dziki_t Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Dlaczego? Serio nie wiem w jakim celu nigdy za dużo. W startujących autach nie bez powodu puszczamy na + czy - po kilka żył... To wszystko dla jak najmniejszych strat. Oczywiście trzeba pamiętać o dodatkowych kablach alternator= aku/ karoseria. O czym wiele osób zapomina dając od aku 70mm do wzmaka, kiedy aku-altek idzie standard co najwyżej 20mm.Ja bym pominął bezpieczniki, które ewentualnie będą stosowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marbella Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 nigdy za dużo. W startujących autach nie bez powodu puszczamy na + czy - po kilka żył... To wszystko dla jak najmniejszych strat. Oczywiście trzeba pamiętać o dodatkowych kablach alternator= aku/ karoseria. O czym wiele osób zapomina dając od aku 70mm do wzmaka, kiedy aku-altek idzie standard co najwyżej 20mm.Ja bym pominął bezpieczniki, które ewentualnie będą stosowane. ale COBER pytał po co dodatkow kabel do [płączenia wzmaka z karoserią skoro -poleci brzpośrednio z akumulatora który jest pod maską uziemiony w fabryce. Szczerze mówiąc ja też w głowe zachodzę... wiem że takie połączenie jest konieczne jeśl dokładamy dodatkowy aku np.w bagaju poto żeby radio i wzmaki miały wspulne uziemienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Wczoraj wlasnie mialem podobnego gwozdzia, kumpel myslał ze bedziemy masowac z karoseria 200mm2, ale udało sie przepchnac 4 zyły podłoga i bedzi ejak u białych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dBmax Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 więc są dwie sprawy do rozważenia1. koszt dodatkowego płączenia do karoserii przy wzmacniaczu jest znikomy a zeskujemy spory przekrój przworzenia prądu2. przy połączeniu wzmacniacza tylko na przewodach powiedzmy po 5 m występuje różnica potencjału między masą w kablu a w karoserii, jest to niewskazane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Poczekaj bo albo czegoś nie rozumiem albo sobie przeczysz: mimo puszczenia kabla na - i tak nalezy wzmacniacz polaczyc do masy auta. przy takim sprzecie nie warto oszdzedzac 100zł 2. przy połączeniu wzmacniacza tylko na przewodach powiedzmy po 5 m występuje różnica potencjału między masą w kablu a w karoserii, jest to niewskazane Tak wiec po co dodatkowe połaczenie skoro mamy plus i minus tym samym drutem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dBmax Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 a może by się jakiś prawdziwy elektryk wypowiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Ja bym pominął bezpieczniki, które ewentualnie będą stosowane.Co masz na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bury22 Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 dasz kable 50mm lub więcej a itak prąd idzie przez cieniutki bezpiecznik który i tak nie zda egzaminu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dBmax Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 który chroni tylko auto przed spaleniem a nie wzmacniacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 to samo przewód alternator akumulator ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 a może by się jakiś prawdziwy elektryk wypowiedziałSadziłęm ze wiesz co piszesz... to samo przewód alternator akumulator ?Stochus zadajesz pytania jak pierwszak... Sto razy było juz napisane ze warto dołozyc i poprawic kazde połaczenia a Ty wciaz to samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 *bezpiecznik na przewodzie alternator akumulator, co tyczy się wcześniejszego posta ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marbella Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 *bezpiecznik na przewodzie alternator akumulator, co tyczy się wcześniejszego posta ;)a po co ci tam bezpiecznik?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 a po co ci tam bezpiecznik?! Powinien być dla bezpieczeństwa. Chyba ze zrobi mu sie super izolacje. Sam nie mam a przewód od aku do altka ma ponad 1.2m i przechodzi przez różne szczelinki koło silnika a niech tak sie przetrze gdzieś od drgań?Mój profil nastawiony jest na SQ ale zasilanie mam fest, nawet jest przewód altek - aku plus wymienione masy itp Tylko niech mi ktos powie dlaczego mimo, że plus i minus jest na kablach o tych samych przekrojach podłączać dodatkowo mase auta do pieca? dBmax przecież wtedy powstaje pętla dasz kable 50mm lub więcej a itak prąd idzie przez cieniutki bezpiecznik który i tak nie zda egzaminu Przecież nie założysz bezpiecznika 10A a taki o odpowiedniej wartości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bury22 Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 przy db odpowiedni przekrój bezpiecznika to przekrój kabla , pozatym widziałem nie jedno auto które miało bezpiecznik a i tak ppierwsze co strzeliło to cella w aku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki_t Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Jaki by nie był bezpiecznik będzie mniejszy przekrój niż przewodu:)To jak wąż ogrodowy= jeśli w pewnym miejscu go ściśniemy to ciśnienie wody spada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 jeśli w pewnym miejscu go ściśniemy to ciśnienie wody spada. na pewno ? To chyba nie dobre porownanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki_t Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 przepraszam. Racja Bury- chodziło mi o to, że strumień wody maleje, np. przy podlewaniu trawnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zip Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 tomus pite bylo nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Na ile te bezpieczniki na przewodach ograniczą przy mocach 2-3kw?po 200a mają bezpieczniki, na alternator, i 2x 200a na zasilanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rekos Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Spal bezpiecznik 200A powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 U mnie rf 30001 takiego tylko zakolorował, wiec duzo nie brakowało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 z tego co patrze, jakby się uparł są też 300A ANL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bury22 Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Panowie mylicie pojęcie , tu nie chodzi o spalenie a ograniczenia w prądzie które on tworzy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Nom, ale 200 a 300a to zawsze grubsza blaszka, mniejsze ograniczenie, nie ;pBoje się trochę omijac bezpieczniki, coby nie zrobic spalonego gofra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.