pologreen Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Panowie ostatnio pracuje nad silnikiem w swojej Polo , mianowicie silnik zostal rozlozony wymienione co trzeba przeczyszczone , przesmarowane , odkorodowane i zlorzone do kupy . Pracy od rana do wieczora i tak przez ponad tydzien i taki efekt powierzchniowyale mniejsza z tym , do was pytanie jakich uzywacie plynow olei do waszych aut / jakie sa najlepsze proponowane przez was , chodzi mi o-uklad wspomagania-chlodzenia-do silnika-hamulcowy-do przekladniZanim cos kupie , chce sie najpierw zorientowac co bedzie lepsze , czy tez roznicy nie ma w tym jaki i brac te drozsze ...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Selenia to dobry olej. Płyny z Boryszewa nigdy mnie nie zawiodły. W skrzyni przeważnie oleju sie nie wymienia chyba ze producent przewiduje wymiane ( 300tyś mam przelatane i olej jak nowy w skrzyni - vectra b) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pologreen Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 ze skrzyni byl spuszczany bo wymiana uszczelki byla , nie cieklo jeszcze ale na kanale bylo widac ze zalazki tego byli no i po rozkreceniu uszczelka nie wygladala zadowalajaco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 -uklad wspomagania - nie wiem co zaleca producent, ale nie waż się lać niczego innego niż zalecany olej. Do BMW jak nalejesz czegokolwiek innego niż ATF to po 200 km żegnasz sie z pompą wspomagania.-chlodzenia - Boryszew. Polecam lać gotowce, nie urabiaj żadnych wynalazków z koncentratów.-do silnika - Temat na najbliższe 3 strony. Zależy od charakteru silnika. U mnie oba są wysilone więc nie żałuje. Jak smarujesz tak jedziesz. Motor po generalnej odbudowie, głowica na pełnej hydraulice, 24 zawory, Motul 300V competition 15W50, do drugiego silnika z nieco starszej ery 12V i "mechanicznej" głowicy leje 10W60 Valvoline VR1. Z obecnych doświadczeń mogę polecić oleje Motula, Valvoline, Liqui Moly, Castrol TWS. Pomijając lepkości i inne rzeczy, są to jedyne oleje, po jakich nigdy nie słyszałem szklanek zaworowych po pałowaniu. Nie mogę tego powiedzieć po używaniu innych produktów.-hamulcowy - Ja u siebie mam dot 5.1, ale to ze względu na charakter układu hamulcowego. W większości samochodów dot 4 spokojnie daje rade i nie ma co tego ruszać.-do przekladni - Nie wymieniasz, chyba, że ci ucieka to uzupełniasz wedle zaleceń. PS. Wywal ten stożek, bo pogarsza to parametry silnika w takiej opcji jak masz obecnie. Chociaż byś go odizolował od pobliskiego kolektora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Ja leję teraz Motul'a. Hamulcowy RBF600 Racing, Olej Motul 300V Power Racing. W skrzyni nie ruszałem, bo podobno jest "dożywotni" ale go wymienię przy najbliższej okazji. Chłodniczy to zwykłe G11 albo G13 nie pamiętam nigdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pologreen Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 co do stozka to tak wiem , porazka nie ja to montowalem , tak juz bypo przy kupnie i nic z tym nie robilem , powiem tyle ze jest juz dedykowany do polo sportowy dolot , na sezon bedzie zalozony a auto jak narazie spoczywa w garazu , bez tych olei plynow nie pojedzie no i jeszcze czekam na nowe przewody wspomagania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrsaint Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Co do płynu wspomagania to zgadzam się z Karolo, sam zalałem jakiś nie pamiętam jaki i siadło wspomaganie, po wymienieniu na Totala jaki zaleca producent wspomaganie ożyło. Chciałem już pompe wymieniać bo nie wierzyłem, że zmiana płynu ją ożywi, a mineły już2 lata i pompa żyje.Olej używam Mobile1 0W40 TurboDiesiel bo mam dizla, jakoś zawsze uzywałem Mobila i tak już mi zostało.Hamulcowy wymienia mi serwis co 2 lata bo tak sobie życzę, chłodniczy uzywam Boryszewa bo popularny, a co do skrzyni biegow to kiedys kazalem wymienic olej i jak zlali olej i zobaczylem jak wyglada to teraz wymieniam takze co 2 lata (pierwszy raz wymienilem po ok 200k km). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekTDI Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Silnik Motul, skrzynia ori z ASO, przekladnia wg producenta, hamulcowy i chlodniczy nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 najlepsze płyny i oleje to takie, które spełniają normy producenta i są okreslone normami przez niego dopuszczonymi, jest to określone w instrukcji obsługi, w platformach obsługowych typu autodata, w okolicach zbiorniczków ,wlewów itp. W większości aut nie przykłada się do tego większej uwagi, ale jest auto(auta) amerykańskie, które po zalaniu niewłaściwego oleju nie dają się uruchomić.nie można polecić jednej konkretnej marki, bo jest wielkie grupowanie, często baza jest ta sama, ale dodatki nieco inne Chłodniczy to zwykłe G11 albo G13 nie pamiętam nigdy. G11- zielonyG12 - czerwony(różowy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj Darecki Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Do skrzyni z ASO , cena podobna jak inne firmy , ale jest pewność że sie nic nie wys..a Producent nie zaleca , ale jak wymieniłem to czuje różnicę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Producent nie zaleca , ale jak wymieniłem to czuje różnicę ...mnie mój mechanik mówił, że nie powinno się wymieniać, ale jak będzie cieplej, to mi wymienią, skoro tego chcę. Sam się zastanawiam, czy wziąć olej z ASO, czy jego odpowiednik z Motula ( motul spełnia fabryczne normy, a nawet ma więcej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Temat jak temat zestawu, czy wzmacniacza do 1000 Każdy poleca co innego, kilka osób się zgodzi razem przez przypadek i tyle Powiem Ci tak, mam MB w wolnossącym dieslu, ma przelatane 370tys, wymiany dokonuje cały czas mój ojciec, co się popsuje to wymienia, olej jaki mogę lać? Choćby lotos (jak to mój fizyk mówił, w nim piasek jest, lejcie mobil 1 - gówno prawda) czy inne tanie oleje Do chłodnicy? Zależy co było przed nalane, ale kilka przypadków u nas mieliśmy w domu że po glikolu ktoś wlał borygo czy petrygo i zrobił 10-15tys na tym i chłodnica była dziurawa, mowa o starszych autach, podobno one są żrące trochę te płyny. Wg mnie glikol jest najbezpieczniejszym bo nie ingeruje. Sam mam taki, 16zł/litr i mniej. W tylnym moście mam oryginał z ASO zalany, tak samo do skrzyni polecam zalać to co z ASO ( nie wiem czy wiesz ale ASO używa firmowych olejków i płynów danych firm, tylko w innych opakowaniach, jak masz kogoś w servisie VW to zapytaj jakie to firmy, poda Ci ktoś symbole i kupisz o wiele taniej niż w servisie). Świece? W sumie tylko bosch i beru, ngk zrobiło się popularne i słabe ze względu na masówke ostrą. Filtry? Sam nie wiem, kupuje najtańsze bo zmieniam wraz z wymianą oleju, paliwo, powietrze, olej i co tam jest jeszcze. Kazdy poleci Ci coś innego, wg mnie wybieraj takie na jakie Cię stać, jak będziesz wymieniał wszystko regularnie, a na to się zapowiada bo nie robiłbyś auta w ten sposób jakbyś nie dbał, to będziesz jezdził długo nawet na najtańszych płynach i olejach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 ( motul spełnia fabryczne normy, a nawet ma więcej). a czego ma więcej? trzeba wziąć pod uwagę, że czasami nadmiar szkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrsaint Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Ja tam moge tylko z wlasnego doswiadczenia powiedziec i zupelnie innej kategorii, a mianowicie te normy, zaleje kosiarke (mam serwis tego typu sprzetu) olejem najtanszym (oczywiscie spelnia norme przynajmniej na naklejce), uruchamiam kosiarke na 48 godzin (robilem test oleju dla jednej z firm) i kosiarke zatre, zaleje powiedzmy Statoilem i nie zatre, oba spelniaja te sama norme. Test nie jest miarodajny bo nikt nie uzywa tak sprzetow ale dal obraz, ze istnieje takie cos jak jakosc oleju, tyczy sie to nie tylko oleju, tani marnej jakosci filtr powietrza to nie to samo co wysokiej jakosci czesto znacznie drozszy konkurent. Roznice sa bardzo duze, ja stosuje to do czego mam przekonanie. Co do szkodliwosci Borygo pewnie masz racje mi jednak po 8 latach nicnie cieknie (jeszcze ;)) Co do swiec nkg stalo sie popularne i ma marna jakosc co za argument? Bosch i Beru nie jest wiec popularne?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Piotrze, francuzik odczuje Nie chce straszyć ale saxo nasze 99R zdechło z chłodnicą w 2010 roku przez taki płyn Zresztą nie tylko mojej mamie Więc zostały Ci 3 lata jazdy jeszcze joke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrsaint Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Dawid dzieki pocieszyles mnie Za 3 lata to juz nie mi zdechnie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Dawid dzieki pocieszyles mnieA niema za co Pologreen myślę że sporo ludzi się ze mną zgodzi i powie Ci to samo: Lej to na co Cię stać TEXACO, MOTUL, CASTROL itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Co do świec NGK.Według mnie są bardzo dobre, ale trzeba na coś zwracać uwagę. Przyjrzyj się gdzie robione są świece