Skocz do zawartości

Helon 15 czy Orion 15


stochus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego? Serio nie wiem w jakim celu

 

 

nigdy za dużo. W startujących autach nie bez powodu puszczamy na + czy - po kilka żył... To wszystko dla jak najmniejszych strat. Oczywiście trzeba pamiętać o dodatkowych kablach alternator= aku/ karoseria. O czym wiele osób zapomina dając od aku 70mm do wzmaka, kiedy aku-altek idzie standard co najwyżej 20mm.

Ja bym pominął bezpieczniki, które ewentualnie będą stosowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

nigdy za dużo. W startujących autach nie bez powodu puszczamy na + czy - po kilka żył... To wszystko dla jak najmniejszych strat. Oczywiście trzeba pamiętać o dodatkowych kablach alternator= aku/ karoseria. O czym wiele osób zapomina dając od aku 70mm do wzmaka, kiedy aku-altek idzie standard co najwyżej 20mm.

Ja bym pominął bezpieczniki, które ewentualnie będą stosowane.

ale COBER pytał po co dodatkow kabel do [płączenia wzmaka z karoserią skoro -poleci brzpośrednio z akumulatora który jest pod maską uziemiony w fabryce. Szczerze mówiąc ja też w głowe zachodzę... :huh: wiem że takie połączenie jest konieczne jeśl dokładamy dodatkowy aku np.w bagaju poto żeby radio i wzmaki miały wspulne uziemienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc są dwie sprawy do rozważenia

1. koszt dodatkowego płączenia do karoserii przy wzmacniaczu jest znikomy a zeskujemy spory przekrój przworzenia prądu

2. przy połączeniu wzmacniacza tylko na przewodach powiedzmy po 5 m występuje różnica potencjału między masą w kablu a w karoserii, jest to niewskazane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj bo albo czegoś nie rozumiem albo sobie przeczysz:

 

mimo puszczenia kabla na - i tak nalezy wzmacniacz polaczyc do masy auta. przy takim sprzecie nie warto oszdzedzac 100zł

 

2. przy połączeniu wzmacniacza tylko na przewodach powiedzmy po 5 m występuje różnica potencjału między masą w kablu a w karoserii, jest to niewskazane

 

Tak wiec po co dodatkowe połaczenie skoro mamy plus i minus tym samym drutem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może by się jakiś prawdziwy elektryk wypowiedział

Sadziłęm ze wiesz co piszesz... :)

 

to samo przewód alternator akumulator ?

Stochus zadajesz pytania jak pierwszak... Sto razy było juz napisane ze warto dołozyc i poprawic kazde połaczenia a Ty wciaz to samo...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co ci tam bezpiecznik?!

 

Powinien być dla bezpieczeństwa. Chyba ze zrobi mu sie super izolacje. Sam nie mam a przewód od aku do altka ma ponad 1.2m i przechodzi przez różne szczelinki koło silnika a niech tak sie przetrze gdzieś od drgań?

Mój profil nastawiony jest na SQ ale zasilanie mam fest, nawet jest przewód altek - aku :P plus wymienione masy itp

 

Tylko niech mi ktos powie dlaczego mimo, że plus i minus jest na kablach o tych samych przekrojach podłączać dodatkowo mase auta do pieca? dBmax przecież wtedy powstaje pętla

 

dasz kable 50mm lub więcej a itak prąd idzie przez cieniutki bezpiecznik który i tak nie zda egzaminu :)

 

Przecież nie założysz bezpiecznika 10A a taki o odpowiedniej wartości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...