Skocz do zawartości

Jakie najlepsze plyny , oleje


pologreen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na foto widzię że jest to silnik 1.4 8V jeżeli auto wcześniej jeździło na syntetyku to możesz wlać syntetyk, ale wydaje mi się że szkoda kasy na syntetyczny olej i proponuję półsyntetyk dobrej firmy. Co do marki to koledzy napisali wyżej. Osobiście nie polecam Castrola który śmierdzi jak zużyty olej, miałem go raz zalenago w golfie 3 TDI i przy niewielkich mrozach auto już ciężej zapalało i często musiałem robić dolewki, przez kolejne 100 000 lałem tylko mobila z pewnego źródła i ubytki oleju były znikome. Lałem cały czas półsyntetyk, obecnie auto ma ponad 300 000, ma go mój kolega i dalej leje półsyntetyk mobila. Oczywiście są lepsze marki olejów, ale czy do mało wyżyłowanego 1,4 jest sens je lać? Na pewno nie oszczędzał bym na filtrze oleju. Co do skrzyni biegów to producent zaleca z tego co pamietam olej 75W90, gdy wymieniłem olej w skrzyni to biegi zaczęły dużo lepiej pracować i w zimie nie było problemów.

Co do płynu hamulcowego to wymianiać w całym układzie a nie jak to robią mechanicy, trochę spuści przy każdym kole i do zbiorniczka naleje odrobinę świeżego. Wiem z doświadczenia że może być tam niesamowity kisiel który nie przypomina jakiego kolwiek płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak, mam MB w wolnossącym dieslu, ma przelatane 370tys, wymiany dokonuje cały czas mój ojciec, co się popsuje to wymienia, olej jaki mogę lać? Choćby lotos (jak to mój fizyk mówił, w nim piasek jest, lejcie mobil 1 - gówno prawda) czy inne tanie oleje

Ten test udowadnia, że jednak nie jest to obojętne:

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

 

 

Do chłodnicy? Zależy co było przed nalane, ale kilka przypadków u nas mieliśmy w domu że po glikolu ktoś wlał borygo czy petrygo i zrobił 10-15tys na tym i chłodnica była dziurawa, mowa o starszych autach, podobno one są żrące trochę te płyny. Wg mnie glikol jest najbezpieczniejszym bo nie ingeruje. Sam mam taki, 16zł/litr i mniej.

Wszystkie są na bazie glikolu ;)

http://motofocus.pl/artykuly-uzytkownikow/6462/płyny-do-chłodnic-oraz-obsługa-układu-chłodzenia

 

 

Świece? W sumie tylko bosch i beru, ngk zrobiło się popularne i słabe ze względu na masówke ostrą.

Do tego dorzuciłbym Denso i polską Iskrę

 

Co do swiec nkg stalo sie popularne i ma marna jakosc co za argument?

To żaden argument, ale to że podróbkę da się kupić w sklepie już jest. NGK i Opel jakoś nie przepadają za sobą. Przerabiałem to ja i kilku moich kumpli w autach klientów. Od czego to zależy nie wiem. W 2.0 8V(115KM) miałem polskie Iskry i nie stwarzały problemu. Teraz w 2.5 V6 mam Denso TT, zobaczymy jak będzie(dopiero 3 miesiąc)

 

 

Hamulcowy - jeden kit, od czasu do czasu i tak warto go wymienić bo to parę zł ... ważne co by zgodny był z przewidzianym przez producenta DOT

W starszych samochodach(typu polo autora tematu) ważne jest tylko by spełniał odpowiedni DOT. Z tego co słyszałem od szkoleniowców ATE oraz Bosch, gdy producent podaje DOT 3 lub 4, lepiej zalać 3. Niby są one mieszalne, ale skoro producent podaje oba produkty to układ przygotował pod ten starszy.

Jak ktoś lubi jeździć szybko to ATE(zapewne inne firmy też) wypuściło płyn o podwyższonej temperaturze wrzenia.

W samochodach z ESP nie wystarczy patrzeć tylko na DOT. ATE dla takich aut stworzyło płyn SL6, który potrafi przecisnąć się przez malutkie kanaliki

Co do wymiany to producenci zalecają wymianę co maks 2 lata. Minimalna temperatura wrzenia płynu hamulcowego to 180*C, problem a tym że między zbiorniczkiem a tylnym kołem potrafi być nawet 30*C różnicy. Dlatego warto przy wymianie klocków nie tylko wcisnąć tłoczek, ale na koniec upuścić trochę płynu z zacisków i uzupełnić świeżym do zbiorniczka

 

Z olejem silnikowym nie przesadź, bo jeśli Twój silnik ma już troszkę nastukane, to może zacząć się rozszczelniać i brać olej.

Jak silnik cieknie to należy wymienić uszczelniacze a nie zmieniać olej na gorszy. Ten mit pozostał po dużych fiatach i polonezach

 

Odnośnie motula 300V, od przedstawiciela(wprawdzie Liqui Moly) dowiedziałem się, że są to świetne oleje, tym bardziej jak ktoś lubi pokatować silnik, ale technologia podwójnych estrów ma jedną wadę, zjada uszczelnienia. Ile w tym prawdy nie wiem, powtarzam tylko co się dowiedziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik cieknie to należy wymienić uszczelniacze a nie zmieniać olej na gorszy. Ten mit pozostał po dużych fiatach i polonezach

Nie wiem gdzie to wyczytałeś, że ktoś tu chce zmieniać olej na gorszy, mowa o ewentualności zmiany na lepszy.

