Skocz do zawartości

Problem z Napięciem


Gibbon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam problem w samochodzie z napięciem nieuruchomiony silnik ma 13,08V natomiast po odpaleniu 15,50V co wywołuje tryb "protekt" w skrzyni. na jedynym z forum ktoś napisał o kondensatorze (skrzynia ma tylko 250 W RMS) więc chyba to głupia sprawa takie coś wpychać , co należy wymienić / zrobić , by napięcie pozwalało na normalne korzystanie ze skrzyni ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak mieć, skoro jest solidnie ładowany. Poza tym musiałbyś chwilę odczekac, by robic pomiar, bo po wyłączeniu silnika przez kilka dobrych minut napięcie jest wyższe :)

Do tego zmierzam.

Powyżej 13 to nie duzo ale ponad normę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem w samochodzie z napięciem nieuruchomiony silnik ma 13,08V natomiast po odpaleniu 15,50V

 

 

Co w tym dziwnego, że ma wyższe napięcie skoro akumulator jest stale przeładowywany? Uszkodzony regulator napięcia może powodować zmianę napięcia ładowania wraz ze zmianą obrotów silnika.

 

Poza tym, podłącz akumulator do prostownika i sprawdź napięcie na akumulatora tuż po zakończeniu ładowania. Gwarantuje Ci, że jeżeli masz w pełni sprawny akumulator i prostownik, to napięcie na akumulatorze będzie w okolicach 13V i w przeciągu kilku godzin napięcie to spadnie do 12,6V (bez jakiegokolwiek obciążenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, ale to napięcie po kilku minutach zacznie i tak spadać dlatego pytałem o metodę pomiaru.

Nie wykluczam ze to regulator ale chłopak pisze ze "silnik ma" ileś tam napięcia więc dla pewności pytam gdzie mierzy. A moze ciągnie prąd gdzieś ze pudła z bezpiecznikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wam piszę , pomiar był sprawdzany na kablach do których skrzynia była podpięta. Regulator do mojej nexii kosztuję 80 zł i pytanie mam czy to na 100% pomoże nie chciałbym wsadzać kasy w coś co jest potencjalnie sprawne , a nie przyniesie efektów. Kolega piszę coś o kondensatorze , ale na ch... do sprzętu 250 RMS ??

15,5 rozumiem , że to za dużo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wam piszę , pomiar był sprawdzany na kablach do których skrzynia była podpięta.

A te kable o których piszesz dokąd pozniej szły?

 

Kondensator nie jest Ci potrzebny. Ogarnij prąd bo sobie aku ugotujesz i bedzie wydatek.

Sprawdź rano bez odpalania napięcie na zaciskach akumulatora. Wtedy odpal i jeszcze raz zmierz. Inaczej do niczego nie dojdziemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idealny przypadki to w przybliżeniu 14,4. Nikt na odległość nie powie Ci czy to na pewno to. Podjedź do elektryka samochodowego to Ci zdiagnozuje (w obecnych czasach ich nie brakuje w całej Polsce).

 

 


 

A te kable o których piszesz dokąd pozniej szły?

 

 

 Jakie to ma znaczenie, bo nie potrafię zrozumieć do czego dążysz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie, ze nie wiadomo skąd one idą wiec nie mozna na 100% powiedzieć ze to regulator. Nie jest przecież tak, ze w każdym dowolnym punkcie w aucie zawsze bedzie 14,4v.

Dlatego pisze zeby mierzył na zaciskach to bedzie jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Takie, ze nie wiadomo skąd one idą wiec nie mozna na 100% powiedzieć ze to regulator. Nie jest przecież tak, ze w każdym dowolnym punkcie w aucie zawsze bedzie 14,4v.
Dlatego pisze zeby mierzył na zaciskach to bedzie jasne.

No, ale raczej nigdzie nie bedzie wyzsze niz na klemach.

 

Dokładnie o to mi chodziło, że sposób podłączenia może jedynie spowodować zmniejszenie różnicy potencjałów, a nigdy ich zwiększenia. Więc nigdzie w obwodzie akumulatora/alternatora nie znajdziesz napięcia wyższego niż 14,4, za to możesz znaleźć niższe w przypadku źle zrobionej instalacji. Ponadto w samochodzie nie ma żadnego komponentu który mógłby zwiększyć napięcie poza alternatorem. Więc jeżeli napięcie jest za wysokie to na pewno alternator (w skład którego wchodzi regulator napięcia), jednak nie można jednoznacznie określić czy winny temu jest regulator napięcia czy uszkodzenie uzwojenia czy coś innego wchodzącego w skład alternatora (bez sprawdzenia stanu komponentów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , jak na klemie będę mieć przy odpalonym 15,5 + to znaczy , że regulator napięcia jest do dupy ? chciałbym to wiedzieć , gdyż od razu , bym pojechał po nowy regulator

 

Na 99% tak. Kup ten regulator, a jak nie pomoze, to pozostaje juz tylko altek. 

