Skocz do zawartości

Łamaga w wersji light


wladyslaw_w908
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba już czas najwyższy, aby pochwalić się (oj przepraszam to za duże słowo :wink: ), przedstawić grajki w swoim aucie.

A więc od początku.

 

Jako, że poprzednie autko to Vectra A, a jak to mówią kto raz wsiądzie do opla na jego punkcie dostaje hopla, przesiadłem się na Omegę B w wersji CD z silniczkiem 2.0 16V z roku `98.

 

Na początku grały:

jednostka sterująca ALPINE CDA 9885

Przód POWERBASS ES6C v2 na oryginalnych zwrotkach pasywnie (zakupiony w 2006) napędzane Magnat Classic

Tył STX GDN 30-300-4-ap napędzany HPB1502.

 

Opisywali na forach, że tego głośnika nie da się spalić i mieli rację, w głośniku uległ uszkodzeniu karkas cewki i głośnik padł no ale się nie spalił :hyhy:.

 

Po tym uszkodzeniu został naprawiony w firmie STX, ale sytuacja się powtórzyła, więc przesiadłem się na SW.STX.10.2.400.2x2.F.S.PP, no ale niestety ten również wyzioną ducha.

W między czasie padło zapytanie o piecyk do sprzętu tutaj na forum, padło kilka propozycji, a że udało się tanio wyrwać to poprzednie piece zastąpił KENWOOD KAC-PS500f, no i w tym momencie przód po przeszło pięciu latach nabrał nowej barwy (nowego brzmienia), Coś fajnego jak przesiada się na coś lepszego po prostu banan pełny :hyhy: .

 

W bagaju zasiadł Infinity Kappa BOX od "hehepack"-a, w zamian za stx, różnica była dość zacna, może i nie ma zbyt dużego zejścia ale za to jest dużo szybszy od poprzedników - co w niektórych momentach (ostrym roku i metalu) nie nadążały i było to dość mocno odczuwalne, i wręcz przeszkadzało.

 

Po pewnym czasie jednostka trafiła w nowe łapki nowego właściciela, a u mnie zagościła CDA 7893, bardzo fajne radyjko ciepło brzmiące, posiadające czasówki (wreszcie można było zrozumieć znaczenia słowa "scena"), jedynie brak aktywnej zwrotnicy może w niektórych przypadkach przeszkadzać (wyeliminować) to radio.

 

Jako całości dopełniają w zestawie kabelki zasilające 10mm2 oraz 35mm2 + z aku, a masa z nadwozia (z poprzedniej instalki, obecnie podłączony jest tylko 35, a 10 leży w zapasie na bi-amping), RCA to jakiś "VECONIC" czy coś takiego z wymienionymi CINCH-ami, stare uległy uszkodzeniu, przy wymianie zaskoczyły mnie te przewody jak na chinszczyznę żyła środkowa 0,22mm2, ekran miedziany. Jak na razie nie łapią z instalacji nic siejącego więc zostają.

 

Drzwi wygłuszone matami APP i tak nie za dokładnie, nie mam zdjęć, ale ostatnio wymieniałem w jednych drzwiach siłownik od centralnego i musiałem zerwać (połamać, na dworze było -2) matę na otworze technologicznym. Dobrze, że nie zalepiłem te otwory jakąś blachą bo nie dostał bym się na zimno do środka zostało by mi tylko walenie :cisza: ,

oczywiście tam gdzie mata przylegała do blachy trzyma rewelacyjnie.

Jak zrobi się troszkę cieplej i wpadnie parę (naście) mat to drzwi pójdą do poprawki i obiecuję, że fotki będą.

 

Przy radiu oczywiście kostki od głośników wycięte, jest tylko zasilająca, antena, i RCA - mówiąc szczerze jak na takie duże auto to miejsca za radiem za wiele nie ma :wsciekly:

 

Przewody do głośników przednich doprowadzone do kostek w słupkach 2,5mm2, w drzwiach natomiast były dwie pary przewodów (na wofer i tweter oddzielnie)po 0,75mm2 na sztukę, szału nie robi, ten odcinek od kostki do zwrotnicy (która mieści się w drzwiach pod tapicerką) wychodzi 1,5mm2. Od zwrotnicy na wofer 1,5 a na tweter 1

Instalacja drzwi również pójdzie do poprawki przed poprawą wygłuszenia.

