Skocz do zawartości

Werfikacja pomysłu


Darek23a
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od jakiegoś pół roku jestem właścicielem opla vectry b sedan. Już jakiś czas temu zamontowałem sprzęcik i jest oki ,ale troche mi brakuje tej mocy co w hatchbacku ,a ze złożonymi siedzeniami nie ma co jezdzić. Wpadłem na pomysł po zdemontowaniu  półki żeby wyciąć blachę która jest pod nią . Nie całą oczywiście jest tam wspornik taka rozpórka między kolumnami zawieszenia tego bym oczywiście nie ruszał i na koniec zamontować półkę z powrotem . Co myślicie o tym pomyśle?  już bez samej półku jest o niebo lepiej .Mocno by to naruszyło konstrukcje auta ? pytanie może bardziej do włąścicieli vectry powinni wiedzieć o co chodzi . Nie mam żadnego zdjęcia ale jak będzie trzeba to jakieś poglądowe zrobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hcca już  nie ma dawno już jedzdzi w czarnej matowej astrze kolegi z forum :wink:. Teraz jest GZNW 12" .Ale jakoś mi mało porównuje do hatchbacka bo takiego  miałem  wcześniej i nie wieje tak mocno . A po usunięciu  tej blachy była by namiastka tego co wcześniej miałem.

ps:mocy nigdy za wiele :cwaniak:

Cober wiesz widzę o co chodzi myślisz że bezpiecznie będzie pozbyć się tej blachy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widze to tak:

 

Wyciąć otwory pod takie porty BR jakie sa na zdjeciu poniżej następnie dociać z blachy coś w stylu kołnieża co by miało wewnętrzna srednicę wyciętego otworu a zewnętrzną o 3cm wjększą i taki kołnież przynitować do blachy pod tą półeczką maskującą. Porty BR wypuścić przez wycięte otwory do wnętrza pojazdu bo jak masz to wstawiać pod ta sztywną półeczke to szkoda roboty. Musi wiać do środka

 

Nie mówie tutaj o portach BR skrzyni tylko porty BR dla całego bagażnika. Wiesz o co kaman?

 

Ten akurat jest 10zm srednicy ale moze uda Ci sie znaleść większe. dasz takich portów 4 sztuki i powinno znacznie pomóc.

post-1957-0-55943200-1361377298_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie bez przesady myślę że podwieszanie nic by nie zmieniło ,ale pozbycie się całej mogło by wpłynąć na sztywność budy i doprowadzić do pęknięcia szyby a tego bym nie chciał. Za to cober ma dobry pomysł tak mi się wydaje . Wiem o co chodzi zersztą wyprowadzenie br prosto z skrzyni nie miało by sensu skrzynia musiała by być na sztywno zamocowana . Dam zdjęcie poglądowe mojej skrzyni  

http://www.fotoload.pl/123aa67/f63f9556ceab09bd17af2aa54eade7025807_min.jpg

Układ 4 takich przelotowych br z bagaja myślę że by wystarczył a napewno poprawił co nie co . A osadzenie ich myślałem zeobić na żywicy i włóknie jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A osadzenie ich myślałem zeobić na żywicy i włóknie jak myślicie?

 

Może być ale ja bym sobie tym tyłka nie zawracał. Lepiej pomyśl o tych kołnierzach wokół wyciętych otworów. Z takimi kołnieżami wzmacniającymi przynitowanymi do blachy mógłbyś wstawić takich tuneli nawet więcej. Można też zrobić coś w rodzaju listwy wzmacniającej  z dziurami z blachy np 3mm lub jakiejś profilowanej ( co by była odporna na zginanie)zamias pojedynczych kołnierzy. Wtedy taką listwę wnitować a tunele wpuścić do środka. Tam najważniejsza jest ta rozpórka między kielichami. Jej nie wolno ruszać. Zaś przed i za rozpórka jest zwykła blacha. Można się bawić. Ta blacha rusza sie pod naporem ręki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego chciałem się jej pozbyć bo doszedłem do wniosku że ona jest zbędna ale teraz mnie naszły wątpliwości co do jej usunięcia całkowicie .Usztywnienie blachą było by chyba najbardziej obiecującą opcja i myśle że nawet z tymi dziurami było by to sztywniejsze od serii . A tunel jaki ? To by musiały być same kołnierze od spodu i od góry czy myślicie że tylko z góry starczy w zasadzie tylko jako estetyka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wycięcie paru otworów i to w miejscach  "na logikę" o najmniejszych przenoszonych obciążeniach nie będzie miało żadnego negatywnego skutku. Widziałem że czasami w samochodach rajdowych są rozpórki tylnych kielichów co w sumie może poprawić sztywność przy ewentualnym wycięciu otworów czy tam czegoś. Wydaje mi się że o ile nie będzie to szlachtowanie ścianki na oślep to wszystko będzie okej no i ofc krawędzie zaokrąglone nigdy ostre krawędzie :) Cober ma dobry pomysł z dodatkowym wzmocnieniem na w razie W jakby coś tam się miało dziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cober mnie zle zrozumiałeś :wink: chodzi mi o kołnierz  samej rurki br . A o kołnierzach wzmacniających to wiem . Poprostu zastanawiam się czy dać od góry kołnierz br i od dołu czy tylko od góry ,a od dołu zostawić uciętą rurkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...