pies86 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 witam!mam mały problem mam aku 44AH i 360A jeżdżę na krótkich odcinkach i co ok 2 tyg aku mam obdojony do tego stopnia ze nie da rady odpalić.Nie jestem w stanie określić jakie sa pobory na graniu bo nie mam pojęcia jak to zmierzyć...jesli to coś pomorze to mam wzmak EQTNT900 z wykorzystaniem wszystkich kanałów i pod to kondzia 1F signata z elektronika.Pobór w spoczynku jest 0.02A z alarmem...: A teraz pytania1.kondek załącza się dopiero kiedy pobór jest większy ,jednak kiedy wyłączę radio on nadal się świeci na jakies5-10min czy to normalne?nie jestem pewien czy w nocy tez się nie załącza i nie doi aku 2.czy aku mi się kończy ?jak mogę sprawdzić jego kondycje...jeśli to aku to jak radzilibyście mi zakupić? mam punto I 1.1 i jeśli patrzeć wg części nowych to altek ma 65A. [ Komentarz dodany przez: ige: 2009-02-02, 19:43 ]Jaki to ma zwiazek z dBdrag & ESPL? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 dla mnie kondensator to zło szczególnie z elektroniką bo nie wiadomo czy właśnie on prądu nie pobiera.Co do kondycji aku to w większości stacji ASO można sprawdzić jego stan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pies86 Opublikowano 2 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 spróbuje odłączyć kondzia i zobaczę natomiast jeśli padnie na aku to jaki byś proponował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kayrol20 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 elektronike mozesz zdjąć, pidłączyc manualnie - ja tak mam i jest super, nawet przy odpalaniu silnika oddaje prund Co do aku mozesz kupić wode destylowaną i odkręcic wszystkie korki w aku. Nalac wody tyle zeby mozna było zobaczyc jej lustro - nie więcej. Next prostownik, jesli to nic nie pomoze to aku jest do zmiany.Powinienes sprawdzic stopien ładowania aku miernikiem podczas odpalowanego silnika powinien mieć zdrowo 13,5V jeśli nie, czyszczenie styków wszędzie na drodze prundu Tak naprawde więcej nic nie zrobisz pozdrowić i podziękował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pies86 Opublikowano 2 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 czyli mowisz zeby wywalic cała plytke wraz z woltomierzem?czy w tedy jego zasada dzialania wyglada w ten sposób że:gdy włączam radio włącza się i kond,wyłączam radio wyłącza się i kond?nie będzie żadnych poborów prądu gdy ja nie siedzę w autku?Co do ladowania i wody to jest w normie ....natomiast jesli padnie na aku z jakimi parametrami kupić bo niewim czy ten za mały nie jest ,a niechce też przedobrzyć zeby mi gonaładował podczas malych odcinków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kayrol20 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 jezeli masz orginalny altek to aku kup taki jaki zaleca producent, podjec do aso fiata albo alfy romeo i ci powiedzą jakie ma mieć parametry, większego na ma sensu wkładac bo altek go nie naładuje i wraz kasa w błoto. Co do konda.. on trzyma prąd i go oddaje, jeśli wzmacniacz nie działa, to kond moze aby trzymac w sobie, nigdzie nie ucieknie.Chyba ze prąd ciągnie ci coś innego, np wentylator chłodnicy kręci się na I biegu bezszelestnie albo żaróweczka w bagaju pali się non stoper Układ mozesz spokojnie sciągnąc, pamiętając o tym ze manual nie ma zabespieczeń i trzeba go naładować przez żarówe [ Dodano: 2009-02-02, 22:19 ]http://img247.imageshack.us/img247/1717/podlczeniekondensatoragrz1.jpg [ Dodano: 2009-02-02, 22:21 ]odległosc konda od wzmacniacza ( przewód ) nie powinna być dłuższa niz 40cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pies86 Opublikowano 2 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 podlaczenie sie nie zmienia z tego co widze jedynie wyciagam plytke z elrktronika i to wsio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArcherPAF Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 to ja też spytam o schemat tej przeróbki z kondka z automatyką na takiego bez... bo u mnie może tez niedługo pojawić się ten problem, bo jak widać z podpisu zabieram się do montażu kondka, takiego jak mam w podpisie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DR Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Na mój rozum to wymontowanie tej elektroniki i tak guzik da. Sam scalak/scalaki gów... prądu biorą wyświetlacz pewnie więcej ale i tak śmiech że to to rozładowuje aku.Pewnie jak by z pół roku auto stało to by rozładował się aku z powodu tej elektroniki w co wątpię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Natomiast sam kondensator (bez elektronicznych pierdol) w przyblizeniu nie pobiera pradu wogole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pies86 Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 DR muszę się z tobą nie zgodzić ... bo kiedy mierzyłem pobór w spoczynku otworzyłem przypadkiem tylna klapę(co uruchomiło światło bagażnika)i tym samym kondek się zaświecił...szybko odłączyłem światło puki kondek był aktywny i zmierzyłem jego pobór który wynosił w skokach od 1.25-2.70 ....wiec jestem w stanie się kłócić ze przy takim poborze wcale nie potrzeba pól roku aby obdoic aku.