Jeszcze jest w opcji bi-amping  :hyhy:  więc zwrotka z drzwi wyleci, no i zmiana przewodów obowiązkowa.

 

To chyba było by na tyle, aha odnośnie grania, tutaj raczej powinny się wypowiedzieć osoby które słuchały autka, a było ich kilku, aby moja recenzja nie była ukierunkowana na plus w moją stronę :wink:

 

Zamieszczam kilka fotek robionych podczas prac, to co udało się ocalić z padniętego dysku

 

 

To chyba było by na tyle, jak wpadną mi jeszcze jakieś fotki, lub będę robił coś przy aucie to się trochę popstryka. :hyhy:



jeszcze kilka fotek wpadło

post-7519-0-05043100-1362395943_thumb.jpg

post-7519-0-54230400-1362395952_thumb.jpg

post-7519-0-37690100-1362395961_thumb.jpg

post-7519-0-37802800-1362395970_thumb.jpg

post-7519-0-23833600-1362395981_thumb.jpg

post-7519-0-65365800-1362395989_thumb.jpg

post-7519-0-56693300-1362396024_thumb.jpg

post-7519-0-66418100-1362396060_thumb.jpg

post-7519-0-88693100-1362396095_thumb.jpg

post-7519-0-12431800-1362396126_thumb.jpg

post-7519-0-37723700-1362423914_thumb.jpg

post-7519-0-56087700-1362423953_thumb.jpg

post-7519-0-96312200-1362423986_thumb.jpg

post-7519-0-64520500-1362424023_thumb.jpg

post-7519-0-97071700-1362424064_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

mówiąc szczerze jak na takie duże auto to miejsca za radiem za wiele nie ma

 

A sprobuj tam upchnac 3 pary rca + przewód zmieniarki i antene :P Trzeba demontowac cały panel :P

 

Przewody do głośników przednich doprowadzone do kostek w słupkach 2,5mm2, w drzwiach natomiast były dwie pary przewodów (na wofer i tweter oddzielnie)po 0,75mm2 na sztukę, szału nie robi, ten odcinek od kostki do zwrotnicy (która mieści się w drzwiach pod tapicerką) wychodzi 1,5mm2. Od zwrotnicy na wofer 1,5 a na tweter 1

 

Ostatnio podgladnałem jak jest u mnie, Przepchniety drucik przez sciane w samochodzie , nacieta guma i przewód obok gniazda w drzwiach :P Polecam, bez wiercenia bez szans na złamanie :P

 

 

 

I słupki sa tak szerokie ze az wstyd pakowac cokolwiek w trójkat... Miałem, wiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ostatnio podgladnałem jak jest u mnie, Przepchniety drucik przez sciane w samochodzie , nacieta guma i przewód obok gniazda w drzwiach :P Polecam, bez wiercenia bez szans na złamanie :P

 

Udało się załatwić całą kostkę (wtyk i gniazdo) więc będzie wszystko w całości 2,5mm2 do samych głośników oddzielnie na dół i na górę.

 

 

I słupki sa tak szerokie ze az wstyd pakowac cokolwiek w trójkat... Miałem, wiem

 

skusiłem się na trójkąty bo akurat materiał na obicie był :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To chyba było by na tyle, aha odnośnie grania, tutaj raczej powinny się wypowiedzieć osoby które słuchały autka, a było ich kilku, aby moja recenzja nie była ukierunkowana na plus w moją stronę :wink:

Twoje odczucia najważniejsze są tutaj, tyle że czasem ciężko idzie pisanie o nich :)

Tak, słuchałem Twojego grania :) Nie kłujące/ostrzące wysokie, może trochę przytłumione ale raczej nie męczące przy dłuższym słuchaniu. Wooferrom by się trochę więcej powietrza przydało i bas przez nie grany mógłby być wyżej. A sub... chyba w mniejszej skrzynce jak dla mnie, ale Ty masz sedana a ja nie jestem przyzwyczajony  do grania suba w takim nadwoziu.

