Skocz do zawartości

Rejestracja auta z kierownica po prawej stronie


rubel123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 


Moze by tak wykonac jeden telefon do wydzialu komunikacji i masz wszystko wyjasnione

 

Z zaznaczeniem - swojego wydziału, bo one mają pełną autonomię w interpretacji przepisów, i co może być wolno w Starostwie Powiatowym Poznań, czyli popularnym P-oznań Z-adupie, już w PO-znaniu nie przejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że to sprawa ubezpieczycieli. Jesli w dowodzie rej. będzie informacja, że kieronica jest tam... gdzie jest, to odpowiednie stawki ubezpiecznia zostaną przeliczone. Auta z pojemnością >2000cm3 są droższe w ubezpieczeniu, to dlaczego nie uzależnić też tego od miejsca siedzenia kierowcy.

Kierowcy McLarena F1 mają wywalone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w okresie wakacyjnym sporo "polskich angoli" pląta się po drogach i.... tak prawdę mówiąc, potrafią takie numery wywinąć, że za każdym razem teraz gdy podjeżdżam do takiego, czy tam jadę za takim, to zawsze ze zdwojoną czujnością. Niestety, ale prawda jest taka, że w takim samochodzie inaczej wygląda temat "martwego pola" w lusterku i generalnie wszystko jest na odwrót, przez co kierowcy popełniają masę błędów. Nie twierdzę, że wszyscy, ale gro nie umie jeździć z kierownicą po lewej stronie, a co dopiero po prawej i jeszcze w naszym ruchu. Krótko mówiąc temat rzeka i wielu "mądrych" będzie miało inne zdanie, a prawda jest taka, że stłuczek będzie dużo więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Nie da się wedle prawa rozgraniczyć pojazdów zarejestrowanych na te "droższe kierownica  po złej stronie" i te "tańsze" 

 

A dlaczego się nie da? Tak jak kolega napisał, na podstawie adnotacji w dowodzie mogą ustalić co chcą, tak samo jak z pojemnością czy wiekiem właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że opłaca się taki zakup wykonać jeśli to jakiś drogie mocne auto, takie na tor bardziej niż do codziennej jazdy  :hyhy: 

W codziennym naszym ruchu to jak przedmówca zauważył to taka droga przez mękę, a zarazem niebezpiecznie dla siebie i innych użytkowników.

Uważam że korzyści które niektóre w tym widzą z tego są całkowicie inne i dalej idące - koszt ubezpieczenia tu i tam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym problemem jaki mam będąc angolem w na wakacjach, to wyprzedzanie większych zestawów i wysokich pojazdów, które ograniczają Mi widoczność.

Z tytułu tego że nie siedząc od strony środka jezdni nie mam się jak wychylić, więc muszę utrzymywać większy dystans by modź bezpiecznie się wychylić.

Cała reszta jest całkowicie normalna.

Odnośnie martwego pola, tak samo jak przy pojeździe  z kierownicą po lewej stronie musisz się często rozglądać by pojazd X nie znalazł się martwym polu, tak samo w angliku.

Dlaczego tak mówię ? Bo jeździłem 'polskim' w uk, jak i 'angielskim' w pl. I jedynym problemem jest wyprzedzanie na drogach krajowych większych zestawów, na autostradach i miastach takiego problemu nie miałem.

 

Odnośnie 'Nie da się wedle prawa rozgraniczyć pojazdów zarejestrowanych na te "droższe kierownica  po złej stronie" i te "tańsze" ', da się.

Pierwsze pytanie w uk podczas ubezpieczenia samochodu to czy pojazd jest left czy right hand drive. Tak samo pl, ubezpieczyciel zapyta po której stronie jest kierownica i ew. naliczy większe ubezpieczenie.

Normalna praktyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się zmieniło i tylko 1/2 roku można jeździć z polskim ubezpieczeniem w UK?

nie z ubezpieczeniem tylko ogolnie pol roku a nastepnie auto powinno opuscic teren uk i moze wrocic po uplywie kolejnego pol roku. I problemem w zasadzie nie jest tu polskie ubezpieczenie tylko podatek drogowy tzw road tax, ktory jest platny osobno raz do roku a nie tak jak w PL w paliwie. Auta zarejestrowane poza UK jezdza bez podatku drogowego i to ich najbardziej boli. Mozna jednak zglossic takie auto do DVLA i zaczac placic ale po co skoro mozna jezdzic bez dopoki policja nie zatrzyma i nie karze odwiezdz auta do kraju skad przyjechalo. W praktyce wyglada to tak , ze jak ma sie szczescie to mozna pojedzic kilka lat na polskich blachach a jak nie to trzeba auto odwiezdz szybko do kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To no pozostanie przekonanie że ktoś będzie to rejestrował bo lubi mieć kierownice "on the right side" :] (czytaj prawej lub poprawnej )

 W tvnturb0 było o gadżetach poprawiające widoczność w takim angliku (kamery, lusterka itp). Może wprowadzą to jako obowiązkowe wyposażenie? Myślę ze lepsze korzyści z tego niż obowiązkowe alkomaty :rotfl: Przecież będą non stop reklamacje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tylko że taki typ ' kre... ' nie będę kończył, czy będzie miał samochód z kierownicą po tej czy po tej będzie powodował wypadek, bo i tak będzie wyprzedzał na łuku/na podwójnej ciągłej etc.  :mur1:

Przeraża mnie czasem jak wyprzedzają na 3go, nie widząc jest przed nimi( jadą pod górę, czy jest łuk, czy cokolwiek co ogranicza widoczność), jedzie i tyle, na pewno go wpuszczą :mur1:

 

 

I niestety tragedia, naprawdę przykro czytać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa przykra szczegolnie jak gina dzieci. Od 8 lat jezdze anglikami do PL i nikogo nie zabilem ale trzeba miec rozum i myslec za kolkiem. Jednak jesli ktos ma siano zamiast mozgu to nie wazne gdzie bedzie siedzial czy poprawej czy po lewej stronie za kolkiem. Ludzie prowadzacy auta LHD powododuja mase wypadkow kazdego miesiaca w ktorych ginie przynajmniej kilkanascie osob.

I nie pisze tego jako usprawiedliwienia dla jezdzacych autami RHD bo jestem na NIE jesli chodzi o rejestracje takich aut w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a JA jestem na tak. Wreszcie bez przekładek będzie można zarejestrować np. Skyline'a z japonii bo z eng to same szroty. Właśnie badam temat ściągania aut z Japonii. Najlepsze jest to, że tam Kazde auto ma raport z oceną stanu technicznego i wypadkowoscia. Jak będę na pc to wrzuce przykładowe raporty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...