Skocz do zawartości

Car audio Astra F


dejw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno zakupilem Opelka Astre F i zamierzam poprawic w nim instalacje audio + wymienic troche sprzetu ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Glosniki: przod,tyl- seria -----> planuje zamiane na JBL CS-6C np z tej aukcji

http://allegro.pl/system-jbl-cs-6c-150w-dystanse-maty-gratisy-i2204896120.html

 

o tyle jeszcze nie myslalem ale nie ukrywam ze mam zamiar wydac na nie max 100 zl

jesli slyszeliscie o tym ze cos fajnie gra z w/w glosnikami w tej cenie to czekam na propozycje :)

 

Skrzynia basowa: udalo mi sie ja kupic pare lat temu okazyjnie, grala w moich 2 porpzednich samochodach i jestem z niej zadowolony ;)

 

glosnik:alphard CW 1002CX http://alphard.home.pl/component/page,shop.product_details/flypage,flypage.tpl/product_id,105/category_id,24/option,com_virtuemart/Itemid,6/vmcchk,1/

 

wzmacniacz alphard mf-2s

 

calos w takiej obudowie http://i39.tinypic.com/348oq6p.jpg

 

Odziwo w aucie byly kable (niebieski remote(nie wiedziec czemu podpiety pod minus w ako) i czerwony zasilajacy podpiety normalnie pod plus(oba ladnie poprowadzone pod lewa listwa przez cale auto do bagaznika) + czincza przeprowadzone pod radio

Niebieski od razu odlaczylem od minusa i rowniez przeprowadzilem pod radyjko ktore bylo w aucie-

Pioneer DEH 3730 (czerwone podswietlenie)

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Po odpaleniu radia okazalo sie ze graja tylko 2 glosniki....wiec wyciagnalem radio...

 

Wszystko byloby ok gdyby nie fakt ze w radiu ktos ucial kable i podlaczyl za pomoca "wsuwek" w kostke oplowska...mozliwe ze za czasow jak to bylo robione ceny przejsciowek byly bardzo drogie...

 

i tutaj pojawil sie problem z racji tego ze niezbyt wiem jak to podlaczyc aby graly wszystkie glosniki + skrzynia....

 

Z tego co udalo mi sie wyszukac w necie to:

- radio 3730 jest takie samo w budowie jak 3700(poza podswietleniem)

- schemat radia 3700

http://i43.tinypic.com/mmfkwk.jpg (schemat z strony http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/panel.htm)

 

Podlaczylem 3 glosniki wg tego schematu(nie wiem czy dobrze + i - z racji ze nie mam schematu kostki opla ale to akurat najmniejszy problem i zajme sie nim pozniej....)

niestety glosnik lewy przod nie dziala mimo teoretycznie dobrego podlaczenia - odkrylem ze prawdopodobnie nie dziala kabel bialy(wszystkie kombinacje i wkladania go z innymi kablami dawaly rezultat-> brak dzwieku w glosniku)

 

i nasuwa sie pytanie- czym sprawdzic czy to wina kabla czy radia i jak go ewentualnie wymienic/wymienic cos w radiu?

 

Drugi problem to brak kabla Remote wychodzacego z radia(urwany?)....jak go dorobic/ominac problem i podlaczyc to bez niego aby nadal wzmacniacz wlaczal sie tylko przy wlaczeniu radia lub ewentualnie jakos recznie za pomoca przelacznika lub czegos w tym stylu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Kupiłbym nową kostkę za parę złotych do tego radia.

2. Masz multimetr w domu? Jeśli nie, to też kup, nawet taki za 10-20 zł, bo się tu przyda.

 

ad1. A wiesz moze gdzie moglbym dostac taka kostke? na allegro jest tego cala masa lecz nie znalazlem konkretnie do tego radia(3730 i 3700)

 

ad2. Nie mam niestety...taki moze byc UNIWERSALNY MIERNIK IGŁOWY 830 B LCD MULTIMETR | (2200363646) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ? jak tym cudenkiem sie mierzy?

 

EDIT:

 

Znalazlem kostke http://allegro.pl/zlacze-pioneer-deh-p-1500-2900-3900-iso-i2190898442.html mysle ze bedzie odpowiednia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy robieniu audio w takiej Astrze trafiłem też na mądrego, który wcześniej obciął wszystkie kable w samochodzie, łącznie z antenowym - zostałem z ponad 20 przewodami i nie wiadomo który był do czego. Największa jazda była z antenowym. Ten oryginalny przewód koncentryczny ma w sobie wewnętrzny drut cieńszy niż włos, a po 5 próbach zarobienia go w końcówce, zaczął mi się chować w desce, bo i na początku nie było go za wiele. Ciśnienie mi skoczyło, zdjąłem osłonę progu kierowcy i tam go dorwałem, udało mi się go zlutować z innym koncentrykiem i ten normalny przewód już zarobić...

Kostka się zgadza.

 

Polaryzację głośnika sprawdzisz dobrą baterią. Podłączając ją we właściwej polaryzacji, membrana głośnika wyjdzie do zewnątrz, przy złej się schowa.Nie rób tego z głośnikiem wysokotonowym, bo możesz go tak spalić.

 

Miernik w sumie też OK, do sprawdzania rezystancji i napięcia z dokładnością do dziesiątych Volta starczy. Ja bym poszukał czegoś z buzzerem/brzęczykiem, czasami wygoda.

Będziesz mógł nim sprawdzić, czy obwód jest zamknięty i czy rezystancja jest w miarę podobna do deklarowanej przez producenta głośnika - będziesz wiedział czy między przewodami jest podłączony głośnik..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to w takim razie zamawiam kosteczke i zobaczymy czy to naprawi problem, jak nie to kupie ten miernik i bede szukal uszkodzonego kabla

Polaryzacji na szczescie nie bede musial sprawdzac i ruchow membranki z czym bylby problem(maskownice w drzwiach przednich)

Jelsi przez te 2-3 dni(do czasu przyjscia kostki) bede sluchal na zlym podlaczeniu to nic nie powinno sie stac strasznego z glosnikami...mam nadzieje...

 

Z ta antena to naprawde przesadzili...ona ledwo co wystaje i przy pierwszysm wyciagnieciu radyjka az ciezko bylo ja wlozyc w pelni ;)

 

Ogolnie TomoMadej wielkie dzieki za pomoc i szybkie odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem, chcesz podpiąć głośniki pod wzmacniacz w radiu, a wzmacniacz subwoofera przewodami RCA do radia?

Jeśli masz kostkę pociętą, to można to ogarnąć niby, chyba że nie ma jakichś przewodów w niej - wtedy można kupić.Przewody pod ten sam kanał mają ten sam kolor, minusy są paskiem przeważnie czarnym.

Poza tym, że wiem o nie graniu jednego z przednich głośników, nie wiem jak te kostki u Ciebie wyglądają. Jeśli nie wyglądają, to zrób z tym porządek, bo potem strasznie wkurza. Jeśli Twoja kostka radio->Iso jest tak pocięta, że nie wiesz co z nią zrobić, to kup nową. Jeśli kostka z zasilaniem jest jedną wielką kablomanią, to też zrób z nią porządek. Jeśli czegoś w niej brakuje, to kup na allegro za parę złotych. To samo z kostką głośnikową, ale tam najpierw sprawdź, czy między przewodami o tym samym kolorze, masz obwód zamknięty - to zrobisz tylko miernikiem, za pomocą pomiaru rezystancji.

 

Jeśli na serio chcesz kupić dwie pary w/w głośników koaksjalnych, to kup lepiej jedne a dobre na przód - tu pamiętaj, że w tym samochodzie z przodu nie można zamontować zbyt głębokich głośników, bo ostatnie parę cm szyby nie będzie Ci się otwierało.. W samochodzie, głośniki z tyłu robią bałagan w dźwięku. Warto także pomyśleć o wygłuszeniu. Ale w tych sprawach, to już polecam użyć wyszukiwarki i troszkę poczytać innych tematów.

 

P.S. Znajdź w necie pdf: "faq by nazar" i przeczytaj, to szczególnie polecam i nie koniecznie tylko raz i pobieżnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem, chcesz podpiąć głośniki pod wzmacniacz w radiu, a wzmacniacz subwoofera przewodami RCA do radia?

dokladnie tak

Jeśli nie wyglądają, to zrób z tym porządek,

kable wychodzace z wnetrznosci auta sa ok, jedynie te od radia sa poucinane wiec nowa kostka juz jest zamowiona

w tym samochodzie z przodu nie można zamontować zbyt głębokich głośników, bo ostatnie parę cm szyby nie będzie Ci się otwierało..