W sumie to nic nowego nie powiedziałem bo przecież po trosze gadaliśmy o tym na spocie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założeniem było zestaw pasywny, ale po pewnych konsultacjach zapadła decyzja o zmianie i ląduje aktywka, a w związku z tym nowe klocki muszą zawędrować do autka. Mozolne poszukiwania, kilka aukcji sprzątniętych z przed nosa, no ale coś udało się wyrwać.

 

A więc tak na głośniki wysoko tonowe podjedzie Crunch CR50 (podobno przy tym piecu łapki maczał Zed Audio)

http://s4.ifotos.pl/img/4JPG_xqeqeew.JPG

 

do przesyłania sygnału dołączy ESX

http://s6.ifotos.pl/img/3JPG_xqeqewh.JPG

Wiem ,że nie są to kabelki wysokich lotów, ale nie sztuką jest iść do sklepu i kupić kabelki nie wiadomo za jaką kasę, po prostu troszkę poczekam, poszukam i sądzę, że uda wyrwać się coś ciekawego w rozsądnych PLN-ach, a na razie będzie musiało wystarczyć.

 

 

przy okazji była możliwość zakupienia klem do aku (powinny ułatwić montaż okablowania - teraz panuje dość spory bałagan)

http://s6.ifotos.pl/img/2JPG_xqeqewx.JPG

 

No i jednostka sterująca która wspomoże w aktywce, również ulega zmianie, na cda 9853

http://s6.ifotos.pl/img/5JPG_xqeqesr.JPG

 

Sprzęt w domu leży i czeka, niestety nawrót zimy spowodował przestój, dzisiaj spadło około 7cm śniegu. To już 8 pierwszy dzień zimy w tym roku.

http://s4.ifotos.pl/img/1JPG_xqeqeep.JPG

 

 

Mam jeszcze małe pytanie do kolegów posiadających omegi.

Myślałem o wrzuceniu wzmacniaczy pod siedzisko tylnego siedzenia, lecz nie wiem ile tam dokładnie jest miejsca, i czy w ogóle ma to jakiś sens, zaoszczędził bym na szykowaniu mocowania do wzmacniaczy w bagażniku, gdzie i tak nie ma za bardzo gdzie zamontować.

 

Druga sprawa, po poprzedniej instalacji zostały dwa przewody zasilające, jeden jest obecnie wykorzystywany do zasilania kenwooda, a drugi leży bez czynnie, planowałem użyć go obecnie do zasilania crunch-a. Czy może lepiej wywalić oba kable i założyć jeden grubszy np 50mm2 i zasilać oba piece poprzez rozdzielacz zasilania z oddzielnymi zabezpieczeniami. A może na razie nie zawracać sobie tym głowy. Jeśli chodzi o przewody masowe, to również są oddzielnie podłączone do budy auta.

 

Gdzieś w necie przeczytałem o montażu zestawu aktywnego, dość grubym drukiem zaznaczone było, aby głośniki wysoko tonowe nie podłączać bezpośrednio pod piecyk, ponieważ załączając wzmacniacz na wyjściu może pokazać się szpilka napięciowa uszkadzająca głośnik, aby temu zapobiec, należy zastosować kondensator. Jak by na to nie patrzył sam kondensator to już zwrotnica 1 rzędu więc to nie do końca będzie aktywka, jak również na forum w instalacjach kolegów nie zauważyłem, aby ktoś stosował takowe zabezpieczenie. Jak wy się zapatrujecie na taką diagnozę.

 

Jeśli uda mi się wyszukać ten artykuł to wkleję link.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

podobno przy tym piecu łapki maczał Zed Audio

 Maczał, powinno być dobrze.

 

No i jednostka sterująca która wspomoże w aktywce, również ulega zmianie, na cda 9853

Tak, teraz narzędzi nie powinno zabraknąć.

