Skocz do zawartości

Field Sound Pro-Plus WG1242


LuQ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zaczynam moją przygodę z car audio, a co za tym idzie jestem totalnym laikiem w tych sprawach dlatego proszę Was o pomoc.

 

1. Głośnik: Pro-Plus WG1242

2. Parametry głośnika:

(za dużo o nim nie wiem ;/)

- średnica 12"

- moc nominalna 500W

- dwucewkowy - 8 ohm

- wysokość ~150mm

3. Rodzaj słuchanej muzyki: Dubstep, Pop, Hip-Hop i wszystko co powoduje wibracje podłogi :D

4. Grubość materiału z jakiego będzie wykonana skrzynia: myślę że z płyty wiórowej ale nie bardzo wiem jaka będzie najodpowiedniejsza grubość

5. Wymiary bagażnika: 460 litrów http://img829.imageshack.us/img829/3920/trunko.jpg

6. Bass reflex: mam na stanie 4 okrągłe (średnica 7cm, długość 15cm)

6. Model auta: BMW e34

 

Mam jeszcze dodatkowe pytanie. Mianowicie chodzi o samo podłączenie tego głośnika do mojego wzmacniacza. Mam wzmacniacz JBL GTO 601.1. Jest to 1 kanałowy wzmacniacz, z tym że ma 4 gniazda wyjściowe (tak jakby 2 kanały). Słyszałem że jest tak dlatego żeby można było głośniki dwucewkowe podpiąć, ale nie wiem ile w tym prawdy ;p

 

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kliknij tu:

Let me google that for you

następnie kliknij tu:

http://lmgtfy.com/?q=faq+nazar

następnie kliknij tu:

Let me google that for you

następnie wejdź do działu o skrzyniach, przeczytaj faq programu do liczenia skrzyni. Następnie użyj wiedzy zdobytej w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz dokladnie ile ohm ma ten glosnik z mauali wynika ze to 1 cewka 4ohm... Jesli 2 to masz opcje podpiac go w 2 i 8 ohm, tak czy siak zle dla Twojego wzmaka.

 

Skrzynia pod to cudo moim zdaniem 50l @ 45hz.

 

Wystarcza Ci 2 porty srednicy 75...

 

Daj znac dokladnie ile wyszedl pomiar cewki/cewek to postaram sie pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 cewka ma 8 ohm

 

dodatkowe pytanie. Jaka jest szansa spalenia tego głośnika moim wzmacniaczem? i czy wogóle jest to możliwe skoro wzmacniacz generuje 424W ciągłej, a głośnik ma 500W RMS?

 

Nadmienię że potencjometr opisany jako bass boost (czy coś w tym stylu) mam ustawiony na około 40%, a potencjometr częstotliwości na minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz go spalic przesterem bo TWOJ piec w ten głosnik w 8 ohm zasili Tylko 212w :) I tak watpliwymi :)

 

Aaaa zle zrozumialem, spinasz je równolegle i masz 4 ohm. Wzmak bedzie na styk, spalic zawsze mozesz i za slabym i za mocnym piecem... Trzeba słuchac kiedy sub błaga o litosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :)

Głośnik o którym mowa (Pro-Plus WG1242) został zwrócony z uwagi na moje uzasadnione obawy możliwością spalenia go, ponieważ przy ciągłym graniu przez 30 min, na (jak dla mnie) 70% jego możliwości, magnesy tak się nagrzały że dotknąć się ich nie dało.

Jutro jadę oglądać JBL GT5 2402BR bo mam możliwość kupna jej dosyć tanio, a ta skrzynka to już 2 ładne 12" głośniki i 550W w RMS'ie.

i tutaj rodzi mi się kolejne pytanie, ponieważ ta skrzynka ma impedancję 2ohm, a mój wzmacniacz (wg danych technicznych) ma moc ciągłą RMS 580W przy 2 ohm i zasilaniu 14,4V. Jak wytworzyć takie napięcie na wejściu do wzmacniacza? Jaki może być skutek jeżeli podepnę skrzynkę 2 ohmową przy standardowym zasilaniu ~13V?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zastosujesz przewody odpowiedniego przekroju uzyskasz 14v i wiecej na wzmacniaczu, bo takim prądem na uruchomonym silniku dysponuje kazde SPRAWNE auto.

 

Jezeli napiecie spada moc twojego wzmacniacza takze spadnie. Zadnych skutków poza spadkiem mocy nie bedzie, a ten spadek zazwyczaj przy mocach jakimi dysponujesz jest nie słyszalny...

 

Te jbl'e to pół biedy, najgorsza jest ta pseudo skrzynia... Jeden z nich w normalnie zestrojonej i dobranej skrzynce zagra jak ten duet w tym bazarowym i przymałym BR zestrojonym na "pińcet" hz...

 

Głośnik o którym mowa (Pro-Plus WG1242) został zwrócony z uwagi na moje uzasadnione obawy możliwością spalenia go, ponieważ przy ciągłym graniu przez 30 min, na (jak dla mnie) 70% jego możliwości, magnesy tak się nagrzały że dotknąć się ich nie dało.

Swoja droga trafiłes na sprzedawce Fair, ja osobiscie chyba bym polemizował czy to nie Twoje oczekiwania wzgledem tego cuda okazły sie zbyt duze...

