bas jest, niby gwizdki daja dosc wyrazne wysokie tony a chyba nie ma srednicy bo zeby cos slyszec trzeba dac glosniej... az w koncu robi sie to jakos meczace. Nie mysle isc w jakas moc i nie moge pozwolic sobie na utrate miejsca w bagazniku. Wyszlo wiec, ze wymianiam glosniki na najpopularniejsze plug&play czyli Focal IS TOY 165 + Focal IC TOY 165. Ale jak juz rozbierac te drzwi i dawac ciezsze glosniki to stwierdzilem, ze doloze wygluszenie. Jak znow zamawiac wygluszenie to moze pojechac dalej... i tak wygluszylem juz bagaznik, tylne drzwi i pre do przodu. Teraz powstal problem. Wybebeszylem radio, zeby sie zastanowic jak zamontowac wzmacniacz (Pioneer GM-D1004) i wyszlo, ze wiazka, ktora jest w zestawie nie pasuje. Chyba to co z nim mam nazywa sie ISO a Corolla ma jakies swoje. Staralem sie cos wygooglac to nie wychodzi mi nic sensownego. Do innego wzmacniacza (Focal 4.320) sa zestawy z dedykowanymi wiazkami pod rozne auta. Jak sobie poradzic z tym ? Nie jestem tez bardzo uparty na tego Pioneer'a (moge go jeszcze oddac) ale wspomniany Focal to juz 3x drozsza zabawka (liczac wspomniana wiazke to 4x). Na tym radiu to wtyczki nie sa nawet podpisane - zalaczam zdjecia. Wiecie moze jak to cholerstwo podlaczyc ? Jesli jest jakis inny wzmacniacz plug&play do tego auta to tez byla by opcja do rozwazenia. Z gory dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p7318 Opublikowano 7 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia Zamowilem cos takiego: https://www.focal.com/pl/produkty/toy-y-iso-harness niby od Focala ale jak to daje ISO to ten Pioneer powinien z tym dzialac (?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas1988 Opublikowano 7 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia Jesteś pewien że ten przewód będzie pasował do twojego radia? Nie jest on przypadkiem do starszych modeli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p7318 Opublikowano 7 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia Zdecydowanie nie jestem pewien... przyjdzie to sie okaze. Ciekawi mnie jeszcze, ze jest 2ga wersja tego: https://www.focal.com/pl/produkty/toy-y-iso-harness-v2 Tyle, ze jakos nie bardzo mi to wyglada na "Y" (trzy nogi) a na cos co dawaloby tylko wyjscie na wzmacniacz a z niego znow trzbaby bylo czyms wyprowadzic. Problemem jest to, ze nie udalo mi sie doszykac zadnej instrukcji tego a tez wzmacniacz, ktorym dysponuje to nie Focal. Opcje biore pod uwage takie: 1) Pioneer GM-D1004 + (cholera wie jakie) przejciowki 2) Focal Impulse 4.320 + (prawdopodobnie te Y-ISO v1 lub v2) przejsciowki 3) Zdecyduje sie na usluge jakiejs firmy co to robi Na pewno nie chce rozcinac zadnych wiazek. Tyle, ze radio juz wybebeszylem, wygluszenie i wymiane glosnikow juz realizuje sam. Ciezko mi jakos przyjac do wiadomosci, ze nie ma (na naszym rynku )gotowego produktu, ktory jest naprawde plug&play. Znalazlem na YT pare filmow pokazujacych takie produkty w stanach czy na wyspach (ale tez 2-3x drozszych jak wspomniany Impulse 4.320). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas1988 Opublikowano 7 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia To v2 bardziej pasuje do twojego radia bo masz tam kostkę 10 pin. Ten przewód przesyła sygnał z radia na kostkę iso do wzmacniacza i przez drugą kostkę iso na głośniki po fabrycznej instalacji. Zasilanie trzeba chyba osobno do wzmacniacza ciągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p7318 Opublikowano 7 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia Popraw mnie prosze ale jesli dobrze rozumiem to ten kabel zalatwia tylko polowe problemu. Tak jak oznaczylem na zdjeciu: R1 i R2 - to wtyki, ktore podlaczam na wyjscia radia W1 i W2 - to wtyki, do ktore podlaczam na wejscie wzmacniacza czyli mam podany sygnal na wzmacniacz. Tyle, ze do wzmacniacza nie podlacze juz kabli glosnikow bo te sa zakonczone wtykami takimi jak R1 i R2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas1988 Opublikowano 7 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia R2 wpinasz w radio. W W1 wpinasz kostkę z instalacji fabrycznej. Z W2 dajesz przewody do wejścia wzmacniacza a do R1 wzmocniony sygnał z wzmacniacza. W taki sposób sygnał idzie z radia do wzmacniacza a następnie bezpośrednio na głośniki. Zasilanie prądem do wzmacniacza puszczasz osobno. Dlatego to połączenie Y bo sygnał z radia idzie do wzmacniacza a z niego do instalacji a przewody które