Grzegorz.D Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Panowie jak to w końcu jest z tym, ostatnio ktoś napisał mi że mogę zamienić alternator ze 140a na 220a i ta sama osoba napisała mi że mogę założyć akumulator AGM a dziś u elektro-mechanika dowiedziałem się że wkładanie większego alternatora mija się z celem("bo i tak nie wzbudze diody w altku") i podobnie z akumulatorem AGM("uszkodzę akumulator bo woda będzie gazowało/utleniała sie podczas pracy silnika), więc proszę o radę teraz was bo ja już mam mętlik w głowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 http://www.strefacaraudio.pl/topic/31727-helon-golf/ przykładowa instalka z dużym altkiem i AGM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 a potrzeba Tobie tyle?? Bo do CA to spokojnie wystarczy. Nie wiem jak DB (chodź tam muzyki nie posłuchasz długo w warunkach wyciskania soków), ale w normalnym słuchaniu nawet głośno słuchając nie potrzeba aż tyle. Dla przykładu u siebie na bardzo mocnym słuchaniu (3 wzmaki - w tym mocne mono i 2x mocne 2 kanały) spadki zasilania (chwilowe) to max 0.5V. A przy poziomie wtedy ok. 13.5 nawet to i tak jest ładowanie i aku raczej po d.. nie dostaje (chyba że się mylę, to proszę poprawić).Co do aku, z życia nie wiem, sam go nie mam, ale nigdy o problemach u kogoś nie słyszałem i zamierzam takowy kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz.D Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 posiadam emphaser ea2220 który będzie zasilał 2x RFD 2115 HX2 plus Helix HXA 400 z DLS R6A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 posiadam emphaser ea2220 który będzie zasilał 2x RFD 2115 HX2 plus Helix HXA 400 z DLS R6ANo to trzeba prądu Wymieniaj altek i nie słuchaj głupot. Problem to będziesz miał z aku jak za małe ładowanie będzie i rano nie odpalisz auta. P.S. bo i tak nie wzbudze diody w altku Jedź potem i pokaż jak wzbudzasz diodę i silnik w aucie przysiada na obrotach mocarzowi diodowemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher18gl Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Ściemę ci walił bo nie wiedział jak się zabrać za to, problem ze wzbudzeniem możesz mieć tylko taki żeby się wpiąć w dobre miejsce jak dobrze pamiętam to oznaczenie przeważnie jest D+ na altku i jaka tam mu woda sie miała gotować i utleniać to nie wiem. Agm posiada mase żelowa możesz go stawiać w każdej pozycjii są stworzone do cięższych warunków nic mu na pewno nie będzie tylko pamiętaj że musisz go ładować odpowiednia ładowarka nie prostownikiem zwykłym . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piooner Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Ja się dołączę do pytania mówimy o normalnym wzbudzeniu przez żarówkę w liczniku tu nie widzę problemu ale jak rozwiązać problem w którym z alternatora wychodzi jeszcze jeden przewód który jest odpowiedzialny za to że jak pobór prądu będzie duży i obciąży silnik to sygnał z alternatora przewodem wędruję do komputera który reguluję obroty i silniki nie gaśnie? ( honda civic D13b2 1995.r ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher18gl Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 regulator obrotów biegu jałowego jest odpowiedzialny za utrzymanie obrotów silnika tak zwany silnik krokowy z alteka jak cos jest brany impuls do prędkościomierza . Silnik jak jest obciążony sam podnosi i stara sie utrzymać minimalne obroty . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 ja u siebie zmieniałem z 140A na 220A z audi q7 3.0TDI ja mam 1.9tdi i jak na razie złego słowa nie mogę powiedzieć prądu nie brakuje jedynie muszę większy aku założyć tylko brak jest na razie dudków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz.D Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 damian2933, dużo było rzeźby z mocowaniem altka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 z mocowaniami nic dosłownie jedynie rolkę zmieniłem z starego altka i podłożyłem 2 podkładki by odsunąć od obudowy koło pasowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz.D Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 tak z ciekawości ile płaciłeś za altek? Na allegro widzę dużo z tuarega ale podejrzewam że to to samo co ty masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jd Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 ... Agm posiada mase żelowa ... Ojjj, chyba nie. Elektrolit w postaci