Skocz do zawartości

nowe pomysly na audio


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tweeter osobno, woofer osobno. Kazdy tweeter i kazdy woofer musi byc zailany z osobnego kanału. A biegunowoc przesledzisz po sciezkach plytki drukowanej zwrotki przy wylutowywaniu / przecinaniu elementów. Przednimi kanałami zasilasz np tweetery a tylnymi woofery...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

przy bi-ampingu jak jest z przewodami bo niby kazdy kanał jest zasilany oddzielnie wiec trzeba 4 kanały, dodatkowo rozumiem ze musze dodatkowo podlaczyc RCA do REAR glosnikow zeby kanal REAR byl np. odpowiedzialny za woofery z (4kanalowca), FRONT np za tweetery(z tego samego 4 kanałowca) i wyjscie RCA SUBA do drugiego wzmaka.

Dokładnie tak

 

Ale jeszcze jedno mnie zastanawia bo normalnie na zwrotce jest "+ i -":

 

dla tweetera

dla woffera

i dla przewodu glosnikowego do 1 kanału wzmaka

Woofery musisz podłączyć zgodnie fazowo. Nieważne, czy odwrotnie, oba woofery mają być względem siebie podłączone zgodnie fazowo.

Tweetery też mają być zgodnie fazowo względem siebie, ale jeśli chodzi o fazę tweetera i woofera to warto spróbować obu kombinacji, czasem odwrotne połączenie może nam bardziej przypaść do gustu(przy odwrotnym połączeniu może pojawić się dołek w miejscu cięcia, czasem może bardziej przypaść do gustu, warto spróbować)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie tak myslałem, czyli jeszcze musze dokupic kabel glosnikowy zeby puscic z kanału tweetera (ze zwrotnicy) do wzmaka.

 

Na narazie kupilem takiego Macroma 1,5 mm2 (2x2,5 m) zeby pusic nowy kabel ze zwrotek do tweeterow, ktore bede przenosil z trojkatow do slupków. Czy ten kabel bedzie dobry zeby puscic go ze zwrotek w drzwiach przez caly samochod do bagaja do wzmaka? Czy musze kupic grubszy?

 

do wooferow zostanie mi ten co mam obecnie 2,5mm2 OFC Dietza tylko wlasnie sie zastanawiam czy do tweeterow wystarczy ten Macrom czy musze cos grubszego wziac?

 

dzieki

disaster3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główną bolączką w R6A jest "góra" która sporo odbiega jakościowo od "dołu". Przy takim zestawie najlepiej jest dać inny tweeter coś ze stajni scana, vify itp Puścić to aktywnie albo uszyć zwrotkę na miarę. Wtedy R6A pokazują to co najlepsze :D . Po prostu na seryjnym tweeterku dużo nie wskóramy bi-ampingiem i nawet jak byśmy dobierali do niego jakiś konkretny piecyk. Ten tweeter już ma taki charakter :/

 

Moim zdaniem oceniając ogólnie zestaw DEGO PO wzięło by by górę na R6A, ale wooferek z R6A...miodzio :P:P

 

Krótko mówiąc zmień radio poszukaj porządnego pieca pod HSK, przygotuj dobrze furtki a następnie baw się bi-ampingiem i czasówką. A jak już zmieniać system to na coś naprawdę konkretnego :D

 

No właśnie.. tweeter z r6a... ogolnie w r6a seryjnym brak jest średnicy.. przy aktywce mozna troszeczke sie pobawić, troche podbijać średnice na korektorze, ale w gruncie rzeczy i tak bedzie lipnie :P poza tym z tego co pamietam w granicach 5-8kHz dzwiek robi się nieznośnie głośny :P

