Przemeksik Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Witam !Tak jak w temacie, brakuje trochę prądu więc zastanawiam się nad 2 alternatorem, sprzęt jaki posiadam to P400-4 P1000-1bd pędzące odpowiednio t162s i T215D2. Alternator fabryczny ma 150A, akumulator 74aH 700A. Wszędzie puszczone 50mm2 spawary (tj do wzmaków od akumulatora, masy, z altka do aku, z aku do karoserii i silnika) Jednak przy mocniejszym graniu i tak siada napięcie, więc najtaniej i najszybciej byłoby wrzucić drugiego altka, autko nie ma klimatyzacji więc jest teoretycznie miejsce na miejscu sprężarki (gdzieś czytałem ktoś miał coś podobnego w podobym aucie) i teraz pytanie jak to podłączyć ? Wrzucić altka, dać pasek dłuższy jak do klimy, pociągnąć kolejny 50mm2 do aku, a jak z wzbudzaniem altka ? Można wrzucić jakiś przełącznik w kabinie, aby po uruchomieniu wzbudzał altka i wtedy dopiero altek działał ? Dużo pytań, tak mało odpowiedzi, a nie chciałbym czegoś spierdzielić. Jeżeli ktoś zna podobne przeróbki, prosiłbym o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Kolego a napisz ile dales tych 50 (spawarek) z aku do wzmaka, i jeszcze jaki masz ten akumulator - jesli masz seryjny to zapomnij o tym ze 2 alternator zrobi w twoim aucie ogromne postepy.Radzilbym wymienic aku na 80 - 100Ah i to AGM (hollywood, Pure Power) (mysle ze temat powinien znalezc sie w czesci DB) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 jesli masz seryjny to zapomnij o tym ze 2 alternator zrobi w twoim aucie ogromne postepy. A co ma piernik do wiatraka? To właśnie drugi alternator da największą zauważalną różnicę. Większy akumulator w pewnym sensie także pomoże, jednak jeśli pobór prądu przekroczy wydajność seryjnego alternatora, to i on na długo nie wystarczy - będzie ciągle niedoładowany co nie wpłynie zbyt dobrze na jego życie. Wszystko zależy od tego kiedy, jak i jak długo słucha się muzyki na poziomach głośności powodujących tak duże spadki napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 I chcialbys zamontowac u siebie 2 alternatory 150A i nawet niech bedzie 80A i do tego zostawic seryjny acu 74aH - Ja jakos nie.To tak jakby podlaczyc baterie paluszki do napiecia 230V by sie naladowaly - oczywiscie zwyklym drutem a nie przez ladowarke troszke moze przesadzilem. juz nie bede wspominal ze kolega zakladajac temat nie napisal wszystkiego ile kabli tych spawarkowych idzie i czy sprawdzil instalacje miernikiem. bycmoze jego spadki napiecia tkwia gdzieindziej. (moze masa brana z karoserii, moze ma zorany akumulator, moze altek nie laduje jak powinien i przydalby sie stojan, moze za malo kabli - mozna by wymieniac) - miernik w lape i naprzod, innej opcji nie widze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 I chcialbys zamontowac u siebie 2 alternatory 150A i nawet niech bedzie 80A i do tego zostawic seryjny acu 74aH - Ja jakos nie. A czemu nie? Podaj racjonalne powody dlaczego tak twierdzisz. Ja twierdzę, że mogę zamontować sobie akumulator 12Ah i 5 alternatorów 120A każdy i będzie ok Podpowiem - trop z paluszkami jest absolutnie chybiony. miernik w lape i naprzod, innej opcji nie widze. Pod tym podpisuję się wszystkimi kończynami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wujek Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 A nie prościej będzie zastąpić dotychczasowy nieco mocniejszym, choćby ze względów montażowo-mechanicznych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 A czemu nie? Podaj racjonalne powody dlaczego tak twierdzisz. Ja twierdzę, że mogę zamontować sobie akumulator 12Ah i 5 alternatorów 120A każdy i będzie ok Podpowiem - trop z paluszkami jest absolutnie chybiony.Czytalem na kilku forach ze to ze szybciej alternatory beda doladowywac mniejszy akumulator to wcale nie jest tak dobrze dla tego akumulatora (mysle ze mowa byla tutaj o samej zywotnosci takiego akumulatora) A nie prościej będzie zastąpić dotychczasowy nieco mocniejszym, choćby ze względów montażowo-mechanicznych?Napewno prosciej i z pewnoscia moze przyniesc pewien efekt.Podstawa do sprawdzenia instalacji zasilania jest mierni, inaczej mozemy poruszac tutaj wiele domyslow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Czytalem na kilku forach ze to ze szybciej alternatory beda doladowywac mniejszy akumulator to wcale nie jest tak dobrze dla tego akumulatora (mysle ze mowa byla tutaj o samej zywotnosci takiego akumulatora) A czemu mają doładowywać go szybciej? Naprowadzę Cię zagadką - czy kupując żarówkę dopasowujesz jej moc do sieci zasilającej Twój dom, sprawdzając wcześniej jaką moc zainstalowaną ma najbliższa Ci elektrownia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.