Ryszard13 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Przepraszam że poruszam jeszcze raz temat wygłuszenia, ale uważam że na ten temat nigdy uwag nie jest za wiele jak i nowych doświadczeń, jest to moim zdaniem jeden z najważniejszych elementów zabudowy Car-audio, oczywiście oprócz sprzętu zamontowanego do grania.Interesuje mnie głownie wygłuszenie komory silnika, skrzyni biegów i wału, mostu, o ile samochód ma tylny napęd.Chodzi mi głównie o wygłuszenie w taki sposób aby nie zwiększając temperatury silnika poprzez stosowanie grubych mat czy gąbek nie tworząc tz. pampersa który by zatrzymywał ciepło.Czy istnieją jakieś sprawdzone materiały i sposoby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zip Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 tu masz jak wygluszyc fure http://www.dynamat.com/download/Knocking_Out_the_Noise.pdf a tu masz jak sie robi drzwi http://dynamat.com/download/install/Compet...oor_Install.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard13 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Tak też mam mniej więcej wygłuszoną, a nawet jeszcze bardziej bo oprócz mat na boki i sufit jest przyklejona sprasowana tkanina wygłuszająca ok 1 cm.Jednak jest tak że jak się wygłuszy jedno to zaczyna trochę przeszkadzać to czego wcześniej się nie słyszało.No na pewno nie używałem takich materiałów jakie tam były zastosowane, po prostu nie było by mnie stać, na wygłuszenie poszło mi 5 rolek taśmy dekarskiej10X10m, około 50 sztuk maty bitumicznej 25X50 marnej jakości bo po 5zł za sztukę i i trzy maty tkaniny sprasowanej o wymiarach 220X200X1 cm.pozostał mi problem wygłuszenia komory silnika, nie jest to zbyt uciążliwe dla mnie jednak jakby były jakieś sposoby na tą przypadłość, to bym był wdzięczny. Na temat wygłuszenia blachy trochę pojęcia mam, bo z zawodu wyuczonego jestem od instalacji klimatyzacyjnych i napowietrzających, gdzie używa się kanałów blaszanych, które należy też wygłuszyć by nie przenosiły rezonansu z urządzeń do nich podłączonych.to tak na marginesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zip Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 ja bym problemu szukal wlasnie w uzytych materilach ja mam cale auto tak zrobione jak w linkach i silnika praktycznie nie slysze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard13 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Na pewno masz dużo racji, bo materiały wygłuszające też maja wpływ, jednak u mnie jest to silnik diesla 2,5 litra z tylnym napędem.Starałem się wszystko zrobić jak najlepiej mogłam, jednak nie mogę zdjąć przedniej konsoli bo jak się okazuje jest to zbyt skomplikowane a ja trochę jestem leniem i lubię proste rozwiązania.Muslałem nad zewnętrznym wygłuszeniem od komory silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zip Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 http://essa.com.pl/oferta/index.php?id=2,1...150&pid=689 reszta mat jest przeznaczona max temperatury 150-180 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard13 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 http://essa.com.pl/oferta/index.php?id=2,1...150&pid=689 reszta mat jest przeznaczona max temperatury 150-180 Dziękuje bardzo o to mi chodziło, w sklepach i zakładach car audio nie wspomniano mi że coś takiego istnieje.proponowano maty aluminium filc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 http://essa.com.pl/oferta/index.php?id=2,1...150&pid=689 reszta mat jest przeznaczona max temperatury 150-180 Dziękuje bardzo o to mi chodziło, w sklepach i zakładach car audio nie wspomniano mi że coś takiego istnieje.proponowano maty aluminium filc?To w jakich sklepach ty pytałes http://sklep.gae.pl/dynamat-hoodliner-p-569.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard13 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 To w jakich sklepach ty pytałes http://sklep.gae.pl/dynamat-hoodliner-p-569.html Głównie w sklepach motoryzacyjnych w tak zwanym centrum motoryzacyjnym w lublinie, oraz w sklepach z lakierami samochodowymi gdzie kupowałem maty.Także w sklepie z tuningiem samochodowym.Mieli rożne z aluminium ale z podbiciem z grubą tkaniną wygłuszającą, która moim zdaniem była by też zaporą dla oprowadzenia ciepła z silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 każda jedna mata będzie zaporą dla odprowadzenia ciepła, fabryczne wygłuszenia też tak działają, więc nie masz się tym co stresować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekk Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 ja mam też wygłuszony kawałek samochodu i o ile taśma dekarska jest ok, to te maty 25x50 za 5zł są do bani i nigdy więcej tego g... nie kupię. Szkoda, że je na dach wrzuciłem:/ Będę miał wolnej kasy i czasu, to znowu ściągnę tapicerkę i wygłuszę tym razem taśmą dekarską, oczywiście kilka warstw, albo się szarpnę na coś lepszego, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard13 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Powiem ci tak, ja te maty mam już w samochodzie od 4 lat, nie popękały nie odklejają się, nie śmierdzą.Może trafiłeś na jakąś złą partie ja kupowałem w sklepie dla lakierników i wcześniej zasięgnąłem opinii o nich, na duże powierzchnie tz. twarde, mniejsze i na profile miękkie.Przed położeniem odtłuściłem powierzchnie benzyną ekstrakcyjną i opalarką trochę nagrzałem blachę.Nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thoo24Mass Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Panowie, bardzo fajną sprawą jest splen z STP położony na chociażby dekarkę. Ma 4 lub 8mm grubości i świetnie się układa. Dzisiaj właśnie go położyłem na podłogę i tunel (ford sierra) i jest miodzio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard13 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Jedną z głównych bolączek drgań w karoserii są tak zwane miejsca usztywniające i wzmacniające karoserię.Miejsca te są połączone pastą klejącą która z czasem traci swoje właściwości, nawet naklejenie mat na takie miejsca nie przynosi wyeliminowanie trzasków i pisków, polecam na nowo zastosować silikon lu pastę między blachy a wzmocnienie, ale to już wszyscy wiedzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.