MixhaL Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 WitamPlanuję zakup auta z taką oto magistralą ,a dokładniej passata B6. Moje pytanie brzmi na jakie trudności można natrafić podczas instalacji audio w samochodzie?Chodzi mi o montaż zwykłego radia i mocnego wzmacniacza.Czy jest możliwość zamontowania radia czy potrzebne są jakieś przejściówki lub coś podobnego? Czy radio w ogóle się uruchomi?Jak wygląda sprawa z poborem mocy przez wzmacniacz, z tego co się orientuje alternator komunikuje się przez can bus i jeżeli komputer nie wyśle sygnału alternator nie da więcej amperów . Dobrze rozumuję czy coś pokręciłem? Potrzebne jest coś do oszukiwania alternatora co do poboru mocy?Trochę szukałem na zachodnich stronach i ludzie mają z tym problemy ale jak jest dokładnie?Może ktoś już przerabiał ten temat.Byłbym wdzieczny za przybliżenie tematu.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Zawsze będzie błąd w module komfortu na innym radiu , po za tym jeśli jest kierownica wielofunkcyjna potrzebny jest interface do multifunkcyjnej , albo multiF + FIS , żeby komunikaty szły na wyświetlacz , ale nie jestem pewien , bo jeszcze nie trenowałem tego zagadnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MixhaL Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 No dobra powiedzmy komputer będzie wskazywał błąd ale radio będzie działać tak ?A jak z altkiem? Da wystarczającą ilośc amper czy musi takie polecenie wydać mu komputer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raflip Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Nie wiem jak jest w passatach, ale u mnie w touranie wszystko działa, z tym ze sobie zasilanie pociągnolem z skrzynki z bezpiecznikami i mam włączenie radia po kluczyku. Oryginalne radio raz mi odmeldowali z auta w serwisie vw, a co do alternatora to nie widze zeby dawał mało prądu. Ale to wszystko w touranie nie wiem jak jest w nowszych passatach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 a co ma radio do ładowania ? Komputer mierzy stan baterii i sam dobiera poziom ładowania i nie czyni tego przez radio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raflip Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Paweł, chodziło mi o ten błąd w module komfortu co Tomek pisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Buli , tak , masz rację. Tylko że w całym zagadnieniu chodzi o to, że każdą pierdołę włączasz za pomocą sterownika , przycisk to tylko guziczek dzięki któremu np. komputer od świateł wie żeby właczyć światła. Natomiast może jest tak że komp od alternatora zlicza po can'ie obliczone pobory prądu i tyle pozwala altkowi wysłać do instalacji prądowej z tolerancją np + - 10% , a komp od altka nie widzi wzmaków nieseryjnych, więc nie uwzględni ich w przewidzianej puli amperażu. Teoria naciągana , ale mnie by nie zdziwiła. U mnie po canie też wszystko leci , od świateł przez wycieraczki po zegary i klime , ale nie wiem czy altek ma moduł zarządzania energią czy tylko regulator. W sumie najlepiej jak by był regulator ale aktywny , połączony z modułem zarządzania energią, bo wtedy vagiem bym podniósł napięcie na 14.7 dla AGM'a Niebawem pojadę do znajomego elektronika to co nieco się dowiem. Chcę uaktywnić mrugające światła stopu lub przeciwmgielne podczas gwałtownego hamowania tak jak zrobiłem to w B5 , a jak się nie da to chociaż awaryjne mrugające , późniejsze załącznie spryskiwaczy reflektorów i doświetlanie skrętu przeciwmgielnym bo bixenon mało się skręca i pozatym dopiero powyżej 10 czy 15 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MixhaL Opublikowano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Gazownik dobrze pisze tylko czy właśnie rzeczywiście tak jest w aktualnych samochodach z can bus?Tutaj znalazłem ciekawy artykuł który z grubsza mówi jak przyszłe modele aut po 2010 roku bardzo mocno utrudnią nam zabawę z car audio.http://www.redarc.com.au/handy-hints/-/new_vehicles_technology_can_affect_dual_battery_systems_charging_performanc/Z grubsza to altek będzie kontrolowany przez ECU i to komputer będzie mówił jakie ma dać napięcie i natężenie a nawet w każdym momencie będzie mógł altek wyłączyć.Ciekawi mnie czy obecne któreś modele aut już tak mają...A jak jest z passatami B5? Altki dają tyle mocy ile trzeba po podłączeniu wzmaków? Nie ma problemów? EDIT:Jeszcze jakiś temacik znalazłem:http://www.talkaudio.co.uk/ipb/index.php/topic/198175-can-bus-alternator-regulators-interest/ I co Wy na to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kminio Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Z grubsza to altek będzie kontrolowany przez ECU i to komputer będzie mówił jakie ma dać napięcie i natężenie a nawet w każdym momencie będzie mógł altek wyłączyć.Ciekawi mnie czy obecne któreś modele aut już tak mają... wiekszosc od kilku lat tak dziala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 A jak jest z passatami B5? Altki dają tyle mocy ile trzeba po podłączeniu wzmaków? Nie ma problemów?Tam jest wszystko po bożemu.... a nawet w każdym momencie będzie mógł altek wyłączyć.Myślę że "ten moment" to może być: pełny but ale np. nie dłużej niż 15s , a przy hamowaniu silnikiem powinno być zwiększone ładowanie aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.