Skocz do zawartości

Jakie najlepsze plyny , oleje


pologreen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie ostatnio pracuje nad silnikiem w swojej Polo , mianowicie silnik zostal rozlozony wymienione co trzeba przeczyszczone , przesmarowane , odkorodowane i zlorzone do kupy . Pracy od rana do wieczora i tak przez ponad tydzien i taki efekt powierzchniowy

post-5832-0-60109700-1330543229_thumb.jpg

ale mniejsza z tym , do was pytanie jakich uzywacie plynow olei do waszych aut / jakie sa najlepsze proponowane przez was , chodzi mi o

-uklad wspomagania

-chlodzenia

-do silnika

-hamulcowy

-do przekladni

Zanim cos kupie , chce sie najpierw zorientowac co bedzie lepsze , czy tez roznicy nie ma w tym jaki i brac te drozsze ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-uklad wspomagania - nie wiem co zaleca producent, ale nie waż się lać niczego innego niż zalecany olej. Do BMW jak nalejesz czegokolwiek innego niż ATF to po 200 km żegnasz sie z pompą wspomagania.

-chlodzenia - Boryszew. Polecam lać gotowce, nie urabiaj żadnych wynalazków z koncentratów.

-do silnika - Temat na najbliższe 3 strony. Zależy od charakteru silnika. U mnie oba są wysilone więc nie żałuje. Jak smarujesz tak jedziesz. Motor po generalnej odbudowie, głowica na pełnej hydraulice, 24 zawory, Motul 300V competition 15W50, do drugiego silnika z nieco starszej ery 12V i "mechanicznej" głowicy leje 10W60 Valvoline VR1. Z obecnych doświadczeń mogę polecić oleje Motula, Valvoline, Liqui Moly, Castrol TWS. Pomijając lepkości i inne rzeczy, są to jedyne oleje, po jakich nigdy nie słyszałem szklanek zaworowych po pałowaniu. Nie mogę tego powiedzieć po używaniu innych produktów.

-hamulcowy - Ja u siebie mam dot 5.1, ale to ze względu na charakter układu hamulcowego. W większości samochodów dot 4 spokojnie daje rade i nie ma co tego ruszać.

-do przekladni - Nie wymieniasz, chyba, że ci ucieka to uzupełniasz wedle zaleceń.

 

PS. Wywal ten stożek, bo pogarsza to parametry silnika w takiej opcji jak masz obecnie. Chociaż byś go odizolował od pobliskiego kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leję teraz Motul'a. Hamulcowy RBF600 Racing, Olej Motul 300V Power Racing. W skrzyni nie ruszałem, bo podobno jest "dożywotni" ale go wymienię przy najbliższej okazji. Chłodniczy to zwykłe G11 albo G13 nie pamiętam nigdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do stozka to tak wiem , porazka nie ja to montowalem , tak juz bypo przy kupnie i nic z tym nie robilem , powiem tyle ze jest juz dedykowany do polo sportowy dolot , na sezon bedzie zalozony a auto jak narazie spoczywa w garazu , bez tych olei plynow nie pojedzie :rotfl: no i jeszcze czekam na nowe przewody wspomagania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do płynu wspomagania to zgadzam się z Karolo, sam zalałem jakiś nie pamiętam jaki i siadło wspomaganie, po wymienieniu na Totala jaki zaleca producent wspomaganie ożyło. Chciałem już pompe wymieniać bo nie wierzyłem, że zmiana płynu ją ożywi, a mineły już2 lata i pompa żyje.

Olej używam Mobile1 0W40 TurboDiesiel bo mam dizla, jakoś zawsze uzywałem Mobila i tak już mi zostało.

Hamulcowy wymienia mi serwis co 2 lata bo tak sobie życzę, chłodniczy uzywam Boryszewa bo popularny, a co do skrzyni biegow to kiedys kazalem wymienic olej i jak zlali olej i zobaczylem jak wyglada to teraz wymieniam takze co 2 lata (pierwszy raz wymienilem po ok 200k km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze płyny i oleje to takie, które spełniają normy producenta i są okreslone normami przez niego dopuszczonymi, jest to określone w instrukcji obsługi, w platformach obsługowych typu autodata, w okolicach zbiorniczków ,wlewów itp. W większości aut nie przykłada się do tego większej uwagi, ale jest auto(auta) amerykańskie, które po zalaniu niewłaściwego oleju nie dają się uruchomić.

nie można polecić jednej konkretnej marki, bo jest wielkie grupowanie, często baza jest ta sama, ale dodatki nieco inne

 

Chłodniczy to zwykłe G11 albo G13 nie pamiętam nigdy.

