L_U_L_I Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Witam , jestem w trakcie rozbudowy car audio w swojej PRELUDZIE z 98 roku i o co trzeba będzie zadbać to stabilny prąd , najlepiej chciałbym wsadzić alternator jakiś 140 a , 120 a też powinien dać radę . Sprzęt będzie miał moc ok 1,5/1,6 KW . Problem lub może nie jest to taki problem jak mi się wydaje odnosi się do alternatora , a głównie do jego podlączenia. Niestety na forum preludy nikt nie był wstanie mi pomóc myślę że tu są spece od mocnego zasilania to teraz tak..jeśli chodzi o łapy w altku nie ma problemu , zawsze można coś pokombinować , zwłaszcza ze u siebie w preludzie mam świetne dojście do altka..Problem jest tylko z kostką , ponieważ nie wiem czemu w hondach jest kostka w 4rema wtykiami - 2 przewody są do wzbudzenia 1 od lampki ładowania i 1 idzie do komputera. Np jakbym chciał wstawić alternator od opla to tam idzie tylko jedno miejsce na kabelek , zdaje się do kontrolki . .Czy mogę wstawić taki alternator , podpinając się tylko pod np lampke ładowania ? a co z resztą wzbudzenie i komputer ? za cholere nie wiem jak to zrobić myślałem wstawić od innej hondy jakiś mocniejszy altek ale z tego co znalazłem to tylko accord i legend z silnikiem V6 miał altek 110 a a to nie jest zbytnia różnica do fabrycznego 90 a ;/ nie wiem co mam myśleć i jak to rozwiązać . pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Może jest zewnętrzny regulator napięcia i dlatego są 4 piny. Jeśli chodzi o standartowe rozwiązanie czyli 1pin od wzbudzenia, jest to tak że lapka kontrolki ładowania jest jednocześnie przewodnikiem do wzbudzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
L_U_L_I Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Hm.. a może ktoś już przerabiał ten temat w jakiejś hondzie ? jeśli tak to proszę o poradę wiem że w usa są firmy które robią mocniejsze alternatory , ale koszt z wysyłką to ok 700-800 zł ;/ wolałbym spasować od innego samochodu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K4MIL Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Musisz wziąć powagę także ze silniki Hondy kręcą się w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara ... I tutaj może być największy problem ze znalezieniem odpowiedniego alternatora. Najprostszym rozwiązaniem będzie zakup wzmocionego alternatora z USA . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Fakt. Nieosiowość szczotek, wirnik chłodzący lub sprzęgło jednokierunkowe komplikuje przeszczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
L_U_L_I Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 tego to nie wiedziałem. Dzięki bardzo za odpowiedź. Więc spróbuje wstawić od accorda 110a dać żółtą optime i grube kable jak to będzie mało trzeba będzie zbierać na taki z usa . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 A w nissanach tych nowszych altek pracuje zwyczajnie, czy również w przeciwną stronę ? W tych nowszych Nyskach są fajne altki po 140 A i mają również kostkę na 4 piny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Z tego co mi się wydaje to alternatorowi jest wszystko jedno w, którą stronę się kręci zwłaszcza ze u siebie w preludzie mam świetne dojście do altka..Ile jest tego miejsca bo może warto pomyśleć o dołożeniu drugiego altka (np.90A) zamiast walczyć z tym http://imageshack.us/a/img16/1760/aul1.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Z tego co mi się wydaje to alternatorowi jest wszystko jedno w, którą stronę się kręci W pierwszym momencie też tak pomyślałem , sprawa jest prosta gdy promieniowy wentylator ma łopatki proste, a gdy ma łukowate już jest różnica w którą stronę się kręci. A znaczenie sprzęgła jednokierunkowego to już chyba jest logiczne, aczkolwiek nie wszystkie altki takowe posiadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
L_U_L_I Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 A no właśnie , można i by dać drugi taki sam było by najtaniej i z dużym efektem powiem tak , klimy nie mam niestety więc miejsca pod alternatorem mam sporo , bez problemu po zrobieniu mocowań wcisnąłbym taki drugi..tylko teraz powiedzcie mi , jak podłączyć drugi altek ? plus z drugiego alternatora podłaczyć do tego pierwszego ? czy bezpośrednio do aku z bezpiecznikiem 100 A ?Kable też chcę wymieniać od altka do aku na 50 mm2 fabrycznie idzie chyba 10mm2 z tym że przed aku dam bezpiecznik 100 a bo fabrycznie wchodzi do puszki z bezpiecznikami a tam taka " bestia " się nie zmieści ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 Sorry że się wtrące ale co z różnica napięć itd 2 oddzielne altki? Kiedyś ktoś ( jak nie ja) o to pytał i był spory wykład nad tym że lepiej jeden mocniejszy. Jeszcze pytanie jak z tym kierunkiem kręcenia się silnika w Nissanie z 93r? Normalnie jest? Bo też szukam mocnego altka i zastanawiam się nad 200a z merca bo wiem że w kilku były i mam tanie dojście. W mercach też się normalnie kręci? Albo czy tak samo jak w Nissanie? Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 Do usunięcia bo zdublowalo coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 Do usunięcia bo zdublowalo coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K4MIL Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 W nissanie kręci się normalnie , zgodnie ze wskazówkami zegara . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 Powraca temat mocniejszego alternatora do Hondy. Mam starą Hondę Accord V Coupe z silnikiem 2.2. Seryjny alternator ma 80 A - czy jest jakiś posiadacz starszej Hondy i ma wiedzę w tym temacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek860824 Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 Powraca temat mocniejszego alternatora do Hondy. Mam starą Hondę Accord V Coupe z silnikiem 2.2. Seryjny alternator ma 80 A - czy jest jakiś posiadacz starszej Hondy i ma wiedzę w tym temacie ? Zagadaj z Michałem - bonless - działał z CA w Civicu może przerabiał temat zasilania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 Pamiętam jego auto, nic nie ruszał w tym temacie. Mam 80 A, nie mam pewności, ale dochodzą słuchy, że Legend KA 9 jest 110 A, to już coś więcej, choć przydało by się jeszcze trochę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.