PanJarek2 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Dzień dobry.Posiadam radio Pioneer deh 80prs. Wyłączone zużywa dużo prądu (0,3A).Czy powinno być takie duże? W aucie w kostce ISO nie mam kabla od stacyjki (Fiat Croma) więc w radiu mam połączony kabel który powinien iść do stacyjki (kolor żółty) z kablem zasilania. Tak jednak się robi aby można było słuchać radia przy wyłączonym zapłonie i chciałbym aby taka możliwość pozostała. Cóż czynić? Jedyne co mi przychodzi do głowy to między tym żółtym kablem z radia a zasilający w kostce ISO poprowadzić włącznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylweek Opublikowano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2019 Alpine przepiąlem na stałe i też mi żarło. Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barth Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 Panie Jarek... przecież było już mnóstwo takich tematów.Skoro radio spięte jest na stałe w pozycji ON - to jak ma nie brać prądu? Szukaj plusa po stacyjce... nie ma innego wyjścia.Włącznik to ostateczność, bo ciągle będziesz o nim zapominać i w końcu wyładujesz aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal 2002 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 PanJarek2 nie wiem jak jest we Fiacie więc musisz sprawdzić taką rzecz --> jeśli zostawisz włączoną na stałe ( z palca , przełącznikiem ) lampkę oświetlenia wewnętrznego i zamkniesz samochód ( z kluczyka, z pilota ) to lampka pozostaje zapalona, czy gaśnie ( od razu, bądź po chwili ). Jeśli lampka gaśnie to znaczy, że jej zasilanie jest sterowane z kompa samochodu i możesz wykorzystać ten sygnał to sterowania radia ( komp samochodu podaje stałe +12V na obwód zasilania lampki, a lampka zapala się dopiero po podaniu masy na jej drugi styk ). Korzystasz oczywiście z tego sygnału +12V, który może sterować cewką małego przekaźnika, którego styk będzie włączony szeregowo w twoim "żółtym kabelku". Zaleta jest taka, że możesz słuchać na postoju ( bez przekręconego kluczyka ) i nie musisz wyłączać radia ( wyłączy się samo po zamknięciu auta z kluczyka ). Wada jest taka, że radio włączy się samo po otwarciu auta ( z pilota, z zamka ) czyli jeszcze zanim wsiądziesz do środka ( to też można obejść po zastosowaniu kolejnego przekaźnika ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.