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 otworzyłem przypadkiem tylna klapę(co uruchomiło światło bagażnika)i tym samym kondek się zaświeci Heh, miałem vibe z elektronika i nie było takich cudów Z kondkiem nie było problemów, wyłączał się po ok 30sek. bez skoków napięcia, wrażenia na nim nie robiło światełko w bagaju, w kabinie, i tym podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pies86 Opublikowano 3 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 wlasnie u mnie tak jest czy otworze drzwi czy zapale silnik ....jakiej czynnosci bym nie wykonał która potrzebuje cho grama prądu kond włącza sie od razu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Przy odpaleniu silnika to już duży skok jest i kondzio się włącza, ale dziwne (przynajmniej dla mnie), że przy takim poborze jak mała lampka się włącza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kayrol20 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 to ja też spytam o schemat tej przeróbki z kondka z automatyką na takiego bez... nie rozumiem o jaki schemat przeróbki moze tu chodzic?przewaznie plastikowa obudowa konda 3ma się na 2 nakrętkach od + i -i ew. jakaś srubka mała. Jeden z biegunów jest podłączony bezpośrednio przez płytkę do konda, a inny obwodem otwartym do płytki a następnie do konda. To płytka własnie puszcza prąd i została stosowane zeby ochronic go przed ew. wybuchem czy uszkodzeniem instalacji w samochodzie jeśli jakiś jan podłączy go niepoprawnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 W podobnym poscie juz pisalem na temat poboru pradu przez kondensator : Kazdy kondensator ma swoja rezystancje - tzw. uplywnosc (nazywa sie to ladnie tangensem kata stratnosci ) co powoduje ze plynie przez niego prad (czyt.: kondensator 'pobiera' prad ). Jednak rezystancje te sa tak duze dla pradu stalego ze prad plynacy przez taki kondensator jest znikomo maly (rozne uklady elektroniczne "czuwajace" w czasie gdy samochod jest "wylaczony" pobieraja o wiele wiecej soczku wiec nie ma sie czym martwic - sprawne kondzio nie rozladuje nam aku Uplywnosc kondensatora przy napieciu stalym zalezy on od typu, jakosci, pojemnosci oraz jego wieku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valenti.no Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 no ja mam podobny problem co autor tematu... tylko że mam 2 wzmacniacze, bezpiecznik główny to 60A, alternator 90A, kondki bez elektroniki i rozładowuje mi sie aku.. i to chyba właśnie jego wina jest, bo nie mozna ustalić kiedy sie rozładuje, ładowanie mam, jeżdze dość sporo, wczoraj wieczorem wróciłem- było wszystko ok- dziś rano kupa teraz naładuje, bedzie z 2 dni dobrze albo i tydzien.. aku ma 1,5 rok jak był nowy mogłem 3 godziny słuchać muzy na wyłączonym silniku i odpalał bez problemu- teraz... lepiej nie mowić... chyba trafiłem na jakiś felerny egzemplarz (dodam ze jego "osiągi" to 50/510) teraz moje pytanie- czy opłaca kupić sie akumulator dedykowany do CA typu SoundQuest, Stinger.. ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 valenti.no, i to jest największy błąd. Słuchanie tak długo muzyki na wyłączonym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valenti.no Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 no tak, ale to bardzo sporadycznie było jak kobieta poszła na zakupy do galerii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DR Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Jak nie dojdziesz od czego aku tak siada to nie widzę sensu kupować nowy. Wywal te kondy i pojeździj bez ciekawe co się stanie, no tak kombinuj coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valenti.no Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 bez kondów też jeździłem.. baaa jeździłem w ogole bez audio i to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Zacznij od zmierzenia poboru pradu przy wylaczonym silniku.Pomierz napiecia ladowania pod obciazeniem i bez.Dopiero znajac to mozna zaczac wrozyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pies86 Opublikowano 5 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 valenti zaladuj swoj aku(ale jak najmniejszym pradem i laduj go przez ponad 24H) jesli to mozliwe wes go do domu na tydzien..po tygodniu sprawdz jaki ma prad ...byc moze ze wykonczyles go tym graniem.Teoretycznie jesli aku ma ponizej 12A to juz jest dla niego zle moze to nie doladowanie przez to dlugie granie zmniejszylo jego pojemnosc i teraz poprostu pada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D.W.W Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Skoro nawet bez audio siada... U mnie była ciekawa sytuacja, jak montowałem wzmaka. Podczas ciągnięcia kabelków (a w zasadzie już po) wkręciłem przypadkowo śrubę z pasa bezpieczeństwa w kabel, sterujący czujnikiem otwarcia drzwi tylnych. Zrobiło się zwarcie na masę i świeciły się lampki w bagażniku, i z tyłu w salonie. No i akumulator za noc bajbaj. Potem do tego doszedłem i naprawiłem. Więc sprawdź, czy coś w aucie się nie świeci, czy remote działa (wzmak nie chodzi non stop). A nuż coś znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valenti.no Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 dziś go zabrałem i ładuje, potem pomierze wszystko i zobaczymy - wywalenie ponad 2 stów na aku to ostateczność moze to jakas pierdółka.. Dzięki za odpowiedzi- bede działał- jak znajde przyczne to napisze!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.