pietro Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Cześć Od pewnego czasu zastanawiam się nad rozbudową systemu audio w moim aucie (Rover 200).Muzyka jaką słucham głównie to house, trance, R'n'B ale dochodzi to tego tez wiele innych gatunków. Obecnie posiadam radio kenwooda KDC-308 (4x45W, jedna para RCA), głośniki helixa db 62.1 na dystansach oraz wygłuszone drzwi. Gra to całkiem przyjemnie, jednak bas słychać dopiero przy 60-70% głośności radia.Zależy mi na tonach niskich już przy niedużej głośności. Nie ma to wzbudzać mi wszystkiego w rezonans, jedynie zaznaczyć w scenie Rozwiązaniem jest sub oczywiście i tu pojawiają się pytania co lepiej zrobić. Wstępny plan mam taki żeby kupić nowe radio (alpine cde 102ri)dalsza część planu to do tego sub aktywny czy to pod siedzenie czy do bagażnika. Jeśli chodzi o suba to albo BLAUPUNKT THB 210A, albo Clarion SVR303. W tej konfiguracji przód grałby tylko pod radiem a sub wiadomo aktywny. Druga opcja to zakup wzmacniacza jakiegoś 4/3/2 przód pod wzmak i tył zmostkowany pod jakiegos suba w skrzynce.W tym przypadku przeraża mnie kładzenie nowych kabli od aku do wzmaka w bagażniku później powrót do drzwi. Sam dobór elementów i do tego duża skrzynia w przestrzeni ładunkowej Nie powiem pogrzebałbym sobie, ale niestety nie mam gdzie. Jeśli chodzi o kasę to wszystko chciałbym kompletować stopniowo. Powiedzmy na dwa - trzy miechy rozłożone.Proszę oceńcie oba rozwiązania i zaproponujcie coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D.W.W Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Najlepsze jest rozwiązanie klasyczne - wzmak 4-kanałowy, gdzie 2 kanały idą na przód, a 2 w mostku zasilają suba. Z kablami to się nie masz co przejmować, bo raz, że to tylko wydaje się trudne, a dwa, że i tak cię to czeka i tak. W końcu sygnałówki i remote do suba aktywnego też będziesz musiał ciągnąć do bagażnika - a co za różnica, czy rozkręcać jeden próg, czy dwa. Można zastosować wariacje tego rozwiązania - 2 wzmaki 2-kanałowe, 2-kanałowy + monoblock. Ale tu już trzeba miejsca więcej i wychodzi to drożej generalnie. O subach aktywnych się nie wypowiadam - nie słyszałem i nie chcę A skrzynia wcale nie musi być duża. Są bardzo poćciwe konstrukcje, które możesz dać do skrzynki 15 litrów - a to jest kostka 25 x 25 x 25 cm. Można też ładnie zabudować w boczku, jeżeli się ma ręce do żywicy. Jest wiele możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Zdecydowanie... Skoro nie wymagasz cudów i podskakiwania telefonu na dachu to jak najbardziej wrzucisz sobie jakas tansza 4 kanałowke , bo pod helixy cudów nie trzeba a juz przy 50w wzmacniaczu potrafia oddac to co maja do zaoferowania w sposób nie najgorszy, tym bardziej ze juz wygluszenie masz. Zakup 4 kanałowki jest najlepszsym rozwiazaniem na poczatek, skoro poki co nie chcesz cudów w aucie to przykladowo Axton c502 (250zł a 4x70rms / 2x 200rms) czy Philips(kumpel ma na sprzedaz) DAP 6040 w tej samej cenie o podobnych parametrach a lepszej jakosci od Axtona, jakis Signat czy Alpinka. Pod to jakis niezbyt wymagajacy subik 8' np.: RE8,MDS 08, Hertz es200-choc on lubi waty ale daje rade do uzupelnienia pasma i czasem potrafi tez kopnąć "z jajeczkiem"... Nie zajmuja wiele w bagazniku jesli sa w closed a na poczatek dadza dosc frajdy.A co do aktywnego to sie nie pchaj, brak pozniej mozliwosci konfiguruacji, niepotrzebne przewody zasilania w bagazniku, i zazwyczaj kijowa jakosc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.