dreadlook Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Para z mózgu mi się już ulatnia. Auto to Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM 3D z 2001r. Do rzeczy: jak mu depnę to od ok 1900-2100RPM wpada w wibracje (coś jakbym jechał po zdartym garbie na drodze). Odczuwalne na 4 i 5 biegu - na niższych nie. Owe zachowanie nie dzieje się kiedy delikatnie daję gazu. Dodam, że podczas jazdy kiedy gwałtownie wcisnę gaz lub puszczę słychać puknięcie. Tak na postoju żadnych stukań nie ma, podczas odpalania i gaszenia silnika też cisza. Ruszając na skręconych kołach też nic nie puka. Jednak kiedy wjadę w dziurę słyszę też puknięcie. Co o tym sądzicie? Miał ktoś coś podobnego? Załączam filmik: http://w239.wrzuta.pl/film/8G4Bb57ZA9M/dscf5665 Lub polećcie jakiegoś konkretnego mechaniola w kuj.-pom. co mi to zdiagnozuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Może to problem z przeniesieniem napędu?Może dyfer powoduje drgania Ogladałeś poduszki silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dreadlook Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Poduszki zakładamy, że są ok. Oglądałem je i silnik pracuje sztywno. Krzyżak na przegubie wewnętrznym powodował by coś takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zomer1980 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 To się dzieje na jednym kole? Dyfer chyba nie-musiały by zęby się bardziej upierniczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dreadlook Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 jak mam na podnośniku to z dwóch stron takie same pukanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
compat Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Jeśli chodzi o pukanie - miałem kiedyś Stilo i znam parę jego słabych punktów ;) Jednym z nich są zaciski klocków hamulcowych, a dokładniej prowadnice zacisków. Z czasem potrafią się powybijać i powstają na nich luzy, potem taki zacisk hałasuje na nierównościach. Najlepiej sprawdzić to, jadąc po jakiejś drodze z dziurami i lekko przycisnąć hamulec, jeżeli pukanie ustanie to masz przyczynę, jeżeli nie to szukasz dalej Drugim słabym punktem są łączniki stabilizatora. W moim Stilo wymieniałem je 3 razy w ciągu 2 lat. Objawy podobne - głuche pukanie na nierównościach. Nie wiem czy podczas gwałtownego dodania gazu było by to aż tak słyszalne bo nie ma takiego szarpnięcia jak po wjechaniu w dziurę, no ale wtedy przód samochodu unosi się i stabilizator z łącznikami też pracuje. Może przyjrzyj się im bliżej, a najlepiej podjedź na stację diagnostyczną, mi za 20zł sprawdzili całe przednie zawieszenie. Co do wibracji i zamieszczonego filmiku, to niestety się nie wypowiem bo nie wiem jaka może być tego przyczyna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dreadlook Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Przecież to pukanie słychać nawet na podniesionym aucie (patrz filmik), a wtedy łączniki stabilizatora nie pracują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
compat Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Jeżeli chodzi Ci o to pukanie z filmiku podczas kręcenia kołem w prawo i lewo, to jest to normalna sprawa i tak jest w większości samochodów. Chyba, że piszesz to tym puknięciu podczas "przeskoczenia" koła, to tu przyczyna jest już inna i raczej nie ma nic wspólnego z pukaniem w czasie jazdy po dziurach. No ale mechanikiem nie jestem i piszę o własnych doświadczeniach ze Stilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B@rtek Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Ja kiedyś tak miałem,była wyrobiona guma na wale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dreadlook Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Gdzie na wale jest jakaś guma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
compat Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Jeszcze tak zapytam - w momencie kręcenia filmiku samochód był na biegu czy na luzie? jeżeli na biegu to taki stukot dochodzi ze skrzyni biegów i dlatego napisałem, że to normalne. Jeżeli tak się dzieje na luzie z lewej i prawej strony to jedynie uszkodzony mechanizm różnicowy mi przychodzi do głowyStilo jest przednionapędowe i tam nie ma wału, są półosie i przeguby. Nie ma też dyferencjału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dreadlook Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Samochód był na luzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Stilo jest przednionapędowe .... Nie ma też dyferencjału. ciekawe jakbyś w zakręty wchodził http://www.metrompg.com/posts/photos/differential.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
compat Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Chodziło mi o to, że nie ma takiego typowego dyferencjału jak w tylnonapędówkach. ;-) ciekawe jakbyś w zakręty wchodził z piskiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 zasada jest taka sama a ten luz mi wygląda na posypaną planetarkę, sam tak miałem kiedyś w hyundai'u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dreadlook Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Nie mówią mi nic te nazwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 wpisz w google "fiat i mechanizm różnicowy" a zobaczysz że to dość popularny problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dreadlook Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Nie wiem nawet pod jaką nazwą szukać części, co tam mogło paść? Po nowym roku przejadę się chyba do mechaniola jakiegoś coby obadał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 jeśli padł mechanizm, to przekonasz się dokładnie co - po rozebraniu skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
williams Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Nie wiem nawet pod jaką nazwą szukać części pt. nowa(używana) skrzynia biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dreadlook Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Gdyby to była skrzynia byłbym zadowolony. Wspominał mi ktoś nawet o dwumasie tutaj, przy tych drganiach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Stawiam po objawach na dwumase Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dreadlook Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Ilu ludzi, tyle zdań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Ilu ludzi, tyle zdań W życiu naprawiłem setki samochodów przez telefon , bywało że cały dzień infolinię / pomoc techniczną odbierałem , ale przez neta i inna branża, to już gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanJarek2 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Dwumasa to jeżeli w trakcie jazdy puka przy zmianie biegów, jak wcisniesz lub puścisz gaz, powinno też być słyszane puknięcie podczas wciskania sprzęgła.Ja bym bardziej obstawił przegób w miejscu od strony skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.