Skocz do zawartości

dźwięki alternatora w głośnikach


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam może na tym forum mi ktoś coś konkretnego podpowie. więc tak kable juz w aucie kładłem wszędzie i nic to nie dawało, kondensator mam przeciwzakłóceniowy na radiu. wzmak napędzający przód był wymieniany(ale to raczej ze względu na lepszą jakość dźwięku niż na zakłócenia). ma ktoś jeszce jakieś pomysły co to może być? Aha ostatnio w jakimś małym zakładzie car audio łepek mi mówił ze filtr na RCA wycina kawałek pasma(częstotliwości) czy to prawda ?? czy koles coś ściemniał??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

audio łepek mi mówił ze filtr na RCA wycina kawałek pasma(częstotliwości) czy to prawda ?? czy koles coś ściemniał??

Prawda, i chyba nie zasłuzył na miano "łepka" skoro wie wiecej niż TY ewidentnie...

 

To po pierwsze , po drugie w co drugim temacie ktory spotkasz na kilku, jak nie kilkunastu forach( tutaj takze) jezeli TYLKO ZECHCESZ LASKAWIE POSZUKAC- znajdziesz opinie ze nalezy sprobowac takze wymienic RCA...

 

No kolego teraz Twoja kolej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mowiąc to ja mam podobny problem (tylko ze baaaaardzo bardzo cicho słychać ten efekt "turbiny") RCA mam zajedobre(ciągniete środkiem przy tunelu, z dlaleka od OBD), RCA na radiu na pewno nie upalone, "-" z aku ciągniety, kable prad 25mm2.. no wszystko jest 100% sprawne a jednak przy cichym słuchaniu i wysokich obrotach słysze delikatny świst.. ja obstawiam jeszcze problem auta- bedzie chwila to wszystko przejrze od początku do konca w aucie.. aha dodam tylko że problem jest tylko "na radiu" tzn jak dam zasilanie radia osobne (nie połączone z altkiem) to wszystko jest ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z miasta podpowie

1. Zmien radio na inne i sie wtedy okaze.

2. Jezeli to w/w nie pomoże jedź do elektryka albo sam załóz kondensator przy alternatorze - tzw odkłócenie instalacji - przepis znajdziesz w necie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem szczerze ze u mnie tez to słychac. taki delikatny swist jakbym mial turbine, myslałem ze to po zmianie radia z nowego Clariona DXZ778 na ALpine CDA-7894r ale teraz jak siegne pamiecia wstecz to na clarku tez to słyszałem ;/ , mialem przykrecony wzmak do siedzienia, wiec kolego zrobil mi podkladke ze mdfki pod wzmaka, ale problem dalej jest.

SPrawdzalem instalke RCA ida lewa strona auta z jednym glosnikowym a druga strona leci z glosnikowym "+" od aku czyli instalka tez ok. RCA mam jakies 4xRCA Signat Platinum za 5m placilem ok. 150 PLN i sa podwojnie ekranowane wiec kable tez w miare rozsadne. Ale faktycznie jak do wzmaka wkladalem tylko koncowki chincha nie dotykajac masy to tego dzwieku nie slyszalem.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam może na tym forum mi ktoś coś konkretnego podpowie. więc tak kable juz w aucie kładłem wszędzie i nic to nie dawało, kondensator mam przeciwzakłóceniowy na radiu. wzmak napędzający przód był wymieniany(ale to raczej ze względu na lepszą jakość dźwięku niż na zakłócenia). ma ktoś jeszce jakieś pomysły co to może być? Aha ostatnio w jakimś małym zakładzie car audio łepek mi mówił ze filtr na RCA wycina kawałek pasma(częstotliwości) czy to prawda ?? czy koles coś ściemniał??

 

Zacznijmy od tego : jaki wzmacniacz (firma) ?

Ja miałem taki sam przypadek... nie pomogło zupełnie nic. Ani wymiana radia (bo to nie radio robi takie zkłucenia) ani kabli RCA (te całe "potrujne ekranowania" to też jakaś bzdura) , ani Wymiana kabli zasilających (wogule nie mają z tym nic wspólnego) , ani stosowanie wszelakich filtrów , kondensatorów... Musiałem sprzedać wzmacniacz i kupić innej firmy. Wcześniej miałem Audisona i wymieniłem na Blaupunkta i problem znikną.

