Wodzu Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Zastanawialem sie nad delikatnym obcięciem kosztów w CA które niedlugo bede zakladac. I chcialem sie poradzić was jak to jest z tym calym "-" w zasilaniu i zwrotkami w aucie. Moze najpierw to pierwsze. Od akumulatora ciagne kabelek do bagaja gdzie bedzie zamontowany wzmak. i teraz kabelek minusowy i tutaj chce sie zapytac jaka roznica bedzie jak go do blachy dam a jaka bedzie jak go pociągne spowrotem do acu "-" ? Czy ktos juz ten temat opisywal i bylo mowione o tym ? Podobna sprawa, choc inna troche ze zwrotnicami.Czy dawac zwrotnice na przod samocgodu i zamontowac pod deska - dzieki temu zaoszczedzić na kablach (1 do zwrotki "+,-") ? Czy zwrotnice dac w bagaju a od nich dokupic okolo 5m. kabla "+,-" do tweetera i "+,-" do wofera ? Niestety nie moglem znalezc podobnego tematu zatem postanowilem napisac nowy - bardzo prosze o dzielenie sie doswiadczeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtekk Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Czy zwrotnice dac w bagaju a od nich dokupic okolo 5m. kabla "+,-" do tweetera i "+,-" do wofera ?przyszłościowo lepiej dać do bagaja. ja nie dałem i musiałem ciągnąć kable pod aktywkęjaka roznica bedzie jak go do blachy dam a jaka bedzie jak go pociągne spowrotem do acu "-" ? Czy ktos juz ten temat opisywal i bylo mowione o tym ?chyba zależy od auta, ja miałem z tym problem(passat B5) i puściłem oba z aku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rojass Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Wydaje mi się, że jeśli takiego samego przekroju kabla użyjesz żeby zmasować alternator z budą i aku z budą, a potem od budy dasz do wzmaka to samo, to różnicy być chyba nie powinno. Tylko oszczędności tu szukać na próżno chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaroo Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Skoro zamierzasz brać się za montaż okablowania przyda ci się, przeczytaj od deski do deski http://civic4g.pl/ft...okablowanie.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Oszczędności powinieneś szukać w konkretnych materiałach branych czasami "na zaś", np.: grubsze kable na zasilanie. Przy ewentualnej rozbudowie systemy w przyszłości nie będziesz miał potrzeby zmiany zasilania,a to już oszczędność. Staram sie wychodzić z założenia, że jestem za biedny, żeby oszczędzać Masa z budy może wprowadzać zakłócenia podczas sluchania muzyki, ale to już jak kto woli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 No tak - macie racje ale skoro bede kladl 3x50mm z aku do wzmaka tj kazdy z nich to pi razy drzwi okolo 5m razem 15m to czy jest sens dawania 3x50mm z "-" do aku - nastepne 15m - czy nie lepiej dac 3x50mm kazdy po 1m ze wzmaka do blachy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Dlaczego 3x50mm2?? jeden grubszy "+", a w bagazniku rozdzielacz, bo taka wiązkę kabli, to podwoziem puścisz. Ja w swoim aucie masę dam na budę, po uprzednim oczyszczeniu punktu i poprawieniu seryjnej masy silnik-> aku-> buda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 3x50mm bo przyda mi sie moc pradu ta instalacja to nie do sql lecz do db - dlatego chce sie was poradzić czy jest jakas roznica dawaniem spowrotem do "-" acu, czy wystarczy do budy dac ? podobna sprawa ze zwrotkami jakbym chcial posluchac sobie troszke na tym i zwyklej muzy - czy dawac zwrotki blizej glosnikow czy zostawiac w bagaju ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareek Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 3x50mm? co tam będzie za sprzęt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 DD M3A + Udimension ProZ 4x150 + DD 9515 + powiedzmy hertze HSK 165 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Nie lepiej drugi akumulator w bagaju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareek Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 to ja na twoim miejscu dał bym jednak + i - z aku.jeśli dasz - z masy to fakt zaoszczędzisz, ale czy nie kosztem spadków napięcia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 A no wlasnie - autko pod zawody ale jak dam next acu to i klasa wyzej a w niej nie dam rady z tym wzmakiem - ciut za niski bynajmniej dla mnie a i kabelkow zasilajacych musialbym dolozyc. Ale bycmoze kiedys w przyszlosci...... Ale wrocmy do tematu i do tego ze czasami chcialbym posluchac tego w codziennym uzytkowaniu pojazdu (oczywiscie z rozwaga)Jest sens dawania powrotnych kabli ze wzmaka do aku na minus czy wystarczy do blachy gdzies w okolicach bagaja dac krutsze kabelki ?Podobnie z kablami ze wzmaka zasilajacego przod czy dawać zwrotnice w bagażniku czy na przodzie gdzies blizej glosnikow ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaroo Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Jest sens dawania powrotnych kabli ze wzmaka do aku na minus czy wystarczy do blachy gdzies w okolicach bagaja dac krutsze kabelki ? Jak byś sobie zadał trud i przeczytał pdf do któego ci linka dałem to byś wiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 sorki Jaroo zaraz lukne i juz wszystko wiem. na temat kabli do zasilania. Jeszcze tylko pozostalo do wyjasnienia z tymi zwrotnicami od zestawow przednich. czy ktoś moze zaproponować gdzie je podlaczyć i uzasadnić dlaczego w tym akurat miejscu ? Możliwe opcje albo w bagażniku albo blizej glosników z zestawu odseparowanego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin-real Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 wszystko kwestia gustu jak chcesz pchać dwa przewody z bagaja to proszę - łatwiej jednak jednym wyjechać i gdzieś koło tapicery rozdzielać - przy nie wielkiej zwrotnicy. Cyba że tweetery w drzwiach będą (miejsca lusterka) wtedy zwrotka też na drzwi i jeden kabel przeciągasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Jeśli robisz sprzęt pod zawody, to w bagaju. Tak jak kolega Wojtekk napisał, w razie zmany podziału na aktywny już masz całą pracę za sobą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Rozumie... Mysle ze temat do zamkniecia. Ewentualnie podpytam sie jak Ahim w swoim seacie zrobil a i u innych znajomych z dzialu sql dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi