Skocz do zawartości

Wibrowanie Stilo 1.9JTD 1800-2100 RPM + pukanie


dreadlook
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Para z mózgu mi się już ulatnia. Auto to Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM 3D z 2001r. Do rzeczy: jak mu depnę to od ok 1900-2100RPM wpada w wibracje (coś jakbym jechał po zdartym garbie na drodze). Odczuwalne na 4 i 5 biegu - na niższych nie. Owe zachowanie nie dzieje się kiedy delikatnie daję gazu. Dodam, że podczas jazdy kiedy gwałtownie wcisnę gaz lub puszczę słychać puknięcie. Tak na postoju żadnych stukań nie ma, podczas odpalania i gaszenia silnika też cisza. Ruszając na skręconych kołach też nic nie puka. Jednak kiedy wjadę w dziurę słyszę też puknięcie. Co o tym sądzicie? Miał ktoś coś podobnego?

 

Załączam filmik: http://w239.wrzuta.pl/film/8G4Bb57ZA9M/dscf5665

 

Lub polećcie jakiegoś konkretnego mechaniola w kuj.-pom. co mi to zdiagnozuje :padam:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o pukanie - miałem kiedyś Stilo i znam parę jego słabych punktów ;) Jednym z nich są zaciski klocków hamulcowych, a dokładniej prowadnice zacisków. Z czasem potrafią się powybijać i powstają na nich luzy, potem taki zacisk hałasuje na nierównościach. Najlepiej sprawdzić to, jadąc po jakiejś drodze z dziurami i lekko przycisnąć hamulec, jeżeli pukanie ustanie to masz przyczynę, jeżeli nie to szukasz dalej :)

 

Drugim słabym punktem są łączniki stabilizatora. W moim Stilo wymieniałem je 3 razy w ciągu 2 lat. Objawy podobne - głuche pukanie na nierównościach. Nie wiem czy podczas gwałtownego dodania gazu było by to aż tak słyszalne bo nie ma takiego szarpnięcia jak po wjechaniu w dziurę, no ale wtedy przód samochodu unosi się i stabilizator z łącznikami też pracuje. Może przyjrzyj się im bliżej, a najlepiej podjedź na stację diagnostyczną, mi za 20zł sprawdzili całe przednie zawieszenie.

 

Co do wibracji i zamieszczonego filmiku, to niestety się nie wypowiem bo nie wiem jaka może być tego przyczyna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi Ci o to pukanie z filmiku podczas kręcenia kołem w prawo i lewo, to jest to normalna sprawa i tak jest w większości samochodów. Chyba, że piszesz to tym puknięciu podczas "przeskoczenia" koła, to tu przyczyna jest już inna i raczej nie ma nic wspólnego z pukaniem w czasie jazdy po dziurach. No ale mechanikiem nie jestem i piszę o własnych doświadczeniach ze Stilo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tak zapytam - w momencie kręcenia filmiku samochód był na biegu czy na luzie? jeżeli na biegu to taki stukot dochodzi ze skrzyni biegów i dlatego napisałem, że to normalne. Jeżeli tak się dzieje na luzie z lewej i prawej strony to jedynie uszkodzony mechanizm różnicowy mi przychodzi do głowy

Stilo jest przednionapędowe i tam nie ma wału, są półosie i przeguby. Nie ma też dyferencjału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...