Owca126 Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Powiedzieli ze wlasnie moga potopic sie jakies kabelki albo zarowki sie przepalac.No wypas fachowcy Ale jak napisałkuuudlaty, można zmienić kabel od altka do aku bo czasem są one robione na styk i w przypadku większych prądów mogą sie grzać co raczej dobrze nie wpłynie na nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Powiedzieli ze wlasnie moga potopic sie jakies kabelki albo zarowki sie przepalac.No wypas fachowcy Ale jak napisałkuuudlaty, można zmienić kabel od altka do aku bo czasem są one robione na styk i w przypadku większych prądów mogą sie grzać co raczej dobrze nie wpłynie na nie Nie zebym sie czepial ale najpierw sie nabijasz ze zdania ktore chwile pozniej sam osobiscie powtarzasz [; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bzyku123 Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 FUBU, tu chodzi o całkiem inne kabelki fachowcy mówią a kabelkach w instalacji a Owca126, o kablu z alternatora przez który płyną duże natężeniapozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Od samej wymiany alternatora na "wiekszy" nic sie nie bedzie bardziej grzalo.Dopiero jak podlaczymy wieksze obciazenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 zresztą od czego są różne przekaźniki, bezpieczniki?chyba od tego żeby uchronić całą instalację. W ogóle do takiego mechanika bym samochodu nigdy nie postawił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Owca126 Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 FUBU, Ja akurat bardziej zwróciłem uwagę na palące sie żarówki Dokładnie wiem co napisałem, przeważnie "elektrycy" piszą o tym że instalacja sie spali i tym sie sugerowałem Od samej wymiany alternatora na "wiekszy" nic sie nie bedzie bardziej grzalo.Dopiero jak podlaczymy wieksze obciazenie.No raczej do wzmacniacza 2x80W alternatora sie nie zmienia na kilkadziesiąt A mocniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmer Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Z tym paleniem sie instalacji i zarówek owszem moze byc ale zalezy o jakich kablach sie mówi. Zarówki mogą, ale nie muszą sie szybciej zuzywac zpowopdu spadków napięć. Choc nie wydaje mi sie zeby to w praktyce mialo jakies wieksze znaczenia. bardziej szkodliwe jest odpalanie auta na zapalonych swiatlach, nawet z funkcją X. Sama zmiana alternatora na wiekszy nic zlego nie spowoduje. O ile zostanie wlasciwie przeprowadozna. Wlasciwie to znaczy chodzi szczewgolnie o mechaniczne mocowanie alternatora i o niescinanie paska go napedzajacego. Tez juz w Skodzie wymianiałem Magnetona 70A na Boscha 120A i wszysko ok. W Hondzie tez będzie taka wymiana. Jakoś polubiałem te Bosche 120A . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
invalid Opublikowano 19 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Który aku będzie wydajniejszy do dB? Stinger 1500 czy GZ12.2500? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmer Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Jak przyblizysz mi parametry tych wynalazków to Ci powiem.Zasadniczo patrz nie tlyko na pojemność, ale i na max prąd jaki moze oddac akumulator. Ten prąd nosi nazwe w jednej z terminologii - prądu znamionowego.Dla przykładu: Centry Futury mają taki prąd na poziomie 510A przy pojemności 50Ah. Z tym, że Futury nie są żęlowymi akumulatorami, a co za tym idzie ich prąd znamionowy też jest mniejszy od akumulatorów żelowych. Ogólnie czym większy wiarygodny prąd znamionowy akumulatora, tym lepsza jego wydajność w impulsie. Tak bym to przełożyl najprościej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Owca126 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Ja bym brał w troszkę niższej cenie (od Stingera) GZ 12.3500 Ale doświadczenia z nimi nie mam więc może lepieej niech potwierdzą uzytkownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
invalid Opublikowano 19 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Stinger Power2 SP-1500 maksymalny prąd zwarcia w impulsie: 3100 Amaksymalny prąd przez 5 sekund (PHCA): 1500 Amaksymalny prąd rozruchu w temperaturze -18 ºC (CCA): 825 Anominalna pojemność (C/20): 68 Ahzakres temperatury dla zachowania wysokiej sprawności: -40 do +60 ºC rezystancja wewnętrzna: poniżej 3,5 mΩ napięcie znamionowe: 12,8 Vdopuszczalne napięcie ciągłego ładowania: 13,5 - 13,8 Vdopuszczalne napięcie cyklicznego ładowania: 14,4 - 15,0 V dopuszczalne bezpieczne napięcie głębokiego rozładowania: nie mniej niż 10,5 Vtypowa żywotność przy cykliocznym ładowaniu 14,7-15,0 V: 100% sprawności - do 400 głębokich cykli rozładowania (NIGDY NIE PONIŻEJ 10,5 V) 50% sprawności - do 800 głębokich cykli rozładowania 30% sprawności - do 1450 głębokich cykli rozładowania 10% sprawności - do 4000 głębokich cykli rozładowania typowa żywotność przy ciągłej pracy z ciągłym nap. ład. 13,8 V: 10-12 lat ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Ground