 

G11- zielony

G12 - czerwony(różowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent nie zaleca , ale jak wymieniłem to czuje różnicę ...

mnie mój mechanik mówił, że nie powinno się wymieniać, ale jak będzie cieplej, to mi wymienią, skoro tego chcę. Sam się zastanawiam, czy wziąć olej z ASO, czy jego odpowiednik z Motula ( motul spełnia fabryczne normy, a nawet ma więcej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jak temat zestawu, czy wzmacniacza do 1000 :) Każdy poleca co innego, kilka osób się zgodzi razem przez przypadek i tyle :)

 

Powiem Ci tak, mam MB w wolnossącym dieslu, ma przelatane 370tys, wymiany dokonuje cały czas mój ojciec, co się popsuje to wymienia, olej jaki mogę lać? Choćby lotos (jak to mój fizyk mówił, w nim piasek jest, lejcie mobil 1 - gówno prawda) czy inne tanie oleje :)

 

Do chłodnicy? Zależy co było przed nalane, ale kilka przypadków u nas mieliśmy w domu że po glikolu ktoś wlał borygo czy petrygo i zrobił 10-15tys na tym i chłodnica była dziurawa, mowa o starszych autach, podobno one są żrące trochę te płyny. Wg mnie glikol jest najbezpieczniejszym bo nie ingeruje. Sam mam taki, 16zł/litr i mniej.

 

W tylnym moście mam oryginał z ASO zalany, tak samo do skrzyni polecam zalać to co z ASO ( nie wiem czy wiesz ale ASO używa firmowych olejków i płynów danych firm, tylko w innych opakowaniach, jak masz kogoś w servisie VW to zapytaj jakie to firmy, poda Ci ktoś symbole i kupisz o wiele taniej niż w servisie).

 

Świece? W sumie tylko bosch i beru, ngk zrobiło się popularne i słabe ze względu na masówke ostrą.

 

Filtry? Sam nie wiem, kupuje najtańsze bo zmieniam wraz z wymianą oleju, paliwo, powietrze, olej i co tam jest jeszcze.

 

Kazdy poleci Ci coś innego, wg mnie wybieraj takie na jakie Cię stać, jak będziesz wymieniał wszystko regularnie, a na to się zapowiada bo nie robiłbyś auta w ten sposób jakbyś nie dbał, to będziesz jezdził długo nawet na najtańszych płynach i olejach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam moge tylko z wlasnego doswiadczenia powiedziec i zupelnie innej kategorii, a mianowicie te normy, zaleje kosiarke (mam serwis tego typu sprzetu) olejem najtanszym (oczywiscie spelnia norme przynajmniej na naklejce), uruchamiam kosiarke na 48 godzin (robilem test oleju dla jednej z firm) i kosiarke zatre, zaleje powiedzmy Statoilem i nie zatre, oba spelniaja te sama norme. Test nie jest miarodajny bo nikt nie uzywa tak sprzetow ale dal obraz, ze istnieje takie cos jak jakosc oleju, tyczy sie to nie tylko oleju, tani marnej jakosci filtr powietrza to nie to samo co wysokiej jakosci czesto znacznie drozszy konkurent. Roznice sa bardzo duze, ja stosuje to do czego mam przekonanie. Co do szkodliwosci Borygo pewnie masz racje mi jednak po 8 latach nicnie cieknie (jeszcze ;))

 

Co do swiec nkg stalo sie popularne i ma marna jakosc co za argument? Bosch i Beru nie jest wiec popularne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do świec NGK.

Według mnie są bardzo dobre, ale trzeba na coś zwracać uwagę. Przyjrzyj się gdzie robione są świece NGK. Co ciekawe świeca tego samego typu może kosztować 8-9 zł a druga 18 zł. Szkopuł leży w tym, że te tańsze robione są we Francji a te droższe Made In Japan :). To może wiele tłumaczyć i według mnie ma to też bezpośredni wpływ na ich trwałość, zwłaszcza w wyżyłowanych silnikach.

