Skocz do zawartości

Aku i jego ciagle rozladowanie


pies86
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam!mam mały problem mam aku 44AH i 360A jeżdżę na krótkich odcinkach i co ok 2 tyg aku mam obdojony do tego stopnia ze nie da rady odpalić.Nie jestem w stanie określić jakie sa pobory na graniu bo nie mam pojęcia jak to zmierzyć...jesli to coś pomorze to mam wzmak EQTNT900 z wykorzystaniem wszystkich kanałów i pod to kondzia 1F signata z elektronika.Pobór w spoczynku jest 0.02A z alarmem...:

 

A teraz pytania

1.kondek załącza się dopiero kiedy pobór jest większy ,jednak kiedy wyłączę radio on nadal się świeci na jakies5-10min czy to normalne?nie jestem pewien czy w nocy tez się nie załącza i nie doi aku

2.czy aku mi się kończy ?jak mogę sprawdzić jego kondycje...jeśli to aku to jak radzilibyście mi zakupić? mam punto I 1.1 i jeśli patrzeć wg części nowych to altek ma 65A.

 

[ Komentarz dodany przez: ige: 2009-02-02, 19:43 ]

Jaki to ma zwiazek z dBdrag & ESPL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektronike mozesz zdjąć, pidłączyc manualnie - ja tak mam i jest super, nawet przy odpalaniu silnika oddaje prund :P

 

Co do aku mozesz kupić wode destylowaną i odkręcic wszystkie korki w aku. Nalac wody tyle zeby mozna było zobaczyc jej lustro - nie więcej. Next prostownik, jesli to nic nie pomoze to aku jest do zmiany.

Powinienes sprawdzic stopien ładowania aku miernikiem podczas odpalowanego silnika powinien mieć zdrowo 13,5V jeśli nie, czyszczenie styków wszędzie na drodze prundu :P

Tak naprawde więcej nic nie zrobisz

pozdrowić i podziękował :/:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mowisz zeby wywalic cała plytke wraz z woltomierzem?czy w tedy jego zasada dzialania wyglada w ten sposób że:gdy włączam radio włącza się i kond,wyłączam radio wyłącza się i kond?nie będzie żadnych poborów prądu gdy ja nie siedzę w autku?

Co do ladowania i wody to jest w normie ....natomiast jesli padnie na aku z jakimi parametrami kupić bo niewim czy ten za mały nie jest ,a niechce też przedobrzyć zeby mi gonaładował podczas malych odcinków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli masz orginalny altek to aku kup taki jaki zaleca producent, podjec do aso fiata albo alfy romeo i ci powiedzą jakie ma mieć parametry, większego na ma sensu wkładac bo altek go nie naładuje i wraz kasa w błoto.

 

Co do konda.. on trzyma prąd i go oddaje, jeśli wzmacniacz nie działa, to kond moze aby trzymac w sobie, nigdzie nie ucieknie.

Chyba ze prąd ciągnie ci coś innego, np wentylator chłodnicy kręci się na I biegu bezszelestnie albo żaróweczka w bagaju pali się non stoper :)

Układ mozesz spokojnie sciągnąc, pamiętając o tym ze manual nie ma zabespieczeń i trzeba go naładować przez żarówe :P

 

[ Dodano: 2009-02-02, 22:19 ]

http://img247.imageshack.us/img247/1717/podlczeniekondensatoragrz1.jpg

 

[ Dodano: 2009-02-02, 22:21 ]

odległosc konda od wzmacniacza ( przewód ) nie powinna być dłuższa niz 40cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój rozum to wymontowanie tej elektroniki i tak guzik da. Sam scalak/scalaki gów... prądu biorą wyświetlacz pewnie więcej ale i tak śmiech że to to rozładowuje aku.