NGK. Co ciekawe świeca tego samego typu może kosztować 8-9 zł a druga 18 zł. Szkopuł leży w tym, że te tańsze robione są we Francji a te droższe Made In Japan . To może wiele tłumaczyć i według mnie ma to też bezpośredni wpływ na ich trwałość, zwłaszcza w wyżyłowanych silnikach.Przykładowo, mój niefabrycznie doładowany silnik wykazywał wypadające zapłony w trakcie strojenia. Pomogło założenie wzmacniacza zapłonu MSD, który podnosi napięcie na kablach WN do chyba 45k V.Nie trzeba tłumaczyć, że w takim wypadku jednym z elementów, który najbardziej dostaje po głowie jest świeca. Japońskie NGK chodziły bez zastrzeżeń od maja do września ubiegłego roku. Francuska 1 sztuka poddała się po około 3 tyś km. Po tym wymieniłem wszystkie na droższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pologreen Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 obserwuje caly czas temat wasze wypowiedzi , czytam i tak to co piszecie o danych produktach powtarzaja sie tu np Motulale jak i inne , texaco wlasnie spuszczone bylo tak na marginesie;)mysle ze wybiore to co sie najczesciej powtarza i jest sprawdzone dla pewnosci jeszcze skontaktuje sie z bratem bo ma warsztat i sklep i jak cos biore to od niego bo daje mi 30% znizki , no ale tak jak Dawid mowi kup to na co cie stac , nie bioroc juz pod uwage jakiegos taniego shitu o czym bylo wspomniane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hellsin Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Chlodzenia - Prestone, gotowiec Silnik - Motul ( uwaga na podróby ), Royal Purple ( drogi ... ), z tańszych Mobile 1, Valvoline, Liquid MolyHamulcowy - jeden kit, od czasu do czasu i tak warto go wymienić bo to parę zł ... ważne co by zgodny był z przewidzianym przez producenta DOTPrzekładniowy - Motul Motulgear 300 lub Castrol TAX-F Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pologreen Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Co do świec NGK.Według mnie są bardzo dobre, ale trzeba na coś zwracać uwagę. Przyjrzyj się gdzie robione są świece NGK. Co ciekawe świeca tego samego typu może kosztować 8-9 zł a druga 18 zł. Szkopuł leży w tym, że te tańsze robione są we Francji a te droższe Made In Japan . To może wiele tłumaczyć i według mnie ma to też bezpośredni wpływ na ich trwałość, zwłaszcza w wyżyłowanych silnikach.Przykładowo, mój niefabrycznie doładowany silnik wykazywał wypadające zapłony w trakcie strojenia. Pomogło założenie wzmacniacza zapłonu MSD, który podnosi napięcie na kablach WN do chyba 45k V.Nie trzeba tłumaczyć, że w takim wypadku jednym z elementów, który najbardziej dostaje po głowie jest świeca. Japońskie NGK chodziły bez zastrzeżeń od maja do września ubiegłego roku. Francuska 1 sztuka poddała się po około 3 tyś km. Po tym wymieniłem wszystkie na droższe. I cos w tym jest , bo mialem ta sama akcje swiece byly NGK wymienilem dwie bo cos nie tak bylo i po kilku miesiacach padly , a dawalem za nie po 8 pln , wymienialem jakis czas temu przewody zaplonowe rowniez NGK no i swiece takze tej firmy za szt placilem wtedy cos okolo 40 zl i do dzis wszystko cyka jak nalezy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 od czasu do czasu i tak warto go wymienić bo to parę złCo rok lub 2 lata wg karteczki umieszczonej w paczce lub tego co napisano na buteleczce. Kuzyn w T4 miał strasznie marne haki... wymienił tylko płyn a samochód hamuje niesamowicie, różnica jest odczuwalna. Więc zanim wymienisz klocki, tarcze i inne podzespoły pomyśl o płynie Ale się wymądrzam a u mnie od X lat (albo XX) jest pewnie ten sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hellsin Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Co rok lub 2 lata wg karteczki umieszczonej w paczce lub tego co napisano na buteleczce. albo jak nabierze wilgoci, bo tak też się może zdarzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Z olejem silnikowym nie przesadź, bo jeśli Twój silnik ma już troszkę nastukane, to może zacząć się rozszczelniać i brać olej. Nie podskakiwałbym wyżej, niż symbol Twojego, np 10W40, tylko może firmę zmienił na Motula, Liqui Moly czy Quaker State. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 bo jeśli Twój silnik ma już troszkę nastukane, to może zacząć się rozszczelniać i brać olej tez tak myslalem w automoto (lub innej gazecie dosc znanej nie pamietam juz) zaprzeczyli temu. Syntetyk w 90 stopniach Celsjusza i tak ma większa gęstość oraz trzyma lepiej parametry niż mineralny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.