Skocz do zawartości

Pytanie o elektrownie


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W aucie mam altek 70A i aku 56ah (nie pierwszej świeżości, ok. 3 lata). Będę miał zestaw zbudowany na dwóch wzmakach, jeden to dwu kanałówka która pobierze max. 40A (wg. producenta), a drugi to mono który potrzebuje 100A (wg. producenta). Aktualnie jest tylko ta dwukanałówka na subach, nie gra to w mostku ale wzmak ma 300W@2ohm na kanale a każdy sub gra na oddzielnym kanale, pobiera max. 80A (wg. producenta), chociaż na kablu mam bezpiecznik 40A i się nie spalił. Jest problem z prądem bo przygasają lekko światła, a gdy dorzucę mono i dwu zasilę zestaw przedni to już będę miał sporo większy pobór prądu. Z racji że nie znam się na elektryce, chcę się was zapytać czy zakładając że nie słucham ciągle na max, po dorzuceniu powiedzmy hollywoda spv-20 (20ah) altek ma szansę wyrobić z ładowaniem? I czy pozbędę się tego przygasania? Jeżdżę krótkie trasy głównie ale raz w tygodniu robię ok. 20km. I czy potrzeba jeszcze jakiś separator/przekaźnik czy coś takiego żeby to dobrze funkcjonowało? Bo gdzieś przeczytałem że przy 2 aku musi być coś takiego bo inaczej będą się na wzajem rozładowywały. Czy 20ah wystarczy? Jest jakieś tanie ustrojstwo które by mi pokazywało na bierząco pobór prącu w A i V? Widziałem coś takiego od hollywooda ale za ok. 150zł, nie ma czegoś tańszego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało danych, a wróżek na tym forum brak.

Aktualnie jest tylko ta dwukanałówka na subach, nie gra to w mostku ale wzmak ma 300W@2ohm na kanale a każdy sub gra na oddzielnym kanale, pobiera max. 80A

1)Jakie to suby(ile ohm)?

2)Jakie to wzmacniacze?

3)Jak ma wyglądać instalacja po podłączeniu dwóch wzmacniaczy(jakie głośniki do jakich wzmacniaczy)?

4)Czy masz miernik(multimetr), i czy potrafisz mierzyć spadki napięcia w różnych punktach instalacji?

5)Czy wiesz co to jest "gain" i do czego służy?

6)Jakie masz kable zasilające i gdzie wpięte?

Odnośnik do komentarza