 

Jak wy się zapatrujecie na taką diagnozę.

Różnie może być ale ja wyparłem i żadnej antykoncepcji nie stosuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przez okienko zajrzało słoneczko i człowiek nabrał troszkę ochoty na pracę. Więc pierwsze do wymiany poszło radyjko (najprostsze i najkrótsze w czasie).

Co do ostrzącej góry, nie zauważyłem takiego objawu u siebie, bardziej bym powiedział, że system nabrał żywiołowości, kick zrobił się bardziej punktowy, a góra tak jak by szerzej zaczęła grać.  Można by potwierdzić, że 7893 grała bardziej liniowo, bez życia, aczkolwiek naturalnie.

 

Następne w planach jest wywalenie kabli zasilających i zastąpienie ich kablem OS-1 50mm2, myślę, że będzie to dużo lepszym rozwiązaniem niż bawienie się w dwa przewody zasilające piece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączając z powrotem radio po przestawieniu zworki na 3-WAY , od razu masz włączony HPF na TW wiec raczej nie idzie spalić tweterkow

Ja nie stosowałem kondka na TW , po cichu dobrałem ustawienie i pałuje do tej pory

I jeszcze takie pytanie , czy taki kondek nie wpłynąłby na brzmienie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Włączając z powrotem radio po przestawieniu zworki na 3-WAY , od razu masz włączony HPF na TW wiec raczej nie idzie spalić tweterkow

 

Co do tego filtra to masz rację, ale przy załączaniu wzmacniacza (podaniu zasilania na przewód remote), może się zdarzyć takie charakterystyczne puknięcie w głośniku. I w związku z tym zalecali użycie takiego kondensatora.

 

Przeglądając instalacje innych użytkowników, stosujących aktywkę nie zauważyłem u nikogo takiego zabezpieczenia, jak również nikt nie opisywał że głośnik się przez to uwalił.



 

Nie wiem jak w sedesie ale w kombi nie ma miejsca na nic pod kanapa...

 

No właśnie z tego co doczytałem na forum omegi to tylne kanapy nie są zamienne pomiędzy combi a sedan.

 

U ciebie pewnie dół (siedzisko) tylnej kanapy się podnosiło, a u mnie jest na sztywno wsunięte i jedynie tył się przewracał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego filtra to masz rację, ale przy załączaniu wzmacniacza (podaniu zasilania na przewód remote), może się zdarzyć takie charakterystyczne puknięcie w głośniku. I w związku z tym zalecali użycie takiego kondensatora.

 

Przeglądając instalacje innych użytkowników, stosujących aktywkę nie zauważyłem u nikogo takiego zabezpieczenia, jak również nikt nie opisywał że głośnik się przez to uwalił.

 

ł

Mi jakiś czas temu (w takich samych przewodach ESX-a ) pękła wtyczka bo bardzo krucha jest w nich i przez ok 0,5-1 sek w wyniku zwarcia poszedł pik pełnym pasmem ze wzmaka 100 wat rms bez HPF bezpośrednio na tweeter bez kondka i mało w gacie nie narobiłem ze go ubiłem :rotfl:

 

Miałem farta i gra do dzisiaj :D

 

By był kondek to tweeter nawet w takich sytuacjach byłby bezpieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Po dość długiej przerwie którą wykorzystałem na zebranie elementów do budowy jak również na poszukiwania, przyszedł chyba czas na montaż.

 

I tu zaczyna się mały problem, w związku z życzliwością sąsiadów z bloków, zostałem na razie pouczony, ale obiecano mi, że następnym razem zostanę ukarany mandatem karnym za zanieczyszczanie czy zaśmiecanie środowiska. Polica uświadomiła mi również, że takie czynności należy wykonywać w warsztatach to tego przeznaczonych. Tak to jest jak ma się poj....... sąsiadów i brak garażu.

 

Ale to nie przekona mnie do zaprzestania prac nad autem, będzie tylko mały problem ze znalezieniem miejscówki, trzeba będzie jeździć do ciotki na działkę :)

 

No ale do rzeczy.

