kamilklin Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Przymierzam sie do kupna akumulatora zelowego. Auto to Passat B5 Sedan gdzie maksymalnie kwasowy akumulator to 74Ah i wiekszy nie wejdzie bo malo miejsca. Alternator mam 70A ale bedzie zmiana na 120A albo 180A w zaleznosci jaki mi sie trafi. Pedzę system przedni aktywnie na dwoch wzmacniaczach plus do tego dokupilem monoblocka 1,5kW w 2 Ohm(klasa D) do pedzenia dwoch subwooferow po 300W rms kazdy. Nie wykorzystam tego mono w 100% ale wiecej prądu przydaloby sie Jaki akumulator kupić? Są jakieś typy akumulatorów zelowych? Jesli chodzi o pieniądze to przy akumulatorach zelowych jestem zielony i nie znam cen. Czekam na wasze propozycje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz.D Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Kolego u mnie w A4B6 siedzi Banner 92Ah 850A, alternator jest 220A i problemów jak na razie nie mam a jeżdżę już rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilklin Opublikowano 19 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Alternator ma wieksze znaczenie jak akumulator? Wiekszy altek nie uszkodzi mniejszego akumulatora? W zasadzie jak powinno sie dobierac? Akumulator do alternatora?Moze kolego dzieki wiekszemu alternatorowi nie masz problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 dobierasz aku do elektroniki w samochodzie im nowsze auta tym mają więcej tego całego badziewia , alternator zawsze można zmienić na mocniejszyWiekszy altek nie uszkodzi mniejszego akumulatorajedynie będzie szybciej doładowany a po za tym i tak komp steruje miedzy innymi tym ładowaniem między innymi dlatego masz 2 przewody w wtyczce w alternatorze od wzbudzenia oraz od obciążenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilklin Opublikowano 20 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 dobierasz aku do elektroniki w samochodzie im nowsze auta tym mają więcej tego całego badziewia , alternator zawsze można zmienić na mocniejszyjedynie będzie szybciej doładowany a po za tym i tak komp steruje miedzy innymi tym ładowaniem między innymi dlatego masz 2 przewody w wtyczce w alternatorze od wzbudzenia oraz od obciążenia Wszystko już jasne W takim razie jaki akumulator kupic? Zelowy czy kwasowy? Glownie ma sluzyc do uzytku normalnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 nie patrz na pojemność tylko na prad rozruchu czasami 60ah ma taki rozruch jak 80ah ,jesli bedziesz zmienial alternator to możesz pokusic sie o zakup większego aku ,kwestia tez ile km robisz dzinnie bo ci obecny altek moze niedoladowywac obecnego aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilklin Opublikowano 20 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 Rozwialeś wszystkie moje mysli Altej bedzie wiekszy wiec postaram sie dobrac akumulator zeby wszedl mi na styk i mial dobry prad rozruchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m2c Opublikowano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 W B5 pewnie jest tak jak u mnie, czyli żeby wsadzić większy akumulator to trzeba zdjąć wycieraczki i podszybie. Mi udało się wyciągnąć stary i wsadzić nowy bez rozbierania, ale jest ryzyko że plastiki pod szybą popękają zwłaszcza jak jest zimno. Tyle że wsadziłem 70Ah AGMa od Zapa.Śmiało wsadzaj alternator 180A. W Superbie musiałem tylko koło przełożyć od starego alternatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilklin Opublikowano 20 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 Podzczas poszukiwan altka bede zwracal uwage na elementy mocowania i kolo jesli juz to od jakiego VW szukac altka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 od audi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 jesli juz to od jakiego VW szukac altka? od audi a co to ma za znaczenie z grupy vaga masz altki z większych mocowo 180A od 100zł idzie kupic oraz 220A ale ceny z reguły od 200zł 059903023L ,059903018c- altek 3.0tdi 220A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilklin Opublikowano 20 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 Dzieki serdeczne panowie I zaczynam szukac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz.D Opublikowano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 jaki dokładnie silnik masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilklin Opublikowano 20 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 1.6 AHL nie wiem jak zmiana altka na wiekszy wplynie na jego prace i spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 nie pogorszy sie przy mocnym uderzeniu może byc czuć tak jak bys zalaczal klime do spalania nie ma to nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 To moze i ja sie podepnę pod temacik bo u mnie jest 180Ah z samych akumulatorow a Altek jest mniejszy chyba 120 badz 140Ah i czuje niedosyt przez co musze regularnie doladowywac akumulatory (za czesto) Panowie auto to mondeo MK4 2.0 z 2011r chcialbym wymienic altek na mocniejszy - jakas podpowiedz jakiego szukac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porkis Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Generalnie mondeo jest parszywe pod tym kątem, powinno się dobierać alternator po Vin-ie ponieważ na innych alternatorach GEM głupieje. Próbowałem w III zmienić na mocniejszy ale nikt z elektryków nie chciał się podjąć roboty, nie wspomnę że nawet były problemy jak dobrano odpowiedni alternator. Wydaje mi się iż w IV lepiej nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Wodzu jeśli dobrze popatrzyłem ale to jeszce pasowało by sprawdzić to łapy powinny ci sie zgrac z laguna III 2.0DCI tam jest 210A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hellsin Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 do spalania nie ma to nic z tym bym polemizował, bo w końcu większy altek stawia większy opór do napędzenia, a silnik dalej ten sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilklin Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 z tym bym polemizował, bo w końcu większy altek stawia większy opór do napędzenia, a silnik dalej ten sam Dobrze mowisz Orientowałem sie i nie dostane na szrotach wiekszego altka niz 120A Kable mam 35mm2 spaware wiec powinno styknac tak zeby silnika za bardzo nie obciazyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m2c Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Stawia większy opór w momencie większego zapotrzebowania na prąd. Gdy pobór prądu jest niski to opór przy altku 120A i 180A powinien być taki sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Stawia większy opór w momencie większego zapotrzebowania na prąd. Gdy pobór prądu jest niski to opór przy altku 120A i 180A powinien być taki sam.Dobrze mówisz jedynie jak jest obciążenie to silnik może spadać na wolnych obrotach .dodam ciekawostce z poprzedniego auta polo 86c2f motor 1.3 altek miałem 180A założony wznak byl bodajże GZ GZHA2350X spięty w 2ohm pod emphaserem splx3 pod mocnym graniem na postoju potrafiło zgasić silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilklin Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Dobrze mówisz jedynie jak jest obciążenie to silnik może spadać na wolnych obrotach .dodam ciekawostce z poprzedniego auta polo 86c2f motor 1.3 altek miałem 180A założony wznak byl bodajże GZ GZHA2350X spięty w 2ohm pod emphaserem splx3 pod mocnym graniem na postoju potrafiło zgasić silnik Do tego właśnie chyba zmierzamy 120A mi styknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 jaki sens na taki mały zmienić szukaj minimum 180A będziesz pan zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Od przybytku głowa nie boli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.