Pewnie jak by z pół roku auto stało to by rozładował się aku z powodu tej elektroniki w co wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DR muszę się z tobą nie zgodzić ... bo kiedy mierzyłem pobór w spoczynku otworzyłem przypadkiem tylna klapę(co uruchomiło światło bagażnika)i tym samym kondek się zaświecił...szybko odłączyłem światło puki kondek był aktywny i zmierzyłem jego pobór który wynosił w skokach od 1.25-2.70 ....wiec jestem w stanie się kłócić ze przy takim poborze wcale nie potrzeba pól roku aby obdoic aku....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otworzyłem przypadkiem tylna klapę(co uruchomiło światło bagażnika)i tym samym kondek się zaświeci
Heh, miałem vibe z elektronika i nie było takich cudów :hyhy: Z kondkiem nie było problemów, wyłączał się po ok 30sek. bez skoków napięcia, wrażenia na nim nie robiło światełko w bagaju, w kabinie, i tym podobne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja też spytam o schemat tej przeróbki z kondka z automatyką na takiego bez...

 

nie rozumiem o jaki schemat przeróbki moze tu chodzic?

przewaznie plastikowa obudowa konda 3ma się na 2 nakrętkach od + i -

i ew. jakaś srubka mała. Jeden z biegunów jest podłączony bezpośrednio przez płytkę do konda, a inny obwodem otwartym do płytki a następnie do konda. To płytka własnie puszcza prąd i została stosowane zeby ochronic go przed ew. wybuchem czy uszkodzeniem instalacji w samochodzie jeśli jakiś jan podłączy go niepoprawnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podobnym poscie juz pisalem na temat poboru pradu przez kondensator :

 

Kazdy kondensator ma swoja rezystancje - tzw. uplywnosc (nazywa sie to ladnie tangensem kata stratnosci ) co powoduje ze plynie przez niego prad (czyt.: kondensator 'pobiera' prad ). Jednak rezystancje te sa tak duze dla pradu stalego ze prad plynacy przez taki kondensator jest znikomo maly (rozne uklady elektroniczne "czuwajace" w czasie gdy samochod jest "wylaczony" pobieraja o wiele wiecej soczku wiec nie ma sie czym martwic - sprawne kondzio nie rozladuje nam aku :P:) Uplywnosc kondensatora przy napieciu stalym zalezy on od typu, jakosci, pojemnosci oraz jego wieku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja mam podobny problem co autor tematu... tylko że mam 2 wzmacniacze, bezpiecznik główny to 60A, alternator 90A, kondki bez elektroniki i rozładowuje mi sie aku.. :) i to chyba właśnie jego wina jest, bo nie mozna ustalić kiedy sie rozładuje, ładowanie mam, jeżdze dość sporo, wczoraj wieczorem wróciłem- było wszystko ok- dziś rano kupa :) teraz naładuje, bedzie z 2 dni dobrze albo i tydzien.. aku ma 1,5 rok jak był nowy mogłem 3 godziny słuchać muzy na wyłączonym silniku i odpalał bez problemu- teraz... lepiej nie mowić... chyba trafiłem na jakiś felerny egzemplarz (dodam ze jego "osiągi" to 50/510)

 

teraz moje pytanie- czy opłaca kupić sie akumulator dedykowany do CA typu SoundQuest, Stinger.. ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

valenti zaladuj swoj aku(ale jak najmniejszym pradem i laduj go przez ponad 24H) jesli to mozliwe wes go do domu na tydzien..po tygodniu sprawdz jaki ma prad ...byc moze ze wykonczyles go tym graniem.Teoretycznie jesli aku ma ponizej 12A to juz jest dla niego zle moze to nie doladowanie przez to dlugie granie zmniejszylo jego pojemnosc i teraz poprostu pada
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nawet bez audio siada... U mnie była ciekawa sytuacja, jak montowałem wzmaka. Podczas ciągnięcia kabelków (a w zasadzie już po) wkręciłem przypadkowo śrubę z pasa bezpieczeństwa w kabel, sterujący czujnikiem otwarcia drzwi tylnych. Zrobiło się zwarcie na masę i świeciły się lampki w bagażniku, i z tyłu w salonie. No i akumulator za noc bajbaj. Potem do tego doszedłem i naprawiłem. Więc sprawdź, czy coś w aucie się nie świeci, czy remote działa (wzmak nie chodzi non stop). A nuż coś znajdziesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...