Skocz do zawartości

Silnik mi buczy w pewnym zakresie obrotów, motoryzacja :D


tony_tr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Spotkał się ktoś z was z głośniejsza pracą oraz większymi wibracjami silnika tylko w pewnym zakresie obrotów? U mnie silnik wpada w wibracje (czuć to nawet na podłodze) tylko w obszarze obrotów 3000-3500obr/min. Maximum tego zjawiska wypada mi akurat przy prędkości 110km/h, od 120 znów jest cisza i auto się uspokaja. Zauważyłem to po przesiadce z zimówek, które były dość głośne i zwyczajnie zacząłem więcej słyszeć oraz czuć w aucie. Te wibracje i lekko większy hałas występują również na niższych biegach w tym samym zakresie obrotów. Trochę mnie to denerwuje bo głównie lubię podróżować z prędkością 110km/h. Silnik to 1.4 16, Renówka z 2005 roku. Spotkał się ktoś z podobnym zjawiskiem lub wie co może być przyczyną? Wiem, że interesujecie się nie tylko car audio ;)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech nie. I może się to objawiać szarpaniem drążka zmiany biegów przy gwałtownym puszczaniu bądź wciskaniu pedału gazu? Bo tak to u mnie wygląda. Czy to również objawy wywalonej poduszki?

 

Poduszki silnika/skrzyni, przeguby, sanki silnika, wahacze, drążki kierownicze - końcówki drążków - to wszystko do sprawdzenia  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% poduchy jest to słaby element w frasua. Nie wiem co to dokładnie za model ale robilem ostatnio trafica z podobnymi objawami i komplet poduszek potrzebny był nowy. Z tego co mogę podpowiedzieć to bierz Sasica lub Huthinsona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki można poznać też po tym czy silnikiem telepie jak się gasi auto. Mam podobny problem, cena poduszek pod silnik mnie zabiła, 5lat wytrzymały obecne. Są chamsko drogie i za jakieś szajsy ceny zaczynają się od 120 a kończą na bagatela 400 za sztukę. Najgorsze jest to, że są one wykonane z gumy która słabo się lubi z olejami i innymi substancjami, a ot taki wymysł żeby szybciej wymieniać :( A jak wiadomo za czysto w środku pod maską nie jest w autach które wiekowe są. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Poduszki można poznać też po tym czy silnikiem telepie jak się gasi auto
To akurat bardziej typowe dla dwumasy.

Metoda trapera nakazuje jechać np 2gim biegiem dodając i odejmując gazu. Przy mocno wywalonych poduszkach potrafi nawet stukać :) 

Jeśli dopiero naderwane to tylko lewarek mocniej lta niż zazwyczaj: to jest najbardziej widoczne w przypadku poduszki skrzyni biegów, która zazwyczaj szybciej pada niż te pod silnikiem.

Co do cen poduszek. Można kupić z poliuretanu.Twardość w zależności od preferencji i stylu jazdy. Najtaniej i wcale nie najgorzej jest naprawić samemu starą poduszkę. W zależności od kształtu poduszki, zalewamy klejem do szyb całość lub część, na zewnętrznej stronie oznaczając flamastrem "prześwity" które nastepnie można przewiercić wiertarką żeby uzyskać pożądaną twardość. Koszt niski, trwałość całkiem dobra.

Żeby nie było, że polecam chałupnicze metody itp. Każdy zrobi jak zechce, pisze tylko że to dobre alternatywy(klej lub poliuretan) dla drogich oryginalnych poduszek lub tanich zamienników padających co sezon. 

Przykładowi polscy producenci poliuretanów:

http://poliuretany.olkusz.pl/pl/renault

http://www.strongflex.eu/pl/203-renault

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko poliuretany moim zdaniem do silnika są bez sensu :) Lepiej dać silnik na sztywno efekt ten sam. To tak jak zmieniać dwumas na sztywne koło, 70% przypadków jakie znam kończą na wymianie wału :( Niestety, co do zamienników dla renault pierwszy montaż to huthinson. Kolejny w kolejce jest sasic, mniej znany  metal caucho i też jest dobrym zamiennikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Tylko poliuretany moim zdaniem do silnika są bez sensu Lepiej dać silnik na sztywno efekt ten sam.

Masz rozumiem doświadczenie w tej sprawie? Czytałeś to co napisałem o doborze twardości do własnego upodobania?

Na jakich poliuretanach jeździsz/jeździłeś, że zakładasz iż to złe rozwiązanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem poli założone na wahaczach w Golfie 4 też były rodzimej produkcji i niestety twardość ich mnie przeraziła. Ale tak jak napisałem "moim zdaniem" i wyrażam tylko swoją opinie. Wytrzymałość jest owszem dużo większa ale przy silniku, nie założył bym nic z poli,za duże drgania na karoserie. To jest tylko moja opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...