Skocz do zawartości

Dobor zawieszenia


Korca
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie ma ptoblemu ;)

Do tego przy okazji nowe hamulce. Wieksze tarcze i zaciski. Silnik ma za soba prawie 400k km wiec byc moze, ze bedzie swap.

Ale o tym to juz nie mam nic pojecia. Przewody tez musze zmieniac? I jaki jest koszt takich juz mozliwych hebelkow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Do tego przy okazji nowe hamulce. Wieksze tarcze i zaciski.
w twoim mk 4 już masz 288 z przodu i 232mm, następne większe to 312/ z r32/s3. Jednak sama wymiana pociągnie za sobą dalsze koszty: pompa, przewody w oplocie itd. Myślę że porządne "cywilne" tarcze i klocki powinny wystarczyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w twoim mk 4 już masz 288 z przodu i 232mm, następne większe to 312/ z r32/s3. Jednak sama wymiana pociągnie za sobą dalsze koszty: pompa, przewody w oplocie itd. Myślę że porządne "cywilne" tarcze i klocki powinny wystarczyć.

Tutaj akurat się ne zgodzę, Pompa jest w każdym taka sama jedyna różnica to ABS/ESP, Silniki 1.9 miały tarcze w rozmiarach przód 280/288/312,( r32 ma hamulce p.334, tył 256) tył 230/238. Przy swapie na 288/312 z 280 czeka cie zmiana zwrotnic ponieważ są zintegrowane z jarzmami czyli koszta ( 100zł szt zwrotnica ok 350zł zaciski z jarzmami + łożyska + tarcze + klocki), 288 na 312 (tarcze + jarzma + klocki) i 334 (tu raczej koszty nie osiągalne ponieważ same zaciski to koszt ok 1300zł + sensowna tarcza komplet 1500zł), z tyłem już nie jest tak ciekawie zmiana na 256 wentylowane to spory koszt i poszukiwania o ile zaciski jest wmiare łatwo dostać to jedyne pasujące jarzma przy przednim napędzie miała Skoda Octavia RS 1.8 T bardzo ciężki temat lecz do załatwienia zaciski + jarzma koszt ok 500/600zł. Przewody zostają te same we wszystkich wersjach. Tyle z mojej strony są to pewne info ponieważ sam to przerabiałem i nie jest to wyssane z palca :)

Co do gwintu MTS to jest ta sama połka co TA technik. Jeżeli nie jesteś pewien co chcesz to kup używany TA i Mts można wyrwać za 500zł z niewielkim przebiegiem. Jak jakiś problem Z goferem to wal smiało 3x auto rozbierałem i składałem do ostatniej śrubki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pantol89, mało wiesz o hamulcach ;)

tanio można dostać nówki sztuki jarzma TRW pod 256 na tył od seata toledo z silnikiem 2,3 V5. kiedyś nawet kupiłem cały komplet z demontażu takich hebli za 200zł? także jak się chce to się wszystko da.

jedyny problem z 256 z tyłu to, że felga minimum 16" bo 15 nie wejdzie już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pantol89, mało wiesz o hamulcach ;)

tanio można dostać nówki sztuki jarzma TRW pod 256 na tył od seata toledo z silnikiem 2,3 V5. kiedyś nawet kupiłem cały komplet z demontażu takich hebli za 200zł? także jak się chce to się wszystko da.

jedyny problem z 256 z tyłu to, że felga minimum 16" bo 15 nie wejdzie już.

Dobrze wiedziec bo juz dlugo szukam a tylne hamulce gina przy kole 18 i wyglada jak by ich nie bylo ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie na podpięcie do tematu.

 

Mam seryjną zawiechę , tak naprawdę ani miękka ani twarda. Twardość jako twardość mi odpowiada i nie chcę utwardzać , ale irytuje mnie zbyt mocne przechylanie na łukach.

 

Wymyśliłem sobie , że włożenie grubszych stabilizatorów od S4 poprawi ów zachowanie. ( W polonezie podobnie zrobiłem i było ok )

 

Czy ktoś robił podobny mod we spółczesnym ciężkim aucie ?

Czy ogólne zachowanie samochodu nie zmieni się na minus ( niekoniecznie w takim samym )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazownik, ja u siebie zamontowałem grubsze stabilizatory i jest tam jakiś minimalny efekt na +, nie wiem czy też założenie górnej rozpórki na kielichy nie polepszy trochę prowadzenia.

możesz poszukać tylnego stabilizatora ale może to skutkować nadsterownością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechylanie w zakrętach faktycznie jest mało komfortowe... Ja u siebie je zniwelowałem zakładając sprężyny Eibach Pro Kit oraz nowe amortyzatory. Pływanie w zakrętach to w moim modelu auta bolączka. Raz miałem okazję prowadzić te same auto znajomego i po przesiadce z mojego ze zmodyfikowanym zawieszeniem, jak wszedłem w zakręt to miałem wrażenie jazdy jakimś statkiem kosmicznym :|

 

Poliuretan myślę, że zasadniczo nie zmieni pochylania w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam seryjną zawiechę , tak naprawdę ani miękka ani twarda. Twardość jako twardość mi odpowiada i nie chcę utwardzać , ale irytuje mnie zbyt mocne przechylanie na łukach.

 

Wymyśliłem sobie , że włożenie grubszych stabilizatorów od S4 poprawi ów zachowanie

 

Nie bardzo mam czas na rozpisywanie się. Szybkie podsumowanie moda z cytatu.

 

Twardość ogólna zawieszenia + 15 % niestety....

Twardość martwy policjant +5 % ( dziwi mnie to gdyż powinno być bez zmian , ale nie jest , być może stało się tak za sprawą nowych gum )

Przechył nadwozia - 40%

Komfort ogólny  -10% :(

 

Ale generalnie zadowolony jestem. A że kij zawsze ma 2 końce , nie od dziś wiadomo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zawieszenie juz jest (niestety jeszcze w pudle :P ). Czytalem, ze przy okazji wypadalo by zainwestowac w rozporki.

Przednia gorna, dolna i tylnia. Nie wiem czy dolna cos zmieni bo sanki same w sobie sa dosc solidne, ale co z pozostalymi? Warto? Jak tak to jake?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainwestuj w zawias typu KW v2 inox. Ja mam chinola tuningarta i po za tym, że mam glebę to w sumie nic więcej :) A auto mam bardzooo nisko w zestawie z 205/40/18 w naciągu. A co do rozpórek to warto szczególnie przednią. Cały komplet jak poskładasz też da dobry efekt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...