Tak jak kolega Gilotyn@ pisze zmiana tweetera w moim przypadku to było genialne posunięcie. do wooferów z r6a fajnie pasuje scan d2409- po pierwsze mozna go nisko ciąć (1,6 kHz, -18db nachylenie) nie jest natarczywy, średnica świetna (dodam ze woofery r6a mam ciete na 1,25 kHz) także przy aktywce moge polecić takie rozwiązanie.. co do czasówek- na pewno jest to świetne udoskonalenie, ale korzystanie z tego dobrodziejstwa wymaga troche wprawy (ja sie z tym bawie prawie rok i dopiero dochodze do konstruktywnych wniosków- chyba założe o tym nowy temat). W stereo ważne jest dobre wybalansowanie i konstrukcja sceny (i naprawde sprawdza sie to w każdym rodzaju słuchanej muzyki).. a to co czesto mnie osobiście razi to sub grający natarczywie i agresywnie "tyłem" :hyhy:

 

disaster3 ja też czesto słysze że jestem nienormalny... taka pasja :P do zabaw, regulacji, ustawien tweeterów, cięć itd. bardzo przydatne sa płyty testowe (np.Focal Demo CD 2).. Scieżki techniczne emitujące dzwięki na różnych czestotliwościach pomagają wypośrodkować dzwiek, znaleźć optymalne ustawienie tweeterów, głośności itd (przykładowo dajmy na to przy tym samym ustawieniu dzwiek 4kHz moze być słyszalne głośniej w lewym tweecie niz w prawym już niżej przy 2 kHz moze być odwrotnie) do znalezienia środka sceny (nie musi to być środek deski) dobra jest też płyta z zeszłego sezonu emma/pasca (chodzący po scenie, mowiący pan), albo głos meski "w fazie"- można ustawić opóźnienia wooferów względem góry. Na początek polecam właśnie rozejrzenie się za takimi "narzędziami", żeby zobaczyć (usłuszeć) co jest nie tak w Twoim systemie, a dopiero potem szukać winnych i rozwiązań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to juz jedno cudenko przyszło do mnie...... (prezent od zony :) ) na przod do bi-ampingu PPi DCX1000.4 :) ........

łłłoooooo matkooooo :) jakie to wielkie i ciezkie, przeraza mnie ta wielkosc. Mam nadzieje ze wraz z wielkoscia w parze idzie dobre granie .....

Jutro prawdopodobnie przyjdzie 10m kabla 1,5 mm^2 Stingera (nie miałem czasu jezdzic dzisiaj za tym macromem i kolega przy okazji zamowienia z ESSA'y wzial mi tego druta) do "Tłita" i w srode rzeźba.... nie moge sie doczekac

 

[ Dodano: 2009-06-22, 22:44 ]

i 2 fotki jakie to duze http://localhost/strefa/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

http://img329.imageshack.us/img329/6665/img2257.th.jpg

http://img329.imageshack.us/img329/6220/img2263.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

 

chciałbym sie was podpytac o zmiane tweetera w zestawiek HSK. Chciałbym w ten weekend zrobic sobie słupki na gotowo ale jesli mam teraz tweetera HT25 z zestawu HSK i zrobie slupki pod niego to pozniej jak bede chciał sobie kupic jakis lepszy jakosciowo to bede musial robic slupki od nowa a to bez sensu.

Dlatego jesli moglibyscie mi pomoc w pewnej kwestii bylbym wdzieczny. Ponizej jest zdjecia ikladu zwrotki z HSK i tweetera on ma chyba 125W w RMS przy 4ohmach z kolei ja chcialbym wymienic tweeter na ProX T2 . Tweeter juz duzo lepszy jakosciowo od HT25 i moge sobie z nim przez dlugi czas pojezdzic. Czy moge go podpiac bezposrednio do zwrotnicy Hertz HSK? Czy musze cos poprzerabiac i jesli tak to co? Pls o pomoc bo na elektronice sie nie znam a nie chcialbym go spieprzyc.

 

Zestaw bedzie zasilany z 2 kanałów z PPi DCX10004 poprzez zwrotki HSK. Do pozostałych 2 bedzie w mostku podpiety sub.

 

Z gory dzieki za info..

