maciaba Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 SiemaPrzeniosłem ostatnio mój komplet sprzętu do innego, nowego używanego auta. Wcześniej to wszystko grało w Fordzie Galaxy 2.3 i nie działo się nic, teraz jest Alfa 156 1.9 JTD. Problem jest następujący, światła i podświetlenie zegarów mrugają mi niczym na dyskotece gdy głośniej słucham (gdzieś 2/3 skali głośności). Zastanawiam się gdzie jest problem. Mam dwa wzmacniacze, Lanzar OptiDrive do skrzyni basowej Alpine 1243BR (300W RMS) i Alpine 3552s na przód. Do skrzyni puściłem kable 16mm2 spawalnicze bezpośrednio z akumulatora i plus i masa, do drugiego wzmacniacza zresztą również. Co ciekawe, gdy przez chwilę skrzynka grała na masie z karoserii, odniosłem wrażenie, że pulsacje były mniejsze. Dodatkowo jeszcze ciekawym faktem jest, że nie mam spadków napięć na akumulatorze! Cały czas niezależnie od głośności napięcie nie spada mi poniżej 14,2V przy włączonych światłach i nawiewie. Gdzie szukać przyczyny? Alternator czy akumulator? Gdzieś tu brakuje prądu, a z tego co wiem poprzedni właściciel też miał audio i zamontował altek z innego auta podobno większy, więc ma pewnie ponad 100A. Jakieś pomysły?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backonik Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Jak masz możliwość podmień Aku lub dołóż jeszcze jeden tymczasowo i sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Przy takich mocach altek z 1,9 nie powinien nie domagac mi swiatelko nigdy nawet nie mrugnelo inna sprawa ze obroty potrafily zafalowac przy mocnym uderzeniu. Na wylaczonym silniku jak mruga to chyba mozna alternator wykluczyc bo wtedy prad idzie z aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciaba Opublikowano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Mruga. Na samym zapłonie gdy silnik jest nie włączony to też jest dyskoteka. Dziwi mnie po prostu fakt, że na włączonym silniku jest to samo. Nawet jeżeli akumulator jest kiepski, to altek powinien zasilać instalację bez problemu, źle mówię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baltosz Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 A jak masz zakończony kabel? może kiepsko siedzi w klemie, albo konektory są luźne... napewno to nie wina AKU skoro na aku nie masz spadków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciaba Opublikowano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Końcówką oczkową miedzianą... bardzo dobrze wszystko poprzykręcałem i nasmarowałem smarem miedziowanym. Na aku nie mam spadków w postaci napięcia, ale po 10 minutach włączonego zapłonu, świateł, nawiewu na 1 i cichutko radio grało nie mogłem już odpalić samochodu... Może i aku jest do niczego, ale podczas jazdy z obrotami 3tys też mam dyskotekę. Chyba, że aku żre prąd który powinien zostać oddany do instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baltosz Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 No ok... Ale jak możesz nie mieć spadków, skoro rozładowałeś aku? To mi nie pasuje... Aku musi mieć conajmniej te 13,6-13,8 żeby się cokolwiek ładowało... a to i tak za mało... jakbyś nie miał spadków to z kąd taki pobór u Ciebie? Coś mi się to kupy nie trzyma. Opisz dokładnie ze szczegółami co gdzie i kiedy mierzyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Naładuj najpierw ten akumulator porzadnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 jak wygląda u ciebie połączenie mas w komorze silnika bo same oryginalne to za mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciaba Opublikowano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Masa jest od aku do karoserii i do obudowy skrzyni biegów. Wszystkie te masy oczyściłem miniszlifierką dokładnie, nasmarowałem smarem miedziowanym. Akumulator dzisiaj sprawdzałem testerem Boscha (mam dostęp) i pokazało 43% możliwości rozruchowej, więc jest do wymiany. Jednak zastanawia mnie jedno, po włączeniu kierunkowskazów, albo świateł mijania, nawiew przyspiesza! zamiast zwalniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 jak wygląda u ciebie połączenie mas w komorze silnika bo same oryginalne to za mało No chyba troche przesada nigdy nie poprawialem mas przy silniku i ze spokojem na 500-800wat starczało bez dyskoteki. Aku padlina albo nie doladowany bo nie ma prawa pasc po chwili cichego sluchania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciaba Opublikowano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Poza tym co za znaczenie mają masy auta skoro wzmacniacz podpiąłem bezpośrednio do aku o czym pisałem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baltosz Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Zrób dokładnie pomiary altka... bo jak masz plusa i minusa do Aku i nie masz na końcówkach jakiegoś szmelcu założonego, to nie widzę tutaj problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekTDI Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Akumulator dzisiaj sprawdzałem testerem Boscha (mam dostęp) i pokazało 43% możliwości rozruchowej, więc jest do wymiany. Ojciec oddal ostatni Octavie I 1.9tdi 110KM (2004r) do ASO na przeglad, odbieralem auto i kolo mi mowi ze akumulator trzeba doladowac, se mysle ok, ma przecie tyle lat co samochod:) patrze na kwit z testera, a tam info: napiecie 7,2V, brak mozliwosci wykonania testu:) auto zapala od strzala... Czlowiek jest w rozterce:) suma sumarum, aku wymienilismy dla swietego spokoju:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisman Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Aku raczej bedzie do wymiany, ja moge sluchac u siebie na postoju nawet 2 godziny i wiecej i potem normalnie odpalam auto bez najmniejszego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciaba Opublikowano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Wymieniłem aku na Boscha S5 74Ah 680A. Różnica w brzmieniu zestawu jest kolosalna, jezu, aż sie zastanawiam jak ja mogłem słuchać na poprzednim akumulatorze? Mimo wszystko delikatnie wciąż przygasa mimo dodatkowego kondensatora. Coś czuje, że regulator albo sam alternator podupada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Wymieniłem aku na Boscha S5 74Ah 680A. To się szykuj tak za około półtora roku na to ,że S5ka zacznie umierać, CA bardzo obciąża zwykłe ołowiaki, mój w zeszłym roku grał i grał na pikniku, obecnie nawet nie używając CA, rano ma bardzo pod górkę z odpaleniem, nie wiem jak zniesie ujemne temperatury. Reasumując ja zajechałem już dwa ołowiaki z całkiem dobrej półki. ps. Na początku Bosch śmigał aż miło, mrozy nie mrozy, granie itp, ale po dobrym roku zaczęło być czuć ,że powoli ma dość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciaba Opublikowano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Drobna pomyłka, S4 Zawsze jest gwarancja 2 lata... Chciałem kupić Yuasę, ale sytuacja mnie zmusiła i musiałem wybrać to (miałem do wyboru to lub Centrę Plus) Poza tym wcześniej w Fordzie Galaxy miałem jakiegoś no-name i 2 lata katowania CA go nie zamuliło. Dużo zależy od eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Wcześniej miałem jakiś(nie pamiętam firmy) w technologii ołowiowo-wapniowej niby i większym prądzie rozruchowym, polatał z dobry rok i przyszła zima, tracił zupełnie swoje właściwości w mrozie, na GW nie oddałem bo... po przeniesieniu do domu, osiągnięciu temp pokojowej, sprawdziłem go na testerze aku pod obciążeniem, hulał... Więc nawet nie oddawałem na GW, bo by pewnie stwierdzili ,że tracenie mocy rozruchowej w mrozie to normalne zjawisko. Dowaliło -25 w styczniu to już nie zapaliłem, kupiłem S5 i śmigało, ale już także czuć ,że to nie jest to co wcześniej. Nie wiem co rozumiesz przez eksploatację? U mnie auto jeździło dość sporo i po wiele h grało CA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciaba Opublikowano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Mam na myśli, że częste granie CA na samym aku go często rozładowywało, zasiarczał się. Regularnie trzeba doładowywać akumulator średnio co 2 3 miesiące prostownikiem bo alternator nigdy go tak nie naładuje nawet jeżeli nie używamy CA, a co dopiero jak CA jest. Krótkie dystanse, jazda po mieście, klimatyzacja, gaszenie odpalanie, to wszystko strasznie wykańcza akumulator jeżeli się go nie doładowuje prostownikiem, to każdy zdechnie. Pracuję w BMW i tam akumulatory są potężne, od 90 do 120Ah i ok 800-900A prądu rozruchu, i padają jeszcze przed końcem gwarancji bo te auta są tak naszpikowane elektroniką, systemy start stop itp wykańcza baterie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.