Hellsin Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Gdy pobór prądu jest niski to opór przy altku 120A i 180A powinien być taki sam to spróbuj zakręcić oba ręką, zobaczysz różnicę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 to spróbuj zakręcić oba ręką różnica jedynie w masach wirników co też ma jakiś tam znikomy wpływ na obciążenie silnika Altek obciąża silnik w zależności od zapotrzebowania na prąd w aucie i nie ma co się rozwodzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Ta. Co chcesz Helsi wyczuc na stole czy samochodzie kiedy altek nie jest wzbudzony? Bo chyba nie roznice w obciazeniu jakke generuja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilklin Opublikowano 22 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Na szrotach maja tylko altki 120A max Nic wiekszego nie maja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hellsin Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Altek obciąża silnik w zależności od zapotrzebowania na prąd w aucie i nie ma co się rozwodzić nie mniej jednak taki 50A stawia mniejszy opór jak np. taka 200A, też gołym okiem widać różnicę w budowie, fakt może to co piszę skrajność, nie mniej jednak daje do myślenia.Chyba że mamy do czynienia z perpetuum mobile i samo się kręci nie stawiając żadnego oporu.P.s: pamiętajmy także, że te 50/100/120/150 itd. A jest generowane przy określonych obrotach, też warto na to zwrócić uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Zawsze można użyć kółko odpowiedniej średnicy, to tak odnośnie obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Dla mnie akumulator który potrzebuje większe napięcie ładowania niż kwasiak czyli 14,4V to niepotrzebne koszty bo, odwijka na wyższe napięcie ładowania to koszt, dwa niektóre auta zwłaszcza te nowsze a nie parchy jak mój mają problemy z CarPC i wywala błędy, trzy koszt aku agm itp zabija, cztery to jak nawet bedzie dobrze to należałoby kupić ladowarke do takich aku. Jak ktoś nie bawi się profesjonalnie w dB czy SQL na poziomie zawodniczym to niema sensu. Lepiej iść w dużego kwasa dobre kable altek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Nie zgodzę się z Twoją opinią Dawid.Ale każdy ma swoją i swój rozsądek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Nie każdy musi. Ale z tego co można zaobserwowac na forum to trochę się popelina robi z tymi aku i altkami na wyrost. Jasne że lepiej mieć więcej jak mniej ale idąc tym tokiem co niektorzy to 200A do instalki sql bedzie mało bo na stanie jest jakieś mono 1kW i 0,4kW do zasilania przodu. To ja 100lat za murzynami bo mam system ktory zadowala sie xm7557 i ładuje aku 74Ah alternatorem 35/55A. Dziwne jest to że wcześniejsze systemy co miałem były bardziej pradozerne i mimo to po podłączeniu prostownika po 3min musiałem odłączyć go bo bez sensu bylo ładować naładowany aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 A mnie chodzi o ogólną eksploatację auta, zwłaszcza na krótkich odcinkach, a także rozruch na mrozie, gdzie agm zjada kwasiaka. Oczywiście wady jakie wymieniłeś są, tzn potrzeba ładowarki raz na jakiś czas.Gdy wrócę z urlopu wkleję tu test akumulatorów w warunkach dużego mrozu czy ilości możliwych rozruchow ogólnie. Wygrał agm varty, test raczej nie stronniczy choć niemiecki, gdyż były w nim i inne ich marki, choćby Bosch S5.Kiedyś już pisałem, taką wartę można kupić za 3-4 stowki z aut z systemem start-stop. A co do teoretycznego zapotrzebowania na prąd, to Dawid, raczej ciężko podciągnąć moje auto pod dbl a już w tej chwili na napęd przodu jest wrzucone teoretycznie 900RMS,które w sporej mierze wykorzystuje. A gdzie jakiś monoblock? Drugie auto stricte SQL, foka Burka, tegoroczny finalista ME. Na napęd przodu gienki A klasa,które źrą prąd jak opętane, a na subie ponad kw z mostka gienka DMX. Dwa znane Ci auta,dwa nastawione na jakość i oba mimo wszystko z zapotrzebowaniem na ponad kilowat mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Truck bez urazy bo bardzo Cię lubię i to żaden atak na Ciebie, ale od kiedy rozebrałeś zieloną z audio które było pierwsze czyli A7 kappa morel i proc to masz ciągle problemy z ładowaniem u siebie ale nie dlatego że jedziesz 2km i muzę masz na maxa a dlatego że słuchasz muzyki na postoju i jesteś DJ imprezy jeżeli tak się słucha często to nic dziwnego że aku nie ogarnia. Pamiętajmy że czym mniejsze prądy ładowania to lepiej dla zycia aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Inżynier, poczytaj jeszcze dlaczego się stosuje akumulatory w technologii agm, do aut start-stop...M.in dlatego, że są w stanie oddać jak i przyjąć szybciej znaczne dawki prądu. Inaczej mówiąc agm lepiej zniesie eksploatację o jakiej wspomniałeś niż ołowiak.Więc o ile nie poda mu się z kabla gdy jest wysłany do cna, ponad 100 A albo lepiej, przy rozruchu na "pożyczkę" bo wtedy to normalne że mu cele pognie to głębokie cykle rozładowania jak i szybkiego ładowania nie robią na nich wrażenia, po to właśnie jest stosowany w autach,które co chwilę wyłączają się i startują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Ja to wiem przecież ale dla zwykłego użytkownika jak ja bez sensu jest stosowanie agm jeżeli jego napiecia robocze są inne i trzeba dodatkowo kasę pakować w to. Bogatemu nie bronię. Przyznaję rację z tym że auta listonoszy powinny mieć agm ale i instalacja musi być pod niego zrobiona. Inaczej niema on prawa bytu bo skończy żywot szybciej jak ten archaiczny kwas. Przyszłość leży w tych aku ale potrzeba nam aut które mają to w serii i tylko wymiana aku wystarczy a nie toru. O tym ile wytrzymuje kinetic 20Ah przekonałem się boleśnie już kiedyś. Ten mały wariat i Bury uratowali mi dupe jak altek mi padł. Naładowałem go zwykłym prostownikiem później i multimetr pokazał magiczne 15,2V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bancek83 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Ja to wiem przecież ale dla zwykłego użytkownika jak ja bez sensu jest stosowanie agm jeżeli jego napiecia robocze są inne i trzeba dodatkowo kasę pakować w to. Bogatemu nie bronię. Przyznaję rację z tym że auta listonoszy powinny mieć agm ale i instalacja musi być pod niego zrobiona. Inaczej niema on prawa bytu bo skończy żywot szybciej jak ten archaiczny kwas. Przyszłość leży w tych aku ale potrzeba nam aut które mają to w serii i tylko wymiana aku wystarczy a nie toru. O tym ile wytrzymuje kinetic 20Ah przekonałem się boleśnie już kiedyś. Ten mały wariat i Bury uratowali mi dupe jak altek mi padł.Naładowałem go zwykłym prostownikiem później i multimetr pokazał magiczne 15,2V 5Hej ja mam podobny problem jaki aku wybrać i jaki alternator pośiadam alto vw polo pojemność 14-16v muj spszet naglasniajacy opiera sie na systemie jbl infinity posiadam dwa zmacniacze o ogulnej mocy 1200w rms do tego 12faradów kodesator i drugi 1 farada podpowie ktoś co najlepiej dobrac do takiego systemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.