Przykładowo, mój niefabrycznie doładowany silnik wykazywał wypadające zapłony w trakcie strojenia. Pomogło założenie wzmacniacza zapłonu MSD, który podnosi napięcie na kablach WN do chyba 45k V.

Nie trzeba tłumaczyć, że w takim wypadku jednym z elementów, który najbardziej dostaje po głowie jest świeca. Japońskie NGK chodziły bez zastrzeżeń od maja do września ubiegłego roku. Francuska 1 sztuka poddała się po około 3 tyś km. Po tym wymieniłem wszystkie na droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obserwuje caly czas temat wasze wypowiedzi , czytam i tak to co piszecie o danych produktach powtarzaja sie tu np Motulale jak i inne , texaco wlasnie spuszczone bylo tak na marginesie;)mysle ze wybiore to co sie najczesciej powtarza i jest sprawdzone dla pewnosci jeszcze skontaktuje sie z bratem bo ma warsztat i sklep i jak cos biore to od niego bo daje mi 30% znizki , no ale tak jak Dawid mowi kup to na co cie stac , nie bioroc juz pod uwage jakiegos taniego shitu o czym bylo wspomniane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlodzenia - Prestone, gotowiec :)

Silnik - Motul ( uwaga na podróby ), Royal Purple ( drogi ... ), z tańszych Mobile 1, Valvoline, Liquid Moly

Hamulcowy - jeden kit, od czasu do czasu i tak warto go wymienić bo to parę zł ... ważne co by zgodny był z przewidzianym przez producenta DOT

Przekładniowy - Motul Motulgear 300 lub Castrol TAX-F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do świec NGK.

Według mnie są bardzo dobre, ale trzeba na coś zwracać uwagę. Przyjrzyj się gdzie robione są świece NGK. Co ciekawe świeca tego samego typu może kosztować 8-9 zł a druga 18 zł. Szkopuł leży w tym, że te tańsze robione są we Francji a te droższe Made In Japan :). To może wiele tłumaczyć i według mnie ma to też bezpośredni wpływ na ich trwałość, zwłaszcza w wyżyłowanych silnikach.

Przykładowo, mój niefabrycznie doładowany silnik wykazywał wypadające zapłony w trakcie strojenia. Pomogło założenie wzmacniacza zapłonu MSD, który podnosi napięcie na kablach WN do chyba 45k V.

Nie trzeba tłumaczyć, że w takim wypadku jednym z elementów, który najbardziej dostaje po głowie jest świeca. Japońskie NGK chodziły bez zastrzeżeń od maja do września ubiegłego roku. Francuska 1 sztuka poddała się po około 3 tyś km. Po tym wymieniłem wszystkie na droższe.

 

I cos w tym jest , bo mialem ta sama akcje swiece byly NGK wymienilem dwie bo cos nie tak bylo i po kilku miesiacach padly , a dawalem za nie po 8 pln , wymienialem jakis czas temu przewody zaplonowe rowniez NGK no i swiece takze tej firmy za szt placilem wtedy cos okolo 40 zl i do dzis wszystko cyka jak nalezy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od czasu do czasu i tak warto go wymienić bo to parę zł

Co rok lub 2 lata wg karteczki umieszczonej w paczce lub tego co napisano na buteleczce. Kuzyn w T4 miał strasznie marne haki... wymienił tylko płyn a samochód hamuje niesamowicie, różnica jest odczuwalna. Więc zanim wymienisz klocki, tarcze i inne podzespoły pomyśl o płynie :)

Ale się wymądrzam a u mnie od X lat (albo XX) jest pewnie ten sam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z olejem silnikowym nie przesadź, bo jeśli Twój silnik ma już troszkę nastukane, to może zacząć się rozszczelniać i brać olej. Nie podskakiwałbym wyżej, niż symbol Twojego, np 10W40, tylko może firmę zmienił na Motula, Liqui Moly czy Quaker State.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jeśli Twój silnik ma już troszkę nastukane, to może zacząć się rozszczelniać i brać olej

 

tez tak myslalem

 

w automoto (lub innej gazecie dosc znanej nie pamietam juz) zaprzeczyli temu.

 

Syntetyk w 90 stopniach Celsjusza i tak ma większa gęstość oraz trzyma lepiej parametry niż mineralny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...