Skocz do zawartości

Nowe CA - kabelki


Wodzu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawialem sie nad delikatnym obcięciem kosztów w CA które niedlugo bede zakladac. I chcialem sie poradzić was jak to jest z tym calym "-" w zasilaniu i zwrotkami w aucie.

Moze najpierw to pierwsze.

 

Od akumulatora ciagne kabelek do bagaja gdzie bedzie zamontowany wzmak. i teraz kabelek minusowy i tutaj chce sie zapytac jaka roznica bedzie jak go do blachy dam a jaka bedzie jak go pociągne spowrotem do acu "-" ? Czy ktos juz ten temat opisywal i bylo mowione o tym ?

 

Podobna sprawa, choc inna troche ze zwrotnicami.

Czy dawac zwrotnice na przod samocgodu i zamontowac pod deska - dzieki temu zaoszczedzić na kablach (1 do zwrotki "+,-") ? Czy zwrotnice dac w bagaju a od nich dokupic okolo 5m. kabla "+,-" do tweetera i "+,-" do wofera ?

 

Niestety nie moglem znalezc podobnego tematu zatem postanowilem napisac nowy - bardzo prosze o dzielenie sie doswiadczeniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zwrotnice dac w bagaju a od nich dokupic okolo 5m. kabla "+,-" do tweetera i "+,-" do wofera ?

przyszłościowo lepiej dać do bagaja. ja nie dałem i musiałem ciągnąć kable pod aktywkę

jaka roznica bedzie jak go do blachy dam a jaka bedzie jak go pociągne spowrotem do acu "-" ? Czy ktos juz ten temat opisywal i bylo mowione o tym ?

chyba zależy od auta, ja miałem z tym problem(passat B5) i puściłem oba z aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jeśli takiego samego przekroju kabla użyjesz żeby zmasować alternator z budą i aku z budą, a potem od budy dasz do wzmaka to samo, to różnicy być chyba nie powinno. Tylko oszczędności tu szukać na próżno chyba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszczędności powinieneś szukać w konkretnych materiałach branych czasami "na zaś", np.: grubsze kable na zasilanie. Przy ewentualnej rozbudowie systemy w przyszłości nie będziesz miał potrzeby zmiany zasilania,a to już oszczędność. Staram sie wychodzić z założenia, że jestem za biedny, żeby oszczędzać :)

Masa z budy może wprowadzać zakłócenia podczas sluchania muzyki, ale to już jak kto woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak - macie racje ale skoro bede kladl 3x50mm z aku do wzmaka tj kazdy z nich to pi razy drzwi okolo 5m razem 15m to czy jest sens dawania 3x50mm z "-" do aku - nastepne 15m - czy nie lepiej dac 3x50mm kazdy po 1m ze wzmaka do blachy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego 3x50mm2?? jeden grubszy "+", a w bagazniku rozdzielacz, bo taka wiązkę kabli, to podwoziem puścisz.

 

Ja w swoim aucie masę dam na budę, po uprzednim oczyszczeniu punktu i poprawieniu seryjnej masy silnik-> aku-> buda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3x50mm bo przyda mi sie moc pradu :) ta instalacja to nie do sql lecz do db - dlatego chce sie was poradzić czy jest jakas roznica dawaniem spowrotem do "-" acu, czy wystarczy do budy dac ? podobna sprawa ze zwrotkami jakbym chcial posluchac sobie troszke na tym i zwyklej muzy - czy dawac zwrotki blizej glosnikow czy zostawiac w bagaju ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no wlasnie - autko pod zawody ale jak dam next acu to i klasa wyzej a w niej nie dam rady z tym wzmakiem - ciut za niski bynajmniej dla mnie a i kabelkow zasilajacych musialbym dolozyc. Ale bycmoze kiedys w przyszlosci...... :) Ale wrocmy do tematu i do tego ze czasami chcialbym posluchac tego w codziennym uzytkowaniu pojazdu (oczywiscie z rozwaga)

Jest sens dawania powrotnych kabli ze wzmaka do aku na minus czy wystarczy do blachy gdzies w okolicach bagaja dac krutsze kabelki ?

Podobnie z kablami ze wzmaka zasilajacego przod czy dawać zwrotnice w bagażniku czy na przodzie gdzies blizej glosnikow ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sens dawania powrotnych kabli ze wzmaka do aku na minus czy wystarczy do blachy gdzies w okolicach bagaja dac krutsze kabelki ?

Jak byś sobie zadał trud i przeczytał pdf do któego ci linka dałem to byś wiedział
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki Jaroo zaraz lukne

 

i juz wszystko wiem. na temat kabli do zasilania. Jeszcze tylko pozostalo do wyjasnienia z tymi zwrotnicami od zestawow przednich. czy ktoś moze zaproponować gdzie je podlaczyć i uzasadnić dlaczego w tym akurat miejscu ?

Możliwe opcje albo w bagażniku albo blizej glosników z zestawu odseparowanego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko kwestia gustu :) jak chcesz pchać dwa przewody z bagaja to proszę - łatwiej jednak jednym wyjechać i gdzieś koło tapicery rozdzielać - przy nie wielkiej zwrotnicy. Cyba że tweetery w drzwiach będą (miejsca lusterka) wtedy zwrotka też na drzwi i jeden kabel przeciągasz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...