tony_tr Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Cześć.Spotkał się ktoś z was z głośniejsza pracą oraz większymi wibracjami silnika tylko w pewnym zakresie obrotów? U mnie silnik wpada w wibracje (czuć to nawet na podłodze) tylko w obszarze obrotów 3000-3500obr/min. Maximum tego zjawiska wypada mi akurat przy prędkości 110km/h, od 120 znów jest cisza i auto się uspokaja. Zauważyłem to po przesiadce z zimówek, które były dość głośne i zwyczajnie zacząłem więcej słyszeć oraz czuć w aucie. Te wibracje i lekko większy hałas występują również na niższych biegach w tym samym zakresie obrotów. Trochę mnie to denerwuje bo głównie lubię podróżować z prędkością 110km/h. Silnik to 1.4 16, Renówka z 2005 roku. Spotkał się ktoś z podobnym zjawiskiem lub wie co może być przyczyną? Wiem, że interesujecie się nie tylko car audio ;)Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Megapixelus Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Poduszka pod skrzynią biegów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz.D Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 podnieś przód w powietrze i spróbuj czy bez obciążenia będzie tak samo, moim zdaniem albo masz coś luźnego i przy tych obrotach robi się rezonans co sprawia wibracje albo poduszki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 takze obstawiam poduchy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
e9matic Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Poduszki pod silnikiem/skrzynia, lub możliwe, ze któryś z wieszaków wydechu, się poluzował/urwał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony_tr Opublikowano 27 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Wydech nie. I może się to objawiać szarpaniem drążka zmiany biegów przy gwałtownym puszczaniu bądź wciskaniu pedału gazu? Bo tak to u mnie wygląda. Czy to również objawy wywalonej poduszki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Renia tak ma naturalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek860824 Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Wydech nie. I może się to objawiać szarpaniem drążka zmiany biegów przy gwałtownym puszczaniu bądź wciskaniu pedału gazu? Bo tak to u mnie wygląda. Czy to również objawy wywalonej poduszki? Poduszki silnika/skrzyni, przeguby, sanki silnika, wahacze, drążki kierownicze - końcówki drążków - to wszystko do sprawdzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pantol89 Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Na 99% poduchy jest to słaby element w frasua. Nie wiem co to dokładnie za model ale robilem ostatnio trafica z podobnymi objawami i komplet poduszek potrzebny był nowy. Z tego co mogę podpowiedzieć to bierz Sasica lub Huthinsona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Również polecam sasic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Poduszki można poznać też po tym czy silnikiem telepie jak się gasi auto. Mam podobny problem, cena poduszek pod silnik mnie zabiła, 5lat wytrzymały obecne. Są chamsko drogie i za jakieś szajsy ceny zaczynają się od 120 a kończą na bagatela 400 za sztukę. Najgorsze jest to, że są one wykonane z gumy która słabo się lubi z olejami i innymi substancjami, a ot taki wymysł żeby szybciej wymieniać A jak wiadomo za czysto w środku pod maską nie jest w autach które wiekowe są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Megapixelus Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Poduszki można poznać też po tym czy silnikiem telepie jak się gasi auto To akurat bardziej typowe dla dwumasy.Metoda trapera nakazuje jechać np 2gim biegiem dodając i odejmując gazu. Przy mocno wywalonych poduszkach potrafi nawet stukać Jeśli dopiero naderwane to tylko lewarek mocniej lta niż zazwyczaj: to jest najbardziej widoczne w przypadku poduszki skrzyni biegów, która zazwyczaj szybciej pada niż te pod silnikiem.Co do cen poduszek. Można kupić z poliuretanu.Twardość w zależności od preferencji i stylu jazdy. Najtaniej i wcale nie najgorzej jest naprawić samemu starą poduszkę. W zależności od kształtu poduszki, zalewamy klejem do szyb całość lub część, na zewnętrznej stronie oznaczając flamastrem "prześwity" które nastepnie można przewiercić wiertarką żeby uzyskać pożądaną twardość. Koszt niski, trwałość całkiem dobra.Żeby nie było, że polecam chałupnicze metody itp. Każdy zrobi jak zechce, pisze tylko że to dobre alternatywy(klej lub poliuretan) dla drogich oryginalnych poduszek lub tanich zamienników padających co sezon. Przykładowi polscy producenci poliuretanów:http://poliuretany.olkusz.pl/pl/renaulthttp://www.strongflex.eu/pl/203-renault Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Na 99% poduchy jest to słaby element w frasua.a jest jakiś mocny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 U mnie jest to widoczne przy gaszeniu silnika bo telepie całą budą. Lewarek też lata lekko. Ale na wymianę poczeka wszystko do wakacji bo to grubsza akcja u mnie nimo dobrego dostępu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pantol89 Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Tylko poliuretany moim zdaniem do silnika są bez sensu Lepiej dać silnik na sztywno efekt ten sam. To tak jak zmieniać dwumas na sztywne koło, 70% przypadków jakie znam kończą na wymianie wału Niestety, co do zamienników dla renault pierwszy montaż to huthinson. Kolejny w kolejce jest sasic, mniej znany metal caucho i też jest dobrym zamiennikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aeron Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 a jest jakiś mocny design. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pantol89 Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 a jest jakiś mocny Chyba dostępność części bo naprawdę są do zdobycia części które w vw są niedostępne. I do tego można dostać org. w dobrych cenach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lksgrzegorz Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 A powiedz kolego czy jak zaczynają się wibracje to czy nie telepie cie na boki? Ja miałem podobnie kiedyś w vw bora i u mnie padł wtedy przegub wewnętrzny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Megapixelus Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Tylko poliuretany moim zdaniem do silnika są bez sensu Lepiej dać silnik na sztywno efekt ten sam.Masz rozumiem doświadczenie w tej sprawie? Czytałeś to co napisałem o doborze twardości do własnego upodobania?Na jakich poliuretanach jeździsz/jeździłeś, że zakładasz iż to złe rozwiązanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pantol89 Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Miałem poli założone na wahaczach w Golfie 4 też były rodzimej produkcji i niestety twardość ich mnie przeraziła. Ale tak jak napisałem "moim zdaniem" i wyrażam tylko swoją opinie. Wytrzymałość jest owszem dużo większa ale przy silniku, nie założył bym nic z poli,za duże drgania na karoserie. To jest tylko moja opinia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.