eks997 Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Witajcie, właśnie mi padł akumulator auto to polo 6n2, silnik 1.0, altek 90, jaki najlepiej kupic teraz? jaka firma, ile ah? prądu na pewno mi potrzeba bo mam kickera solo baric l7 + rodek r1900n, pomocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suzuki.gsx Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Bierzesz kod literowy silnika, rok i rodzaj pojazdu i w necik.W katalogach masz podane dokładne wartości dla danego silnika.Jak dasz nieco większy to nic nie zaszkodzi, aby nie za duży.Poza tym poprawa połączeń altek, aku, masa, itd., Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Sporo zależy jakie trasy robisz - jeśli krótkie, to większego niet. Jeśli głównie dłuższe trasy, to można brać większy niż zalecany. Jeśli roisz trasy krótkie ale będziesz pilnować by regularnie doładowywać aku prostownikiem - możesz większy. PS - w tytule jest błąd - wydajność alternatora określa się w [A] a nie [ah] ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wujek Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Zawsze kupuję aku o nieco większej pojemności, ale nad pełnością bakterii czuwa ładowarka ctek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bury22 Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Kup kinetika 74Ah i będzie cool Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 lol. Cetek..... jakby nie bylo innych ladowarek. A ja podepne sie pod slowa suzuki i waskiego. patrzysz jaki powinienes miec i wez maxymalnie o 10 Ah wiekszy i bedzie git. Jesli ciezko bylo ci startowac UWAGA: z dobrego jeszcze starego aku. To wez znajdz o wiekszym pradzie rozruchu. Ladowarek jest multum na necie czy w sklepach od 50 zl do 1000zl standardowych no chyba ze interesuja cie te powyzej 1000 zl. pamietaj abys dbal o aku i ladowal co jakis czas. Mysle ze zasada prosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrsaint Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Sa inne ladowarki niz ctek ale skoro ktos akceptuje cene to po co ma kombinowac? Ja mam MX5 i jestem zadowolony, a cena chyba nie jest jakas chora?? Czy sie myle? Mimo wszystko jak qmam Kolega autor posiada juz ladowarke, wiec nie ma co kminic, co do aku to ceny sa podobne pomiedzy firmami wiec trzeba sprawdzic jaki sie fizycznie zmiesci (u mnie tylko Optima sie zmiescila) i potem wybrac taki o najlepszych parametrach w stosunku do ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thegameer Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Cetek..... jakby nie bylo innych ladowarekA co kolega by proponował innego/lepszego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 kwestia gustu - sam mam kilka ladowarek w tym cetka multi xs 7000 oczywiscie chwale sobie - ladowarka ta jest ok by naladowac w pelni acu. Pod zawody DB uzywa sie troszke innych ktore szybciej laduja. Ale tak jak do zwyklego sluchania muzy jak i do uzytkowania auta jest troszke firm polskich ktore robia naprawde dobre ladowarki i przy tym z pewnoscia tanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eks997 Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 dzięki za rady panowie, dziś kupiłem centre future 52ah, podłączam i co? dalej dupa.. zero prądu.. jednak to nie aku.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareek Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 masz alt 90A i kupiłeś tylko 52Ah akumulator?Jeśli nie ma prądu to coś siedzi w alternatorze albo na kablach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 A co to jest bilans i ..... gdzie tu jest podany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 tez mnie to dziwi - mogl smialo 70 Ah brac. Ale jeszcze bardziej zdziwilo mnie to ze powiedzial ze dalej dupa - smiem twierdzic ze auto ci nie odpala tak ? A czy patrzales moze styki i przewody elektryczne w swoim aucie ? chodzi mi o te: altek-acu, acu-buda, silnik-buda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eks997 Opublikowano 6 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 ja nie patrzyłem bo wczoraj tak nagle podjechalem pod sklep, wychodze ze sklepu przekrecam stacyjke i nagle stracilem caly prad. przyjechal moj mechanik posprawdzal pare rzeczy i odpalil mnie na kable od swojego samochodu ale jak zgasilem to od razu wszystko padło powiedział, ze to aku polecialem po nowy ale to nie to wiec juz auto stoi na warsztacie i szukaja przyczyny. co do aku to bylem u znajomego w sklepie z czesciami,sprawdzal i katalogowo najwiekszy dawali do mojej wersji 62ah i podpowiadal mi, ze ten z centry 52ah daje tak jak slabszej marki po 60ah ale i tak aku zwrocilem.. ale widzicie jak zapytalem jaki to nikt nie napisal ile mniej wiecej ah kupic tylko po zakupie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Nikt tutaj nie bedzie patrzyl katalogowo jaki powinienes miec aku. W niedlugim czasie znow pewnie bede zmienial aku u siebie. Mimo ze katalog poleca 75 Ah to dam 100 Ah dodam tylko ze mam 160 altka takze bez obaw moge taki zamontowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Na Twoim miejscu sprawdziłbym kablownie rozrusznika, aku i altka, następnie same te podzespoły w pierwszej kolejności rozrusznik, zbadał napięcie na akumulatorze po upływie 12h od naładowania prostownikiem, (nowego aku nie musisz, kup boscha lub varte 70-80Ah, przy tym altku co masz da rade). Zrób bilnas prądowy, ile pobierasz przy rozruchu rozrusznikiem (myślę że jest to 1,1kW lub 0.9kW), ile czasu prowadzisz auto bez wyłączania i ponownego załączania, jakich odbiorników używasz w trakcie jazdy i ile prądu pobierają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 No i dawida odpowiedz jest w pelni wystarczajaca. Czekamy na to co kolega teraz zrobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hellsin Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 katalogowo w moim siedziało od 28 do 35 Ah, jak bym patrzył na to, to bym do tej pory jeździł z mikrusem, a tak mam 64 Ah ( większy się nie zmieścił ) i mam labę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Nawet mając 10A altek, można załadować 100Ah aku ... kto bogatemu zabroni? Naładuje się tak samo, jak 40Ah .. tyle, że potrwa to dłużej .. ;) Wszystko zależy od tego, jak się autko użytkuje i dba o doładowanie. Trzeba wypośrodkować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.