zżelowanej jest w akumulatorach żelowych. W akumulatorach AGM (Absorbed Glass Mat) elektrolit jest utrzymywany przez mikro-cele maty z włókna szklanego. Dzięki temu jest on nadal w 100% czysty, bez przeszkadzających domieszek żelujących i zarazem nie jest w postaci luźno-płynnej. Elektrolit w AGM posiada więc dużo lepszy bezpośredni kontakt z płytami elektrod w stosunku do żelówek, w których czynnik żelujący dodany do elektrolitu w pewnym stopniu ogranicza i cześciowo izoluje kontakt aktywnego elektolitu z elektrodami. Między innymi z tego powodu aku AGM zazwyczaj są w stanie dostarczyć wyższych wartości prądu niż porównywalnej wielkości żelówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher18gl Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Ojjj, chyba nie. Elektrolit w postaci zżelowanej jest w akumulatorach żelowych. W akumulatorach AGM (Absorbed Glass Mat) elektrolit jest utrzymywany przez mikro-cele maty z włókna szklanego. Dzięki temu jest on nadal w 100% czysty, bez przeszkadzających domieszek żelujących i zarazem nie jest w postaci luźno-płynnej. Elektrolit w AGM posiada więc dużo lepszy bezpośredni kontakt z płytami elektrod w stosunku do żelówek, w których czynnik żelujący dodany do elektrolitu w pewnym stopniu ogranicza i cześciowo izoluje kontakt aktywnego elektolitu z elektrodami. Między innymi z tego powodu aku AGM zazwyczaj są w stanie dostarczyć wyższych wartości prądu niż porównywalnej wielkości żelówki.Racja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 tu masz Nr katalogowy części:059903018C 250zł z wysyłka mnie wyszedł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz.D Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Wielkie dzięki damian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 ja u siebie zmieniałem z 140A na 220A z audi q7 3.0TDI ja mam 1.9tdi i jak na razie złego słowa nie mogę powiedzieć prądu nie brakuje jedynie muszę większy aku założyć tylko brak jest na razie dudkówA jaki masz akumulator standart co jest przy 1.9TDI czy cos wiekszego ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 obecnie 75ah warte rozmyślam nad nowym AGM ale powoli bo trzeba koła na lato pierw zakupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz.D Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 alternator dziś zakupiłem, i mam dwa pytania:1. na zdjęciu widać jeden pin w kostce, (nie patrzyłem w oryginalnym jak jest ale na pewno z wtyczki wychodzą dwa niebieskie kabelki) dlaczego i co trza zmienić?http://img545.imageshack.us/img545/7484/78zr.jpg2.ktoś jest w stanie ocenić stan szczotek? Warto już wymieniać czy można to zostawić?http://img842.imageshack.us/img842/9329/3hg8.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k0nr4d Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Szczotki są super. W zależności od modelu altka są dwa lub jeden pin, z Twojego punktu widzenia nie ma to znaczenia, ten jeden przewód leci do kontrolki w liczniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 szczotki nówki, 2 pin w starym altku miałeś podłączony do ECU w samochodzie który informował w jakim stopniu jest obciążony alternator w tym tego nie ma i nie zmienia nic,a pierwszy pin czyli ten jeden jest od wzbudzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz.D Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 dzieki Panowie za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz.D Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Panowie znow pomocy waszej mi trza. Mechanik ktory mial mi wymienic alternator stwierdzil ze nie da sie go podpiac pod moja wtyczke bo u mnie sa dwa piny a w nowym tylko jeden, twierdzi ze alternator nie bedzie dzialal bo komputer nie ma pinu na sterowanie i moze sie cos skopcic w ukladzie elektrycznym samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 brak sygnału skopci system? nie słyszałem o takiej teorii jeszcze?? A nie idzie przełożyć z jednego do drugiego tego układu pinów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k0nr4d Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Bzdury gada, sam ostatnio u siebie przekładałem alternatory i była dokładnie taka sama sytuacja. Ba, oba altki miały ten sam numer katalogowy z tym, że nowy był od nowszego auta i różnił się właśnie brakującym gniazdem sygnału do ECU. Wszystko działa bez problemowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.