 Trafiła się chwila wolna, więc postanowiłem wystrugać sobie dystanse pod głośniki w drzwi, Turek jest bardzo dużym miastem ;-) w którym jest wszystko ale na zamówienie, a ceny na dzień dobry odstraszają. więc trzeba było poszukać innego materiału i do obróbki poszedł HDF (tak to się chyba nazywa) a potocznie nazwane panelem podłogowym.

Grubość to 7mm więc można dopasować sobie jak się chce, a że materiału zostało po remoncie więc do dzieła.

Panel zrobiony jest z 4 warstw, 2 są z uszami do przykręcenia a 2 to normalne ringi, grubość jaka wyszła to 28mm, nic nie będzie stało na przeszkodzie aby dołożyć ringów w przyszłości i wysunąć głośnik przed tapicerkę.

 

Do wycięcia tych paneli użyłem frezarki górnowrzecionowej z cyrklem który wykonałem również z panela podłogowego 7mm, kawałka klocka drewnianego i metrowej śruby 8mm

 

a tak to wyszło:

post-7519-0-29176800-1370768597_thumb.jpg

 

post-7519-0-00822700-1370768630_thumb.jpg

 

 

Zostało jeszcze zaimpregnować, planuję impregnację żywicą, czy zda ona egzamin jako impregnat do HDF-u?

 

moje miejsce pracy w piwnicy

post-7519-0-46966200-1370768662_thumb.jpg

 

no i cyrkiel

 

post-7519-0-17622000-1370768686_thumb.jpg

 

post-7519-0-80502600-1370768697_thumb.jpg

 

post-7519-0-13246000-1370768721_thumb.jpg

 

 

 

W dalszej części planów jest wymiana wygłuszenia drzwi, zakupiona została mata GMS-07, okablowania: na zasilanie 50mm2 spawarka (zakupiona w atrakcyjnej cenie 120zł za 6mb - nowy) dołożenie przewodu 2x1,5mm2 na wysoko tonowe, oraz wymiana RCA na 4 kanałowe hollywood oraz 2 kanałowe ESX. no i wymiana okablowania alternator - akumulator, oraz akumulator - masa nadwozia - tutaj małe pytanie przymierzam się to przewodu 25mm2 na plus pomiędzy altkiem a aku, wyjdzie gdzieś około 2m, czy będzie jakiś zapas prądowy w przyszłości dyby przymierzał się do wymiany altka, obecnie jest 120A.

 

No i najgorsze znalezienie miejsca na piece oraz zabudowa bagażnika, ale to zostawiam sobie na deserek :-)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest chyba fabrycznie 120A, dwustrefowy klimatronik pełna elektryka, był jeszcze automat, ale nawalał i przyszła manualna skrzynia. Miałem okazję go demontować, bo skończyły się szczotki. Chyba, że poprzedni właściciel wymienił z 70 na 120. Ja osobiście nic nie zmieniałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ojca w golasie 2.0 8v też siedzi 120A, więc jak najbardziej może tak być. Jest dokładnie taki sam jak w mojej, a wyposażanie różni się znacząco. Z czego planujesz włożyć altek większy od tych 120A? W przyszłości także chciałbym coś większego, ale u mnie może być kłopot z miejscem:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


U Ojca w golasie 2.0 8v też siedzi 120A
a to juz wogóle nie do wiary... Czyli jednak utwierdzam sie w przekonaniu ze zadnych zdroworasadkowych zasad w oplu nie zachowywali, cos jak w FSO, wkłądali co popadło... Moja 16v 97 przy elektryce klimie itd wrzucili 70A...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mastah a może to u Ciebie był wymieniony na słabszy?

A co do wymiany altka to na razie nie myślałem o tym, trzeba będzie zrobić jakiś konkretny bilas energetyczny w aucie i dopiero zobaczymy. Z alternatorów będzie ciężko coś dobrać, myślałem w okolicy 160 - 180 z nowych opli, ale to narazie marzenia :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...