Szczelność pierścieni uszczelniających, a nagar (troszke przesadne słowo, ale nie mam teraz na języku odpowiedniego słowa) na gładzi cylindra to co innego, który może zostać rozpuszczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis bylem u swojego mechanika u ktorego sie zaopatruje we wszelkie fanty i mam 30% znizki, troche powymienialismy sie zdaniami on swoimi takze doswiadczeniami i wiedza , krotko mowiac byly kompromisy miedzy waszymi wypowiedziami i jego , powiem tak ze temat gleboki i bardzo obszerny , kazdy powie cos od siebie i to co mial bedzie chwalil lub nie , podsumowujac to na co sie zdecydowalem to silnik zalany bedzie Motul'em syntetyk , do wspomagania jest jakis proponowany przez producenta vagow nazwy nie pamietam ale bedzie , uklad chlodzenia Valvoline longlife czy jakos tak , skrzynia biegow rowniez orginalem takim jaki stosuje producent , chamulcowy dot 4 no i chyba wszystko jak o czyms nie zapomnialem , wszystko przygotowane jak nalezy tylko czeka na zalanie , ktos tu pisal o filtrach roznego rodzaju u mnie juz zostalo powymieniane oleju paliwa dolot juz czeka na montaz nie to co na zalaczonym obrazku uszczelki pod glowica wymienione takrze szkrzynia rozrzad termostat wszystko to co wymaga wymiany sie zuzywa czy wyglada podejrzanie zrobione , kasy sie troche utopilo w to ale zdrowy silnik to podstawa nie oszczedzam na tym bo jedno ciagnie za soba drogie , przynajmiej ja wychodze z takiego zalozenia , zostalo tylko wykasowanie bledow z kompa

 

dzieki panowie za zetelne odpowiedzi rozjasnily temat bardzo i pomogly w poszukiwaniu

 

piona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te testy są wporządku ale testowane oleje są danych serii, tak samo możemy kupić castrola za 10zł litr i castrola 30zł za litr powiedzmy, no i co? Będzie między nimi na pewno różnica :) Wydaje mi się że przywiązanie do jakiejś firmy i zaufanie jej ma znaczenie też :P

 

Pologreen jak kto dba tak ten ma :)

 

Ja z czystej ciekawości testuje oleje silnikowe sam, miałem K2 15W40 - bardzo gęsty olej, kosztował jakieś 110zł za 6L, po spuszczeniu był jak woda, teraz mam castrola magnatec'a 15W40 i zobaczymy co będzie po spuszczeniu, ale jest bardziej rzadki jak K2 i lepiej "zarządza" temperaturą, ale w zimę przy -25 zamarza tak że auto nie chce kręcić, czyli robi się mega gęsty. Miałem na poczatku Lotosa 15W40 i ogólnie ten to była gęstwina dopiero :D Nawet przy spuszczaniu był gęsty :P

Teraz do wymiany mam jeszcze 3tys km więc zalewany będę mial innym olejem silnik, prawdopodobnie teraz będzie Valvoline turbo 15W40, 4L za 75zł. Zobaczymy jak się sprawdzi :)

W MB fajne jest to że widać cisnienie oleju, po tym można też wywnioskować jaki olej już jest, jak jest mega rzadki to cisnienie jest niskie przy katowaniu, czyli zbliża się też wymiana oleju. Ogólnie mówiąc na lotosie jezdziłbym pewnie z 15tys i dalej byłby gęsty :D Haha :) Być może masło się robiło już w środku z niego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj ojciec od wielu lat prowadzi serwis olejowy i powiem wam tylko tyle - praktycznie jeden kit jaki olej zalejecie, najważniejsze żeby spełniał odpowiednie normy i był przyzwoity jakosciowo (tutaj polecam zachodnie firmy - BP, Castrol, Valvoline, Mobil, Motul).

 

Taka ciekawostka - Castrol i BP to to samo (firma Castrol wykupiła pare lat temu BP) i leja dokładnie to samo pod innym nazwami, z tym, że BP jest sporo tańsze - polecam poczytać etykietę opakowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quaker State

 

O ile to nadal ten sam olej co w USA, nascie lat temu go sprowadzałem z USA, potem weszła na rynek firma midland z Łodzi i zaczeły się cyrki, olej rozlewano w szwajcarii wraz z innymi olejami, czasem był jasny czasem ciemny, zmieniała się jego nazwa, tak więc lali co popadło, zdarzały się opruchy, a nawet pozostałości z fitra nalewaka.

 

No i w europie nie ma juz gwarancji jaka była w USA, nawet ja, choć mam dojscia wolę Petro Canadę to przynajmniej nadal w Kanadzie jest rozlewane, chyba że oryginał z USA, albo Motul'a

Do tego radzę unikać okazji cenowych z allegro, bo duzo markowych produktów nie opuściło bramy fabryki którego logo ma na opakowaniu :)

 

a co do najlepszego oleju, najlepszy olej to taki co spełnia wymagania Twojego silnika, wtedy nie będą dzwonić zawory, zimą nie będzie problemów z rozruchem, a latem ze znikaniem z miski.

Testowaliśmy kiedyś różne oleje na wolnossaku V6, i najlepiej chodził na dedykowanym 5w30, nawet jak go katowaliśmy, nie zabrał grama oleju.

 

A co do świec, stosowałem NGK (niby do LPG najlepsze) i wcale takie dobre nie były, teraz mam najtańsze autolite'y po $0.95 za sztukę i mają ze 40k km na lpg, nadal chodzą idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...