Jeszcze tylko zapytam: Voltomierz jest dobry? Moze dla pewnosci sprobuj innym zmierzyc, zanim zaczniesz grzebac.

P.S. Jak na wlaczonym silniku masz 15,5V na aku, to samo napiecie ladowania jest na bank jeszcze wyzsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , jak na klemie będę mieć przy odpalonym 15,5 + to znaczy , że regulator napięcia jest do dupy ? chciałbym to wiedzieć , gdyż od razu , bym pojechał po nowy regulator

 Już raz napisałem, że bez sprawdzenia elementu nie można powiedzieć, że to na pewno ten element. Regulator napięcia to tylko jeden z elementów alternatora, który bierze udział w ustaleniu napięcia, ale nie jedyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Już raz napisałem, że bez sprawdzenia elementu nie można powiedzieć, że to na pewno ten element. Regulator napięcia to tylko jeden z elementów alternatora, który bierze udział w ustaleniu napięcia, ale nie jedyny.

Jedyny nie jest , ale nigdy nie wymieniany może , być przyczyną problemów dajmy na to :

Wymieniony na nowy alternator i wsadzony używany regulator może spowodować właśnie takie oto cyrki , co innego gdyby rok temu wymienili mi z alternatorem również regulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu wymienili Ci alternator. Na oryginalny (nie wiem czy to jeszcze produkują) czy zamiennik? Czy cyrki z napięciem (zabezpieczeniem wzmacniacz) pojawiły się teraz, czy dopiero teraz zamontowałeś wzmacniacz i tylko dlatego sprawdziłeś napięcie ładowania? Jeżeli alternator został wymieniony a regulator napięcia jest stary, to może w tym jest problem (regulator zaprojektowany do innego alternatora) a dopiero teraz, przez problem ze wzmacniaczem, uwidocznił się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu wymienili Ci alternator. Na oryginalny (nie wiem czy to jeszcze produkują) czy zamiennik? Czy cyrki z napięciem (zabezpieczeniem wzmacniacz) pojawiły się teraz, czy dopiero teraz zamontowałeś wzmacniacz i tylko dlatego sprawdziłeś napięcie ładowania? Jeżeli alternator został wymieniony a regulator napięcia jest stary, to może w tym jest problem (regulator zaprojektowany do innego alternatora) a dopiero teraz, przez problem ze wzmacniaczem, uwidocznił się.

Przez rok przy takim ladowaniu, to chyba juz dawno by aku umarl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczalnie mogę powiedzieć, że przy ładowaniu 19V akumulator wytrzymywał ponad pół roku (samochód siostry, w którym wymieniono 2 razy aku, a nikt nie sprawdzał przede mną przyczyny uszkodzenia). Między 14,8V (maksymalne napięcie ładowania według producentów akumulatorów) nie ma dużej różnicy względem 15,5V zatem sądzę, że akumulator nie zostałby zauważalnie uszkodzony pomimo, że mogłoby to mieć jakiś szkodliwy wpływ. Elektronika we wzmacniaczach ma jednak określony próg, po którego przekroczeniu wzmacniacz zostaje wyłączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu wymienili Ci alternator. Na oryginalny (nie wiem czy to jeszcze produkują) czy zamiennik? Czy cyrki z napięciem (zabezpieczeniem wzmacniacz) pojawiły się teraz, czy dopiero teraz zamontowałeś wzmacniacz i tylko dlatego sprawdziłeś napięcie ładowania? Jeżeli alternator został wymieniony a regulator napięcia jest stary, to może w tym jest problem (regulator zaprojektowany do innego alternatora) a dopiero teraz, przez problem ze wzmacniaczem, uwidocznił się.

Odkąd kupiłem miałem taki problem , jak włączyłem wszystko co obciążało prąd w samochodzie to jeszcze skrzynia grała , ale napięcie musiało się pogorszyć skoro teraz to nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...