 

Tak czytalem o tym. Maksymalnie głębokość wpuszczania magnesu głośnika do drzwi wynosi około 25mm. Przy zastosowaniu dystansu do astry można zamontować głośniki o głębokości max 49-51mm.

 

Tamten zestawik ktory wyzej podlinkowalem jest juz z dystansami(nie plastikowymi) w rozsadnej cenie, lecz zdaje mi sie ze szyba nie otworzy sie z nimi do konca

Rzopatrywalem tez wczesniej glosniczki JBL GTO 6528S ktore maja glebokosc montazowa na tyle mala ze bedzie mozna bez problemu otwierac szyby, lecz sa troche gorsze od JBL CS-6C

 

Warto także pomyśleć o wygłuszeniu

 

Myslec myslalem...ale to pewnie koszty ok 200 zl wiec narazie bede musial sie obyc bez tego- wiem ze z wygluszeniem efekt jest duzo lepszy ;)

 

Znajdź w necie pdf: "faq by nazar" i przeczytaj, to szczególnie polecam i nie koniecznie tylko raz i pobieżnie.

sciagniete, zabieram sie za lekture ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslec myslalem...ale to pewnie koszty ok 200 zl wiec narazie bede musial sie obyc bez tego- wiem ze z wygluszeniem efekt jest duzo lepszy ;)

 

Jeśli kupisz jeden zestaw bez drugiego na tył, to będzie na wygłuszenie. Będzie to zrobione bardziej wg. sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok poradnik lazara przeczytany, pisal zeby nie psuc sceny glosnikami w polce, drzwiach z tylu itp kombinacjach bo trzeba by bylo obliczac i stroic opoznienie a to dodatkowe koszty...

Narazie bede zmuszony odpuscic wygluszenie bo to nie zmiesci sie w tych 100 zl z pewnoscia ktore by mi zostalo. Lepiej zrobic to konkretnie w pozniejszym czasie, a jak narazie delektowac sie odglosem drgajacych drzwi :)

 

Czekam na przesylke(ta kostka) do radyjka i bedziemy dalej myslec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. miałem taką asterkę i robiłem w niej w miarę amatorskie CA. pierwsze co zanim się zabrałem brat kupił jakieś głośniki 16cm za ok 150-200zł... drzwi bez wygłuszenia. niby grało... bo było to pierwsze coś co w życiu miałem... poczytałem o tych wygłuszeniach jak TY robisz teraz... z tym że ja uwierzyłem że to jest najważniejsze... i uwierz... w aucie takim jak astra f gdzie jest bardzo słabo wygłuszona ( słychać w niej wszystko z zewnątrz) te wygłuszenie drzwi na muzykę wpłynęło jak grom z nieba... jak jakieś lekarstwo (takie były moje odczucia jak mówię przy braku wiedzy i pierwszej w życiu minimalnej instalacji jaką widziałem) i była wygłuszona popularną kiedyś taśmą dekarską. potem kupiłem u-diemenson element 6 i dałem wzmacniacz i wolałem to granie niż suba z ch... przodem (chodź mój przecież niczym szczególnym nie był, był wręcz słaby) więc uwierz zacznij od tych drzwi:) wtedy odłożysz 100zł kupisz np takie elementy używane może już w tych 100zł może kilka pln więcej i będziesz miał jakieś porównanie i krok w przód... kiedyś na tym forum często padało określenie "zaczynasz od du.. strony" myśląc o subie a potem przodzie i wygłuszaniu.

taka moja podpowiedź i szczególnym znawcą na tle reszty nie jestem (i bardzo na tym ubolewam:P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz zabralem sie za lekture o wygluszaniu ;) - jak ktos ma jakies fajne pozycje z literatury to byloby milo jakby sie podzielil.

 

Narazie wstrzymam sie z tym audio cos czuje i zrobie to wygluszenie razem z glosnikami przod tylko

Oczywiscie zestawik odseparowany

 

Orientujecie sie jakie tweeterki wejda w te przy lusterkach(nie mam elektrycznych- o ile to cos zmienia) bo jakos nie moge sie niczego na ten temat doszukac...a nie chcialbym robic dodatkowej zabudowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz zabralem sie za lekture o wygluszaniu ;) - jak ktos ma jakies fajne pozycje z literatury to byloby milo jakby sie podzielil.

