Skocz do zawartości

Alternator i akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jak to w końcu jest z tym, ostatnio ktoś napisał mi że mogę zamienić alternator ze 140a na 220a i ta sama osoba napisała mi że mogę założyć akumulator AGM a dziś u elektro-mechanika dowiedziałem się że wkładanie większego alternatora mija się z celem("bo i tak nie wzbudze diody w altku") i podobnie z akumulatorem AGM("uszkodzę akumulator bo woda będzie gazowało/utleniała sie podczas pracy silnika), więc proszę o radę teraz was bo ja już mam mętlik w głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a potrzeba Tobie tyle?? Bo do CA to spokojnie wystarczy. Nie wiem jak DB (chodź tam muzyki nie posłuchasz długo w warunkach wyciskania soków), ale w normalnym słuchaniu nawet głośno słuchając nie potrzeba aż tyle. Dla przykładu u siebie na bardzo mocnym słuchaniu (3 wzmaki - w tym mocne mono i 2x mocne 2 kanały) spadki zasilania (chwilowe) to max 0.5V. A przy poziomie wtedy ok. 13.5 nawet to i tak jest ładowanie i aku raczej po d.. nie dostaje (chyba że się mylę, to proszę poprawić).

Co do aku, z życia nie wiem, sam go nie mam, ale nigdy o problemach u kogoś nie słyszałem i zamierzam takowy kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadam emphaser ea2220 który będzie zasilał 2x RFD 2115 HX2 plus Helix HXA 400 z DLS R6A

No to trzeba prądu :) Wymieniaj altek i nie słuchaj głupot. Problem to będziesz miał z aku jak za małe ładowanie będzie i rano nie odpalisz auta.

 

P.S.

bo i tak nie wzbudze diody w altku

 

Jedź potem i pokaż jak wzbudzasz diodę i silnik w aucie przysiada na obrotach mocarzowi diodowemu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściemę ci walił bo nie wiedział jak się zabrać za to, problem ze wzbudzeniem możesz mieć tylko taki żeby się wpiąć w dobre miejsce jak dobrze pamiętam to oznaczenie przeważnie jest D+ na altku  i jaka tam mu woda sie miała gotować i utleniać to nie wiem. Agm posiada mase żelowa możesz go stawiać w każdej pozycjii są stworzone do cięższych warunków nic mu na pewno nie będzie tylko pamiętaj że musisz go ładować odpowiednia ładowarka nie prostownikiem zwykłym .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się dołączę do pytania mówimy o  normalnym wzbudzeniu przez żarówkę w liczniku tu nie widzę problemu ale jak rozwiązać problem w którym z alternatora wychodzi jeszcze jeden przewód który jest odpowiedzialny za to że jak pobór prądu będzie duży i obciąży silnik to sygnał z alternatora przewodem wędruję do komputera który reguluję obroty i silniki nie gaśnie? ( honda civic D13b2  1995.r )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulator obrotów biegu jałowego jest odpowiedzialny za utrzymanie obrotów silnika tak zwany silnik krokowy  z alteka jak cos jest brany impuls do prędkościomierza . Silnik jak jest obciążony sam podnosi i stara sie utrzymać minimalne obroty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Agm posiada mase żelowa ...

 

Ojjj, chyba nie. Elektrolit w postaci zżelowanej jest w akumulatorach żelowych. W akumulatorach AGM (Absorbed Glass Mat) elektrolit jest utrzymywany przez mikro-cele maty z włókna szklanego. Dzięki temu jest on nadal w 100% czysty, bez przeszkadzających domieszek żelujących i zarazem nie jest w postaci luźno-płynnej. Elektrolit w AGM posiada więc dużo lepszy bezpośredni kontakt z płytami elektrod w stosunku do żelówek, w których czynnik żelujący dodany do elektrolitu w pewnym stopniu ogranicza i cześciowo izoluje kontakt aktywnego elektolitu z elektrodami. Między innymi z tego powodu aku AGM zazwyczaj są w stanie dostarczyć wyższych wartości prądu niż porównywalnej wielkości żelówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojjj, chyba nie. Elektrolit w postaci zżelowanej jest w akumulatorach żelowych. W akumulatorach AGM (Absorbed Glass Mat) elektrolit jest utrzymywany przez mikro-cele maty z włókna szklanego. Dzięki temu jest on nadal w 100% czysty, bez przeszkadzających domieszek żelujących i zarazem nie jest w postaci luźno-płynnej. Elektrolit w AGM posiada więc dużo lepszy bezpośredni kontakt z płytami elektrod w stosunku do żelówek, w których czynnik żelujący dodany do elektrolitu w pewnym stopniu ogranicza i cześciowo izoluje kontakt aktywnego elektolitu z elektrodami. Między innymi z tego powodu aku AGM zazwyczaj są w stanie dostarczyć wyższych wartości prądu niż porównywalnej wielkości żelówki.

Racja  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie zmieniałem z 140A na 220A z audi q7 3.0TDI ja mam 1.9tdi  i jak na razie złego słowa nie mogę powiedzieć prądu nie brakuje jedynie muszę większy aku założyć tylko brak jest na razie dudków

A jaki masz akumulator standart co jest przy 1.9TDI czy cos wiekszego ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alternator dziś zakupiłem, i mam dwa pytania:

1. na zdjęciu widać jeden pin w kostce, (nie patrzyłem w oryginalnym jak jest ale na pewno z wtyczki wychodzą dwa niebieskie kabelki) dlaczego i co trza zmienić?

http://img545.imageshack.us/img545/7484/78zr.jpg

2.ktoś jest w stanie ocenić stan szczotek? Warto już wymieniać czy można to zostawić?

http://img842.imageshack.us/img842/9329/3hg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie znow pomocy waszej mi trza. Mechanik ktory mial mi wymienic alternator stwierdzil ze nie da sie go podpiac pod moja wtyczke bo u mnie sa dwa piny a w nowym tylko jeden, twierdzi ze alternator nie bedzie dzialal bo komputer nie ma pinu na sterowanie i moze sie cos skopcic w ukladzie elektrycznym samochodu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdury gada, sam ostatnio u siebie przekładałem alternatory i była dokładnie taka sama sytuacja. Ba, oba altki miały ten sam numer katalogowy z tym, że nowy był od nowszego auta i różnił się właśnie brakującym gniazdem sygnału do ECU. Wszystko działa bez problemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...