 

aha i jeszcze specyfikacje HT25 jakie udalo mi sie znalezc w sieci http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/pdf_ht25.pdf

post-1-1246278069.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

disaster3 dzięki za tego linka,będę przerabiał zwrotkę HSK dla kolegi więc zaoszczędziłeś mi rozbierania drzwi.Teraz znając komponenty mogę kupić wszystko niezbędne zanim rozbiorę auto.

Co do XT2 to nic im się nie stanie bo ori zwrotka U-dimension ma takie same cięcie.Mam te tweetery więc jak chcesz możesz posłuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

disaster3 dzięki za tego linka,będę przerabiał zwrotkę HSK dla kolegi więc zaoszczędziłeś mi rozbierania drzwi.Teraz znając komponenty mogę kupić wszystko niezbędne zanim rozbiorę auto.

Co do XT2 to nic im się nie stanie bo ori zwrotka U-dimension ma takie same cięcie.Mam te tweetery więc jak chcesz możesz posłuchać.

 

nie ma sprawy , dzieki za info w sprawie XT2 i mozliwosc odsłuchu. W kazdym badz razie to akurat mam juz je gdzie odsłuchac ale chciałem jeszcze sie podpytac czy warto. Na tuningforum.pl odpisali mi ze te HT25 nie sa az takie złe i wcale nie dzieli ich jakas przepasc jakosciowa. Wszystkiemu winna jest ori zwrotka w HSK. No ale zeby wyrzeźbić nowa lepsza potrzebny jest budzet a jego niestety na chwile obecna nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te HT25 nie sa az takie złe

A kto Ci powiedział że są złe.Masz chyba najlepszy jakościowo system w tych pieniądzach...faktem jest że trzeba wiedzieć jak go wykorzystać.

Mogę Ci jedynie poradzić żebyś wsadził nowy piecyk podpiął wszystko jak ma być i potem na próbę wsadził XT2.Sam zdecydujesz co bardziej Ci się podoba.Opierając się wyłącznie na opiniach innych użytkowników możesz długo błądzić a i tak nie trafisz na to co Ci się na prawdę podoba.Słuchaj,słuchaj i jeszcze raz słuchaj-sprzętu oczywiście a nie doradców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, spoko to biore sie do roboty, moze jutro uda mi sie podłaczyc to wszystko, musiałem jeszcze dzisiaj dokupic kable zasilajace i oczka do 35mm. Wzmak jest juz przymocowany, jutro tylko podpiecie zasilania i zobacze jak to chodzi wszystko.

 

[ Dodano: 2009-06-30, 21:46 ]

 

siemka,

 

dzisiaj wlasnie podlaczylem wszystko (tzn jeszcze bez suba) zeby zobaczyc jak to gra i czy wogle wszystko jest podpiete poprawnie. Hehehehe gra fajnie, ale musze jeszcze to poustawiac wszystko.... ale mam do Was pytanie, moze bedziecie mi w stanie pomoc. 1-szy raz spotkałem sie z takimi włacznikami we wzmacniaczu i do konca nie jestem pewien za co one odpowiadaja.

 

System w samochodzie klasyczny, czyli:

 

Zrodło: Alpine CDA-7894r

wzamcniacz: Precision Power DCX1000.4

glosniki przod: Hertz HSK

subwoofer: Re Audio SE-10 D2

 

wszystko podłaczone normalnie system przedni na zwrotnicach ori pod 2 kanały przednie a sub pod mostek z 2 pozostałych kanałow. Filtry HP i LPF wlaczone na wzmaku i teraz te 3 przyciski:

 

1. "-12dB Attenuation Switch: Push this switch ‘IN’ for high voltage input (4V-12V) capability. This button must be pushed ‘IN’ for use with speaker level input on common ground head-units or for high voltage line drivers."

 

Z tego co ja znam angielski to chyba chodzi tu o to ze jesli radio posiada wyjscie RCA 4V lub wiecej to wtedy ten przycisk powienien byc właczony. I domyslam sie ze wtedy GAIN czułość jest sprawdzana min - 12V do max - 4V. Moje radio ma wszystkie wyjscia 4V wiec przypuszczam ze ten przycisk musi byc wlaczony. Ja go właczyłem

 

2. "Rear Source INT/EXT Switch: Select the INT position (switch in) if you want to use the internal signal path from the front crossover for the rear input, or the EXT position (switch out) to use the external rear RCA input."

