Skocz do zawartości

Większy alternator do Hondy Prelude


L_U_L_I
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , jestem w trakcie rozbudowy car audio w swojej PRELUDZIE z 98 roku i o co trzeba będzie zadbać to stabilny prąd , najlepiej chciałbym wsadzić alternator jakiś 140 a , 120 a też powinien dać radę . Sprzęt będzie miał moc ok 1,5/1,6 KW . Problem lub może nie jest to taki problem jak mi się wydaje :) odnosi się do alternatora , a głównie do jego podlączenia. Niestety na forum preludy nikt nie był wstanie mi pomóc myślę że tu są spece od mocnego zasilania :D to teraz tak..
jeśli chodzi o łapy w altku nie ma problemu , zawsze można coś pokombinować , zwłaszcza ze u siebie w preludzie mam świetne dojście do altka..
Problem jest tylko z kostką , ponieważ nie wiem czemu w hondach jest kostka w 4rema wtykiami - 2 przewody są do wzbudzenia 1 od lampki ładowania i 1 idzie do komputera. Np jakbym chciał wstawić alternator od opla to tam idzie tylko jedno miejsce na kabelek , zdaje się do kontrolki . .

Czy mogę wstawić taki alternator , podpinając się tylko pod np lampke ładowania ? a co z resztą wzbudzenie i komputer ? za cholere nie wiem jak to zrobić :/

myślałem wstawić od innej hondy jakiś mocniejszy altek ale z tego co znalazłem to tylko accord i legend z silnikiem V6 miał altek 110 a a to nie jest zbytnia różnica do fabrycznego 90 a ;/ nie wiem co mam myśleć i jak to rozwiązać . pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm.. a może ktoś już przerabiał ten temat w jakiejś hondzie ? jeśli tak to proszę o poradę :) wiem że w usa są firmy które robią mocniejsze alternatory , ale koszt z wysyłką to ok 700-800 zł ;/ wolałbym spasować od innego samochodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wziąć powagę także ze silniki Hondy kręcą się w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara ... I tutaj może być największy problem ze znalezieniem odpowiedniego alternatora. Najprostszym rozwiązaniem będzie zakup wzmocionego alternatora z USA .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi się wydaje to alternatorowi jest wszystko jedno w, którą stronę się kręci  :wink2:

 

 


zwłaszcza ze u siebie w preludzie mam świetne dojście do altka..

Ile jest tego miejsca bo może warto pomyśleć o dołożeniu drugiego altka (np.90A) zamiast walczyć z tym  :wink:

http://imageshack.us/a/img16/1760/aul1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Z tego co mi się wydaje to alternatorowi jest wszystko jedno w, którą stronę się kręci :wink2:

W pierwszym momencie też tak pomyślałem , sprawa jest prosta gdy promieniowy wentylator ma łopatki proste, a gdy ma łukowate już jest różnica w którą stronę się kręci. A znaczenie sprzęgła jednokierunkowego to już chyba jest logiczne, aczkolwiek nie wszystkie altki takowe posiadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie , można i by dać drugi taki sam :D było by najtaniej i z dużym efektem :) powiem tak , klimy nie mam niestety więc miejsca pod alternatorem mam sporo , bez problemu po zrobieniu mocowań wcisnąłbym taki drugi..tylko teraz powiedzcie mi , jak podłączyć drugi altek ? plus z drugiego alternatora podłaczyć do tego pierwszego ? czy bezpośrednio do aku z bezpiecznikiem 100 A ?

Kable też chcę wymieniać od altka do aku na 50 mm2 fabrycznie idzie chyba 10mm2 :) z tym że przed aku dam bezpiecznik 100 a bo fabrycznie wchodzi do puszki z bezpiecznikami a tam taka " bestia " się nie zmieści ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry że się wtrące ale co z różnica napięć itd 2 oddzielne altki? Kiedyś ktoś ( jak nie ja) o to pytał i był spory wykład nad tym że lepiej jeden mocniejszy.

 

Jeszcze pytanie jak z tym kierunkiem kręcenia się silnika w Nissanie z 93r? Normalnie jest? Bo też szukam mocnego altka i zastanawiam się nad 200a z merca bo wiem że w kilku były i mam tanie dojście. W mercach też się normalnie kręci? Albo czy tak samo jak w Nissanie?

 

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Powraca temat mocniejszego alternatora do Hondy. Mam starą Hondę Accord V Coupe z silnikiem 2.2. Seryjny alternator ma 80 A  - czy jest jakiś posiadacz starszej Hondy i ma wiedzę w tym temacie ?

 

Zagadaj z Michałem - bonless - działał z CA w Civicu może przerabiał temat zasilania  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...