Skocz do zawartości

Alternator


mralz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu mam dosyć spory problem z alternatorem, a mianowicie z paskami. Co mniej wiecej dwa miesiace musze wymieniać pasek bo go "rwie" Koła wszystkie są w dobrym stanie, bez ostrych krawędzi. "Znachorzy" podpowiadają że jest za duzy pobor prądu. Nie bardzo wiem co zrobić teraz?

 

Samochód to golf 3 silnik diesel, fakt faktem przy "kopnieciu" spadki sa do 13,1V ale normalnie jest 13,9 - 14,1V

Altek jest ori 90A

Kondensator 1f ( po zamontowaniu go ciut sie poprawiło, ale i tak przygasają swiatła)

 

Nie wiem czy ta udręka z paskami to faktycznie tego wina? Altek nie wyrabia?

 

Jesli nawet chciałbym zmienić na większy to czy np. z benzyny podpasuje? mocowanie i rolka? Przerabiał ktoś juz taki temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mniej wiecej dwa miesiace musze wymieniać pasek bo go "rwie"

 

Możliwe przyczyny:

1) Zbyt mocny naciąg paska ( napinacz jest np. sprężynowy czy regulowany na stałe ?)

2) przekoszona płaszczyzna kół

3) wytarte/wyślizgane rolki ( po czym wnosisz że rolki są w dobrym stanie ?)

 

Rolki w dobrym stanie to mogą być ale w golfie 5 lub 6. Po za tym diesel ma dużą pulsację momentu obrotowego, szczególnie na biegu jałowym oraz to że ma 4 cyl i że to nie ma common rail. Mogło mieć to duży wpływ na wytarcie / wyślizganie rolek. Natomiast skoro się pasek ślizga przyjmując wersję że masz napinacz ze stałą wartością naciągu , to zapewne dociągasz go , co odbije się na trwałości łożysk alternatora i samego paska. Przyjmując zaś wersję że masz samonapinacz , pasek się ślizga , grzeje i ściera. Problemu nie upatrywał bym w zbyt dużym poborze prądu. Jeśli już uporasz się z paskiem to wymień lub dołącz do istniejącego przewodu ładowania kabel 16 mm2 Jeśli dołożysz przewód przed rozwiązaniem problemu z paskiem - będzie jeszcze gorzej z jego żywotnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazownik -

 

Napinaczem jest sprężyna która wypycha alternator ku górze.

 

Znajomy mechanik twierdzi że rolki są w dobrym stanie, jedna byla wymieniona od koła ( pasowego? ta najwieksza) bo jego zdaniem miała ostre krawedzie. Mowił że płaszczyzna kół jest ok bo gdyby to było winą to na pasku byłyby slady że go kosi wiec z prawej czy lewej strony miałby jakieś znaki scierania/koszenia/ itp a tu rozchodzi się o to że rowki w srodku paska mi zjada. Na biegu jałowym około 800obr/min przy podgłoszeniu do prawie max mozliwosci obroty spadają do ~600obr/min a gdy jade na 1 biegu powoli powiedzmy ruszam czyli 20 moze 30km/h i dam w palnik to jest wyrazne szarpanie samochodem.

 

Przewód od alternatora do aku mam 20mm2 i tak samo mase ( do skrzyni) natomiast do rodzielacza od aku jest 50mm2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+ 50mm2 a masa 20mm2?

 

Znajoma kiedyś wymieniala altek w corolli, bo pekla jej obudowa. Mechanik jej powiedzial, ze to wina paska, bo sie slizgal. Wytlumaczylem jej, ze obudowa pekla, bo debil dopierdzielil altek drewnianymi lapami az do oporu...

Morał z tego taki - zmien mechanika albo zacznij sam grzebac i nie miej problemow tak jak ja. Stara prawda: jak pojedziesz raz do mechanika, to bedzesz jezdzil caly czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mkgustav - 50mm2 mam od aku do rozdzielacza w bagaju. 20mm2 mam od altka do aku i od altka do skrzyni biegów (masa) i od aku do karoseri mam 50mm2.

 

może i z ta twoja "stara prawda" dobrze gada ale żeby samemu coś zadzialać to trzeba wiedzieć co, dlatego założyłem temat bo wymienić wszytsko na nowe to nie sztuka, a to tylko stary golf...

 

gazownik - rowków nie liczyłem jutro zajrzę by to sprawdzić. Nie wydaje mi sie że to jest jakaś rzezba ponieważ w vw T4 jak i polo 6n z tym silnikiem jest to tak samo rozwiązane. Dręczy mnie jedno że jak nie było sprzętu w aucie wszystko było ok, puzniej jak zamontowałem zaczeły sie problemy. Najpierw rozrusznik powiedział papa puzniej alternator siadł, zregenerowałem i puzniej zaczeła sie historia z paskami. A pasków nie kupuje najtanszych tylko albo Gates-a albo bosha :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego założyłem temat bo wymienić wszytsko na nowe to nie sztuka, a to tylko stary golf...

 

Robić samemu czyli wymieniać tylko to co potrzebne i nie psuć przy okazji czegoś innego. Sam mam starego nissana w LPG, z prądożernym graniem i jakoś problemów z osprzętem nie mam ;)

 

 

Sprawdź naciągnięcie paska jak napisał gazownik. Chociaż teoretycznie już powinieneś mieć po łożyskach...

Za duży pobór prądu? hehe :D

Przedewszystkim zmień mechanika, bo jak nie to ja sie przejade do Kielc, zrobie to i przy okazji odwiedze rodzine :D

 

Co masz za sprzęt, że aż tak Ci obroty skaczą? Jaki aku? Ile ma lat? Połączenia przewodów masowych do budy masz dobrze oczyszczone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W golfie 3 napinacz paska to gładka rolka na wygiętym w kształt litery "L" pręcie. Ma on długość ok. 12 cm może więcej (dawno nie trzymałem w ręku) i łożyskowany jest ślizgowo w dwóch miejscach na tulejkach które się wyrabiają. Zmień rolkę, owy pręt, tulejki i sprężynę napinająca znajdującą się na drugim końcu. Jeśli pasek zużywa się w rowkach tzn, że już koła(koło) pasowe są nadmiernie powycierane i kliny na nich stracyły swóje rozmiary.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, dzięki za wszytskie podpowiedzi. Będę coś na tygodniu modził z tym, jak coś zrobię fotki jak to wygląda.

 

mkgustav - zajrzyj zajrzyj do rodziny, jak byś był z chęcią Cie ugoszcze :) Sprzętu jakiegoś mega potężnego nie ma, Wzmaki to alpine mrv f450 na przód i mono infinity 611a w 2ohm pedzony. Aku jest 74ah a ile ma lat nie wiem, aczkolwiek w zime dawał rade wiec chyba jeszcze cos z niego bedzie.

 

dawid WN - takiego napinacza o jakim piszesz nie przypominam sobie, aczkolwiek porobie fotki jak bede pod autem to sie okaże co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...