 

Tutaj za bardzo nie wiem o co chodzi, chyba cos o wewn. rozdzieleniu sygnalu przez wewn. zwrotke wzmaka na rear wejscie (właczony), lub korzystanie tylko i wylacznie z wyjsc RCA z radia bez zadnych modyfikacji (przycisk nie wcisniety). Ja mam go wlasnie nie właczonego.

3. "Source Sum/Rear Switch: Select the SUM (switch in position) if you want to use the RCA output information summed from the front and rear audio channels. Select the REAR (switch out position) to select the input off of the rear channel, providing bandpass capability."

 

Tutaj to juz wogle nie wiem o co chodzi. :D jesli moglibyscie mi napisac co z tym przyciskiem mam zrobic to bede wdzieczny. Na razie nie jest wcisniety.

 

 

 

BTW. Wiecie co innego jest dosłowne tłumaczenie a co innego jak sie jest w temacie od dawna/bawiło sie tym wzmakiem i niektorym hasła/terminy juz wszystko mowia o co chodzi i co nalezy wlaczyc a co wylaczyc..

 

Bede wdzieczny za pomoc jak mam to poustawiac.

 

Pozdrawiam,

disaster3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. "-12dB Attenuation Switch: Push this switch ‘IN’ for high voltage input (4V-12V) capability. This button must be pushed ‘IN’ for use with speaker level input on common ground head-units or for high voltage line drivers."

 

Z tego co ja znam angielski to chyba chodzi tu o to ze jesli radio posiada wyjscie RCA 4V lub wiecej to wtedy ten przycisk powienien byc właczony. I domyslam sie ze wtedy GAIN czułość jest sprawdzana min - 12V do max - 4V. Moje radio ma wszystkie wyjscia 4V wiec przypuszczam ze ten przycisk musi byc wlaczony. Ja go właczyłem

Przy 4V na wyjściu spróbowałbym opcji "wyłączony"

 

2. "Rear Source INT/EXT Switch: Select the INT position (switch in) if you want to use the internal signal path from the front crossover for the rear input, or the EXT position (switch out) to use the external rear RCA input."

 

Tutaj za bardzo nie wiem o co chodzi, chyba cos o wewn. rozdzieleniu sygnalu przez wewn. zwrotke wzmaka na rear wejscie (właczony), lub korzystanie tylko i wylacznie z wyjsc RCA z radia bez zadnych modyfikacji (przycisk nie wcisniety). Ja mam go wlasnie nie właczonego.

Jeśli masz tylko jedną parę RCA to sygnał do tylnych kanałów pobierasz z przednich jak przycisk jest wciśnięty

 

3. "Source Sum/Rear Switch: Select the SUM (switch in position) if you want to use the RCA output information summed from the front and rear audio channels. Select the REAR (switch out position) to select the input off of the rear channel, providing bandpass capability."

 

Tutaj to juz wogle nie wiem o co chodzi. jesli moglibyscie mi napisac co z tym przyciskiem mam zrobic to bede wdzieczny. Na razie nie jest wcisniety.

Masz we wzmacniaczu dodatkowe wyjście RCA?

Z tego wynika, że wybierasz co ma być na wyjściu RCA, przy SUM sumujesz wszystkie kanały(1 z 3 dla L i 2 z 4 dla P), przy REAR sygnał pobierasz tylko z tylnych kanałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. "-12dB Attenuation Switch: Push this switch ‘IN’ for high voltage input (4V-12V) capability. This button must be pushed ‘IN’ for use with speaker level input on common ground head-units or for high voltage line drivers."

