Darek23a Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Witam od jakiegoś pół roku jestem właścicielem opla vectry b sedan. Już jakiś czas temu zamontowałem sprzęcik i jest oki ,ale troche mi brakuje tej mocy co w hatchbacku ,a ze złożonymi siedzeniami nie ma co jezdzić. Wpadłem na pomysł po zdemontowaniu półki żeby wyciąć blachę która jest pod nią . Nie całą oczywiście jest tam wspornik taka rozpórka między kolumnami zawieszenia tego bym oczywiście nie ruszał i na koniec zamontować półkę z powrotem . Co myślicie o tym pomyśle? już bez samej półku jest o niebo lepiej .Mocno by to naruszyło konstrukcje auta ? pytanie może bardziej do włąścicieli vectry powinni wiedzieć o co chodzi . Nie mam żadnego zdjęcia ale jak będzie trzeba to jakieś poglądowe zrobię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Wiem o co chodzi mam Vectrę Możesz wstawic bass reflexy w tą półkę oczywiście wycinajac dziury w tej blasze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B@rtek Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Siedzi hcca i brakuje ci "mocy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek23a Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Hcca już nie ma dawno już jedzdzi w czarnej matowej astrze kolegi z forum . Teraz jest GZNW 12" .Ale jakoś mi mało porównuje do hatchbacka bo takiego miałem wcześniej i nie wieje tak mocno . A po usunięciu tej blachy była by namiastka tego co wcześniej miałem.ps:mocy nigdy za wiele Cober wiesz widzę o co chodzi myślisz że bezpiecznie będzie pozbyć się tej blachy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Co innego wyciac BR a co innego osłabić konstrukcje samochodu. Nie wiem, ja bym nie ruszał bo grozic to moze peknieciem szyby... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek23a Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 No właśnie takie mam obawy że wpadnę w dziurę większą jednym kołem i naprężenia będą za duże szyba nie wytrzyma i będzie kłopot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel1304 Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Ciekawe ile dadzą te wycięte otwory w półce. U mnie w sedanie jak otworzę podłokietnik, a skrzynię mam z boku bagażnika to praktycznie nie ma różnicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Ja widze to tak: Wyciąć otwory pod takie porty BR jakie sa na zdjeciu poniżej następnie dociać z blachy coś w stylu kołnieża co by miało wewnętrzna srednicę wyciętego otworu a zewnętrzną o 3cm wjększą i taki kołnież przynitować do blachy pod tą półeczką maskującą. Porty BR wypuścić przez wycięte otwory do wnętrza pojazdu bo jak masz to wstawiać pod ta sztywną półeczke to szkoda roboty. Musi wiać do środka Nie mówie tutaj o portach BR skrzyni tylko porty BR dla całego bagażnika. Wiesz o co kaman? Ten akurat jest 10zm srednicy ale moze uda Ci sie znaleść większe. dasz takich portów 4 sztuki i powinno znacznie pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekzx6r Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Ja też nie ryzykowałbym. Miałem zamiar w Omedze podwiesić na tej blasze wzmacniacz mono MTX (waży z dobre 10kg) i z obawy o tylną szybą zrezygnowałem z tego pomysłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Miałem zamiar w Omedze podwiesić na tej blasze wzmacniacz mono MTX (waży z dobre 10kg) i z obawy o tylną szybą zrezygnowałem z tego pomysłu.Eee bez przesady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Ta, RFD 1210 ładował podwieszony w półce i było dobrze a pewnie blisko kilowata dostawał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomaszek Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 kolega Cober dobrze prawi, pchaj tam BR pod bagażnik i bedzie git widziałem projekty na VKP własnie z tą insalacja i bardzo sobie je chwalą...nie tnij pólki, w żadnym wypadku, osłabi to sztywność oraz konstrukcje samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek23a Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 No nie bez przesady myślę że podwieszanie nic by nie zmieniło ,ale pozbycie się całej mogło by wpłynąć na sztywność budy i doprowadzić do pęknięcia szyby a tego bym nie chciał. Za to cober ma dobry pomysł tak mi się wydaje . Wiem o co chodzi zersztą wyprowadzenie br prosto z skrzyni nie miało by sensu skrzynia musiała by być na sztywno zamocowana . Dam zdjęcie poglądowe mojej skrzyni http://www.fotoload.pl/123aa67/f63f9556ceab09bd17af2aa54eade7025807_min.jpgUkład 4 takich przelotowych br z bagaja myślę że by wystarczył a napewno poprawił co nie co . A osadzenie ich myślałem zeobić na żywicy i włóknie jak myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 A osadzenie ich myślałem zeobić na żywicy i włóknie jak myślicie? Może być ale ja bym sobie tym tyłka nie zawracał. Lepiej pomyśl o tych kołnierzach wokół wyciętych otworów. Z takimi kołnieżami wzmacniającymi przynitowanymi do blachy mógłbyś wstawić takich tuneli nawet więcej. Można też zrobić coś w rodzaju listwy wzmacniającej z dziurami z blachy np 3mm lub jakiejś profilowanej ( co by była odporna na zginanie)zamias pojedynczych kołnierzy. Wtedy taką listwę wnitować a tunele wpuścić do środka. Tam najważniejsza jest ta rozpórka między kielichami. Jej nie wolno ruszać. Zaś przed i za rozpórka jest zwykła blacha. Można się bawić. Ta blacha rusza sie pod naporem ręki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek23a Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Dlatego chciałem się jej pozbyć bo doszedłem do wniosku że ona jest zbędna ale teraz mnie naszły wątpliwości co do jej usunięcia całkowicie .Usztywnienie blachą było by chyba najbardziej obiecującą opcja i myśle że nawet z tymi dziurami było by to sztywniejsze od serii . A tunel jaki ? To by musiały być same kołnierze od spodu i od góry czy myślicie że tylko z góry starczy w zasadzie tylko jako estetyka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 chyba z kołnierzami sie nie zrozumieliśmy... mi nie chodziło o estetykę tylko o wzmocnienie tej blachy po wycięciu dziur. Estetyka to pikuś. Dajesz od góry i od dołu wyprofilowane końcówki portów BR i załatwione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wladyslaw_w908 Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Nie wiem jak jest w twoim aucie, ale u mnie w omedze w tylnej półce sa fabryczne otwory na głośniki 16cm. Jedno jest pewne, nie wycinał bym całej półki ale dwa otwory 16 cm powinny być wystarczające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Myślę, że wycięcie paru otworów i to w miejscach "na logikę" o najmniejszych przenoszonych obciążeniach nie będzie miało żadnego negatywnego skutku. Widziałem że czasami w samochodach rajdowych są rozpórki tylnych kielichów co w sumie może poprawić sztywność przy ewentualnym wycięciu otworów czy tam czegoś. Wydaje mi się że o ile nie będzie to szlachtowanie ścianki na oślep to wszystko będzie okej no i ofc krawędzie zaokrąglone nigdy ostre krawędzie Cober ma dobry pomysł z dodatkowym wzmocnieniem na w razie W jakby coś tam się miało dziać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek23a Opublikowano 21 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Cober mnie zle zrozumiałeś chodzi mi o kołnierz samej rurki br . A o kołnierzach wzmacniających to wiem . Poprostu zastanawiam się czy dać od góry kołnierz br i od dołu czy tylko od góry ,a od dołu zostawić uciętą rurkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.