 

Tym bardziej ze z KAZDYM subem nalezy nauczyc sie obchodzic... nieyaleynie cyz to STX cyz HCCA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiscie chyba bym polemizował czy to nie Twoje oczekiwania wzgledem tego cuda okazły sie zbyt duze...

 

Myślę że tu masz rację :) Moje oczekiwania co do tamtego głośnika były większe :)

 

Wracając do tego napięcia, kable mam raczej dobrej jakości bo wywaliłem na nie 90zł, nie chciałem kupować jakiegoś dziadostwa więc przewody zasilające mam "jak od spawarki" (chyba 20mm2) :)

Czyli rozumiem że jedyne co mi grozi to spadek mocy wzmacniacza? Jeżeli chciałbym utrzymać tą moc w normie (gdyby mi za bardzo elektronika wariowała) to co musiałbym zastosować żeby wygenerować te 14,4V i uspokoić sytuację?

 

//sorry za tamten temat :P nie wiedziałem który dział będzie odpowiedniejszy do tej rozmowy :) //

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prawdę myślisz że chodzi mi tu o jakieś durne posty?

Zaczynam zabawę z car audio, dlatego też założyłem tu konto żeby zasięgnąć rad.

Jutro zapewne zrobię to o czym piszesz, ale dziś, o 23:55 jakoś nie widzi mi się lecieć do auta i sprawdzać napięcia, dlatego też zadałem konkretne pytanie:

"Co jeżeli napięcie na wzmacniaczu nie będzie wystarczające?"

Spadek mocy wzmacniacza - ok rozumiem

Teraz moje pytanie brzmi: "Co musiałbym zastosować żeby wygenerować te 14,4V i uspokoić sytuację?" (czyli spadek mocy wzmacniacza, i zapewne wariującą elektronikę auta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie wiesz nawet czy masz spadki napięcia to po co mamy rozwiązywać ten "teoretyczny" problem? bez sensu…

Tym bardziej że nikt z nas wróżką nie jest a Ty nawet nie napisałeś jaki masz alternator, akumulator z resztą to i tak nie ważne bo to tylko teoretyzowanie wszystko przecież zależy też od sprawności wcześniej wymienionych elementów , pomijając czy auto pokonuje odpowiednią odległość aby naładować w pełni akumulator i jaki wynosi pobór innych urządzeń zamontowanych w samochodzie.

Jak widać temat "rzeka"

Oczywiście dostaniesz odpowiedź na swoje pytanie, aby utrzymać odpowiednie napięcie należy zadbać o dobre zasilanie, więcej szczegółów i konkretów po otrzymaniu więcej informacji na temat instalacji m.in. mierzone napięcie ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlatego że czas mnie goni, zrobiłem pomiary...

Akumulator: 100Ah / 760A / 12V

Alternator: 105A / 12V

 

Napięcia (na zaciskach akumulatora i zaciskach wzmacniacza te same):

12,5V na wyłączonym silniku

13,4V na włączonym silniku

13,3V na włączonym silniku przy włączonych światłach

 

//Dodano 7.11.2012 16:42

 

no i mam tą skrzynkę. Udało mi się ją wyłapać za 450zł, także myślę że to dobra cena.

Teraz mam kilka kwestii do poruszenia:

1. Tak jak myślałem wcześniej, gdy podkręcę radio to zaczyna brakować mocy na wzmacniaczu a w samochodzie lampki delikatnie przygasają, jak temu zaradzić?

2. Głośniki spoko, ale skrzynia nadaje się do przeróbki, jak się do tego zabrać? Myślałem o zrobieniu osobnych komór dla każdego głośnika + wygłuszenie w środku. Bardzo bym prosił o jakieś rady jak za to wszystko się zabrać, bo mam chęci, ale wiedzy w temacie nie bardzo ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia nadaje sie na smietnik... Napisałem o tym jasno kilka postów wyzej... Napisałem tez ze w SPRAWNYM samochodzie napiecie na biegu jałowym powinny osiagac min 14,2v.

 

 

Zacznij od naładowania akumulatora prostownikiem, wtedy po dniu badz dwóch sprawdz napiecie. Mozliwe jest ze masz niedoładowane ( w wyniku pozostawienia czegos wlaczonego niegdys) aku a robisz zbyt małe trasy zeby sam altek go doladowal w pelni.

 

 

Jesli naładujesz aku i problemy z przygasaniem nie znikna, pomysl nad grubszymi przewodami zasilajacymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem kondensator 1,2 F i problemy znikły, co do "sprawności" mojego auta, to napięcie 13,4 - 13,5 (aktualnie takie mam na kondensatorze) miałem od zawsze i nigdy nie było problemów z ładowaniem.

Przy pustym akumulatorze wystarcza 10-15 min pracy na silniku żeby bez problemów odpalić auto po zgaszeniu.

 

Mechanik stwierdził że napięcie ładowania mam dobre i niema się czym martwić.

 

Wracając do skrzyni, to myślałem nad zrobieniem czegoś takiego -> http://www.youtube.com/watch?v=UpfWhFsR704 co o tym sądzicie? no i jaki litraż były najodpowiedniejszy do tych głośników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...