 

Z tego co ja znam angielski to chyba chodzi tu o to ze jesli radio posiada wyjscie RCA 4V lub wiecej to wtedy ten przycisk powienien byc właczony. I domyslam sie ze wtedy GAIN czułość jest sprawdzana min - 12V do max - 4V. Moje radio ma wszystkie wyjscia 4V wiec przypuszczam ze ten przycisk musi byc wlaczony. Ja go właczyłem

Przy 4V na wyjściu spróbowałbym opcji "wyłączony"

 

Sprobujemy na wyłaczonym, wtedy prawdopodobnie gain bedzie z przedziału od 4V do 150mv. Bo całosc wyglada tak:

 

Input Sensitivity 150mV - 12 Volts RMS (with -12dB pad)

 

2. "Rear Source INT/EXT Switch: Select the INT position (switch in) if you want to use the internal signal path from the front crossover for the rear input, or the EXT position (switch out) to use the external rear RCA input."

 

Tutaj za bardzo nie wiem o co chodzi, chyba cos o wewn. rozdzieleniu sygnalu przez wewn. zwrotke wzmaka na rear wejscie (właczony), lub korzystanie tylko i wylacznie z wyjsc RCA z radia bez zadnych modyfikacji (przycisk nie wcisniety). Ja mam go wlasnie nie właczonego.

Jeśli masz tylko jedną parę RCA to sygnał do tylnych kanałów pobierasz z przednich jak przycisk jest wciśnięty

 

ok. czyli zostaje "nie wcisniety"

 

3. "Source Sum/Rear Switch: Select the SUM (switch in position) if you want to use the RCA output information summed from the front and rear audio channels. Select the REAR (switch out position) to select the input off of the rear channel, providing bandpass capability."

 

Tutaj to juz wogle nie wiem o co chodzi. jesli moglibyscie mi napisac co z tym przyciskiem mam zrobic to bede wdzieczny. Na razie nie jest wcisniety.

Masz we wzmacniaczu dodatkowe wyjście RCA?

Tak mam.

Z tego wynika, że wybierasz co ma być na wyjściu RCA, przy SUM sumujesz wszystkie kanały(1 z 3 dla L i 2 z 4 dla P), przy REAR sygnał pobierasz tylko z tylnych kanałów.

 

ok, czyli to jest bez znaczenia. Bo nie mam nic podpietego pod Output'a

 

Dzieki @cursor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. "-12dB Attenuation Switch: Push this switch ‘IN’ for high voltage input (4V-12V) capability. This button must be pushed ‘IN’ for use with speaker level input on common ground head-units or for high voltage line drivers."

 

Ustawiaj na sluch i koryguj gainem,w audisonie vrx tez mialem taka opcje.

U mnie bylo odpowiednio na wiekszej czulosci z mocno skreconym gainem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wszystko zostało juz podłączone (na razie na pająka) ale chciałem zobaczyc jak to gra.

 

Po prostu pieknie , strasznie jestem zadowolony z tego wzmaka, wyciagniecie tweeterów zza maskownic w trojkatach było tez strzałem w 10. Wczoraj wieczorem zaniosłem z domu skrzynke z RE SE-10D2 zeby podłaczyc i sprawdzic jak wzmacniacz sobie z nim poradzi niby (500W w mostku przy 4ohmach@12.5V) ale po prostu szczeka mi opadła. Wzmacniacz bez problemu radził sobie z tym subem, rzucało bassem po bagazniku jak siema. Jak sciszyłem przod zeby zobaczyc jak sub gra to długo przynajmniej ja nie mogłem wysiedzic tak pompował, reasumujac trzyma go za ryj elegancko i gra tak jak wzmacniacz chce a nie głosnik. Wiadomo ze SE moze przyjac duzo wiecej ale do normalnego słuchania jest super, uzupełnia przodzik slicznie.

