truck Opublikowano 12 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2017 Pytanie do kogoś kto jest już obyty z Ista P/D , czy można w pełni przesiąść się z dis i inpa na Ista zachowując jednocześnie pełną funkcjonalność do serii E?Czyli wprost zrezygnować w pełni z disa i inpy i przesiąść się na Ista, jako interface pójdzie najnowszy Icom. I ostatnie pytanie techniczne czy E-sys wspiera tylko serię F i nadal trzeba mieć do Exx NCS czy zastępuje oba? Z góry dziękuję za info od kogoś kto ma już sprawdzony temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 13 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2017 Mylisz pojęciaDIS to stary program diagnostycznyProgman to stary program do programowania i kodowania sterownikówISTA to następca DIS i Progman.ISTA D to program diagnostyczny(znany też jako Rheingold, to modyfikacja, aby działała na zwykłym kablu)ISTA P to następca progmana, a więc służy do aktualizacji sterowników i kodowania. Pakiet Standard Tools czyli Inpa, NCSExpert, WinKFP, Tool32 to programy inżynierskie, stosowane przy samochodach testowych.Podobnie jest z Esys(zastąpił NCSExpert i WinKFP dla serii Fxx ) Aktualnie poszło to już dalej. Obie wersje ISTA zostały połączone w ISTA+. ISTA+ to ISTA D(bądź Rheingold) z funkcją kodowania i programowania dla serii Fxx i Gxx, znany z ISTA PDo kodowania i programowania serii Exx, ASO używa ISTA P, ale w przypadku serii Fxx i Gxx już możliwe jest użycie ISTA+. NCSExpert i ISTA P to nie do końca tego samego typu programy. ISTA P podobnie jak najpierw DIS, później Progman, koduje jedynie do domyślnych wartości.NCSExpert umożliwia znacznie, znacznie więcej, a umiejętnie używając programu NCSDummy można skonfigurować sporo opcji po swojemu(np. zmienić wartości dla danych opcji). Np. za pomocą NCSExpert dokodujesz dzienne w drogowych. Za pomocą programów stosowanych przez ASO tego nie zrobisz, chyba że posiadasz wersję na USA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juby Opublikowano 13 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2017 yyyy a w jakim języku rozmawiacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2017 No właśnie o tym by coś można było zrobić w tych Twoich śmigiełkach Juby oprócz starcia kurzu potrzeba tyłu narzędzi diagnostyczno- programatorskich, osobna kwestia to masa h próbowania, czytania i nauki by nie wywalić sterownika w kosmos przy przykładowo flashowaniu:-) PS. Dzięki Cursor za rozwinięcie tematu , szczerze mówiąc nie wiedziałem o ista +, niestety muszę sam gryźć temat w serwisie, w którym pracuję bo oni twierdzą, że to czego im najnowszy Esi Tronic nie rusza ewentualnie VCDS przy Vag to nie dla nich i fura leci do serwisu autoryzowanego na kodowanie a ja chcę pokazać upartym Bawarczykom,że Polak nie takie rzeczy robi. Jak mówiłem Inpe i Disa znam to chyba i Ista mnie nie zabije.Czy to prawda że kompletny pakiet narzędzi waży 500GB? (qur... to to pół terabajta;-o ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 13 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2017 Kompletna ista to góra 150GBRadząc sobie z DIS, dasz też sobie radę z ISTA. Zwłaszcza z diagnostyką.ICOM nie jest konieczny do używania ista. Przydaje się(np. światłowód do programowania) oraz diagnozuje samochód szybciej niż zwykły kabel, ale do samej diagnostyki nie jest to wymóg konieczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2017 Tak ale pomyślałem,że skoro i tak buduje nowy zestaw diag-prog to pójść w icom i mam z czapki bez zagwozdek a co do k-d line, co po most itd.No i słyszałem, że jeśli ktoś używa emulatora icom to oczywiście ogarnie diagnostykę ale np do flaschowania to niepotrzebne zwiększanie ryzyka, że coś się zwiesi i wtedy placz i rwanie sterownika z auta na stół by go stawiać na nogi na twardo poza magistralą auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 No i słyszałem, że jeśli ktoś używa emulatora icom to oczywiście ogarnie diagnostykę ale np do flaschowania to niepotrzebne zwiększanie ryzyka, że coś się zwiesi i wtedy placz i rwanie sterownika z auta na stół by go stawiać na nogi na twardo poza magistralą auta.Używanie ISTY do programowania to niepotrzebne zwiększanie ryzyka ;) Do serii Exx używam WinKFP. ISTA P jest mi tylko potrzebna do doboru właściwego softu do sterownika(nie zawsze najnowszy, który podaje WinKFP jest tym właściwym)Do serii Fxx używam Esys i najnowszych psdzdata Tak ale pomyślałem,że skoro i tak buduje nowy zestaw diag-prog to pójść w icom i mam z czapki bez zagwozdek a co do k-d line, co po most itd.Jeśli kupujesz oryginał to tak. Chińczyki działają różnie. Oryginał w ASO w DE to koszt nieco ponad 400€ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Tzn myślałem o jakimś klonie(sprawdzonym czy polecanym) bo słyszałem, że ori icom wymaga oficjalnie zezwolenia od bmw na zakup i koszt głowicy to od 1000eur a jak naprawdę jest ręki nie dam uciąć. Zresztą podjebka startuje od 300-350 euro do 500 więc jakoś tanio to z aso . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 To zależy co potrzebujesz.Sam ICOM NEXT A czyli sama głowica z przewodem lan(bez przejściówki na starsze modele i światłowodu) to wspomniane nieco ponad 400€.Tyle zapłacił 2 miesiące temu kolega Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.