 

Narazie wstrzymam sie z tym audio cos czuje i zrobie to wygluszenie razem z glosnikami przod tylko

Oczywiscie zestawik odseparowany

 

Orientujecie sie jakie tweeterki wejda w te przy lusterkach(nie mam elektrycznych- o ile to cos zmienia) bo jakos nie moge sie niczego na ten temat doszukac...a nie chcialbym robic dodatkowej zabudowy...

 

 

EDIT:

 

Przyszla kosteczka ktora musialem troche przerobic zeby zagrala w opelku bo jak sie pozniej okazalo po rozmowie ze sprzedawca trzeba pozamieniac kable zasilajace w jednej z czesci kostki.(do lewej strony standardowo glosniki, do prawej czesci zlaczony kabel zolty z czerwonym do 1 gniazda i czarny do kolejnego) pozostale zostawilem odlaczone bo niezbyt wiem gdzie powinny byc...mimo to wszystko gra(mozliwe ze ktorys jest odpowiedzialny za zasilanie czincz?)

 

Teraz mam inny problem...a mianowicie podlaczyylem skrzynie basowa(wzmacniacz) teoretycznie dobrze tj plus z ako, remote, czincza i uziemienie do blachy

 

Wszystko fajnie pieknie, wzmacniacz sie uruchamia(kontrolki sie swieca) lecz nie dziala przekazywanie sygnalu i glosniczek nie gra...

Domyslilem sie ze to moze byc wina czinczy wiec wymienilem na inne(napewno sprawne) i nadal ten sam problem...

Przejechalem multimetrem wtyki od czincz w radyjku i w wzmacniaczu i rowniez pokazuje sie na nich napiecie wiec co to moze byc?

Moja wiedza na tym sie niestety konczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT:

 

Przyszla kosteczka ktora musialem troche przerobic zeby zagrala w opelku bo jak sie pozniej okazalo po rozmowie ze sprzedawca trzeba pozamieniac kable zasilajace w jednej z czesci kostki.(do lewej strony standardowo glosniki, do prawej czesci zlaczony kabel zolty z czerwonym do 1 gniazda i czarny do kolejnego) pozostale zostawilem odlaczone bo niezbyt wiem gdzie powinny byc...mimo to wszystko gra(mozliwe ze ktorys jest odpowiedzialny za zasilanie czincz?)

 

Teraz mam inny problem...a mianowicie podlaczyylem skrzynie basowa(wzmacniacz) teoretycznie dobrze tj plus z ako, remote, czincza i uziemienie do blachy

 

Wszystko fajnie pieknie, wzmacniacz sie uruchamia(kontrolki sie swieca) lecz nie dziala przekazywanie sygnalu i glosniczek nie gra...

Domyslilem sie ze to moze byc wina czinczy wiec wymienilem na inne- kable(napewno sprawne) i nadal ten sam problem...

Przejechalem multimetrem wtyki od czincz w radyjku i w wzmacniaczu i rowniez pokazuje sie na nich napiecie wiec co to moze byc?

Moja wiedza na tym sie niestety konczy...

 

EDIT: Czyzby wasza wiedza tez sie na tym konczyla? Czy podalem za malo informacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

obstawiam na 90% uwalone koncowki RCA w radiu bo ten sam zestaw na tych samych kablach dziala w drugim aucie.

stawiasz na uwalenie rca w radiu? dobrze rozumiem?

 

Przejechalem multimetrem wtyki od czincz w radyjku i w wzmacniaczu i rowniez pokazuje sie na nich napiecie wiec co to moze byc?

wtedy nie było by tego napięcia chyba weż inne radio na próbę do auta swojego i odp sobie na pyt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro te same kable(+, remote i RCA) dzialaja z innym radiem z tym samym sprzetem(wzmacniacz i skrzynia) to cos musi byc nie tak z tymi koncowkami RCA w radiu.

Jutro jeszcze dla pewnosci sprawdze podlaczajac jakas mp3 albo ten telefon tak jak mowiles zeby miec pewnosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzis znalazlem chwilke i podlaczylem telefon.Dzwiek wydobywal sie lecz bardzo cicho, wiec podlaczylem jeszcze raz woferek(podglosnilem volume na nim na maxa i w radiu ) i okazalo sie ze tez gra po cichu...

Co moze w takim razie byc uszkodzone? kable chincza czy moze wyjscie w radyjku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...