 

Druga sprawa tweetery w HSK nie sa złe, wczoraj z orginała Armina van Buren'a słuchałem "In and Out of Love" właczyłem repeat 1 i chyba z 15 razy słuchałem ten sam kawałek, normalnie poezja , Dzisiaj jadac z zona do pracy właczyłem cos bardziej ambitnego (dla mojej zony bo sie ze mnie smieje i mowi że słucham "umpowni" ale oczywiscie o gustach sie nie dyskutuje jeden lubi rybki drugi pipki) album Stinga Brand New Day no i rowniez byłem w szoku ile tam na gorze sie dzieje :cwaniak:

 

Teraz czekam na pierscienie z mdfu do tweeterów i szybciutko strugam słupki bo na razie tweetery musze ciagle poprawiac na desce przy szybie zeby kierunek ustawiac http://localhost/strefa/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif , porobie porzadek z kablami moze one sa przyczyna tych delikatnych czasami pojawiajacych sie zakłocen, a pozniej zrobie zabudowe na wszystko w bagazniku, zeby schowac to pod podłoge. Dojazdówka juz mi doszła i zmieniłem ja ze zwykłym zapasem i zrobiło sie w miejscu na koło zapasowe sporo miejsca, powinienem tam wszystko zmiescic.

 

Aha wzmacniacz jest ustawiony z wyłaczona opcja "-12db" i jest spoko. Ciecia Lpf na suba sa w ok. 60-70hz a Hpf na przod w ok 60hz.

 

jeszcze bede musiał sie z kims ustawic z W-wy co ma w jednym paluszku obłsuge Alpine'k :D , nie do konca obczajam te wszystkie bardziej zaawansowane opcje w tym radiu.

 

Generalnie w radiu jest wszystko na FLAT, filtry tez puszczone through pass (bo sa ustawione na wzmaku), koncowka mocy w radiu wyłaczono itp. Ale z korekcja czasu trzeba bedzie sie pobawic i moze jeszcze z innymi ciekawymi zaawansowanymi ustawieniami o ktorych mozliwe ze nie wiem ze nawet sa a moga poprawic brzmienie.

 

 

@ige

 

czy z powyzszego schematu (kilka postów wyzej) zwrotnicy jestes w stanie przypomniec sobie, co gdzie trzeba przerobic w tej zwrotce zeby nadawala sie do bi-ampingu, czy jednak trzeba real photo przod i tył (sciezek) zeby to okreslic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciac mase tak jak cursor zaznaczyl i najprosciej :

a)wylutowac przelacznik i tam wpiac drugi wzmcniacz

b)wylutowac rezystorki i w miejsce jednego wpiac sie z drugim wzmcniaczem

 

Druga opcja lepsza bo tak jak napisal Raadek, jak ma byc bi-amping to reyzstory do niczego nie potrzebne bo teraz efektywnosc tweeterow bedziemy dostrajac na wzmcniaczu/radiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Raadek,

 

z tego co pamietam napsiałes powyzej ze bedziesz sie zabierał za robienie zwrotek do zestawu HSK, prosze napisz mi czy jakbym kupił stad http://www.professionalaudio.pl/1301/

 

2x15uF i 2x6,8uF i wlutował w miejsca po fabrycznych kondkach w zwrotnicy HSK to jakosc sygnału poprawilaby sie w głosnikach?

Sam w rzezbe zwrotnicy sie nie chce bawic bo sie nie znam na akustyce, definicjach i itp. rzeczach ale wylutowac fabryczne kodki i wstawic na ich miejsce o tych samych wartosciach lepsze jakosci to raczej bede potrafił zrobic.

 

Pytanie tylko czy to cos da, czy ewentualnie jeszcze jakies inne elementy powinienem przelutowac na jakies lepszej jakosci.

 

Dlaczego pytam, glosnikow nie chce zmieniac na razie bo mi odpowiadaja ale zwrotnice moge przerobic tak jak wyzej opisałem. Jak wyciagnałem tweetery na zewn i z pomoca kolegi zaczałem słuchac jakiejs jego płyty to z wysokiego ciagle przy niektorych czestotliwosciach bylo słychac, szszszsz, sssss, szszszszs itp.... Jednym z powodow moze byc zwrotnica i uzyte tam komponenty, dlatego zainteresowałem sie tym tematem czy jest sens w takiej przerobce?

