Skocz do zawartości

Car audio i magistrala can bus


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Planuję zakup auta z taką oto magistralą ,a dokładniej passata B6. 

Moje pytanie brzmi na jakie trudności można natrafić podczas instalacji audio w samochodzie?
Chodzi mi o montaż zwykłego radia i mocnego wzmacniacza.
Czy jest możliwość zamontowania radia czy potrzebne są jakieś przejściówki lub coś podobnego? Czy radio w ogóle się uruchomi?
Jak wygląda sprawa z poborem mocy przez wzmacniacz, z tego co się orientuje alternator komunikuje się przez can bus i jeżeli komputer nie wyśle sygnału alternator nie da więcej amperów . Dobrze rozumuję czy coś pokręciłem? Potrzebne jest coś do oszukiwania alternatora co do poboru mocy?

Trochę szukałem na zachodnich stronach i ludzie mają z tym problemy ale jak jest dokładnie?

Może ktoś już przerabiał ten temat.
Byłbym wdzieczny za przybliżenie tematu.
pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze będzie błąd w module komfortu na innym radiu , po za tym jeśli jest kierownica wielofunkcyjna potrzebny jest interface do multifunkcyjnej , albo multiF + FIS , żeby komunikaty szły na wyświetlacz , ale nie jestem pewien , bo jeszcze nie trenowałem tego zagadnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w passatach, ale u mnie w touranie wszystko działa, z tym ze sobie zasilanie pociągnolem z skrzynki z bezpiecznikami i mam włączenie radia po kluczyku. Oryginalne radio raz mi odmeldowali z auta w serwisie vw, a co do alternatora to nie widze zeby dawał mało prądu. Ale to wszystko w touranie nie wiem jak jest w nowszych passatach :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buli , tak , masz rację. Tylko że w całym zagadnieniu chodzi o to, że każdą pierdołę włączasz za pomocą sterownika , przycisk to tylko guziczek dzięki któremu np. komputer od świateł wie żeby właczyć światła. Natomiast może jest tak że komp od alternatora zlicza po can'ie obliczone pobory prądu i tyle pozwala altkowi wysłać do instalacji prądowej z tolerancją np + - 10% , a komp od altka nie widzi wzmaków nieseryjnych, więc nie uwzględni ich w przewidzianej puli amperażu. Teoria naciągana , ale mnie by nie zdziwiła. U mnie po canie też wszystko leci , od świateł przez wycieraczki po zegary i klime , ale nie wiem czy altek ma moduł zarządzania energią czy tylko regulator. W sumie najlepiej jak by był regulator ale aktywny , połączony z modułem zarządzania energią, bo wtedy vagiem bym podniósł napięcie na 14.7 dla AGM'a :)

Niebawem pojadę do znajomego elektronika to co nieco się dowiem. Chcę uaktywnić mrugające światła stopu lub przeciwmgielne podczas gwałtownego hamowania tak jak zrobiłem to w B5 , a jak się nie da to chociaż awaryjne mrugające , późniejsze załącznie spryskiwaczy reflektorów i doświetlanie skrętu przeciwmgielnym bo bixenon mało się skręca i pozatym dopiero powyżej 10 czy 15 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazownik dobrze pisze tylko czy właśnie rzeczywiście tak jest w aktualnych samochodach z can bus?

Tutaj znalazłem ciekawy artykuł który z grubsza mówi jak przyszłe modele aut po 2010 roku bardzo mocno utrudnią nam zabawę z car audio.

http://www.redarc.com.au/handy-hints/-/new_vehicles_technology_can_affect_dual_battery_systems_charging_performanc/

Z grubsza to altek będzie kontrolowany przez ECU i to komputer będzie mówił jakie ma dać napięcie i natężenie a nawet w każdym momencie będzie mógł altek wyłączyć.

Ciekawi mnie czy obecne któreś modele aut już tak mają...

A jak jest z passatami B5? Altki dają tyle mocy ile trzeba po podłączeniu wzmaków? Nie ma problemów?

 

 

EDIT:

Jeszcze jakiś temacik znalazłem:

http://www.talkaudio.co.uk/ipb/index.php/topic/198175-can-bus-alternator-regulators-interest/

 

 

I co Wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z grubsza to altek będzie kontrolowany przez ECU i to komputer będzie mówił jakie ma dać napięcie i natężenie a nawet w każdym momencie będzie mógł altek wyłączyć.

Ciekawi mnie czy obecne któreś modele aut już tak mają...

 

wiekszosc od kilku lat tak dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


A jak jest z passatami B5? Altki dają tyle mocy ile trzeba po podłączeniu wzmaków? Nie ma problemów?

Tam jest wszystko po bożemu....

 

 

 


a nawet w każdym momencie będzie mógł altek wyłączyć.

Myślę że "ten moment" to może być:  pełny but ale np. nie dłużej niż 15s , a przy hamowaniu silnikiem powinno być zwiększone ładowanie aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...