w fabrycznej instalacji służą do innych funkcji są puszczone bezpośrednio z radia do instalacji. U mnie w mazdzie taka wiązka wygląda tak: A z podłączonym okablowaniem idącym do wzmacniacza w bagażniku to takie spagetti ważące pare kilogramów: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p7318 Opublikowano 8 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia Ok, juz jest jakies swiatelko w tunelu ! Podpisalem polaczenia raz jeszcze i wyglada to juz zdecydowanie lepiej: Zasugerowalem sie tym nagraniem: Wzmacniacz to jakis inny model ale gosc pokazuje, ze "zlodziejke" trzeba zrobic na 2ch wtyczkach z radia: 1) czarna na rogu - 10 pin 2) szara, sasiadujaca z w/w - 28 pin W dokumentacji do tego wzmacniacza z filmu to jest przedstawione tak: Wracajac do mojej kostki (Pioneer GM-D1004) to wedlug Twoich wytycznych AMP IN zgrywa sie pieknie z jej podpieciem SIGNAL INPUT. Po drugiej stronie do wzmacniacza podlaczana jest wiazka nazwana POWER/OUTPUT i konczy sie czyms takim: I tu wychodzi mi, ze AMP OUT "zlodziejskiej wiazki" bedzie szlo w C. 8-pin na 4 glosniki plus zapinka tego portu na srdoku ukladaja sie w piekna calosc. Kolejny krok to A i B. Wyglada mi to na zlodziejke zasilania. Wtyczka ma 8 pinow ale jeden jest pusty, spinke maja nie centralnie a z boku. Wszystkie piny sa przekazywane pomiedzy nimi a z dwoch sa rozdzielone tak, ze ida jeszcze w strone wzmacniacza i dokladnie tylko te dwa sa przeprowadzone grubszymi przewodami - sa to zolty i czarny. Wyglada to dokladnie jak na tej stronie: https://pinoutguide.com/CarAudio/car_audio_iso_pinout.shtml - kolejnosc pinow patrzac na gniazdo czyli na moim zdjeciu to B pin nr 3 - to ten pusty pin nr 4 - zolty - "Memory Power (12V direct from Battery). Connects the radio directly to the battery." pin nr 8 - czarny - "Ground (Chassis)" I niby wszystko pieknie... czarny (pin 4) podlaczylbym do obudowy radia (podobnie jak na w/w filmie) a zolty.... no wlasnie gdzie ? Czy wzmacniacz powinien byc zasilany caly czas tak jak to sugeruje opis pinu 4go ? Niby tak to przewidzial producent tego Pioneera. Gdzies mi sie przewinelo, ze ow wzmacniacz moze byc wybudzany po "wyczuciu" sygnalu audio ale to i tak by powodowalo, ze w jakiejs czesci caly czas pobieralby prad. Chyba lepiej by bylo, zeby ow dostawal prad po odpaleniu auta. Najwygodniej byloby znow znalezc jakas zlodziejke na to gniazdo 28 pin a jak nie to szukac na skrzynce bezpiecznikow. W Corolli te sa mikroskopijne i schowane w koncu czarnej d. do ktorej mozna zajrzec przyjmujac pozycje nietoperza.... BTW. Wracajac do schematu wyzej (tego od wzmacniacza prezentowanego na filmie) widzimy, ze zasilanie jest kradzione z tej wtyczki 28 pin (przewod zolty z bezpiecznikiem), Ground idzie oddzielnie a jest tam jeszcze jakis magiczny czerwony przewod. Tak cos kaze mi zgadywac, ze to moze byc odpowiednik czerwonego w wtyczce ISO (pin nr 7) czyli "+12V Main Power (Switched via Ignition key). +12 V with the ignition key is in the ACC or ON position." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas1988 Opublikowano 9 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia Wzmacniacz powinien mieć na stałe podłączone zasilanie. Ten trzeci przewód to remote który załącza wzmacniacz. Pioneer załącza się chyba po wykryciu sygnału więc nie jest potrzebny. Podłączenie remote pod ignition spowoduje że wzmacniacz włączy się po odpaleniu auta niezależnie od tego czy słuchasz muzyki czy nie. Spora część elektroniki w samochodzie pobiera prąd cały czas i raczej dołożenie wzmacniacza sporo tego poboru nie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p7318 Opublikowano 9 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 4 hours ago, przemas1988 said: Spora część elektroniki w samochodzie pobiera prąd cały czas i raczej dołożenie wzmacniacza sporo tego poboru nie zmieni. Ok 😉 Zostaje jeszcze wykombinowac wiec skad to zasilanie ukrasc. Z tej 28-pin byloby najfajniej ale znalezienie takiej Y-zlodziejki chyba graniczy z cudem. Juz ta ze zdjecia zamowilem z DE bo w u nas wszedzie "brak towaru". Chyba wiec trzeba bedzie poleciec ze skrzynki bezpiecznikow a ta jest naprawde zrobiona tak by upadlac ludzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p7318 Opublikowano 9 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia Ok, male sprostowanie - ta nowa wtyczka ma teraz 30 pin ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.