Możesz ewentualnie sprawdzić sam alternator , wymienić szczotki (zużyte mogą delikatnie iskrzyć)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z możliwych przyczyn nie wymienione zostało jeszcze umiejscowienie zwrotnic blisko urządze elektrycznych w aucie(cewki w zwrotkach potrafią łapać zakłócenia). Ja u siebie włożyłem lewą zwrotkę blisko skrzynki przekaźników/bezpieczników i tam siało. Po przełożeniu zwrotki kłopoty minęły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co właśnie zwrotnice mam koło skrzynki bezpiecznikow

musze ja odłaczyc i zobaczyc czy po drugiej stronie beda swisty a jak to sie sprawdzi to ja przełoże w inne miejsce

aha ale czy może byc tak ze tylko jedna zwrotnica lezy koło skrzynki bezpieczników a sieje we wszystkich głosnikach z przodu??

wzmacniacze sa w podpisie tzn GZ 2500TA i audio system 6002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

przeczytałem topic i zrozumieć można jedno.... u każdego problem jest inny :D sposobów sporo jednak nie ma jednego 100% rozwiązania może uda Wam się pomóc i mi :D

 

jak niektórzy znają mój mały system oparty był o 2xCarpower 602 i 1502 + głośniki + kable DIETZa (dokładny opis w stopce) kabelki sygnałowe nie były jakieś tam HIGH-END jednak nie powiem żeby były badziewne... ekrany posiadają :D całość grała ŁADNIE I CZYSTO... i powiem że zawsze mnie dziwiły takie problemy jak w tym topicu wszystko położone ogólnie przyjętych zasad :D czyli tam gdzie instalacja to PLUSIK a tam gdzie wolna strona od kabli SYGNAŁÓWKI i grało ładnie do czasu zmiany WZMAKA NA PRZODZIE :D

 

wymieniłem Carpowera 602 na zakupionego od kolegi z forum wzmaka "old" Macroma 42,07 oczywiście zwykła podmianka :D i mam teraz problem z piszczeniem od alternatora :/ opis sytuacji:

 

- podpięty wzmak (autko zgaszone) wszystko gra pięknie :D i powiem że różnica cenie nie była duża mówie o sprzedaży CP na MACROMA jestem zadowolony czy dużo lepiej ciężko mi teraz ocenić ale inaczej i jestem zadowolony :D

 

- włączam stacyjkę i odpalam następuje przeraźliwy PISK :D, dodaje gazu pisk wzrasta grrr jest bardzo donośny :( odpinam chinche od wzmaka wszystko się uspokaja :D oczywiście suby grają dalej czysto na drugim wzmaku

 

zakupiłem dla zabawy w pobliskim sklepie FILTR DO WZMAKÓW PRZECIWZAKŁÓCENIOWYM i UWAGA pomogło odrazu po podpięciu pisk ustał (może inaczej spadł do takiego poziomu że go prawie wogóle nie słychać nawet przy "przygazówce" niestety pozostał dalej podczas przełąnczania radia czyli RADIO>>CD>>AUX zanim się np: płytka zaczyta PISK jest, tak samo z radiem odrazu go słychać w momencie przerwy :( gdzie szukać przyczyny :D bo przyszłym tygodniu zaczynam działać bo w końcu jak coś grało OKI to nie mogło się od tak zje...ć

 

p.s dzisiaj zrobiłem coś co mnie wkurzyło totalnie zwarłem masy chinchów wpiętych do wzmaka za filtrem i niestety WZMAK zaczął "strzelać" czyli załączyło się jakieś zabezpieczanie od tego momentu po podpięciu przez FILTR wzmak WARIUJE po podpięciu bez SŁYCHAĆ PISK, po podpięciu jednego chincha PISK ustaje ale gra mi na jednym PRZEDNIM GŁOŚNIKU :D nic filtr uwaliłem kupie kolejny na testy 15zł to nie wydatek, zastanawiam się również nad kupnem innych chinchów i podłączeniem ich na SZTUKĘ przez całe auto aby sprawdzić czy jest różnica liczę na jakieś sugestie

 

sorka za DŁUGI post ale chciałem wszystko opisać aby później nie odpowiadać na zbędne pytanka itp..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...