Zero GZBP12.2500 PDF Rodzaj: 12V 70AhPrąd rozruchu: 2500A do zastosowań SPLOporność wewnętrzna: 3,99 mOhm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jd Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Stinger Power2 SP-1500 maksymalny prąd zwarcia w impulsie: 3100 Amaksymalny prąd przez 5 sekund (PHCA): 1500 Amaksymalny prąd rozruchu w temperaturze -18 ºC (CCA): 825 Arezystancja wewnętrzna: poniżej 3,5 mΩ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Ground Zero GZBP12.2500 Rodzaj: 12V 70AhPrąd rozruchu: 2500A do zastosowań SPLOporność wewnętrzna: 3,99 mOhm Wszystko niby OK, tylko że ktoś podczas tłumaczenie zapodał lekką marketingową ściemeczkę z tym prądem rozruchu GZ.Prąd rozruchu podaje się według konkretnej normy, najczęściej jest to CCA przy -18 ºCNatomiast te 2500A w Ground Zero, to maksymalny prąd zwarcia w krótkim impulsie (Short-circuit Current) a nie żaden prąd rozruchu. Poza tym, jak GZ może mieć większy prąd rozruchu od Stingera skoro Stinger ma mniejszą rezystancję wewnętrzą. A prawo Ohma raczej nam mówi, że przy tym samym napięciu, gdy rezystancja maleje to prąd wzrasta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merida888 Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Czy drugi najzwyklejszy akumulator mozna wozic zamiast kola zapasowego. Chodzi mi o temperature i wydzielajace sie gazy (z aku oczywiscie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jd Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Czy drugi najzwyklejszy akumulator mozna wozic zamiast kola zapasowego. Chodzi mi o temperature i wydzielajace sie gazy (z aku oczywiscie) Można gdy jest wykonany w technologii VRLA, czyli z wewnętrzną recyrkulacją gazów.Normalny "gazownik" również, ale pasowałoby mu zrobić obudowę i z niej wyprowadzić na zewnątrz jakąś rurkę lub wężyk odprowadzający opary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merida888 Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 a mniejwiecej jakiej srednicy ten wezyk? 0,5 cm wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jd Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 a mniejwiecej jakiej srednicy ten wezyk? 0,5 cm wystarczy?Wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
invalid Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 A gdyby porównać zbliżone pojemnością modele Stingera Power2 i Optima Yellow Top, to który wypadłby lepiej? Optima niby ma mniejszą rezystancję wewnętrzną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Owca126 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Bym brał Optimę, mniejsza rezystancja = szybciej odda prąd, a amperażu tak dużego nie potrzebujesz 1100A przy 0 stopni C starczy na 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metius Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Wiem że odgrzebuje dość stary temat ale nie chcę zaśmiecać forum nowym. Mam zapytanie ;-)Chciałem zapodać do bagażnika 2 aku ( najlepiej stingera myślałem że max tak do 50ah ) Pierwszy to zwykły kwas 55ah ( możliwe że i jego wymienie zależy od $ ) Chciałem się spytać czy to ma sens ,samochód to skoda octavia gdzie altek mam 90a ( myślałem o wymianie na 120a od mocniejszej wersji TDI )Może lepiej kupić jeden a porządny aku . Do zakupu sprzętu się dopiero przymierzam miałem JBL , RF i Yakuze teraz chciał bym coś konkretnego ,tylko wiadome bez pożądnej instalacji nic nie będzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zip Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 starczy ci jeden na tyle + ten co masz tak do 2 kw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metius Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Hmn to może być trochę mało bo chciał bym zamontować helona lub głośnik jego pokroju ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metius Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Mała pomyłka bo aku kwas ma 75ah ;> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zip Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 a co ma glosnik do zasilania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metius Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 (edytowane) Chodzi mi o to że jak głośnik konkretny to i wzmacniacz też taki musi być , wiem źle to napisałem bo o wzmaku powinienem pisać ;>TO inaczej wzmak chciał bym Orka lub coś w tym stylu , to co chce zrobić da sens tej instalacji to mnie interesuje ;-) Ok zdecydowałem zakupuje drugi aku .) Edytowane 11 Grudnia 2010 przez metius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perez Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Kolego invalid wymyśliłeś coś z tym altkiem?Też mam w celice silnik 4a-fe tylko o pojemności 1,6. Gadałem z jednym gościem i wsadzał do 4a-fe 120A altek z mercedesa sprintera.Ma mi napisać co trzeba do tej przekładki ale coś się mu nie spieszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.