Skocz do zawartości

GAIN-na ile ustawic?


mrluke
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, wzmacniacz to PY-2H30R -ma on regulacje od 200mV do 6V podobno natomiast radio na wyjsciu RCA ma max 2V. pokrętło GAIN nie ma zadnej podziałki i na razie mam tam ustawione dokladnie na godz.12ej czyli na polowie,ale wole zapytac zeby usyawic tak jak powinno byc.POZDRO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię tak:

 

Na radiu daję na ok. 3/4 skali, bo potem pojawiają się przestery. Żadnych podbić itp, tylko troche korekcji basem i sopranem. Na wzmaku też bez podbić kręcę gainem do momentu pojawienia się zniekształcen i wtedy troszkę skręcam na gainie. Utrzymujesz maksymalną możliwą głośność bez przesterowań głośników z zachowaniem odpowiednich regulacji pasma :)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy jak masz podbicie ustawione na wzmaku. Nie można tego dokładnie sprecyzować. Sam musisz posłuchać suba i ustawić.

 

podbicie mam na 0 db (do wyboru 0/6/12 db plus pilot którego nie mam wcale podłączonego), a LPF na jakies 50hz- ciutke nad minimum. W radiu mam EQ tak: Bass na -5 (w skali -10/+10) MED +4, HIGH +4, LOUD OFF. mysle ze jest ok. natomiast GAINa dalem na jakies 40% i chyba przesadzam z mocą bo zaczyna walic ze skrzyni , gdy daje prawie na maxa lub na maxa to wtedy zaczyna walic mi spalenizną w aucie dokladnie ze skrzyni: dymu nie widac ino smród. Ale glosnik jeszcze gra normalnie. Czy mam zatem ograniczyc VOLUME ? czy to normalne przy nowiutkim głosniku niskotonowym.... ? (LANZAR MAX 12 + PY2H30R)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mam zatem ograniczyc VOLUME ?
zaczyna walic mi spalenizną

No ku... na takie pytanie to sobie chyba mozna samemu odpowiedziec,no chyba ze myslisz ze z prawidlowo dzialajacego sprzetu powinno "walic spalenizną".

 

myslalem ze są inne oznaki przesterowania glosnika i jego "końca", i zacznie ono byc slyszalne anie wyczuwalne zapoachowo , wczesniej mialem glosnik sub KENWOODa i jak nie dawal on rady to poprostu bylo slychac takie dobicie... no ale byl slabszy i wogole inny, wiec i moze inne objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podbicie mam na 0 db (do wyboru 0/6/12 db plus pilot którego nie mam wcale podłączonego), a LPF na jakies 50hz- ciutke nad minimum. W radiu mam EQ tak: Bass na -5 (w skali -10/+10) MED +4, HIGH +4, LOUD OFF. mysle ze jest ok.

 

Wydaje mi sie ze za nisko obciales subwoofer, ale to kwestia gustu. Bassu na eq masz stanowczo za malo, przody nie daja kicku, i musi ci tam z bagaznika porzadnie lomotac. Sprobuj ustawic bass w eq na +5 i subwoofer przykrec troche, bedzie "trudniejszy do zlokalizowania" (tlumacz bedziesz slyszal bass tak jak by wyplywal z przednich drzwi, co jest duzo przyjemniejsze i nie meczy tak jak lubudu z tylu :D ) posluchaj wtedy jak zagra, nie bedziesz musial go tak mocno rozkrecac i nie bedzie smierdzialo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...