 

Pozdr.,

disaster3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sens jest ale wcześniej mówiłeś coś o bi-amping'u więc nie ma potrzeby kombinować z ori zwrotką.Najważniejszą częścią zwrotki jest kondek 6,8uF i cewka 0,56mH i na nich powinieneś się skupić.Przy bi-ampingu oporniki są zbędne a 15uf i 0,3mH możesz spokojnie wykorzystać te z ori zwrotek.

 

[ Dodano: 2009-07-03, 14:44 ]

Jak wyciagnałem tweetery na zewn i z pomoca kolegi zaczałem słuchac jakiejs jego płyty to z wysokiego ciagle przy niektorych czestotliwosciach bylo słychac, szszszsz, sssss, szszszszs itp.... Jednym z powodow moze byc zwrotnica i uzyte tam komponenty,

Powodem może być również dobór radia i wzmacniacza a może tylko ustawienie wszystkiego.Niestety takiego problemu nie da się rozwiązać na forum.Spróbuj zasięgnąć rady jakiejś osłuchanej osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bi-amping to wjedzie ale dopiero za jakis czas, na razie musze sie skupic na podstawach bo miedzy innymi i one nie pozwalaja mi dalej sie ruszyc a przez nie spac nie moge.....

 

1. Musze wsadzic tweetery w słupki, które musze przygotować,

2. Musze zrobic jeszcze raz instalacje kablową bo ta, którą mi zrobiono, woła o pomste do nieba,

3. Musze zrobic zabudowe w bagazniku (po wyjęciu pelnego zapasu, wsadziłem dojazdowke i zrobiło sie sporo miejsca na zrobienie zabudowy, i schowanie wzmacniacza/y i kondesatora pod spod nie trac jednoczesnie miejsca w bagazniku - rodzina i pakunki)

4. No i ewentualnie wylutowac ze zwrotnic te elementy, ktore podałes. Jesli chodzi o konda to kupie 2 z tej strony a jaka cewke bys polecil lepsza jakosciowo o takiej wartosci. Bo na tej stronce nie widziałem zeby cos takiego mieli?

 

U siebie w samochodzie akumulator mam po lewej a kable zasilające ida prawa strona niby nic w tym dziwnego a jednak w ktoryms miejscu z przodu musi sie przeciac z RCA, ktory został puszczony lewa strona, chocby gdzies w okolicy srodka gdzie jest zamontowane radio. Wiec zasilajacy idzie prawa stroną z głosnikowym od prawego skrzydla progiem a RCA idzie lewą stroną z głosnikowym z lewego skrzydła. Poza tym pod tylnia kanapą gdzies sie jeszcze z raz krzyżuja i jest ogolnie masakra. Poza tym zasilajacy mam tylko 20mm^2 a sam DCX1000.4 ma 100A bezpiecznik a jak w przyszłosci chciałbym dodac drugi wzmak do suba a z DCX'a puscic w/w bi-amping to juz wogle te 20mm^2 na zasilaniu to żal.

Stwierdziłem, że jak juz mam i tak wszystko rozbierac, zeby zrobic porządek z kablami to puszcze conajmniej 35mm^2 do od akumulatora do kondesatora do bagaznika a tylko te ok 30-40 cm z kondka do wzmaka puszcze 20mm^2 (grubsze nie wchodza mi w kostki od DCX'a)

 

Plan jest taki zeby puscic zasilanie wlasnie tym grubszym kablem lewa strona - progiem (po tej stronie jest akumulator) glosnikowe puscic wzdluz kanału srodkowego z lewych drzwi po lewej stronie z prawych drzwi po prawej stronie a RCA z remotka samego progiem po prawej stronie.

Bede mial przede wszystkim porzadek i nie powinienem łapać już żadnych zakłoceń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaka cewke bys polecil lepsza jakosciowo o takiej wartosci.

1,5mm drut.

 

Czyli wchodzac do sklepu elektrycznego mam spytac czy posiadaja cewke cylindryczną o wartosci 0,56mH, zrobiona z 1,5mm druta? :oczami: (moze to troche dziwnie brzmi ale nie za bardzo sie na tym znam i wole sie zapytac tutaj niz zrobic z siebie kretyna w sklepie :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...